|
|
Kilka wątpliwości przy poszukiwaniu bazy do budowy (7,5T) |
Autor |
Wiadomość |
Autostoper
trochę już popisał
Twój sprzęt: Ducato :D
Dołączył: 12 Gru 2014 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2019-08-20, 22:11 Kilka wątpliwości przy poszukiwaniu bazy do budowy (7,5T)
|
|
|
Czołem społeczności.
Potrzebuję rozwiązać kilka wątpliwości i liczę na waszą pomoc.
Opis sytuacji:
Mieliśmy busika na Ducato 1, mieliśmy kamperka na bazie MB100 + przyczepa i przez rok nie mieliśmy nic.
Naturalna droga ewolucji wskazuje, że teraz czas na coś wygodniejszego i większego.
Mamy budżet ograniczony do kwoty 50.000zł i tutaj pojawił się pomysł na kampera na Atego z kontenerem 7,30/7,50 (dłuższego nie widziałem na tę chwilę, a motocykle już nie chcą grzecznie na przyczepie jeździć tylko domagają się garażu)
Moje wątpliwości które mam nadzieję rozwiejecie:
1. Czy waszym zdaniem możliwe jest znalezienie bazy do 20.000 zł, (rocznie będziemy jeździć max 10.000km). Na polskich i niemieckich stronach widziałem kilka ciekawie wyglądających opcji ale poza prawkiem z ciężarówkami niewiele mnie na tę chwilę łączy.
2. Czy jest jakiś sposób na obejście podnoszenia kabiny? Chciałbym zrobić alkowę i mieć przejście, docelowo przerejestrować na specjalny - kempingowy. W tym wypadku zakładam, że będę musiał żyć bez tych luksusów, ale zapytać zawsze warto.
3. Rozważam też busa z kontenerem o podniesionym DMC i dodatkowo przyczepę choć tandemik mnie nie jakoś nie przekonuje. A może powinien?
4. Czy znacie jakąś firmę która mogłaby dokonać oględzin gdybym znalazł jakąś sztukę? Może ktoś się na tym zna i mógłby mi taką usługę wyświadczyć?
Nowy domek na kółkach ma być dosłownie domkiem więc każda sugestia mile widziana. |
|
|
|
|
orys
stary wyga
Twój sprzęt: Baza już jest ;-)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Sty 2017 Piwa: 58/13 Skąd: Glasgow
|
Wysłany: 2019-08-20, 23:42
|
|
|
W kategorii 7.5t raczej nie bedziesz zbytnio wyprzedzał więc zastanów się, czy nie będzie Ci przeszkadzała kierownica po prawej stronie. Na rynku brytyjskim mozna znaleźć sensowne auta w twoim zasięgu cenowym...
Do tego warte rozważenia pod względem kamperowym są dostępne tam z demobilu sieci brytyjskich bibliotek publicznych - oglądałem kiedyś kilka z nich - są stosunkowo nie zajechane (z oczywsitych względów dużo czasu spędzają zaparkowane), są już przerobione na wersje z niepodnoszoną kabiną (mają dostęp do silnika od środka), są ocieplone, mają ogrzewanie webasto, czasem klimatyzację, okna z podwójną szybą, okna dachowe, system elektryczny itd...
Tu masz takie przykładowe auto za niecałe 5000 funtów (można znaleźć taniej), na Dafie LF z 2002 roku, przebieg niewielki (100 000 km - wiem, że jest napisane mileage, ale ciężarówki w UK mają liczniki wyskalowane w km)...
