|
|
Przesunięty przez: Świstak 2019-06-13, 18:56 |
testy zderzeniowe kamperów |
Autor |
Wiadomość |
jsaluga
zaawansowany
Twój sprzęt: Mc Louis mc2
Nazwa załogi: WZDuzeiMale
Dołączył: 07 Wrz 2016 Piwa: 20/69 Skąd: Slask
|
Wysłany: 2019-05-19, 16:25
|
|
|
To coo? Jednak nie przegapisz raczej smutnego przejścia w niebyt? W lusterku nadlatującej kasety, nie pozostawiającej złudzeń?. Ja też z wiekiem bardziej kieruję się mocą niż wzrokiem. Mam przeto nadzieję nie dostrzec większości szczegółów. |
|
|
|
|
|
slawwoj
Kombatant
Twój sprzęt: Laika x695 Ford
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Sie 2012 Piwa: 141/299 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2019-05-19, 16:41
|
|
|
[quote="Bronek"] jsaluga napisał/a: | W czasie jazdy używasz tylu gadżetów, że ni dziwi mnie Twój wymóg automatu w kamperze.... {...}... Przy tej liczbie rozpraszaczy masz wielką szansę nawet niezauważyć, że podróżujesz już po krainie wiecznej szczęśliwości podróżowania kamperem. Szkoda tylko (a może nie), że ani Tý, ani ja w te krainy nie wierzymy. |
Właśnie używam niewielu rzeczy wymagających uwagi
Generalnie jednej swojej paszczy
Yanosik się sam włącza w smartfonie, jak wyczuje Kenwooda kamperowego
Asysten Google załatwia wszystko,. Nawigację, itd. - to w tablecie.
Komendy głosowe itp.
Jedynie na dotykowym ekranie radia czasem wybieram albo kamera albo Spotify. Zresztą tym, co gra i co się wyświetla czasem steruję żona lub Asystent .
Ruki swabodnyje.
"OK google" lub "hej..." pokaż parkingi na trasie itp...
/quote]
O i znowu czegoś się dowiedziałem od Bronka. Ze asystenta można uruchomić głosowo.
Bronek ja bez Ciebie jak dziecko we mgle. |
|
|
|
|
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2019-05-19, 18:59
|
|
|
Z tym głosowym uruchamianie w Polsce i chyba na Świecie dziwnie bywa.
Trzeba zezwolić BT działać i do tego lepiej odblokować ekran. Bez zabezpieczeń.
Sesja ciągła też pomaga.
Niemniej ostatecznie niekiedy fakt wysiłek trzeba podjąć by nacisnąć ten przycisk funkcyjny smartfona lub tabletu.
W autach normalnych wspłczesnych a nie w Ducato dostawczak, zwanym szumnie kamperem... są przyciski na kierownicy uruchamiające mowę i wydawanie komend... Ale to nie to Forum
G{wniany Kenwood np raz pokazuje menu Spotify a raz nie, bo to ma z dwa trzy lata a to już starość.. Wszystko zap... la. Trudno nadążyć. |
|
|
|
|
|
ZEUS
Kombatant
Twój sprzęt: Weinsberg CC600 MG 120 kW 2019
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Paź 2014 Piwa: 62/63 Skąd: Olimp ?
