|
|
Zabudowa CASPER DUCATO 2.3 i JUMPER 3.0 |
Autor |
Wiadomość |
robba
weteran
Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Paź 2015 Piwa: 91/174 Skąd: Nicelea
|
Wysłany: 2019-08-25, 22:08
|
|
|
wlodo napisał/a: | robba, super, że się nad tym pochylasz, będę wdzięczny nie tylko ja...
Mechanizm jeszcze nie jest zamontowany, bo nie wiedziałem czy się da sterować. On jest jednak od dociągu klapy, a tu ma być w drzwiach, podobno schemat od Skody można znaleźć, tak mi Micha podpowiadał.
Zamek jest w drzwiach, zamieniony ma być rygiel stały na rygiel ruchomy.
Zdjęcia jutro, bo już za ciemno. |
musiałbyś dorobić czujnik zatrzaśniecia zamka na ryglu. bedzie to informacja że
rygiel można już dociągnąć. Problem może się pojawić przy zwalnianiu:
czy zamek naciągnięty przez rygiel otworzy się na klamkę?
O ile nie będzie dużo dalej niż w oryginale to bez problemu klamka go otworzy.
Więc właściwie sterowanie będzie tylko na dwóch przekażniczkach.
po zatrzaśnięciu się zamka na ryglu (wspomniany czujniczek w drzwiach)
załączy się przekażniczek dociągania do czasu aż go zwolni styk w dociągaczu.
Jak otworzysz drzwi i zamek odskoczy to czujniczek pod sygnał do zwolnienia naciągu
i drugi przekażniczek cofnie naciągacz do czasu aż styki dociągacza go rozłączą.
coś narysuje. jako czujnik musi być mikroprzełącznik ze stykami przełącznymi. |
_________________ .
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość*** |
|
|
|
|
wlodo
weteran
Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Sie 2014 Piwa: 67/68 Skąd: Witaszyce
|
Wysłany: 2019-08-25, 22:19
|
|
|
Tak myślałem, że jakiś włącznik będzie musiał być, żeby ten silniczek wiedział kiedy ma się włączyć.
Jutro porobię zdjęcia umiejscowienia, to sobie obejrzysz.
Jeżeli mam coś "domontować" to podaj konkrety, bo mi elektryka jest obca, co polecisz-zamontuję |
_________________ Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0 |
|
|
|
|
robba
weteran
Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Paź 2015 Piwa: 91/174 Skąd: Nicelea
|
Wysłany: 2019-08-25, 22:28
|
|
|
wlodo napisał/a: | .....
Zamek-po pomiarach wygląda tak (gniazdo wycięciami w dół, jak na foto)
1 i 2 od lewej silnik (+ na 1 dociąg, + na 2 wyjazd) między nimi 5.8 om
między 3 i 4 0.8 om (zamek otwarty, na zamkniętym 0 )
między 5 i 4 0.8 om (zamek zamknięty, na otwartym 0 )
między 3 i 5 nic
... |
... i jeszcze uściślij:
między 3 i 4 0,8 ohm na odpuszczonym i 0 ohm na dociągniętym
między 5 i 4 0,8 ohm na dociągniętym i 0 ohm na odpuszczonym
bo te wartości mnie trochę martwią...
a ponadto w nie nie wierzę, bo jakby było prawdą to między 3 i 5
zawsze byłoby 0,8 ohm ...
Podejrzewam więc że to Twoje 0 to nieskończoność / przerwa.
Może się zgadzać? |
_________________ .
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość*** |
|
|
|
|
|
robba
weteran
Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Paź 2015 Piwa: 91/174 Skąd: Nicelea
|
|
|
|
|
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR
Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2019-08-25, 23:51
|
|
|
8 lat mam w takich drzwiach mechanizm dociągania pochodzący z mercedesa kombi , nie trzaskam , pierwszy ząbek leciutko dociągam albo z zewnątrz dopycham , drugi etap robi się sam |
|
|
|
|
Micha
trochę już popisał
Twój sprzęt: w przyszłości...
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Sie 2017 Piwa: 5/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2019-08-26, 00:10
|
|
|
Czujnik domknięcia siedzi w fabrycznym zamku Ducato i odpowiada m.in. za oświetlenie wnętrza i sygnalizację niedomkniętych drzwi.
Trzeba uwzględnić zabezpieczenia na wypadek np. ciała obcego uniemożliwiającego dociągnięcie, np. ograniczając czas wysterowania do kilku s lub Imax silnika.
Poza tym układ nie powinien pobierać prądu w żadnym ze stanów stabilnych.
Do testów układ z przekaźnikami jest ok ale docelowo bez szczypty elektroniki będzie trudno. Jeśli czas pozwoli spróbuję coś wyrzeźbić i podzielę się efektami. |
|
|
|
|
wlodo
weteran
Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Sie 2014 Piwa: 67/68 Skąd: Witaszyce
|
Wysłany: 2019-08-26, 10:11
|
|
|
MECENAS, Ja właśnie pomysł na ciszę zaczerpnąłem z twojej budowy, i pisałem o wątpliwościach, a zamek nawet taki również mam.Dociąg idzie w słupek a zamek zostaje w oryginale, tylko to sterowanie
Cytat: | Chciałem skopiować pomysł Koguta z Jego Ivonki i założyć do tych otwieranych drzwi zamek klapy od Mercedesa w 210 kombi. Mam go i takie wątpliwości: nie mieści się w drzwi-przeszkadza tył klamki, oraz drugą istotniejszą. Rygiel na słupku musi być pionowo, to nie problem, ale w takim ustawieniu drzwi nie będą miały podparcia i będą latały góra dół. |
Napisz jak zachowują się drzwi, bo ty zamontowałeś go w drzwiach i zaczepia o stały rygiel na słupku ale pionowy !! i drzwi nie mają oparcia. On ma 4 piny, jak to łączyć by się domykało i działało z centralnym ?