https://www.ebay.co.uk/it...XkAAOSwbL1c96RE |
_________________
|
|
|
|
|
Autostoper
trochę już popisał
Twój sprzęt: Ducato :D
Dołączył: 12 Gru 2014 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2019-08-21, 23:04
|
|
|
Ciekawa sprawa. Dopiero po napisaniu posta zdałem sobie sprawę, że łóżko może być opuszczane nad stołem który bym chciał mieć w kształcie podkowy, a co za tym idzie alkowa i przejście do tyłu już nie są takie istotne. Orys - dziękuję za sugestię. Anglik nie dla nas. |
|
|
|
|
KASZUB
weteran
Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Sie 2014 Piwa: 60/63 Skąd: Celbowo koło Pucka
|
|
|
|
|
orys
stary wyga
Twój sprzęt: Baza już jest ;-)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Sty 2017 Piwa: 58/13 Skąd: Glasgow
|
Wysłany: 2019-08-23, 00:27
|
|
|
Z tymi Vario to jest taka sprawa, że one są faktycznie nie do zaj*bania, ale większosć z egzemplarzy którymi jeździłem to był po prostu gigantyczny wibrator na kółkach. Po dwóch godzinach miało się serdecznie dość...
Podobno to zależy od silnika, ale niestety szczegółow nie znam - ale warto to wziąć pod uwagę. |
_________________
|
|
|
|
|
Autostoper
trochę już popisał
Twój sprzęt: Ducato :D
Dołączył: 12 Gru 2014 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2019-08-25, 12:28
|
|
|
Po prześledzeniu wątku Milka 2 przejście do kabiny definitywnie odpada.
Rzeczywiście nie ma sensu się z tym grzebać.
Cytat: | Paka 5m długa. Wysoko jak w domu. | - Wszystko ładnie pięknie ale bardzo nam zależy na garaży na dwa motocykle a w te chwili jest więcej plusów takiego rozwiązania niż dokładania przyczepki.
Z dobrych informacji koledzy którzy pracują jako kierowcy podpowiadają, że stare atego jak będzie w miarę utrzymane to przy moich rocznych osiągach (10.000km to totalny max - od jazdy i zwiedzania są motocykle) powinienem znaleźć coś co się nada i za 2, może 3 lata powolutku poprawiać mechanikę. Jak znajdę bazę która przejeździ bezproblemowo 50.000 km to już zdążę zarobić na konserwację i bieżące naprawy
Zaletą forum jest to, że jak już się coś napisze, to jakoś lepiej w świadomości się to układa i problemy rozwiązują się poniekąd same.
W sumie teraz tylko się zastanawiam czy uda mi się znaleźć bazę w okolicy 20.ooo zł, może odrobinę droższą. Może jest na forum spec który świadczy usługę oględzin?
Może możecie kogoś polecić?
Sam jedynie Internetowo mogę szukać, ponieważ do PL zjedziemy dopiero za 1,5 miesiąca. |
|
|
|
|
Autostoper
trochę już popisał
Twój sprzęt: Ducato :D
Dołączył: 12 Gru 2014 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2019-08-31, 18:16
|
|
|
Dobrze że jeszcze mamy czas na przemyślenia.
Po wielu dyskusjach doszliśmy do wniosku że musimy zmienić naszą koncepcję. Nie ma co fanatycznie upierać się przy jednym zdaniu ak jak i nie ma sensku kopanie się z koniem.
Ciężarówka z kontenerem 7m będzie upierdliwa w parkowaniu, nie przerejestruje jej na kampera i chyba jednak pominęliśmy kilka przesłanek do czegoś mniejszego.
Obecna (mam nadzieję finalna koncepcja, ponieważ po przylocie do PL chcemy się zabrać do pracy aby zdążyć przed zimą )
Motocykle nie będą miały garażu w środku, a na zimę będą zostawać gdzieś .... po prostu gdzieś.
Na lato przygotuję przyczepkę zamkniętą która dodatkowo będzie mogła robić jako garaż, a także powiększenie zbiornika na wodę może jakieś dodatkowe miejsca na... cokolwiek. Przyczepkę też zbudujemy po przemyśleniach i dyskusjach.
Opcja z Vario zaczyna nabierać kolorów. Zastanawiam się tylko, czy istnieje możliwość dodania tam większej ilości miejsc siedzących. Chodzi mi o przerejestrowanie na kampingowy i dodanie dwóch miejsc już w kontenerze. Czytałem, że są firmy które mogę to zrobić, spotkaliście się z takim rozwiązaniem?
KASZUB - czy miałeś dużo do czynienia z tymi mercedasami? Mógłbyś coś doradzić?
