2,5 D - parę pytań przed zakupem |
Autor |
Wiadomość |
chris_66
weteran
Twój sprzęt: kamper
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Cze 2007 Piwa: 15/36 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2019-07-03, 23:52 2,5 D - parę pytań przed zakupem
|
|
|
czołem
trochę poczytałem i nadal mam niejasności
2,5 D jest podobno niezły oprócz tego że słabawy, wyboru na razie nie mam za dużego a taki trafia się do kupienia (DMC 3100)
a pytanka mam takie - czy fiat i cała reszta to te same silniki (mam książkę od citroen/peugeot), pytanie pod kątem rozrządu
jak wygląda kwestia ewentualnej zmiany na TD - sam silnik czy razem ze skrzynią (czy różnią się przełożeniami)
czy zamiana silników jest plug and play ?? w sensie przekładki bez kombinacji typu inna komora silnika ??
swapa na coś współczesnego raczej nie przewidywał bym ze względu na kupę roboty |
|
|
|
|
Comsio
Kombatant weteran cepek
Twój sprzęt: Ducato II 2,5 tdi 670 Eura Mobil
Nazwa załogi: COMSIOWIE
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lut 2013 Piwa: 85/405 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: 2019-07-04, 07:42
|
|
|
Demonem to on nie jest.
Mam Tdi jak dla mnie w kamperowaniu
W trojaczkach jest ruznica w silnikach i skrzyni biegów.
Komora taka sama.
Tyle ode mnie. |
_________________ Całe życie mówię , że do flaszki trza dwojga.
Asia i Wiesław pozdrawiają.
|
|
|
|
|
chris_66
weteran
Twój sprzęt: kamper
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Cze 2007 Piwa: 15/36 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2019-07-05, 10:28
|
|
|
życie zweryfikowało plany
po przejażdzce 2,5D i 2,5TD doszedłem do wniosku, że życie jest zbyt piękne i krótkie żeby męczyć się w trząsącym pudle wlokąc się po drodze
to nie dla mnie, odpuszczam te stare trupy
poszukiwania ruszają po wakacjach, czegoś czym da się jeździć bez ryzyka utraty słuchu i choroby wibracyjnej |
_________________ Yossarian ani razu nie przyszedł pomóc przy budowie, za to później, gdy klub już ukończono, przychodził bardzo często, i Yossariana przepełniało uczucie niekłamanej dumy, ilekroć spojrzał na nią i pomyślał, że nawet nie kiwnął palcem przy jej wznoszeniu. |
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
jsaluga
zaawansowany
Twój sprzęt: Mc Louis mc2
Nazwa załogi: WZDuzeiMale
Dołączył: 07 Wrz 2016 Piwa: 20/69 Skąd: Slask
|
Wysłany: 2019-07-05, 11:27
|
|
|
I tak czymaj. |
|
|
|
|
coolzizi
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Dethleffs
Nazwa załogi: SZEWCE
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Paź 2014 Piwa: 3/2 Skąd: Dobry Śląsk
|
Wysłany: 2019-07-10, 14:12
|
|
|
Witam, nie tylko stare są trupami.
Czy szanowne grono może spojrzeć na kampera z linku i ocenić tą ofertę?
https://www.otomoto.pl/of...-20190421160722
A trzęsie we wszystkich starych i nowych w zależności od podłoża. |
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2019-07-10, 15:27
|
|
|
No bez turbo to słaba ta jazda. Ten z moim logo 3100dmc ma silnik 2,5 TD/ 95KM chyba że coś mu zostało powyrywane. To właśnie silnik Peugeot/ Citroen zupełnie inny od fiata i rozrząd był robiony nawet tu na forum i nie sądzę że już go przejeździł.
Osiągał 125/h na naszej S3 a zazwyczaj latał odrobine szybciej od tirów na tempomacie 100/h
Po wytłumieniu całkiem bardzo znośnie. No ale to kilka lat temu i nie wiadomo co się zmieniło. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
|
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 446/329 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2019-07-10, 17:43
|
|
|
chris_66 napisał/a: | doszedłem do wniosku, że życie jest zbyt piękne i krótkie żeby męczyć się w trząsącym pudle wlokąc się po drodze
to nie dla mnie, odpuszczam te stare trupy |
Pięknie to ująłeś |
|
|
|
|
coolzizi
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Dethleffs
Nazwa załogi: SZEWCE
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Paź 2014 Piwa: 3/2 Skąd: Dobry Śląsk
|
Wysłany: 2019-07-11, 08:52
|
|
|
A mnie ,,piękno" określenia ,,trupy" nie podoba się. Wiem, że chris66 nie chciał urazić użytkowników tylko opisał mam nadzieję silniki i konstrukcję ciągnika. Zabudowa np. mojego 29 letniego Hymera w jakości przewyższa wiele zrobionych z paździerza nowszych zabudów kamperów. |
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
tom-cio
weteran
Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Sty 2014 Piwa: 68/144 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2019-07-11, 22:12
|
|
|
I co z tego że przewyższa,jak na wczasy do Wenecji jedziesz 3 dni blokując drogi po których się poruszasz,kamper ma jechać prędkością osobówki i tylko wtedy ma sens,Chris niestety ale ma rację.Ja Wenecję że Śląska(1000km) robię w 9 -10 godzin,a Ty? |
_________________ moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet |
|
|
|
|
dominik
stary wyga
Twój sprzęt: FIAT DUCATO 2,3 Burstner Nexxo T740
