Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Elektrozawór bojlera Truma
Autor Wiadomość
Rumburak 
zaawansowany

Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2017
Piwa: 32/13
Skąd: Krajna
Wysłany: 2019-07-15, 11:29   

Od gazownika dostałem elektrozawór lpg. W sieci znalazłem przekaźnik o rezystancji cewki takiej jak rezystencja cewki podtrzymującej w oryginalnym elektrozaworze trumy. Hydraulik wlutował na twardy lut miedziane rurki i zaślepił miejsce po trzpieniu w elektrozaworze.

zawor_lpg.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 97,66 KB

przekaznik.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 69,62 KB

gluty1.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 121,38 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rumburak 
zaawansowany

Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2017
Piwa: 32/13
Skąd: Krajna
Wysłany: 2019-07-15, 11:44   

Wszystko skręcone, szczelność sprawdzona. Oryginalna cewka odcięta i w jej miejsce (kabelek czarny i zielony - obwód podtrzymujący otwarty oryginalny elektrozawór) wlutowany przekaźnik. Resztę widać na zdjęciach.
Pierwsza próba i ... truma odpaliła za pierwszym razem. Potencjometr działa - nowy zawór otwiera się i zamyka. W końcu z kranu poleciała ciepła woda :ok
Podziękowania dla maszakowa

truma1.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 92,22 KB

truma2.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 85,21 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 78/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-07-15, 20:38   

Niezła kombinacja. Odważnie ale z głową. Nie wiem co puryści powiedzą na twarde luty w aucie ale IMHO powinno to wytrzymać. Ode mnie wirtualne :pifko i gratulację i dzięki za dobre słowo, ciesze się ze mogłem jakoś pomóc.
CO do cewek ... Mój znajomy niedawno zadzwonił do mnie że ma już przygotowaną nawijarkę ( to w odniesieniu do jednej z napraw gdzie u właściciela usmażyła się cała cewka a ja na prymitywa nie byłem w stanie tego dobrze zrobić, udało się tylko pierwsze uzwojenie :P ) więc się zgadamy i spróbujemy skręcić jakieś cewki do trumy. Oryginały do B10 nie są dostępne a cewki o podobnych parametrach trzeba kupować parami (zestaw do Trumatica) i całość kosztuje w przeliczeniu ponad 300 PLN. Oczywiście dla niemiaszka z autkiem za 100kEUR to nic ale może komuś się to przyda... to podtrzyma jeszcze funkcjonowanie starych urządzeń psując Niemcom sprzedaż nowych :P
kurcze to myślenie ktoś po mnie zgapił ... aha ... bajka taka była :P
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
marcinekg 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Citroen C25D rocznik 1988
Dołączył: 18 Gru 2020
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2021-01-17, 00:10   

Witam

Kupiłem kampera z takim samym bojlerem gazowy co w temacie oczywiście po analizie zauważyłem że brakuje cewki do elektrozaworu gazu a kable zasilające są ucięte. Chciałem zrobić taki sam zabieg co Pan ale nie wiem jak mam elektrycznie podpiąć ewentualna zastępczą cewkę oraz pozostałe przewody do przekaźnika. Ma Pan więcej zdjęć i kolory kabli ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rumburak 
zaawansowany

Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2017
Piwa: 32/13
Skąd: Krajna
Wysłany: 2021-01-17, 14:55   

Na początek musisz sprawdzić, czy elekrotozawór jest sprawny. Chodzi o to czy trzpień elektrozaworu porusza się. Żeby to sprawdzić podjedź do serwisu LPG i załatw używaną cewkę 12V. Nałóż na trzpień u siebie i zasil na krótko 12 voltami. Jeżeli usłyszysz charakterystyczne stuknięcie w elektrozaworze to podpowiem Ci do dalej. Jeżeli elektrozawór jest zastały to nie polecam mojego rozwiązania ponieważ jest to druciarstwo. Mogę tylko siebie narażać na niebezpieczeństwo, innych nie.
Szczerze to nie sądzę, żeby ktoś wymontował cewkę ze sprawnego bojlera. Na mój gust coś już wcześniej było nie tak z tym bojlerem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcinekg 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Citroen C25D rocznik 1988
Dołączył: 18 Gru 2020
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2021-01-17, 20:52   

Witam

Elektrozawór udało się odkręcić poszło łatwo sprawdziłem magnesem neodymowym wygląda ze działa. Jak można teraz tak cewkę zastąpić?
Pojawiły sie kolejne problemy ktoś chyba chciał coś naprawić a nie bardzo umiał sie posługiwać lutownicą efekt tak jak na załączonym zdjęciu.

Efekt po zasileniu i probie włączenia zaświecają sie dwie kontrolki czerwona i zielona jednocześnie. Moze to być wina braku tej cewnik?
Iskrownik nie generuje iskry w trakcie próby uruchomienia całości. ( iskrownik sprawdzony sprawny jak sie go zasili)

Płytka od góry

20210117_164731.jpg
trochę i tak zostało to poprawione bo były miejsca gdzie urwane zostały ścieżki
Plik ściągnięto 16 raz(y) 619,28 KB

20210117_164708.jpg
widok z góry
Plik ściągnięto 14 raz(y) 593,7 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rumburak 
zaawansowany

Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2017
Piwa: 32/13
Skąd: Krajna
Wysłany: 2021-01-17, 22:16   

marcinekg napisał/a:

Elektrozawór udało się odkręcić poszło łatwo sprawdziłem magnesem neodymowym wygląda ze działa. Jak można teraz tak cewkę zastąpić?