Czy znacie jakieś firmy gdzie mógłbym sprawdzić ceny całej zabudowy?
- Może lepiej kupić bez kontenera i zamówić w jakimś zakładzie kontener który od razu będzie miał alkowę. Jakiś zakład szkutniczy? W sumie nie wiem gdzie tego szukać ale mam jeszcze czas na zdobycie tej wiedzy...
Oczywiście będę wdzięczny za każdą dobrą radę |
|
|
|
|
bert
weteran
Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 127/2 Skąd: ZDR
|
Wysłany: 2019-08-31, 18:40
|
|
|
przy miejscach siedzących pasażerskich w kontenerze obligatoryjne wpakują Ci V-max 50 km / h i nie ma znaczenia czy ktoś tam będzie siedział czy nie.
ja poszedłem w tą strone, kabina pasażersko dzienna (mogła by być nawet 9 osobowa,z tym, że zostawiłem 6) i kabina dzienno/sypialniana (+ łazienka).
W Niemczech rejestrują to na 7.5 t albo wręcz są już tak zarejestrowane.
Nie mówię, że taki (bo to 4x4) ale rozwiązanie kabin jest niezłe no i jeszcze jedno, auta po straży pożarnej w Niemczech mają na ogół ca 30 TKM no i solidny serwis.
http://njz.pl/2019/near/garaz/fanaberia/cfind.html
zakład szkutniczy... zabudowa, wówczas mało będzie całej tej kwoty którą chcesz przeznaczyć na wszystko |
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
|
|
|
|
|
|
Autostoper
trochę już popisał
Twój sprzęt: Ducato :D
Dołączył: 12 Gru 2014 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2019-08-31, 20:20
|
|
|
Odrobina inspiracji: https://www.youtube.com/w...nnygoesoverland
Na pewno szybko dużo pytań znajdzie odpowiedzi jak już będę w PL.
Tak sobie teoretyzuję
- Baza 14.000 Przykład:https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes-benz-612-vario-kaczor-silnik-2-9-kiper-wywrotka-wywrot-na-3-strony-plus-plandeka-rama-do-zabudowy-posiadam-do-niego-kiper-3-60-lub-najazd-5-4-ID6AUJBG.html?
- Kontener po przejrzeniu forum myślę że w 15.000 się zmieszczę. Poszukam po swoich okolicach, może coś jeszcze wymyślę.
- Zostaje 20.000 na zabudowę. Nie za wiele na okna, toaletę o solarach, aku i całym osprzęcie nie wspominając.
Za to kupując taką bazę jaką podpowiedział kolega KASZUB :https://allegro.pl/ogloszenie/mercedes-vario-8255633043 dorabiam alkowę i dalej mam ok 25.000 na zabudowę co robi różnicę.
a są też tańsze https://www.otomoto.pl/of...-ID6BXYeO.html?
Na pewno znajdę kompromisy tam gdzie będą potrzebne. |
|
|
|
|
Autostoper
trochę już popisał
Twój sprzęt: Ducato :D
Dołączył: 12 Gru 2014 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2019-09-12, 21:20
|
|
|
Kurczę, chyba nie długo będę musiał zmienić tytuł posta na budowę, tylko do kraju wrócę...
Cały czas szukam bazy (na razie internetowo), ale chyba się za wiele nie zmieni.
Szukam Vario (614 lub 814 na te chwilę widzę w zasięgu do oglądania) z kontenerem który sam zapiankuję i dorobię alkowę (jeszcze nie wiem jak, ale dorobię....)
W międzyczasie szukam paneli i trafiłem na taki wynalazek: http://sklep.growatt.pl/p...r-HALF-CUTS/113
którego 3 sztuki mógłbym dostać w ciekawej cenie. Tylko się zastanawiam, czy to oby nie za mocna rzecz na kampera? Jeżeli dobrze pojąłem temat energobloku to powinienem policzyć 3*325=975
975/12=81,25
Co mi daje zapotrzebowanie na Mppt po 81,25A
Dobrze to liczę? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|