|
Wysłany: 2019-05-19, 20:43
|
|
|
Bronek napisał/a: | bo to ma z dwa trzy lata a to już starość.. Wszystko zap... la. Trudno nadążyć |
i kto to mówi?... fan nowinek wszelakich... |
_________________ --------------------------------------------------
Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
---
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r. |
|
|
|
|
jsaluga
zaawansowany
Twój sprzęt: Mc Louis mc2
Nazwa załogi: WZDuzeiMale
Dołączył: 07 Wrz 2016 Piwa: 20/69 Skąd: Slask
|
Wysłany: 2019-05-20, 07:34
|
|
|
Z tą autoamtyzacją gadżetów nie jest tak różowo. Jakiś nie przewidziany przypominacz, albo wygaszacz urządzenia i zostajesz ślepy i głuchy właśnie w momencie gdy ten cały szajs okazuje się nareszcie naprawdę potrzebny. A wtedy potrafi tak odwrócić uwagę i podnieść ciśnienie, że.... |
|
|
|
|
|
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR
Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
|
|
|
|
Andrzej 73
Kombatant lawendowy
Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 258/70 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga
Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 228/1175 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-06-03, 11:31
|
|
|
EURO NCAP
Euro NCAP (Europejski program oceny nowych samochodów) to współpraca w zakresie bezpieczeństwa drogowego między niektórymi krajami europejskimi, w tym Szwecją, producentami samochodów i organizacjami wolontariackimi. Celem jest sklasyfikowanie nowych samochodów osobowych, aby ułatwić konsumentom i przedsiębiorstwom łatwiejsze porównywanie pojazdów i pomóc im zidentyfikować najbezpieczniejszy wybór dla ich potrzeb. Praktyczna praca polega na zasadzie testów zderzeniowych z różnymi formami symulowanych wypadków. Obecny samochód musi spełniać specjalne kryteria, aby uzyskać określony wynik, który jest następnie kompilowany w postaci gwiazdek (1-5).
Pełny i półzintegrowany kamper.
Większość samochodów kempingowych na rynku (84 procent) jest zbudowana na tym samym podstawowym pojeździe. Półzintegrowane samochody kempingowe otrzymują kolumnę A, słupek B, drzwi i sufity z fabryki samochodów, która produkuje części na dużą skalę. Tył kabiny jest następnie budowany przez jednego z wielu producentów kamperów, w znacznie mniejszych ilościach. W pełni zintegrowanym kampera cała kabina (także kabina) jest budowana przez rzeczywistego producenta samochodów.
Brak dostępnych statystyk dotyczących dystrybucji między pół-w pełni zintegrowanymi kamperami.
Rynek i praca w ruchu - Szwecja
W 2018 r. Ponownie zarejestrowano około 8 000 samochodów kempingowych, co stanowi wzrost o 50% w porównaniu z 2014 r
W 2017 r. W ruchu drogowym znajdowało się około 80 000 samochodów kempingowych (dane za 2018 r. Pochodzą z kwietnia / maja 2019 r.)
Samochód kempingowy ma średni roczny przebieg nieco ponad 600 kilometrów.
Można to porównać do:
W ruchu jest około 320 000 motocykli i 115 000 motorowerów. Średni roczny przebieg motocykli wynosi mniej niż 200 mil.
W ruchu drogowym znajduje się ponad 5,5 miliona samochodów osobowych o średnim przebiegu 1200 mil / rok.
W Szwecji jest około 17 000 autobusów
2017/2018 Fiat Ducato był podstawowym pojazdem w 84 procentach samochodów kempingowych w Szwecji (Źródło: Analiza ruchu)
Wypadki z udziałem samochodów kempingowych
W Szwecji 6 osób zginęło w wypadkach samochodowych w latach 2014–2018, z czego 4 w 2018 r. 5 z 6 osób zginęło podczas wypadków.
Widoczna w liczbie przejechanych kilometrów liczba ofiar śmiertelnych w kamperach i samochodach osobowych jest na równi ze sobą.
Wszyscy, którzy zginęli w wypadkach samochodowych, byli opasani. Tylko w śmiertelnym wypadku w przyczepie było więcej niż dwie osoby. Nie odnotowano żadnych grubych świadomych działań błędów. Przemoc spowodowana katastrofą była ogromna z ogromną penetracją do kampera, nawet gdy odpowiednikiem był samochód osobowy. Jednak materiał nie jest tak obszerny, że można wyciągnąć ogólne wnioski.
