|
|
Instalacja paneli solarnych |
Autor |
Wiadomość |
Artur.Dell
zaawansowany
Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017 Piwa: 22/8 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2019-06-08, 06:45
|
|
|
reaven22 napisał/a: | Artur.Dell napisał/a: | Mój alternator to słaba jednostka, wg specyfikacji ma osiągać 70A. |
Słaba to pojecie względne, rzadko kiedy wykorzystujesz pełną moc alternatora. Na początek zmierz jakie masz napięcie na rozruchowym podczas pracy silnika, na wolnych obrotach oraz na nieco podniesionych. Jak podasz wyniki to będziemy badać dalej. |
Wczoraj wieczorem dokonałem kilku pomiarów. Oto ich wyniki:
Akumulator rozruchowy:
1. Napięcie przed zapłonem silnika 12,6V
2. Napięcie po zapłonie silnika na wolnych obrotach 14,2V
3. Napięcie po zapłonie na przyspieszonych obrotach 14,2V
Akumulator pokładowy:
1. Napięcie w stanie spoczynku (przy napięciu przychodzącym z solarów w wysokości 14,0V) 13,0V. Na regulatorze 3 kreski z 5-ciu.
2. Napięcie po zapłonie silnika 12,8V
3. Napięcie po zapłonie silnika i włączeniu lodówki 12,5V. Na regulatorze 2 kreski z 5-ciu.
Ładowanie akumulatora pokładowego bez obciążenia 5,8-6,0A
Ładowanie akumulatora pokładowego po włączeniu lodówki 7,8-8,2A
...
A żeby było śmieszniej to dziś o 8:30 akumulator pokładowy miał 14,4V i trwało ładowanie z solarów na poziomie 0,8-1,0A
Zadziwiający jest ten mój akumulator... |
_________________ Artur |
|
|
|
|
|
robba
weteran
Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 11 razy Dołączył: 18 Paź 2015 Piwa: 91/174 Skąd: Nicelea
|
Wysłany: 2019-06-08, 14:19
|
|
|
Artur.Dell napisał/a: | ....Zadziwiający jest ten mój akumulator... |
a może to taki smartAku... i żyje własnym życiem i wie lepiej niż Ty?
Ale tak poważnie to wygląda jakby Cyrix próbował zgłębić psychikę aku i
wiedział lepiej - trochę jakby żył własnym życiem. Wybadaj lub znajdz czy i jakie ma algorytmy
i czy z algorytmami solarowego Tracera nie kolidują. |
_________________ .
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość*** |
|
|
|
|
|
Artur.Dell
zaawansowany
Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017 Piwa: 22/8 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2019-06-08, 14:31
|
|
|
Nie mam Cyrixa. Chyba tylko mój energoblok ma jakiś układ regulujący proces ładowania.
O 12 w południe przy pełnym słońcu akumulator miał 13,7V |
_________________ Artur |
|
|
|
|
|
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga
Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 228/1174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-06-08, 15:54 PANEL SOLARNY BATERIA SŁONECZNA
|
|
|
PANEL SOLARNY BATERIA SŁONECZNA 100W 12V REGULATOR
Parametry
Stan: Nowy
Faktura: Wystawiam fakturę VAT
Waga (z opakowaniem): 8 kg
Rodzaj: panel solarny
Moc: 100 W
Kod produktu: akumulator ładowarka prostownik do akumulatora USB
Opis
GOTOWY ZESTAW FOTOWOLTAICZNY
Z FUNKCJĄ CZUJNIKA ZMIERZCHOWEGO
- PANEL 100W
- REGULATOR NAPIĘCIA 10A
- PRZEWODY
ZAWARTOŚĆ ZESTAWU:
PANEL FOTOWOLTAICZNY POLIKRYSTALICZNY CL020-12P O MOCY 100W
Wymiary: 970 x 660 x 35mm
W ZESTAWIE KOMPLET OKABLOWANIA :
-ODCINEK 2M do połączenia panel z regulatorem
-ODCINEK 2M do połączenia regulatora z akumulatorem
REGULATOR NAPIĘCIA 10A 12/24V Z FUNKCJĄ ZMIERZCHOWĄ I 2x USB
Regulator posiada programowalną funkcję czujnika zmierzchowego.
Istnieje możliwość uruchomienia podłączonego odbiornika po zachodzie słońca na konkretną ilość godzin.
