Energoblok - co to jest, do czego służy i jak to zrobić. |
Autor |
Wiadomość |
Artur.Dell
zaawansowany
Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017 Piwa: 22/8 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2019-09-06, 05:46
|
|
|
Świstak napisał/a: | O który pytasz ? |
Pytałem o ten 85Ah LiFePO4 |
_________________ Artur |
|
|
|
|
RadekNet
weteran
Twój sprzęt: Opel Vivaro
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Sty 2009 Piwa: 25/73 Skąd: Sligo IE
|
Wysłany: 2019-09-10, 14:16
|
|
|
Świstak napisał/a: | Oto jak wyglądają moje superkondensatorki juz w obudowie. Dla porownania z tyłu stoją akumulatorki po 100Ah i po 85Ah lifepo4 podczas dobierania do pakietów.... Gdy tylko będę miał chwilkę czasu pokażę jeszcze wyniki eksperymentów z urządzeniami wspomagającymi rozruch bo chcę opracować i przetestować na wszystkie możliwe sposoby rozwiązanie kompleksowe, a potem...
|
Czekam (myślę, że nie tylko ja) na Twoją chwilę czasu
ps
Mógłbyś podać linka do Twoich superkondensatorów? Budowa własnego pakietu jest dużo tańsza niż gotowiec rozruchowy? |
|
|
|
|
Świstak
Kombatant
Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Cze 2009 Piwa: 426/100 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 2019-09-10, 22:05
|
|
|
Teraz mam chwilę na relaks z rodziną, więc niby mam czas, a jednak go nie mam...
Co do kosztów odpowiem po powrocie, bo zwyczajnie zapomniałem zostawić kompa domowego wąłczonego i nie mam do niego zdalnego dostepu, a tam mam wszelkie kosztorysy i zestawienia.
Póki co, męczę siebie i akumulatory w Czarnogórze. Przy tutejszym nasłonecznieniu we wrześniu energii elektrycznej mam znacznie więcej niż jestem w stanie zgromadzić, a przede wszystkim wykorzystać... Rozpusta taka że bojler ogrzewam elektrycznie!!! |
_________________ "Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"
Milka - może ją spotkacie?
|
|
|
|
|
|
frólik
zaawansowany
Twój sprzęt: Frólikowóz
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Wrz 2014 Piwa: 28/30 Skąd: Jędrzejów
|
Wysłany: 2019-09-11, 00:38
|
|
|
Ja "testowałem" taki zestaw 100 Ah w trakcie kilkudniowego pobytu w Dusseldorfie i co ? ... i nie chce już innych |
_________________ Buduje się następny...
Burstner Ixeo time 585
Frólikowóz 2014
Knaus Sun Traveller 2005
Bavaria i71 2008
www.campervan.pl
https://www.facebook.com/budowakamperow/ |
|
|
|
|
Świstak
Kombatant
Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Cze 2009 Piwa: 426/100 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 2019-09-13, 12:07
|
|
|
|
_________________ "Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"
Milka - może ją spotkacie?
|
|
|
|
|
Grzegorz fest leniwy
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Viano Marcopolo VW California Ocean
Dołączył: 10 Cze 2018 Piwa: 14/3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2019-09-13, 13:48
|
|
|
jak dojdziecie do odpalenia auta z powerbanka to przestanę czytać |
_________________ mam tak małego kamperka że nie mieści się w nim toytoy i upierdliwość, poza tym jest wszystko czego potrzebuję ;-) |
|
|
|
|
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2019-09-13, 15:43
|
|
|
Zastanawiał się ktoś nad wykorzystaniem super-kondensatora od systemu start-stop z citroena/bełkota ?
Ma to 600F i jakość pewnie nie gorszą jak chińskie supercapy ??
W celach poznawczo-badawczych zakupiłem sztukę i zobaczę co to warte.
Być może 1 lub 2szt + kilkanaście Ah jakiegoś akumulatora załatwi temat rozruchu ?
Można kupić za 200pln,
https://allegro.pl/oferta/modul-start-stop-e-hdi-citroen-c4-2014-8399582500
supercap2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 3 raz(y) 193,19 KB |
supercap.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 45,33 KB |
|
|
|
|
|
|
RadekNet
weteran
Twój sprzęt: Opel Vivaro
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Sty 2009 Piwa: 25/73 Skąd: Sligo IE
|
Wysłany: 2019-09-13, 20:11
|
|
|
reaven22 napisał/a: | Zastanawiał się ktoś nad wykorzystaniem super-kondensatora od systemu start-stop z citroena/bełkota ?
Ma to 600F i jakość pewnie nie gorszą jak chińskie supercapy ??
W celach poznawczo-badawczych zakupiłem sztukę i zobaczę co to warte.