Samochody kempingowe w Europie
Szwecja jest na szczycie, jeśli spojrzeć na liczbę domków mobilnych na jednego mieszkańca w „dużych krajach macierzystych” (liczby są zaokrąglone)
Samochody kempingowe w Europie 2017
Liczba samochodów kempingowych.
Liczba mieszkańców
Austria 26000
Belgia 45000
Dania 16000
Finlandia 55 000
Francja 457000 67 milionów
Niemcy 487000 83 mln
UK 205000
Włochy 221000
Holandia 105 000 17 milionów
Norwegia 46 000 5 milionów
Portugalia 10000
Hiszpania 30000
Szwecja 93 000 10 milionów
Szwajcaria 55000
Słowenia 5000
Inne 12000
Łącznie 186 000 000
Czy skorzystałeś z informacji?
Tak
175 spośród 183 (95%) czytelników odpowiedziało, że skorzystało z tych informacji
Jesteśmy wdzięczni za Wasze komentarze, ale pamiętajcie, że nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na pytania, które przychodzą w ten sposób.
Ostatnia aktualizacja / recenzja: 2019-04-30
Testy zderzeniowe kamperów.
Szwedzka Administracja Transportu ma sprawdzone samochody kempingowe. Wynik pokazuje, że konstrukcja nie wystarcza do ochrony kierowców i pasażerów. Rosnący rynek kamperów w połączeniu z kilkoma poważnymi wypadkami pokazuje, że samochody kempingowe muszą być bezpieczniejsze.
Testy zderzeniowe zostały wykonane przy użyciu dwóch nowoczesnych kamperów - jednego, półzintegrowanego i jednego w pełni zintegrowanego. Testy wykazują poważne niedociągnięcia w zakresie bezpieczeństwa zderzeniowego w kamperach. Ryzyko śmierci w przednim rocku jest bardzo duże.
Powodem, dla którego szwedzka administracja transportowa przeprowadziła testy zderzeniowe, jest szybki wzrost liczby kamperów. Od 2014 r. Liczba nowo zarejestrowanych kamperów w Szwecji wzrosła o 50%. W tym samym okresie zginęło 6 osób w przyczepie kempingowej, w tym 4 w ubiegłym roku. Najczęstszym typem wypadku było zderzenie czołowe. Od 2014 r. Około 100 osób zostało rannych w wypadkach drogowych z kamperami.
Dogłębne badania wypadków drogowych przeprowadzone przez Swedish Transport Administration pokazują, że penetracja kampera może być bardzo rozległa, co oznacza, że kolizja może spowodować poważne uszkodzenia wewnątrz samochodu. Bezpieczeństwo ruchu drogowego to interakcja między projektem drogi, bezpieczeństwem pojazdu i użytkownikami pojazdu. Szwedzka Administracja Transportu buduje infrastrukturę i zarządza nią, a także odpowiada za koordynację prac związanych z bezpieczeństwem drogowym w ramach Zero Vision w Szwecji.
Szwedzki Zarząd Transportu chce przedstawić fakty na rzecz rozwoju bezpieczniejszych kamperów. Wyniki testów zderzeniowych są przekazywane producentom, organizacjom przemysłowym i konsumentom, aby poinformować o tym, co może być bezpieczniejsze i co można ustawić, aby sprostać wymaganiom dotyczącym kampera, który wybierzesz. że nowe samochody mają możliwie najwyższe bezpieczeństwo.
Gdyby pojazdy testowane przed awarią były wprowadzane na rynek, na przykład za pośrednictwem organizacji konsumenckiej Euro NCAP, to zapewniałyby ocenę bezpieczeństwa, za którą konsumenci mogliby stanąć przed zakupem samochodu.
Ten sam test, co Euro NCAP
Test zderzeniowy szwedzkiej administracji transportowej to ten sam test zderzenia czołowego, który zastosowano w Euro NCAP, europejskiej organizacji konsumenckiej, która przeprowadza testy zderzeniowe samochodów dla samochodów; zderzenie czołowe 64 km / h względem bariery odpowiadającej pojazdowi o tej samej masie. Chociaż kampery zostały rozładowane w tym czasie, są stosunkowo ciężkie.
