|
|
Tuning silnika na hamowni, warto |
Autor |
Wiadomość |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2019-06-15, 23:29
|
|
|
Mnie jeszcze czysto praktycznie zastanawia ten magiczny "Pstryczek" obok dźwigni, zmieniający parametry zautomatyzowanej skrzyni Fiata.
Tego nie sprawdzałem i przed tuningiem kilka razy go włączałem, lecz szczerze mówiąc jakoś nie zauważyłem zmiany pracy skrzyni.
Podoba mi się ta skrzynia, bo jej do końca nie rozumiem i mnie intryguje
Żyje swoim własnym trybem. I nie wiem nigdy czy wyskoczy podczas postoju na "luz". Dlatego "ręczny" obowiązkowo zaciągnięty na postoju musi być.
Dla nie wtajemniczonych to ma tryb maualny i automatyczny. I w automatycznym podobnie jak w skwencyjnych można sobie redukować lub podwyzszać ręcznie.
Jazda z tempomatem, też czasem wymagała lekkiej korekty prędkości, bo czasem nie mogła się zdecydować na którym biegu jechać. I o ile przed tuningiem tak było, to po już nie. Może przypadek, ale chyba nie, bo ani razu nie było takiej sytuacji. . Na tempomacie jeżdżę nawet w mieście.
I pytanie : Czy można ją "zostawić na biegu", tak jak w normalnym manualu?
Raz mi zjechało auto , gdy nieopatrzenie zwyczajem jak to w automatach, zostawiłem je bez ręcznego. |
|
|
|
|
|
stander
zaawansowany
Twój sprzęt: LMC LIBERTY EXPLORER I 720 G
Nazwa załogi: STANDER
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Mar 2015 Otrzymał 24 piw(a) Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 2019-06-16, 05:57
|
|
|
Bronek napisał/a: |
I pytanie : Czy można ją "zostawić na biegu", tak jak w normalnym manualu? |
Nawet o tym nie myśl
Po wyłączeniu zapłonu każde położenie lewarka to luzzzz
Ale jak piszesz kto itd zabroni
Pozdrowienia z Monako
PS. Tu się czuje różnicę wyrażnie |
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2019-06-16, 06:46
|
|
|
Tak myślałem.
Od namacalnego efektu takiego nieopatrznego zostawienia, mam ślad na tylnej lampie. Co oznacza, gdybym chciał przywrócić do fabrycznej postaci wymianę CAŁEGO ZDERZAKA I OBU LAMP. Cena.... A tak z 1/3 przedniej szyby.
Nawet żarówki nie da się wymienić, a przynajmniej z dilerem nie znaleźliśmy metody.
Czyli mam kampera jednorazówkę Producent przewidział jego żywotność tak jak ledów w kierunkowskazch np. |
|
|
|
|
joko
Kombatant
Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 434/24 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2019-06-16, 09:32
|
|
|
Darku, ja sądzę że jak ten tuning miałeś robiony profesjonalnie to raczej na pewno soft od skrzyni też został zmodyfikowany i nie jest to przypadek , że teraz działa to lepiej.
Przy większej mocy i momencie obrotowym skrzynia ma generalnie łatwiej.
Ja swego czasu podkręciłem moje 2.0 115KM do prawie 140KM i poza dużo większą przyjemnością i swobodą jazdy zaobserwowałem spadek średniego spalania o ponad 1l.
Tak na marginesie ostatnio sobie uświadomiłem , że mój staruszek kamper to ostatni manual w domu.
Mój nowy pojazd turystyczny , który już niebawem do mnie dotrze, będzie już w automacie , ale w nim póki co tuningu nie planuję ...... 3.5V6/450KM/690Nm /4x4/automat 10biegów ......... może jak pojeżdżę, się przyzwyczaję i stwierdzę że słaby |
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły Więcej szczegółów |
Wystawiono 1 piw(a): Bronek |
|
robba
weteran
Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Paź 2015 Piwa: 90/172 Skąd: Nicelea
|
Wysłany: 2019-06-16, 13:06
|
|
|
Bronek napisał/a: | Drodzy Rodacy... czy coś co sprawia więcej radości i przyjemności jest bez ryzyka i potencjalnych konsekwencji?.... |
trochę mi się przypomina powiedzenie:
lepiej być zdrowym, młodym pięknym i bogatym
niż starym chorym, biednym i brzydkim.
a nie, przepraszam, to chodziło o to:
wszystko co dobre jest albo niezdrowe, albo niemoralne, albo powoduje tycie!
PS. Bronek, miło że nie wytrzymałeś w postanowieniu |
_________________ .
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość*** |
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
kolmen
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Ford Transit
Nazwa załogi: ognista pieczara
Dołączył: 02 Maj 2018 Piwa: 1/8 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2019-06-16, 14:48
|
|
|
jsaluga napisał/a: | Szanowny YOKO, jak przy Twoim rozumowaniu wytłumaczysz dlaczego inżynierowie w każdym sprzedawanym samochodzie obniżają jego parametry o te 20%, które tunerzy potem wykorzystują? |
Często jest tak , że moc silników lub/i pojemność jest zaniżana na poszczególne rynki zbytu
Ze względu na ubezpieczenia/podatki w danym kraju, (np u krzyżaków) płacisz od mocy silnika |
|
|
|
|
kolmen
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Ford Transit
Nazwa załogi: ognista pieczara
Dołączył: 02 Maj 2018 Piwa: 1/8 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2019-06-16, 14:50
|
|
|
Bronek napisał/a: |
Mnie jeszcze czysto praktycznie zastanawia ten magiczny "Pstryczek" obok dźwigni, zmieniający parametry zautomatyzowanej skrzyni Fiata.