Być może 1 lub 2szt + kilkanaście Ah jakiegoś akumulatora załatwi temat rozruchu ?
|
Google podaje, ze maja 5.7V czyli potrzebujesz takie trzy. Chinskie jednak chyba wyjda taniej. |
|
|
|
|
Grzegorz fest leniwy
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Viano Marcopolo VW California Ocean
Dołączył: 10 Cze 2018 Piwa: 14/3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2019-09-14, 10:37
|
|
|
ja chyba czegoś nie rozumiem....więc sobie krok po kroku w skrócie wypunktuję ewolucję prądową w kamperach.
Był sobie samochód i miał aku rozruchowy.
Domontowano osprzęt kempingowy i zaczeło brakować prądu więc do aku rozruchowego dodano drugi hotelowy.
Nadal brakowało prądu więc dodano trzeci i czwarty aku.
Prądu było już wystarczająco na krótkie wypady ale tydzień kamperowania wymagał słupka i tu pojawiły się solary.
Zaczęto masowo rozwijać ten temat.
i nagle
Pojawił się pomysł by aku rozruchowy zastąpić superkondensatorami kurde po co?
Uwalamy pierwszy schodek by wejście na piętro ułatwić?
Ja rozumiem LiFepo4 i sam mocno to analizuję...... rozumiem także zarządzanie energią w sposób optymalny ale zapędów w kierunku usunięcia fabrycznego akumulatora rozruchowego i w jego miejsce tworzenia kompilacji cudactw nie rozumiem.
Zwłaszcza że pojawiają się teksty w stylu " w razie czego w którymś hotelowym aku prąd znajdę" .......no więc w razie czego wywalam jeden hotelowy, przepinam rozruchowy pod hotel i wrzucam kable rozruchowe którymi w razie czego pożyczę prąd z któregokolwiek aku lub w najgorszym wypadku od sąsiada.
Powiedzcie mi proszę gdzie robię błąd? |
_________________ mam tak małego kamperka że nie mieści się w nim toytoy i upierdliwość, poza tym jest wszystko czego potrzebuję ;-) |
|
|
|
|
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2019-09-14, 16:35
|
|
|
Nie używasz pojęcia wagi do analizy
np. Zyski w kg ewidentny oceniam na ok 60 kg i żywotność kilka razy większą.
Do tego jeśli godzisz się na Lifepo4 to usuwając rozruchwego kwasiaka masz jeden model ładowania.... Tyle ja laik.
PS rozruch i hotel to dwie instytucje gdzie nie mieszamy zasilania. Rozruchowy raczej nigdy nie zasila hotelu. I odwrotnie.
Natomiast SuperKondensator spokojnie napełni się z hotelowego i w ogóle z wszystkiego co na napięcie m/w pow 5v. I da kopa na rozrusznik. Czego Lifepo4 o kamperowej pojemno#ci np 100 czy 150 Ah nie powinien robić. |
|
|
|
|
|
Grzegorz fest leniwy
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Viano Marcopolo VW California Ocean
Dołączył: 10 Cze 2018 Piwa: 14/3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2019-09-14, 17:17
|
|
|
Bronku.
Równie dobrze możemy rozruchowy przepiąć pod funkcję hotelowego a ująć jeden hotelowy prawda? Rozruchowy zazwyczaj jest w przedniej części auta która jest mniej przeładowana niż tył, więc pojęcie wagi tu działa lekko w drugą stronę. Pozbywając się fizycznie aku rozruchowego odciążamy przód a nie zmieniamy nacisku na tylną oś?
Jeśli superkondensatory mają służyć jako źródło wyłącznie rozruchu to możemy je domontować z przodu pod maską, wzbudzić akumulatorem rozruchowym adoptowanym na hotelowy a jednego hotelowego z tyłu wywalić.
Możemy też zamiast superkondensatorów wozić ze sobą kable rozruchowe i któryś z akumulatorów auto nam odpali...... |
_________________ mam tak małego kamperka że nie mieści się w nim toytoy i upierdliwość, poza tym jest wszystko czego potrzebuję ;-) |
|
|
|
|
RadekNet
weteran
Twój sprzęt: Opel Vivaro
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Sty 2009 Piwa: 25/73 Skąd: Sligo IE
|
Wysłany: 2019-09-14, 18:27
|
|
|
Grzegorz fest leniwy napisał/a: | Bronku.
Równie dobrze możemy rozruchowy przepiąć pod funkcję hotelowego a ująć jeden hotelowy prawda? |
Jak chcesz połączyc kwasiaka i Lifepo4? Bez sensu. Wywalamy rozruchowy ciężki kwasiak, a dokładamy lekki hotelowy Lifepo4.