Załatw cewkę z elektrozaworu od instalacji LPG, nałóż na trzpień i podłącz do 12v. Jeżeli cewka otworzy zawór to kup przekaxnik: JQC-3FF-012-1HST (Rezystancja tego przekaźnika jest zbliżona do rezystancji oryginalnej cewki podtrzymującej otwarty elektrozawór) i połącz zgodnie z rysunkiem. Na rysunku brakuje bezpiecznika- powinien być na plusie z akumulatora.

Kolory obciętych przewodów cewki to:
-czarny-masa,
-czerwony - "+" (po włączeniu bojlera pojawia się na tym przewodzie na krótko napięcie. Powinno nastąpić otwarcie zaworu),
-zielony -"+" (zasila cewkę podtrzymującą zawór w pozycji otwartej)

Czerwony przewód zaizoluj, zielony i czarny steruje przekaźnikiem.

Jeżeli chodzi o problemy na płytce to moja wiedzy się tutaj kończy, ale są na forum koledzy, którzy mam nadzieję pomogą.

cewka.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 52,89 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 78/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-01-27, 21:34   

Pomogą :)
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
piosaw 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Euramobil S695VB Ducato 2,8. DMC 4,5 tony.
Dołączył: 28 Paź 2015
Piwa: 2/1
Skąd: Toruń
Wysłany: 2021-03-07, 20:34   

Witam

Piszę w tym wątku, bo podejrzewam, że mam problem z elektrozaworem (c6002), ale chciałbym się doradzić. Otóż u mnie jest tak, że na zimno Truma próbuje wystartować serią "mini wybuchów" i czasem zaskoczy, a czasem wyrzuci błąd. Druga próba zapalenia jest skuteczna. Tego problemu nie ma w trakcie pracy kotła, gdy cały czas grzeje i czasem gaz sobie wyłączy, a czasem włączy, słychać cykanie elektrozaworów i zmiany w pracy kotła - jest głośniejszy albo cichszy; ale generalnie w szafce, gdzie stoi, ma ciepło. Po dłuższej przerwie - albo wystartuje, albo nie.
Na jakimś forum brytyjskim użytkownik takiego kotła opisywał swoje problemy. U niego kocioł na zimno nie startował w ogóle, ale po podgrzaniu elektrozaworów suszarką - wszystko działało. Kładł to na karb zaolejenia zaworów i trudności ich otwarcia przy wychłodzeniu tego brudzącego oleju.
Tak się zastanawiam, czy coś podobnego nie występuje u mnie, przy czym jeszcze w fazie początkowej zabrudzenia.
Początkowo myślałem, że mój problem ma coś wspólnego z wysokością, bo się pojawił na wysokości 1800m npm., ale po zjeździe do domu nie ustąpił.

Co Państwo sądzicie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2021-03-08, 14:53   

Sprawdź stan przewodów doprowadzających powietrze do spalania i odprowadzających spaliny.
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Janusszr 
Kombatant

Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2016
Piwa: 76/80
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2021-04-28, 08:47   

Czy elektrozawór w trumie C 4002 ma jakiś filtr, który mógłby być zanieczyszczony?
_________________
Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek :)
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rumburak 
zaawansowany

Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2017
Piwa: 32/13
Skąd: Krajna
Wysłany: 2021-04-28, 10:07   

O ile dobrze pamiętam (??) w moim filtr, a raczej stalowa siateczka, znajdowała się w przyłączu gazowym przy bojlerze. Siateczka była tak zapchana, że 8barów nie dało rady. Tyle tam było zastałego syfu, że musiałem przeczyścić rurkę mechanicznie, a potem przedmuchać sprężonym powietrzem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Janusszr 
Kombatant

Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2016
Piwa: 76/80
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2021-04-28, 10:29   

Dzięki.
Mam jeszcze pytanie. Czy ten elektrozawór po włączeniu ogrzewania powinien kliknąć? Słyszę kliknięcie jakiegoś przekaźnika, ale to nie zawór. Po ok.35 sekundach jak nie odpali, to słychać i czuć kliknięcie elektrozaworu.
_________________
Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek :)
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rumburak 
zaawansowany

Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2017
Piwa: 32/13
Skąd: Krajna
Wysłany: 2021-04-28, 10:48   

Czytałem w innym wątku Twój problem z gazem. Z tego co tam napisałeś wynika, że po poluzowaniu śrubunku załącza się bezpiecznik odcięcia gazu (Masz mądry sprzęt i bezpieczny :wyszczerzony: ), a więc przewód do elektrozaworu jest drożny.
Jeżeli elektronika "pokazuje" Ci, że nie dopływa gaz do palnika to raczej masz problem z otwieraniem elektrozaworu. Jego otwieranie jest słyszalne o wiele bardziej od "kliknięcia" przekaźnika.
Odkręć śrubkę i ściągnij z elektrozaworu cewkę, a następnie magnesem neodymowym spróbuj poruszać elektrozaworem. Jeżeli będzie działał to dalej musisz sprawdzić zasilanie cewki.

Po ok.35 sekundach jak nie odpali, to słychać i czuć kliknięcie elektrozaworu. A to dziwne zachowanie. Raczej elektrozawór otwiera się w czasie próby odpalenia, a nie po ??
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Janusszr 
Kombatant

Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2016
Piwa: 76/80
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2021-04-28, 12:04   

Jedna cewka nie pracuje. Elektrozawór sprawdziłem elektromagnesem od LPG. Otwiera i zamyka. Czyli zasilanie cewki. Idę szukać miejsca wpięcia.
_________________
Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek :)
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***