W tym przypadku testy odpowiadają zderzeniu czołowemu z prędkością 90 km / h wobec przeciętnego samochodu osobowego. Jest to trudny test, który niestety odpowiada scenariuszowi awarii, który nie jest niczym niezwykłym na naszych drogach.
Pół i w pełni zintegrowane samochody kempingowe
Szwedzka Administracja Transportu przetestowała dwa nowoczesne kampery (jeden półzintegrowany i jeden w pełni zintegrowany). Oba są zbudowane w oparciu o najbardziej powszechną markę podstawowych pojazdów. 84 Procent samochodów na rynku jest zbudowanych na tym samym podstawowym pojeździe.
Półzintegrowany kamper ma kabinę kierowcy od producenta samochodów oraz część mieszkalną zbudowaną przez producenta kampera. W pełni zintegrowanym kamperie cała kabina jest produkowana przez producenta kamperów. Mogą występować różnice w projektach i materiałach, które mogą wpływać na bezpieczeństwo kolizji.
Bardzo wysokie ryzyko śmierci
Wyniki testów szwedzkiej administracji transportowej pokazują, że istnieje duże ryzyko śmierci w zderzeniu czołowym. Budowa kamperów nie wystarcza, aby chronić kierowców i pasażerów podczas kolizji.
Test zderzeniowy samochodów kempingowych VTI zamówiony przez szwedzką administrację transportową Wyjaśnienie jest takie, że domy mobilne mają stosunkowo krótką strefę deformacji w stosunku do ich wagi. W testach zderzeniowych z obydwoma modelami samochodów kierowca ma zatem bardzo wysokie ryzyko śmierci lub poważnych obrażeń. Półzintegrowany kamper zapewnia nieco lepszą ochronę niż w pełni zintegrowana, ale nadal jest daleki od ochrony, jaką zapewnia współczesny samochód osobowy. Wszyscy w samochodzie są narażeni na poważne obrażenia w wyniku wypadków z wnętrza samochodu.
Testy pokazują również, że ważne jest, aby rodziny podróżujące w domach kempingowych korzystały z bezpiecznej ochrony dzieci, tak jak w samochodzie osobowym.
Dialog i dalszy rozwój bezpieczniejszych kamperów
Samochody kempingowe mogą być bezpieczniejsze. Przedstawiając fakty dotyczące braku bezpieczeństwa drogowego w kamperach, istnieje dobra podstawa do kontynuowania dialogu na temat tego, w jaki sposób samochody mogą stać się bezpieczniejsze.
Szwedzka Administracja Transportu zaczęła pokazywać wyniki testów i angażować się w dialog z klubami samochodów kempingowych, dealerami i Szwedzką Agencją Transportu. Patrzymy na to, co jest potrzebne, aby przyspieszyć rozwój i ułatwić konsumentom zajmowanie się bezpieczeństwem ruchu pojazdów. Chociaż producenci przestrzegają dzisiejszych ograniczonych wymogów prawnych dotyczących bezpieczeństwa kolizji, producent zawsze może dobrowolnie zwiększyć bezpieczeństwo.
Dobrowolne testy konsumenckie, takie jak testy zderzeniowe pojazdów przed ich uruchomieniem i surowsze wymogi prawne, mogą mieć duże znaczenie dla bezpieczeństwa drogowego.
Zatwierdzony zgodnie z dyrektywami UE
Większość samochodów kempingowych sprzedawanych w Szwecji posiada zatwierdzenie europejskie zgodnie z dyrektywą 2007/46 (WE). Zgodnie z tymi zasadami cały sprzęt w części dziennej (lodówka, łóżko itp.) Musi być mocno przymocowany do ścian, podłogi lub sufitu - jednak stół można zaprojektować tak, aby można go było łatwo przenosić. Istnieją również wymagania dotyczące pasów do znalezienia jak (i co robić w teście) oraz że siedzenia samochodu spełniają wymagania dotyczące wytrzymałości.