Grzegorz fest leniwy napisał/a: |
Rozruchowy zazwyczaj jest w przedniej części auta która jest mniej przeładowana niż tył, więc pojęcie wagi tu działa lekko w drugą stronę. Pozbywając się fizycznie aku rozruchowego odciążamy przód a nie zmieniamy nacisku na tylną oś? |
Ameryka! Zobacz ile się robi miejsca przy przedniej osi na akumulatory hotelowe.
Grzegorz fest leniwy napisał/a: |
Jeśli superkondensatory mają służyć jako źródło wyłącznie rozruchu to możemy je domontować z przodu pod maską, wzbudzić akumulatorem rozruchowym adoptowanym na hotelowy a jednego hotelowego z tyłu wywalić. |
Właśnie o coś takiego chodzi Tyle że kwasiaki wywalamy i wkładamy Lifepo4.
Dostajemy układ, który powinien przeżyć kampera. Koniec z wymianami akumulatorów.
Zyskujemy sporo kilogramów na ... piwo w lodówce.
Itd.
Najlepsze jest to, że w zasadzie nie wymaga to jakiś wielkich modyfikacji, jesli już teraz mamy ładowanie hotelu z alternatora.
Grzegorz fest leniwy napisał/a: |
Możemy też zamiast superkondensatorów wozić ze sobą kable rozruchowe i któryś z akumulatorów auto nam odpali...... |
Po co, skoro można j.w.? |
|
|
|
|
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2019-09-14, 19:10
|
|
|
Z tym korzystaniem z rozruchwego jako hotelowego to bym uważał, bo kable konieczne ale by od sąsiada brać prąd. Durne radio ma nawet teraz ekstra wyłącznik w nowych Ducato, bo potrafiło wyczerpać kwasiaka..
No i na koniec.
Akumulatory rozruchowevna na ogół mają inne parametry od akumulatorów cyklicznych, czy głębokiego rozładowania (hotelowych) . Generalnie hotelowe powinny być inne od rozruchowych, nawet gdy oba to kwasiaki. A te się różnią zastosowaniem. AGM to też kwasiaki i żele też kwasiaki . Tylko to ciężkie cholern i padają po trzech latach Góra czterech n |
|
|
|
|
|
Grzegorz fest leniwy
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Viano Marcopolo VW California Ocean
Dołączył: 10 Cze 2018 Piwa: 14/3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2019-09-14, 20:38
|
|
|
Bronku Nowego duksa,ale nie tylko, generalnie całej generacji samochodów z inteligentnym systemem ładowania i start stopem to ja wcale z superkondensatorami nie widzę.
Zabudowcy (wiem bo nim jestem) mają obecnie ściśle wyznaczone miejsca w których mogą się podłączać do instalacji, nawet masy z aku rozruchowego bezpośrednio nie wolno pobierać a tu mowa o wyautowaniu całego aku? Powodzenia.
Moje T6 ma fabrycznie 3 akumulatory z czego dwa hotelowe. Dla poprawienia uroku hotelowy jest główny i pomocniczy. System ładowania akumulatorów jest nadzorowany sterownikiem. Nie dalej jak w zeszłym tygodniu modyfikowałem to zawiłe ustrojstwo rezygnując z pomocniczego hotelowego (vw taką opcję przewidział) Akumulator fizycznie został i służy mi obecnie jako źródło prądu do przetwornicy. Temat do ogarnięcia wyłącznie dla fanatyków modelu z ogromną wiedzą i sprzętem. Tak że.....
Lifepo4 ok, rozumiem i to już jest spore wyzwanie dla obecnych aut ale superkondensatory to po mojemu ryzykowny krok w ciemność. |
_________________ mam tak małego kamperka że nie mieści się w nim toytoy i upierdliwość, poza tym jest wszystko czego potrzebuję ;-) |
|
|
|
|
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2019-09-14, 21:20
|
|
|
Cele są wg mnie tej kombinacji nastepujace
. Ucieczka z wagi
Zwiększenie dostępnej ,realnej pojemności
zwiększenie żywności .
W sumie uproszczenie układu i jego kompatybilność.
Czyli kilkadziesiąt kg mniej
kilka razy więcej prądu w tych samych gabarytach
kilka razy dłuższy okres uzytkowania
za kilka razy wiecej pieniędzy
W Audi miałem programowanie aku ...upierdliwe.
Superkondesatory nawet z niewielkim akumulatorem to wisienka na torcie. Ja mentalnie jestem gotowy, finansowo też. Tylko samemu nie chce mi się zgĺębiac na tyle temat by to wykonać. Akurat kamper to nie moje oczko w głowie , ale lubię kombinacje . Niemnie juz go nawet sam nie myję. |
|
|
|
|
|