Ponadto regulator może zostać w przyszłości rozbudowany o kolejne panele, dzięki czemu możemy pozyskiwać większą ilość prądu.
Regulator ładuje akumulatory metodą PWM. Moduluje zakres napięcia od, 0 do 100%, co pozwala na szybkie i stabilne ładowanie akumulatora niezależnie od pogody i stanu systemu solarnego.
PODWÓJNE ZŁĄCZE USB
Ustawienia regulatora:
Włączanie/wyłączanie odbiorników.
Włącznik zmierzchowy (włączanie odbiorników na dany czas po zachodzie słońca).
Programowalny do 15h.
Zabezpieczenia regulatora:
Zwarcie baterii słonecznej.
Przeciążenie po stronie odbiornika.
Odwrócona polaryzacja akumulatora.
Ochrona przed przegrzaniem.
Oferujemy również możliwość zbudowania zestawu fotowoltaicznego na życzenie klienta.
Parametry techniczne regulatora:
Zabezpieczenie przed rozładowaniem: 11,1V / 22,2V
Punkt przywrócenia obciążenia: 12,5V / 25V
Maksymalne napięcie wejściowe(z paneli): 48V
Klasa wodoodporności: IP30
Max. prąd ładowania (prąd paneli): 10A
Max. prąd obciążenia: 10A
Napięcie pracy: 12V 24V DC
Pobór własny: < 6mA
Temperatura pracy: -20C do +60 C
Wymiary: 97 x 66 x 25mm (dł./szer./wys.)
2x USB
Kompensacja ładowania ze względu na temp.: - 30,0mV/1 st. C/2V
ORIENTACYJNY CZAS ŁADOWANIA AKUMULATORÓW
Przedstawiona obok tabela prezentuje czas potrzebny do naładowania dostępnych na rynku akumulatorów w zależności od mocy układu fotowoltaicznego.
Bateria słoneczna 100W bez problemu naładuje akumulator pojemności 33 Ah w niespełna 6 godzin od pełnego rozładowania!!!
Dane firmy
Krzysztof Waszkiewicz
TOOLES Krzysztof Waszkiewicz
Ul. Jarzębinowa 2A
15-793 Białystok
Email: taketools@gmail.com
Kom: +48 532 566 565
Poniedziałek – piątek: 07:30 - 16:30
Sobota: 08:00 - 11:30
Niedziela: zamknięte
Cena: 485,00 PLN
Przesyłka: 20,00 PLN
Razem: 505,00 PLN
PANEL SOLARNY.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 604,14 KB |
PANEL SOLARNY (b).jpg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 198,29 KB |
PANEL SOLARNY (c).jpg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 94,02 KB |
PANEL SOLARNY (d).jpg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 241,98 KB |
PANEL SOLARNY (e).jpg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 159,83 KB |
PANEL SOLARNY (f).jpg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 229,46 KB |
PANEL SOLARNY (g).jpg
|
|
Plik ściągnięto 4 raz(y) 310,89 KB |
PANEL SOLARNY (h).jpg
|
|
Plik ściągnięto 4 raz(y) 282,5 KB |
|
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
|
|
|
|
|
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga
Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 228/1174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-06-08, 16:03 Zestaw Bateria słoneczna 100W 12V
|
|
|
Zestaw: Bateria słoneczna 100W 12V + regulator ładowania 10A + złączki MC4
Dół formularza
Zestaw zawiera monokrystaliczną baterię słoneczną 100W 12V i regulator ładowania JUTA CM1012 10A 12V
Opis urządzeń poniżej:
Monokrystaliczna bateria słoneczna 100W 12V DC to produkt przeznaczony do instalacji niepodłączonych do sieci energetycznej.
Co to oznacza dla Państwa?
Bateria 100W zazwyczaj jest używana wraz z akumulatorem wszędzie tam, gdzie nie ma dostępu do prądu z sieci energetycznej. Aby stworzyć własną minielektrownię, wystarczy bateria, akumulator i regulator ładowania. Montaż urządzeń jest bardzo prosty, wystarczy podłączyć kilka przewodów, aby cieszyć się darmową energią.
Zalety modelu 100W:
* Niewielkie wymiary 945x670x30mm i waga: tylko 7 kilogramów, oznaczają, że bateria jest jak najbardziej przenośna, można ją również bez problemu umocować na dachu pojazdu, czy na łodzi.
