Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
DUCATO 2007 - problem z dmuchawą
Autor Wiadomość
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2019-08-14, 18:53   

DI STEFANO napisał/a:
dziwaczek napisał/a:
To po lewej na fotce "rezystora dmuchawy" czerwone małe wygląda jak bezpiecznik termiczny - taki element zabezpieczający jest często stosowany w sprzęcie agd (czajnik, frytkownica, toster) i np. w małych termach, lodówkach turystycznych (ostatnio wymieniłem). Takie bezpieczniki się chętnie przepalają - proponuję sprawdzić. Ostrożnie z lutowaniem (trzymamy za nóżkę metalowymi płaskimi i szybko odlutować bez grzania - przepala się od temperatury). One są na określoną temp. np. 90C i prąd np. 5A kosztują ok 2zł - do sprawdzenia wystarczy zewrzeć i zobaczyć czy dmuchawa działa - tak mniemam bo w tym ducato tego nie sprawdzałem 8-)


z tego co mi wiadome to tego elementu w żadnym przypadku nie należy naprawiać, lutować kombinować tylko...……………

WYMIENIAĆ NA NOWY

Wszelkie naprawy grożą POŻAREM !!!!!!!!!!

ten element jest ogólnie dostępny za małe pieniądze.


Przecież właśnie o tym piszę!!! Tylko wymiana - naprawić się nie da bezpiecznika termicznego ew. można z niego zrezygnować - ale nie polecam.
Wymieniałem takie bezpieczniki, są bardzo czułe na temp. przy lutowaniu i można łatwo go przepalić przy wlutowaniu, często są one nie lutowane ale zaciskane na przewodach.
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
DI STEFANO 
weteran

Twój sprzęt: Camper z lekkim samochodzikiem
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Paź 2008
Piwa: 72/70
Skąd: tam gdzie lepiej
Wysłany: 2019-08-15, 05:48   

nic nie lutujesz :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech

to "ustrojstwo" wymieniasz metodą - włóż i wyjmij lub jak kto woli wyjmij i wsadź
Oczywiście wywal stary uszkodzony a umieść nowy sprawny.
możesz zanabyć na ogólnym takim tam "alledrogo"
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2019-08-15, 07:31   

DI STEFANO napisał/a:
nic nie lutujesz :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech

to "ustrojstwo" wymieniasz metodą - włóż i wyjmij lub jak kto woli wyjmij i wsadź
Oczywiście wywal stary uszkodzony a umieść nowy sprawny.
możesz zanabyć na ogólnym takim tam "alledrogo"


Chyba nie rozumiesz - wymieniam tylko bezpiecznik termiczny a nie rezystor dmuchawy (zielony), owszem najprościej wymienić cały element ale można i tak. :spoko
Uratowałem tak ostatnio lodówkę turystyczną campinzgazu za ponad 300zł, nikt nie chciał nawet zajrzeć i miała iść na śmieci. Te bezpiecznik są w wielu sprzętach "grzejących" AGD (czajniki, tostery, opiekacze, termy, lodówki turystyczne itp) Naprawa prosta i tania 2-5zł.
Tyle w temacie.
ps. obecne czasy są typu "zepsuło się - wyrzuć i kup nowe" a góra elektro-śmieci rośnie.

My Paint Instant (2).jpg
bezpieczni termiczny z lodówki Campinggaz
Plik ściągnięto 4 raz(y) 38,99 KB

My Paint Instant (1).jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 42,85 KB

_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TomekM 
stary wyga


Twój sprzęt: Blaszana Choinka Jumper L3H3
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Sie 2011
Piwa: 25/24
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2019-08-15, 20:09   

Załadowanie zdjęć z tabletu to jednak karkołomne zajęcie i jak dla mnie niemożliwe :(
Panowie, dziękuję za wasze odpowiedzi, ale nie umiem namierzyć tej wtyczki.
Oto zdjęcie tego co jest pod nogami pasażera.
Część wtyczek w ogóle jest odpięta. Czy tak ma być?
Która to ta do tej nieszczęsnej dmuchawy?

image.jpg
wtyczki
Plik ściągnięto 2 raz(y) 85,85 KB

_________________
Misiów5
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2019-08-15, 20:30   

Kiepskie foto, ale na 99% to co zaznaczyłem. Na tym przewodzie, powinien być plus po stacyjce. Jeśli tam jest, to znaczy że zasilanie jest ok i trzeba sprawdzić napięcie na samym wentylatorze. Dostępność do jego kości jest bezproblemowa. Sam wentylator znajduje się prawie nad tym plastikiem co go teraz zdemontowałeś.