Nazwa załogi: dominiki
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2008 Piwa: 12/18 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2019-07-11, 22:15 Re: 2,5 D - parę pytań przed zakupem
|
|
|
chris_66 napisał/a: | czołem
trochę poczytałem i nadal mam niejasności
2,5 D jest podobno niezły oprócz tego że słabawy, wyboru na razie nie mam za dużego a taki trafia się do kupienia (DMC 3100)
a pytanka mam takie - czy fiat i cała reszta to te same silniki (mam książkę od citroen/peugeot), pytanie pod kątem rozrządu
jak wygląda kwestia ewentualnej zmiany na TD - sam silnik czy razem ze skrzynią (czy różnią się przełożeniami)
czy zamiana silników jest plug and play ?? w sensie przekładki bez kombinacji typu inna komora silnika
swapa na coś współczesnego raczej nie przewidywał bym ze względu na kupę roboty |
Były dwa motory PSA, oraz FIAT-owski głośny, ale nie do zaje..... |
_________________ Ewa i Piotrek
|
|
|
|
|
chris_66
weteran
Twój sprzęt: kamper
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Cze 2007 Piwa: 15/36 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2019-07-11, 22:50
|
|
|
coolzizi napisał/a: | A trzęsie we wszystkich starych i nowych w zależności od podłoża. |
nie mówię o trzęsieniu bo jedziesz po marnej drodze
mówię o trzęsieniu takim, że nic nie widzisz w lusterkach na postoju , albo że wibracje czujesz w mięśniach pół godziny po skończeniu jazdy |
|
|
|
|
chris_66
weteran
Twój sprzęt: kamper
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Cze 2007 Piwa: 15/36 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2019-07-11, 22:51
|
|
|
Socale napisał/a: | No bez turbo to słaba ta jazda. Ten z moim logo 3100dmc ma silnik 2,5 TD/ 95KM chyba że coś mu zostało powyrywane. To właśnie silnik Peugeot/ Citroen zupełnie inny od fiata i rozrząd był robiony nawet tu na forum i nie sądzę że już go przejeździł.
Osiągał 125/h na naszej S3 a zazwyczaj latał odrobine szybciej od tirów na tempomacie 100/h
Po wytłumieniu całkiem bardzo znośnie. No ale to kilka lat temu i nie wiadomo co się zmieniło. |
sporo się zmieniło , niestety na niekorzyść |
|
|
|
|
chris_66
weteran
Twój sprzęt: kamper
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Cze 2007 Piwa: 15/36 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2019-07-11, 22:53
|
|
|
coolzizi napisał/a: | A mnie ,,piękno" określenia ,,trupy" nie podoba się. Wiem, że chris66 nie chciał urazić użytkowników tylko opisał mam nadzieję silniki i konstrukcję ciągnika. Zabudowa np. mojego 29 letniego Hymera w jakości przewyższa wiele zrobionych z paździerza nowszych zabudów kamperów. |
nie mam nic do starych zabudów (moja przyczepa obecna yo 1998) , ale silniki i reszta motoryzacyjna nie przekonała mnie |
|
|
|
|
|
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2019-07-11, 23:29
|
|
|
tom-cio napisał/a: | I co z tego że przewyższa,jak na wczasy do Wenecji jedziesz 3 dni blokując drogi po których się poruszasz,kamper ma jechać prędkością osobówki i tylko wtedy ma sens,Chris niestety ale ma rację.Ja Wenecję że Śląska(1000km) robię w 9 -10 godzin,a Ty? |
Jak to często bywa na tym forum: ze skrajności w skrajność.
Moim zdaniem nie ma kampera zdolnego do jazdy z prędkościami osobówek (140km/h na autostradzie). Jeśli są to tylko blaszanki, a i to z dużą rezerwą, bo 3,5t (często i więcej) z prędkością 140 km/h to zdecydowany brak rozsądku.
Kamper ma być przede wszystkim miejscem do wygodnego mieszkania. Stanowić miejsce wypoczynku, regeneracji po zwiedzaniu i odpoczynku na kempingu. Jeśli szukamy przede wszystkim środka szybkiego transportu to znaczy, że trzeba wsiadać w osobówkę i walić po hotelach, czy kwaterach. Kupno kampera nie ma wtedy zbyt dużego sensu.
Zawsze przy zakupie kierować należy się moim zdaniem zabudową, w drugiej kolejności zaś mocą, czy generacją silnika (byleby był w miarę bezawaryjny i dawał sobie jakoś radę z masą). Śmieszy mnie czasem jak leją się strony dywagacji, czy 2.0 115KM, czy 2.3 130KM. Jakby te 15 KM decydowało o jakości wakacji. |
_________________ Byle do przodu |
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
Comsio
Kombatant weteran cepek
Twój sprzęt: Ducato II 2,5 tdi 670 Eura Mobil
Nazwa załogi: COMSIOWIE
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lut 2013 Piwa: 85/405 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: 2019-07-11, 23:52
|
|
|
tom-cio napisał/a: | I co z tego że przewyższa,jak na wczasy do Wenecji jedziesz 3 dni blokując drogi po których się poruszasz,kamper ma jechać prędkością osobówki i tylko wtedy ma sens,Chris niestety ale ma rację.Ja Wenecję że Śląska(1000km) robię w 9 -10 godzin,a Ty? |
Tylko tak ci się zdaje że szybko jedziesz .
Nie stety ale ty tak że blokujesz innym szybszym użytkownikom dróg.
Bezpiecznego kamperowania życzę. |
_________________ Całe życie mówię , że do flaszki trza dwojga.
Asia i Wiesław pozdrawiają.
|
|
|
|
|
|