Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przekładka z 1.9D do 2.5D.
Autor Wiadomość
Jeszcze 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Fiat Ducato 10, 1.9, Weinsberg
Dołączył: 07 Sie 2017
Skąd: LPU
Wysłany: 2019-07-05, 10:56   Przekładka z 1.9D do 2.5D.

Cześć,
mam 1.9 D i w zasadzie to przyzwyczaiłem się do mulastości tego silnika. Cały rok mnie poganiają, więc na urlopie lubię się po prostu kulać a nie gnać. Niestety 1.9D ma dość wysokie obroty silnika już przy 80 km/h co przy dłuższych trasach męczy. Chciałbym żeby, przy 80-85 miał takie obroty i generował taki hałas jak przy 70km/h.
Pomyślałem, że jeśli będę miał 2.5D, skrzynię z tego samego auta oraz 1 cal większe koła to będę zadowolony. 600 cm powinno dać odpowiedni wzrost momentu, żeby auto radziło sobie z większymi kołami a i liczę na "dłuższą" skrzynię .

Wątpliwości :
- czy łapy silnika będą pasowały bez przeróbek ?
- czy są inne pułapki, które powinny mnie odwieść od tego pomysłu ?
Domyślam się, że jest to rzadki pomysł na przekładkę typu soft. Z tego co czytałem zazwyczaj przeszczepiacie mocniejsze silniki, mimo to mam nadzieję, że ktoś już coś takiego ćwiczył.

Będę zobowiązany za podpowiedzi.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Fordek 
zaawansowany

Twój sprzęt: Burstner Nexxo t 690 (2016)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2014
Piwa: 8/5
Skąd: Wyszków
Wysłany: 2019-07-05, 23:51   

Kiedyś chciałem do Fiata Talento 1,9 z 1992 r włożyć silnik 2,5 z Fiata drugiej generacji - brakowało kilka centymetrów.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jeszcze 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Fiat Ducato 10, 1.9, Weinsberg
Dołączył: 07 Sie 2017
Skąd: LPU
Wysłany: 2019-07-07, 07:24   

Dzięki. Liczyłem na to ze będzie identycznie. Szkoda.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 86/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2019-07-07, 08:13   

Da się zrobić . Już było na forum. Chyba sławek to przerabiał.
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Fordek 
zaawansowany

Twój sprzęt: Burstner Nexxo t 690 (2016)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2014
Piwa: 8/5
Skąd: Wyszków
Wysłany: 2019-07-07, 08:47   

Prawdopodobnie dało by się zrobić - lecz wymagałoby to dużo pracy a co zatem koszty by zrosły .
Wolałem te pieniądze dołożyć do nowszego - bo w tej zabawie dążymy do postępu - następny trochę nowszy ,trochę lepszy .
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Irel 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato 1,9TD 1994r CI Riviera 1000
Nazwa załogi: Ela i Irek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Gru 2011
Piwa: 48/7
Skąd: Jura Pólnocna
Wysłany: 2019-07-08, 17:37   

Ja przerabiałem mojego kampera z 1995r z silnika Ducato 1,9 na 2,8, a właściwie przerabiał mój zaprzyjaźniony mechanik. Kupiłem cały przód (silnik, skrzynia biegów, łapy, półosie, piasty itp. Silnik okazał się bez zarzutu, ale skrzynia biegów do niego ( stara oczywiście nie pasowała), jak się później okazało miała uszkodzone koło zębate 3 biegu i trzeba było przeprowadzić jej remont. Do starych piast nie pasowały półosie od 2,8 więc alternatywą była wymiana piast i całego układu hamulcowego wszystkich kół na 16 cali i co się z tym wiąże zakup kompletu nowych felg i opon lub przeróbka półosi. Okazało się , że mój mechanik znalazł warsztat przerabiający półosie do driftu, który to warsztat podjął się przerobić profesjonalnie moje półosie i dał na nie gwarancję. Przy okazji wymieniono przeguby. Tak więc dalej mam koła 15 calowe. Ze starego osprzętu pasowała chłodnica cieczy chłodzącej i intercooler. Wymienione zostały też wszystkie gumowe rury i węże. Całość przeróbki kosztowała mnie prawie 7 tys zł, ale na mniejsze wzniesienia wjeżdżam teraz na 5 biegu i zarówno na autostradach i innych drogach TIR-y na mnie nie trąbią, ale nie ma się czemu dziwić bo zamiast 82 kucyków mam ich teraz maską 122. Przejechałem ostatnio 1300km po górzystej części woj. podkarpackiego i stwierdziłem, że zmniejszyło się tez zużycie paliwa z 10/100km do 8,7l/100km. Poza tym mogę teraz podczas jazdy bez wykrzykiwania rozmawiać z żoną. Silnik, który został zamontowany jest bez elektroniki. Ma sterowanie linką. Nie jestem mechanikiem i to o czym piszę to wiedza jaką uzyskałem od właściciela warsztatu podczas uzgodnień związanych z przeróbką. Jeszce jedna uwaga, właściciel warsztatu jest kamperowcem i dlatego podjął się tego zadania. Po oddaniu mi samochodu stwierdził, że raczej już nie będzie podejmował takich wyzwań.
_________________
„Logika zaprowadzi cię z punku A do punktu B. Wyobraźnia zaprowadzi cię wszędzie” Albert Einstein
http://jura.travel.pl/
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Misio 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Toskana 1,9 TD
Nazwa załogi: MisioKot
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Maj 2010
Piwa: 465/738
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-08, 18:55   