Jednak w przypadku kamperów nie ma takich samych wymagań dotyczących badania zderzeń czołowych i bocznych, jak w przypadku zwykłych samochodów osobowych.
Szwedzka Administracja Transportu prowadzi dialog z EuroNCAP w celu podniesienia kamperów jako grupy pojazdów, która potrzebuje bezstronnych testów konsumenckich.
Zalecenia szwedzkiej administracji transportowej dla konsumentów
Wybierz bezpieczne drogi z centralną separacją.
Zachowaj ograniczenie prędkości
Upewnij się, że w salonie nie ma luźnych przedmiotów, takich jak ekspres do kawy. Usuń stół, jeśli masz pasażerów.
Zalecenia szwedzkiej administracji transportowej dla producentów
W perspektywie krótkoterminowej - poprawienie zakotwiczenia wnętrza przestrzeni życiowej
W krótkim okresie - upewnij się, że stół jest łatwy do usunięcia
Na dłuższą metę - spójrz, aby podstawowy pojazd był odporny na zderzenia
|
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
|
|
|
|
|
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 442/327 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2019-06-03, 21:23
|
|
|
A jak mam ten stół na centralnej nodze usunąć??? |
|
|
|
|
Bim
Kombatant Jacek
Twój sprzęt: Peugeot Adriatik 2,5D 1991 rok
Pomógł: 10 razy Dołączył: 21 Lip 2007 Piwa: 124/89 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 2019-06-03, 22:12
|
|
|
Skorpion napisał/a: | EURO NCAP
|
Tadziu znamy sie parę latek i Tobie hamowanie popędu nie szkodziło
Wiem wiem , ale opanuj Swoje wklej i kopiuj bo po tym co przedstawiłeś to ja bym nigdy nie wsiadł do kampera : |
_________________
|
|
|
|
|
HENRYCZEK
weteran
Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Lis 2011 Piwa: 81/131 Skąd: Południe
|
|
|
|
|
krzlac
Kombatant
Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Paź 2011 Piwa: 100/5 Skąd: Gowarzewo k/Poznania
|
Wysłany: 2019-06-05, 13:45
|
|
|
Narzędzi pneumatycznych do rozbierania budy to raczej nie potrzeba. |
_________________ WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
|
|
|
|
|
ccsrally
zaawansowany
Twój sprzęt: Był FENDT 640 , vw T4multivan teraz szukamy
Nazwa załogi: Kotek i Słoneczko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2008 Piwa: 3/5 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 2019-06-19, 16:39
|
|
|
Tak widzę wszyscy piszą że to tak się pogięło podczas crashtestu ale czy zwrociliscie uwagę że one były wykonywane przy prędkości 90 km/h. Weźmy dostawczaka załadowanego do 3,5 tony to z niego też nic nie został ie przy tej prędkości. A osobówką myślę że też by nie było za wesoło. |
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 214/480 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2019-06-19, 21:14
|
|
|
ccsrally napisał/a: | ale czy zwrociliscie uwagę że one były wykonywane przy prędkości 90 km/h. |
Skorpion napisał/a: | Test zderzeniowy szwedzkiej administracji transportowej to ten sam test zderzenia czołowego, który zastosowano w Euro NCAP, europejskiej organizacji konsumenckiej, która przeprowadza testy zderzeniowe samochodów dla samochodów; zderzenie czołowe 64 km / h względem bariery odpowiadającej pojazdowi o tej samej masie. |
|
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
kisielak
zaawansowany
Twój sprzęt: bezdomny :(
Dołączył: 27 Lis 2010 Piwa: 12/14 Skąd: Piaseczno k Warszawy
|
Wysłany: 2019-06-28, 10:56
|
|
|
wszyscy ekscytują się testami zderzeniowymi, a o testach przyziemienia nikt nie wspomina |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|