* Spore możliwości: bateria 100W jest w stanie wygenerować do 27 Ah na dobę latem, w polskich warunkach. Oznacza to, że można używać jej wraz z akumulatorem do 66Ah bez ryzyka jego przeładowania. Bateria jest oczywiście w stanie podtrzymać napięcie na znacznie większych akumulatorach do 220Ah włącznie.
* Łatwy montaż: solidna aluminiowa rama pozwala na łatwy montaż baterii zarówno na dachu budynku, na słupie (przy zasilaniu znaków aktywnych, czy ulicznego oświetlenia LED). W przypadku pojazdów stosuje się uchwyty montażowe z tworzywa sztucznego, przyklejane do dachu pojazdu, tak, by nie dziurawić powierzchni dachowej.
* Każda bateria posiada umieszczony na odwrocie wodoodporny boks przyłączeniowy z wyprowadzonymi przewodami zakończonymi złączkami MC4.. Gniazdo (plus) znajduje się po prawej stronie boksu, kiedy jest on widoczny u góry panela
* Tworzenie większych systemów nigdy nie było prostsze: Baterie słoneczne można ze sobą łączyć: równolegle, w celu zwiększenia mocy systemu, lub szeregowo, w celu zwiększenia napięcia systemu. Przy połączeniach szeregowych należy pamiętać o dobraniu właściwego akumulatora/banku akumulatorów i regulatora ładowania. W przypadku baterii 100W maksymalne napięcie systemu to 1000V DC.
* 3 - letnia gwarancja na baterie od ModernLights, 20 - letnia gwarancja mocy od producenta baterii słonecznych oznaczają, że mogą Państwo spać spokojnie, jesteśmy pewni, że oddajemy w Państwa ręce produkt, który cechuje wysoka jakość i niezawodność!
Regulator ładowania JUTA CM1012 10A to urządzenie przeznaczone do obsługi baterii słonecznych. Model 10A pozwala na podłączenie do 120W baterii w systemie 12V (maksymalny prąd baterii to 10A).
CM1012 10A jak każdy regulator ładowania umieszczony jest pomiędzy baterią słoneczną a akumulatorem. Służy do efektywnego zarządzania ładowaniem akumulatora, zapobiega jego rozładowaniu przez baterie słoneczne w nocy, i przed przeładowaniem pełnego akumulatora w dzień.
* Do regulatora można dodatkowo podłączyć urządzenie 12V o maksymalnym prądzie 10A. Oznacza to możliwość zasilania urządzenia ok.120W 12V DC, przy zachowaniu pełnej kontroli przed nadmiernym rozładowaniem akumulatora.
CM1012 10A posiada trzy wbudowane diody: pierwsza oznacza ładowanie, druga pokazuje stan naładowania akumulatora (100%/70%/30%), trzecia oznacza status podłączonego obciążenia).
* Prosta konstrukcja regulatora i czytelnie oznaczone gniazda sprawiają, że jest to urządzenie przeznaczone dla mało zaawansowanych użytkowników. Regulator pracuje całkowicie automatycznie, nie wymaga ingerencji użytkownika.
* Regulator posiada zabezpieczenia przed przeładowaniem po stronie solarnej, przed odwróconą polaryzacją, zabezpieczenia przeciwzwarciowe i przeciwprzepięciowe
* Model ten oferowany jest z opcją ładowania urządzeń poprzez wbudowany port USB (5V 1A). Naładuje telefon komórkowy, aparat czy GPS!
* Producent urządzenia udziela na nie 24-miesięcznej gwarancji.
WAŻNE! Regulator pracuje WYŁĄCZNIE z napięciem 12V, podłączenie go do baterii słonecznej lub akumulatora pracującego z napięciem 24V spowoduje jego uszkodzenie!
Komplet łączników MC4, najpopularniejszego obecnie standardu łączenia przewodów solarnych.
Pozwalają na wygodne podłączanie i rozłączanie baterii słonecznych z regulatorem, w zależności od potrzeb.
Ułatwiają przenoszenie baterii z miejsca na miejsce, czy też zmianę ładowanego akumulatora, bez potrzeby demontażu przewodów baterii słonecznych.
Gwarancja 24 miesiące.