Schowek02.jpg Zamek klapy W210 |
|
Plik ściągnięto 2 raz(y) 71,19 KB |
IMG_20190826_095256.jpg Gniazda zamka w210 |
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 76,86 KB |
IMG_20190826_095247.jpg Zamek klapy w 210 i dociągacz Audi A7 |
|
Plik ściągnięto 2 raz(y) 73,18 KB |
|
_________________ Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0 |
|
|
|
|
wlodo
weteran
Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Sie 2014 Piwa: 67/68 Skąd: Witaszyce
|
Wysłany: 2019-08-26, 10:49
|
|
|
robba, Ja dziś również zwątpiłem w te pomiary, jest tak :
Na żółtym między 4 i 5 0.4 a między 3 i 5 1
na niebieskim między 4 i 5 0.1
Wstawiam zdjęcia poglądowe drzwi z okolicy zamka, i tu jest jeszcze dodatkowy kłopot, bo zamek chwyta za rygiel w dwóch "klikach", słabiej i mocniej. Więc jak złapie w swym pierwszym położeniu i rygiel go dociągnie to będą niedomknięte.
Kurcze chyba wrócę do zamka od mesia, ale zobaczymy co Mecenas napisze.
IMG_20190826_103013.jpg
|
|
Plik ściągnięto 3 raz(y) 87,77 KB |
IMG_20190826_102701.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 106,93 KB |
IMG_20190826_102640.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 114,95 KB |
IMG_20190826_095522.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 80,52 KB |
IMG_20190826_095322.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 50,41 KB |
|
_________________ Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0 |
|
|
|
|
Micha
trochę już popisał
Twój sprzęt: w przyszłości...
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Sie 2017 Piwa: 5/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2019-08-26, 12:35
|
|
|
Nie wiem jak w DoKa ale zamki w przednich drzwiach "nie gaszą lampki" po pierwszym kliku więc wbudowany czujnik byłby ok - sterowałby dociągiem dopiero po pełnym zatrzaśnięciu zamka. |
|
|
|
|
robba
weteran
Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Paź 2015 Piwa: 91/174 Skąd: Nicelea
|
Wysłany: 2019-08-27, 09:26
|
|
|
wlodo napisał/a: | robba, Ja dziś również zwątpiłem w te pomiary, jest tak :
Na żółtym między 4 i 5 0.4 a między 3 i 5 1
..... |
bo na tym żółtym jedynka z przodu oznacza przerwe
czyli wszystko OK.
Napisz tylko które są zwarte po dociągnieciu
wlodo napisał/a: | robba.... i tu jest jeszcze dodatkowy kłopot, bo zamek chwyta za rygiel w dwóch "klikach", słabiej i mocniej. Więc jak złapie w swym pierwszym położeniu i rygiel go dociągnie to będą niedomknięte. .... |
tak jak pisał Micha: mikroprzełącznik musi zadziałać przy pełnym zamknięciu zamka.
A co do elektroniki, to fakt że przydałby się jeszcze czujnik przeciążeniowy,
który informuje również że nie udało się dociągnąć drzwi.
Jak Micha coś rzeżbi to OK. Ja na razie jestem na urlopie, więc mogę Tobie na przekażnikach
narysować, a zapewne kilka lat pochodzi... jak to prowizorka
wlodo napisał/a: | robba...
Kurcze chyba wrócę do zamka od mesia, ale zobaczymy co Mecenas napisze. |
rozwiązanie mesiowe też mi się bardziej podoba. |
_________________ .
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość*** |
|
|
|
|
|
wlodo
weteran
Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Sie 2014 Piwa: 67/68 Skąd: Witaszyce
|
Wysłany: 2019-08-27, 10:00
|
|
|
robba, z moich pomiarów to tak wygląda
Cytat: | Zamek-po pomiarach wygląda tak (gniazdo wycięciami w dół, jak na foto)
1 i 2 od lewej silnik (+ na 1 dociąg, + na 2 wyjazd) między nimi 5.8 om
między 3 i 4 0.8 om (zamek otwarty, na zamkniętym 0 )
między 5 i 4 0.8 om (zamek zamknięty, na otwartym 0 )
między 3 i 5 nic |
|
_________________ Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0 |
|
|
|
|
superlecho
początkujący forumowicz
Dołączył: 12 Sie 2019 Postawił 6 piw(a) Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2019-08-28, 21:53
|
|
|
Mam nadzieję że pomogę w rozkmince dociągu rygla do A6 (nie pasuje do Q7 ale jest bardzo podobny)
Screenshot_20190828-212419.png
|
|
Plik ściągnięto 6 raz(y) 1,24 MB |
Screenshot_20190828-212350.png
|
|
Plik ściągnięto 5 raz(y) 1,64 MB |
Screenshot_20190828-212456.png
|
|
Plik ściągnięto 9 raz(y) 477,33 KB |
|
|
|
|
|
superlecho
początkujący forumowicz
Dołączył: 12 Sie 2019 Postawił 6 piw(a) Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2019-08-28, 22:08
|
|
|
*dociągacz klapy tylnej A6 , A7 |
|
|
|
|
wlodo
weteran
Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Sie 2014 Piwa: 67/68 Skąd: Witaszyce
|
|
|
|
|
superlecho
początkujący forumowicz
Dołączył: 12 Sie 2019 Postawił 6 piw(a) Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2019-08-29, 16:44
|
|
|
Pierwszy pin i drugi to silnik,4 uziemienie ,3 i 5 włącznik domykania
No i teraz elektromech., żeby to wysterować.
Jak nikogo nie znajdziesz to spróbuję pognębić swojego może coś wymużdży |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|