20190815_212616.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 690,8 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TomekM 
stary wyga


Twój sprzęt: Blaszana Choinka Jumper L3H3
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Sie 2011
Piwa: 25/24
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2019-08-17, 05:59   

Ciąg dalszy poszukiwań.
Na wskazanej wtyczce napięcie jest. Teraz również na wtyczce wchodzącej do wentylatora. Tzn na tej ostatniej jest plus na grubszym kablu cały czas a na trzech pozostałych w zależności od ustawienia pokrętła.
Czego więc brakuje? Dmuchawa nadal nie działa i klawisz klimatyzacji nie świeci.
Ktoś ma jakiś pomysł?
Oczywiście po wyjęciu kluczyka napięcie znika.
_________________
Misiów5
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2019-08-17, 06:12   

Jeśli napięcie jest, to wskazuje na uszkodzony wentylator. Odkręć jedną śrubę, następnie kawałek obróć wentylator i go wyjmij. Daj mu na stole napięcie i będziesz wiedział czy działa. Może być tak, że napięcie sprawdzałeś multimetrem i Cię oszukało. Bez obciążenia dawało pozytywny wynik. Podłącz zamiast wentylatora żarówkę np. H4 i wtedy sprawdź czy świeci
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TomekM 
stary wyga


Twój sprzęt: Blaszana Choinka Jumper L3H3
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Sie 2011
Piwa: 25/24
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2019-08-24, 15:02   

Po pierwsze dziękuję wszystkim którzy podpowiadali gdzie szukać usterki.
Po kilku dniach poszukiwań przyczyny podałem się i pojechałem do elektromechanika.
Okazalo się że "zgubila" się masa. Czyli jak było małe obciążenie to napięcia było, ale jak miał ruszyć wentylator to już był problem. Dlatego miernik i żarówka "kłamały".
Tak więc temat do zamknięcia. Raz jeszcze dziękuję za zaangażowanie.
_________________
Misiów5
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2019-08-24, 15:42   

Ściemniasz, żarówka by brak masy pokazała. Nawet jej do ręki nie wziąłeś ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TomekM 
stary wyga


Twój sprzęt: Blaszana Choinka Jumper L3H3
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Sie 2011
Piwa: 25/24
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2019-08-25, 09:56   

Gewehr, coś tam w ręce miałem ale może to nie była żarówka? Kto wie...
Tak czy siak działa i Krasiejów robi się realny!
_________________
Misiów5
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 179/131
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2019-09-04, 22:38   

Ducaciak napisał/a:
ja bym stawiał jednak na wtyczkę - to choroba tego modelu.
przez to że jest nad nogami pasażera i kabel cały czas jest wygięty to zazwyczaj tam jest zwarcie.
............


I mnie to dopadło . :gwm Zero reakcji wentylatora nawiewu na przełącznik .

Mój wielbłąd to co prawda starszy model Dukaciaka ale kable do wentylatora też ma położone w kretyński sposób :evil:

Po demontarzu wtyczki z wentylatorem znalazłem takie cuś :gwm

20190904_133424.jpg
Plik ściągnięto 699 raz(y) 103,42 KB

_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
DI STEFANO 
weteran

Twój sprzęt: Camper z lekkim samochodzikiem
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Paź 2008
Piwa: 72/70
Skąd: tam gdzie lepiej
Wysłany: 2019-09-05, 02:21   

Wygląda, że wentylator ma duży opór w kręceniu.
Pokusiłbym się przeczyścić i delikutaśnie nasmarować aby zminiejszyć opory toczenia wirnika.
Dużo pracy nie jest, a efekt na kolejne lata gwarantowany.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 179/131
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2019-09-05, 10:17   

DI STEFANO napisał/a:
Wygląda, że wentylator ma duży opór w kręceniu.
Pokusiłbym się przeczyścić i delikutaśnie nasmarować aby zminiejszyć opory toczenia wirnika.
Dużo pracy nie jest, a efekt na kolejne lata gwarantowany.


To juz zrobiłem wczoraj :-P Dzisiaj chcę się zmierzyć z problemem uszkodzonej izolacji przy wtyczce i przerywającym dopływem napiecia .
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2019-09-05, 10:24   

DI STEFANO napisał/a:
Wygląda, że wentylator ma duży opór w kręceniu.
Pokusiłbym się przeczyścić i delikutaśnie nasmarować aby zminiejszyć opory toczenia wirnika.
Dużo pracy nie jest, a efekt na kolejne lata gwarantowany.

Jedna mała uwaga. Tam na 99% są tulejki z brązu. Tylko czyścimy i NIE SMARUJEMY. Po smarowaniu szybko ulegają degradacji ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2019-09-05, 13:12   

Cześć, dla wyjaśnienia ze smarowaniem ( bardzo ogólnie )

Prawie na pewno są typowe tulejki brązowe lite i te jak najbardziej smaruje się smarem plastycznym lub w niektórych przypadkach olejem;

W przypadku tulei brązowych spiekanych które są nasączone olejem nie ma konieczności dodatkowego smarowania. Ale w przypadku kontaktu z materiałem chłonnym lub przegrzania tulei olej 'zniknie' i można je spróbować wygotować w oleju;

Są jeszcze tuleje zwijane ( np w zwrotnicy pf 126p ) i tam kieszenie smarne trzeba wstępnie wypełnić smarem.

Pozdrawiam
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***