Napięcie Vmp: 17,8V
Typ ogniw: Monokrystaliczne
Moc: 100W
Napięcie jałowe: 22,3V
Prąd zwarciowy: 6,07A
Prąd Imp: 5,62A
Zakres tolerancji mocy: +/- 3%
Temperatura pracy: - 40 do + 80st.C
Waga: 7kg
Wymiary (dł x szer x wys): 945x670x30mm
Towary w zestawie
1x Bateria słoneczna 100W 12V (mono)
1x Komplet łączników MC4 do baterii słonecznych
1x Regulator ładowania CM1012 10A 12V z portem USB
Producent: Sungold
Kod produktu: B100W+R10A+MC4
Gwarancja: 36 miesięcy
Produkt dostępny w bardzo dużej ilości
Wysyłka w ciągu 14 h 20 min
Koszt od 24,00 zł
Cena zestawu
432,20 zł / szt.
Suma cen towarów sprzedawanych oddzielnie 454.90zł
Oszczędzasz 4.99% (22,70 zł), kupując w zestawie. Kup 2 szt. i oszczędź2%
Właściciel sklepu
MODERNLIGHTS Piotr Prytulak
MODERNLIGHTS
Szpitalna 10
07-410 Ostrołęka
(POLSKA)
NIP: 7581807468
REGON: 146613175
Numer konta do wpłat: 68 1160 2202 0000 0002 3727 1086
SWIFT: BIGBPLPW
Nasz bank: Bank Millennium SA
Telefon komórkowy: +48506725625
Informacja dodatkowa:
Tel: +48506725625
E-mail: sklep@modernlights.pl
Zestaw Bateria sloneczna.jpg
|
|
Plik ściągnięto 2 raz(y) 242,55 KB |
Zestaw Bateria sloneczna 100W 12V.png
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 1,23 MB |
Regulator ladowania 10A.png
|
|
Plik ściągnięto 0 raz(y) 1,33 MB |
zestaw zasilania.jpg
|
|
Plik ściągnięto 2 raz(y) 83,13 KB |
100 W.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 91,21 KB |
|
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
|
|
|
|
|
|
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga
Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 228/1174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-06-08, 16:40 Akumulator żelowy AGM 12V
|
|
|
Akumulator żelowy AGM 12V 40Ah Bezobsługowy VOLT POLSKA
do panela
Producent: VOLT Polska
Kod towaru: AKU5
Dostępność: dostępny
Wysyłka
Dostawa w ciągu 1-2 dni
Ocena klientów: 0.00 Dodaj komentarz
Cena sugerowana: 399.00 zł(-25%)
Nasza cena: 299.00 zł + koszt dostawy
Opis towaru
Akumulator żelowy AGM 12V 40Ah bezobsługowy VOLT POLSKA
Akumulatory bezobsługowe wykonane są w technologii AGM i przeznaczone do stosowania w systemach zasilania awaryjnego jak i innych aplikacjach, w których akumulator pracuje cyklicznie lub buforowo.
Charakteryzują się wysoką odpornością na głębokie rozładowania
Świetnie absorbują gazy.
Projektowana żywotność wynosi 8-10 lat dla 20-25°C.
Wyprodukowane w fabryce akumulatorów YUASA.
Zastosowanie
Zasilanie rezerwowe, CO
Systemy automatyki oraz jako źródło energii w urządzeniach przenośnych
Zasilanie silników i innych urządzeń w trybie pracy cyklicznej
BEZPIECZNY ZAKUP
24 m-c gwarancja
Towar posiada 24 miesięczną gwarancję
Możliwość zwrotu towaru bez podawania przyczyny w ciągu 14 dni
Szczegóły
Kod producenta: NP40-12
Napięcie: 12V
Pojemność akumulatora: 40Ah
Waga: 11,9 kg
Wymiary: 196 × 166 × 175 mm (dł. × szer. × wys.)