Do podobnej wymiany namówił mnie Marcin, za co jesteśmy mu wdzięczni , ponieważ w kamperku jest ciszej, spalanie jest podobne a moc nie porównywalna. Głównie chodzi o prędkość - nie mamy problemów z TiRami - i jazdą po górach. Kupiliśmy blaszaczka w kiepskim stanie a głównie chodziło o pozyskanie silnika 2.8 idtd 122 KM z zawieszeniem i jego klamotami. Marcin wyjął silnik, rozebrał, wymienił zużyte części na nowe, złożył do kupy, włożył wraz ze skrzynią i zawieszeniem w miejsce silnika 1.9 td. Z piątym kołem w skrzyni też miałem problem. Jadąc na Węgrzech, nagle zaczął wypadać piąty bieg. Wróciliśmy do kraju na czwórce i Marcin wymienił koło piątego biegu. Już wtedy był duży problem ze znalezieniem go. Ale oczywiście Marcin swoimi kanałami załatwił. :roza:

Każdemu polecam dobrego mechanika jakim jest Marcin, ponieważ jest życzliwym kamperowcom i zna się się na swoim fachu jak mało kto. Oprócz tego robi drobną blacharkę, lakieruje i czyni inne cuda. Pracuje w małym zespole zaufanych mechaników.

BRAWO MARCINKU. :roza: :roza: :roza:

Na marginesie dodam tylko, że też jest jednym z nas i podpisuje się nickiem Gewehr.

Do spotkania na szlaku sprawnymi kamperkami. :lol:
_________________
Pozdrawiamy - Danusia-Kotek i Henio-Misio

Śpieszmy się kochać ludzi tak szybko odchodzą...ks.Jan Twardowski
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Jeszcze 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Fiat Ducato 10, 1.9, Weinsberg
Dołączył: 07 Sie 2017
Skąd: LPU
  Wysłany: 2019-07-09, 15:57   

Fordek napisał/a:
Prawdopodobnie dało by się zrobić - lecz wymagałoby to dużo pracy a co zatem koszty by zrosły .
Wolałem te pieniądze dołożyć do nowszego - bo w tej zabawie dążymy do postępu - następny trochę nowszy ,trochę lepszy .


Dzięki za wyjaśnienia Panowie. Ze stwierdzeniem nowsze to lepsze można polemizować ale to temat na inny wątek.

Udanych urlopów !
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
JaroW 
stary wyga
JaroW


Twój sprzęt: FIAT Ducato CI Riviera 500
Nazwa załogi: JaroW+BaWa
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Sie 2008
Piwa: 21/16
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 2019-07-19, 09:12   Re: Przekładka z 1.9D do 2.5D.

Jeszcze napisał/a:
Cześć,
mam 1.9 D i w zasadzie to przyzwyczaiłem się do mulastości tego silnika. Cały rok mnie poganiają, więc na urlopie lubię się po prostu kulać a nie gnać. Niestety 1.9D ma dość wysokie obroty silnika już przy 80 km/h co przy dłuższych trasach męczy. Chciałbym żeby, przy 80-85 miał takie obroty i generował taki hałas jak przy 70km/h.
Pomyślałem, że jeśli będę miał 2.5D, skrzynię z tego samego auta oraz 1 cal większe koła to będę zadowolony. 600 cm powinno dać odpowiedni wzrost momentu, żeby auto radziło sobie z większymi kołami a i liczę na "dłuższą" skrzynię .