Tego nie sprawdzałem i przed tuningiem kilka razy go włączałem, lecz szczerze mówiąc jakoś nie zauważyłem zmiany pracy skrzyni. |
Jak jest opisany ? |
|
|
|
|
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2019-06-16, 19:11
|
|
|
Ad Pstryczek, to zmiana parametrów przy większym obciążeniu, czyli dłużej trzyma na biegach.
Opis, to jest piktogram auta z ładunkiem (odważnikiem) ?
Działanie teoretycznie znane, praktycznie nie potwierdzone. A po tuningu nieznane.
AD "D" nie ma D,
Jakiekolwiek pozostawienie auta na biegu po pewnym czasie powoduje sygnał dźwiękowy z nakazem przejścia na N.
Kto tego nie ma, ten specyfiki jej, nie zrozumie Jest fascynująca. Jakby sama myślała czym by tu jeszcze zaskoczyć
AD spalanie to na początku z radości, literek więcej, potem jak korki i roboty drogowe spowolniły jazdę, to średnia po podobnym dystansie, spadła do ciut wyższego poziomu jak przed rasowaniem.
Jechałem też lekko szybciej i przed 10,7. Po tuningu 10, 9 l.
To z komputera
Teraz policzę jak nie zapomnę z objętości, bo zalałem po korek.
Dystans dla obu pomiarów, po ok 850km. Czyli razem przejechałem ok1700km
Na zdjęciu i wajha bez D i ów pstryczek,
20190616_201650-1280x720.jpg
|
|
Plik ściągnięto 11 raz(y) 164,06 KB |
|
Ostatnio zmieniony przez Bronek 2019-06-17, 05:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
stander
zaawansowany
Twój sprzęt: LMC LIBERTY EXPLORER I 720 G
Nazwa załogi: STANDER
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Mar 2015 Otrzymał 24 piw(a) Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 2019-06-16, 21:06
|
|
|
Bronek napisał/a: | Ad Pstryczek, to zmiana parametrów przy większym obciążeniu, czyli dłużej trzyma na biegach. |
Coś na kształt sportowej jazdy
pomaga prze jeżdzie pod góre po serpentynach jak musisz mocno na zakręcie zchodzić z obrotów |
|
|
|
|
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2019-06-16, 21:14
|
|
|
Moje próby z pstryczkiem miały miejsce na płaskim i dlatego efektu nie czułem.
Jedno pewne, człowiek się do dobrego szybko przyzwyczaja i pomału zapominam jak było, przed.. |
|
|
|
|
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2019-06-17, 05:19
|
|
|
robba napisał/a: |
PS. Bronek, miło że nie wytrzymałeś w postanowieniu |
Postanowienie zachowane nie piszę w tematach "luźnych" itp. A tylko egoistycznie w tych co mnie dotyczą. Czyli już nie ma Bronka w lodówce
.............................
Joko taki idealny był np. pod Harleya, kumpel miał, raz motocykl, raz buda. Bo po parametrach to na amerykańca wygląda, jakby to jaki Ford 150? Czy cuś?
A ja kiedyś, stwierdziłem że Kamper w "stajni" to samochód który najmniej z wszystkich pali.
Już nieaktualne Nie ma stajni ufff i jest ten "Melex" |
|
|
|
|
|
zbyszekwoj
Kombatant
Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Kwi 2013 Piwa: 330/221 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2019-06-17, 06:58
|
|
|
Bronek, czy "wieś tuning" fabryczny, czy sam kleiłeś? |
|
|
|
|
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2019-06-17, 07:05
|
|
|
Sam i to niektóre elementy dwa razy, bo mi się niechęciało odtłuścić.
Klej spry
Te fabryczne o ile nie są w cenie to z 10x drożej a i tak ten sam sort
A jak czekasz na auto prawie rok to takie głupoty kupujesz Ale ociepla kokpit dastawczaka |
|
|
|
|
|
stander
zaawansowany
Twój sprzęt: LMC LIBERTY EXPLORER I 720 G
Nazwa załogi: STANDER
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Mar 2015 Otrzymał 24 piw(a) Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 2019-06-17, 13:51
|
|
|
Bronek napisał/a: |
Moje próby z pstryczkiem miały miejsce na płaskim i dlatego efektu nie czułem. |
Jechałem dzisiaj rano wzdłóż wybrzeża włoskiego od granicy Francji drogą nadmorską z włączonym "pstryczkiem " na liczniku pojawia siw zielona ikonka a przy informacji o aktualnym przełóżeniu skrzyni literka wyróżnik E.Dużu zakrętów zjazdów i podjazdów ,przejazd przez miasteczka,światła ronda itp. łącznie z kilkoma grupami kolarzy po drodze ,które trzeba było wyprzedzić .Wrażenie z jazdy bardzo pozytywne dynamiczniejszy przy ruszaniu i na podjazdach ,dłuzej trzyma przełożenie,na zjazdach zostaje na biegu optymalnym do obrotów przez to bardzo dobrze hamuje silnikiem.Po wyłączeniu pstrycaka skrzynia jakby wolniej reagowała na podjazdach ,nie mogła zastabilizować biegu ,a na zjazdach pozwalała sie rozpędzac.
Sprawdzisz sam może moje odczucia nie są sugestywne |
|
|
|
|
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2019-06-17, 15:07
|
|
|
Wyjeżdżamy ok 17.00. Nie pamiętam tej ikonki? Ale człowiek stary się robi to wzrok nie ten
Ty jesteś o "oczko wyżej" z mocą ale moje 150 koni i znaczny wzrost momentu są jak najbardziej warte tej roboty.
A do tego Chłop młody i o bardzo zbliżonych w poglądach i ocenie rzeczywistości do mojej percepcji.
Jak czas pozwoli i okoliczności przerobię V55 też nówka nie śmigana |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|