Dane firmy
Krzysztof Waszkiewicz
TOOLES Krzysztof Waszkiewicz
Ul. Jarzębinowa 2A
15-793 Białystok
Email: taketools@gmail.com
Kom: +48 532 566 565
Poniedziałek – piątek: 07:30 - 16:30
Sobota: 08:00 - 11:30
Niedziela: zamknięte
gGPaAMPEJMhCBUhEYNGg.jpg
|
|
Plik ściągnięto 2 raz(y) 259,44 KB |
WKHJgeBQCHhJQYBREXNQ.jpg
|
|
Plik ściągnięto 0 raz(y) 220,09 KB |
SThgXMGVJXQNAMgaCfTR.jpg
|
|
Plik ściągnięto 3 raz(y) 265,79 KB |
|
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
|
|
|
|
|
Horte
zaawansowany
Twój sprzęt: Ford Nobel Art
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Lip 2017 Piwa: 13/8 Skąd: okolice Poznania
|
Wysłany: 2019-06-08, 19:56
|
|
|
Co robicie, żeby przy zasilaniu z paneli światło nie mrugało? Wieczorem jak panele nie ładują jest ok, natomiast w dzień w sieci muszą pojawiać się jakieś zakłócenia.
Macie jakieś sugestiie? |
|
|
|
|
dziwaczek
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2019-06-08, 20:56
|
|
|
U mnie nic nie mruga - może to kwestia regulator |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
|
|
|
|
|
Horte
zaawansowany
Twój sprzęt: Ford Nobel Art
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Lip 2017 Piwa: 13/8 Skąd: okolice Poznania
|
Wysłany: 2019-06-08, 21:03
|
|
|
Regulator mam taki najtańszy 20A z wyświetlaczem. Być może, to w nim jest problem. |
|
|
|
|
dziwaczek
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2019-06-08, 21:06
|
|
|
kwestia stabilizacji napięcia |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
|
|
|
|
|
Horte
zaawansowany
Twój sprzęt: Ford Nobel Art
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Lip 2017 Piwa: 13/8 Skąd: okolice Poznania
|
Wysłany: 2019-06-08, 21:28
|
|
|
Tak, tak tylko jaki układ zastosować do stabilizacji? |
|
|
|
|
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
|
|
|
|
|
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2019-06-09, 09:24
|
|
|
Artur.Dell napisał/a: | Wczoraj wieczorem dokonałem kilku pomiarów. Oto ich wyniki:
Akumulator rozruchowy:
1. Napięcie przed zapłonem silnika 12,6V
2. Napięcie po zapłonie silnika na wolnych obrotach 14,2V
3. Napięcie po zapłonie na przyspieszonych obrotach 14,2V
Akumulator pokładowy:
1. Napięcie w stanie spoczynku (przy napięciu przychodzącym z solarów w wysokości 14,0V) 13,0V. Na regulatorze 3 kreski z 5-ciu.
2. Napięcie po zapłonie silnika 12,8V
3. Napięcie po zapłonie silnika i włączeniu lodówki 12,5V. Na regulatorze 2 kreski z 5-ciu.
Ładowanie akumulatora pokładowego bez obciążenia 5,8-6,0A
Ładowanie akumulatora pokładowego po włączeniu lodówki 7,8-8,2A
...
A żeby było śmieszniej to dziś o 8:30 akumulator pokładowy miał 14,4V i trwało ładowanie z solarów na poziomie 0,8-1,0A
Zadziwiający jest ten mój akumulator...
|
Na moje oko to ładowanie z alternatora jest takie jak być powinno.
Problem może leżeć w separatorze lub przewodach od separatora, po odpaleniu auta separator powinien spiąć akumulator rozruchowy z zabudową i po jakiś czasie napięcie na zabudowie powinno również wynosić 14,2V.
Podaj jaki masz separator i jak masz możliwość to sprawdź jak grube przewody spinają oba akumulatory. |
|
|
|
|
Horte
zaawansowany
Twój sprzęt: Ford Nobel Art
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Lip 2017 Piwa: 13/8 Skąd: okolice Poznania
|
Wysłany: 2019-06-09, 10:19
|
|
|
W moim przypadku sprawa wygląda tok, że po załączeniu panelu sterowania zabudową pojawia się mruganie Led. Jak pracuje tylko za zasilaniu zewnętrznym, to jest dobrze.
Jak pracuję na solarze i włączę obciążenie np. wentylator, to też nie mruga. Czyli jak napięcie mam 13.4 to mruga a jak 13. 2 to już nie.
Coś dzieje się w takim razie jak akumulator jest w pełni naładowany. |
|
|
|
|
|
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2019-06-09, 15:13
|
|
|
Przetwornica stabilizuje napięcie wyjściowe, po zastosowaniu LEDy nie będą mrugać. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|