Wątpliwości :
- czy łapy silnika będą pasowały bez przeróbek ?
- czy są inne pułapki, które powinny mnie odwieść od tego pomysłu ?
Domyślam się, że jest to rzadki pomysł na przekładkę typu soft. Z tego co czytałem zazwyczaj przeszczepiacie mocniejsze silniki, mimo to mam nadzieję, że ktoś już coś takiego ćwiczył.

Będę zobowiązany za podpowiedzi.





Witaj

Koledzy czy widzicie Ducato 1 na awatarze kolegi


a poniżej wszyscy piszą o przekładce z 1.9 na 2.8 w nowszej budzie DUCATO 2

cytuje temat Przekładka z 1.9D do 2.5D.

Kolego [quote="Jeszcze" /quote]
przekładka większego silnika z wersji Ducato 1 na DUCATO 1 bez problemu załatwi ci każdy mechanik.

ALE
wkładanie większego silnika z nowszego modelu to już inne zadanie.

Przekładka SWAP Citroen C25 2.5D na Ducato II 2.5TD

Kto sie zna ? Silnik 1,9D kto przerabial?

Pozdrawiam.

PS: tu kolega trafnie dodał

Fordek napisał/a:
Kiedyś chciałem do Fiata Talento 1,9 z 1992 r włożyć silnik 2,5 z Fiata drugiej generacji - brakowało kilka centymetrów.
_________________
Nowy CamperoManiak -> to ja.

Nie piszę poprawnie po polsku
.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
MirekKliny 
zaawansowany
https://www.facebook.com/mg.campers


Twój sprzęt: To co wolne :)
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2013
Piwa: 19/4
Skąd: Kliny / k.Lublina
Wysłany: 2019-07-20, 11:13   

MisKrak niedawno zmienial 1,9td na 2,5td uderz do niego bedziesz mial info z pierwszej reki lub do Gewhera
_________________
Pozdrawiam
Mirek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jeszcze 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Fiat Ducato 10, 1.9, Weinsberg
Dołączył: 07 Sie 2017
Skąd: LPU
Wysłany: 2019-07-21, 19:01   

JaroW,
dzięki serdeczne. Czyli jest nadzieja. Zależy mi na trochę większym momencie i dłuższej skrzyni i przekładce bez kombinacji. Dlatego nie musi to być nowa czy doładowana konstrukcja. Mam warunki żeby przekładkę wykonać samodzielnie.

Dzięki za zainteresowanie tematem.

pozdrawiam,
Radek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jeszcze 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Fiat Ducato 10, 1.9, Weinsberg
Dołączył: 07 Sie 2017
Skąd: LPU
Wysłany: 2019-07-21, 19:02   

MirekKliny napisał/a:
MisKrak niedawno zmienial 1,9td na 2,5td uderz do niego bedziesz mial info z pierwszej reki lub do Gewhera


Czy w Ducato I najmocniejszym silnikiem nie był 1.9 TD ? Istniały też 2,5 TD ? Zalezy mi na przekłądce w której nie trzeba będzie przerabiać oryginalnego mocowania silnika.

pozdro,
Radek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
JaroW 
stary wyga
JaroW


Twój sprzęt: FIAT Ducato CI Riviera 500
Nazwa załogi: JaroW+BaWa
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Sie 2008
Piwa: 21/16
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 2019-07-22, 09:57   

Jeszcze napisał/a:
MirekKliny napisał/a:
MisKrak niedawno zmienial 1,9td na 2,5td uderz do niego bedziesz mial info z pierwszej reki lub do Gewhera


Czy w Ducato I najmocniejszym silnikiem nie był 1.9 TD ? Istniały też 2,5 TD ? Zalezy mi na przekłądce w której nie trzeba będzie przerabiać oryginalnego mocowania silnika.

pozdro,
Radek




Informacje o Fiat Ducato I 2.5 TD 95KM 70kW 1981-1993
_________________
Nowy CamperoManiak -> to ja.

Nie piszę poprawnie po polsku
.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Jeszcze 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Fiat Ducato 10, 1.9, Weinsberg
Dołączył: 07 Sie 2017
Skąd: LPU
Wysłany: 2019-07-27, 09:24   

Jestem zaskoczony. Podumam, popytam, przekładka wydaje się być banalnie prosta. Wczoraj przejechaliśmy z Augustowa na camping 159 w Stegnie. Grozi mi gluchota, jeśli czegoś nie wymyślę. Dłuższa skrzynia, 15ki i silnik o wiekszym momencie powinien załatwić sprawę. Popytam tez doswiadczonych, wspomnianych wczesniej kolegów.
Jeszcze raz dziękuję za zainteresowanie tematem.

Radek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***