Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Milkiway L2H2 - droga do campera
Autor Wiadomość
Milki 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Pracuję nad tym...
Nazwa załogi: M&M
Dołączył: 08 Wrz 2019
Piwa: 1/2
Skąd: Pomorze Środkowe
Wysłany: 2019-09-11, 11:55   Milkiway L2H2 - droga do campera

Witajcie,
Po szeregu dni i wieczorów spędzonych na klikaniu po wątkach innych użytkowników stwierdziłem że w sumie nie ma zmiłuj i koncepcja zwiedzania świata w stylu ślimaka czyli z domkiem na sobie aczkolwiek nieco szybciej jest dla nas i mus zbudować!
Czemu zbudować a nie kupić gotowca w tym gronie chyba nie muszę wyjaśniać :wyszczerzony:

Co kupić już ustalone w zasadzie w innych wątkach: Ducato, Jumper lub Boxer w wersji L2H2
Z racji chęci połączenia mobilności z wygodą.
Jak empirycznie udowodnił Maciej S. da się i zamierzam iść jego tropem :)

Sprawa nie jest pilna tym niemniej chciałbym w ciągu tego roku korzystając z bywania w Holandii poczynić pewne zakupy i ogarnąć temat co i jak.
Koszt auta przewiduję do 10 tys euro z opłatami.
Koszt wyposażenia? Hm...
Rozsądny kompromis :-P
W tej kwestii będę miał do Was setki pytań bo na przykład nie wiem czy chcę wydać kupę kasy na nowe ogrzewanie jak mogę poszukać tanio używki? Podobnie ze zlewem czy zbiornikami.
Holandia jest wielkim zapleczem w tej materii i myślę że jak poszukam to trafię coś fajnego.
Ostatnio widziałem toaletę Thetford C2 wyglądającą przynajmniej jak nówka za 130 euro. Wydaje mi się że to dobra cena?
Zresztą polecam stronkę:
https://www.marktplaats.nl/

Co nowe to nowe na przykład solary ale bez fanatyzmu.
To ma mnie zawieść z punktu A do B i jak najmniej kosztować aczkolwiek chciałbym się móc wyspać i umyć jak przysłowiowy biały człowiek :)
Wspomnianemu już wyżej Maciejowi koszt NOWYCH elementów wyszedł z tego co podsumowałem w zaokrągleniu 20 tysi i myślę że to jest do przyjęcia dla mnie. Oczywiście on jeszcze wspomina o innych rzeczach których nie jest w tej chwili w stanie podać ale nieco więcej też przeżyję jakby co.
Zresztą z bólem ale z rozsądku rozstanę się ze swoją Zośką i będzie z niej co nieco na pocieszenie...
Ale jak ja po bułki pojadę Peugeotem? :gwm
No bo z racji pewnych autko z lwiątkiem jest preferowane o ile faktycznie ma identyczne wymiary jak Ducato.
Ten byłby może nawet za niezłą cenę wypiankowany?
https://allegro.pl/ogloszenie/peugeot-boxer-3-0-8450184870

No ale ma być z Holandii.
Czemu już wspominałem gdzie indziej.
Przede wszystkim jedno ogniwo potencjalnych kanciarzy mniej.
Jakiś taki na przykład:
https://www.autowereld.nl...28150/foto.html
Ale to jest L2H2?
Już nawet co nieco wyposażenia by było :)
No i regały do piwnicy dla kogoś na sprzedaż ;)
Co do przebiegu to potwierdzony NAP więc jest WIĘKSZA nadzieja że autentyczny.
No i jak coś takiego przywiezie mnie do domu to znaczy że jest dobry :wyszczerzony:

Zadzwoniłem dziś do wydziału komunikacji w którym będę musiał rejestrować auto i zapytałem o formalności związane z rejestracją auta sprowadzonego i zmianą jego przeznaczenia. Bo wyczytałem że najlepiej po sprowadzeniu zarejestrować w kraju jako ciężarowe i potem zmienić przeznaczenie.
No i Pani mówi że transformację MUSI zrobić FIRMA która ma w swojej działalności kod 4520 który to uprawnia ja do takich przeróbek :shock:
WTF?
Gdzieś co prawda mi się to obiło o uszy ale nie spotkałem w postach aby ktoś z przerabiających miał z tym problem :-/
Zatem poproszę o pomoc już na tym etapie i podpowiedź jak to jest w realu bo firmy zakładać na czas przebudowy i w zakresie działalności 4520 żeby było to nie bardzo mi się uśmiecha....
A znając naszych urzędników to pewnie ot tak to sobie nie można takiego kodu mieć bo przecież w tym kraju musi zarobić znajomy królika....
Do zmiany ilości miejsc nie doszliśmy bo wiadomo jakie kolejki są w WK i nie chciałem już oczekujących wkur... męcząc temat przez telefon.
I tu już pierwsze spotkanie z polską rzeczywistością choć pewnie to przyszło z zachodu i w dobrej intencji.

Proszę zatem znających temat o podpowiedź i pomoc. Obiecaliście w przywitaniu ;)
Pewnie było ale głowa już mi od tego pęka...

Do tego z czego zrobić izolację i jakie kable i poszycie to nie wiem kiedy dojdę bo ciągle zaskakujecie mnie rzeczami o których nie mam pojęcia lub nie miałem. Jakaś okleina HPL czy jakoś tak na przykład :shock:
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
KASZUB 
weteran


Twój sprzęt: Home made master by KASZUB
Nazwa załogi: Piotr i Aleksandra i psy Lolek i Lola. :)
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Sie 2014
Piwa: 42/59
Skąd: Celbowo koło Pucka
Wysłany: 2019-09-11, 12:54   

Hej.
Zabudowę możesz zrobić sam ale grodzi w teorii już sam zdjac nie możesz. Do tego musi być warsztat. Czyli odpowiednie PKD.
A takie ma każdy warsztat mechaniczny. Byś może jakiś twój kolega? A jak nie to każdy kto ma działalnośc i rozszerzy ja o w/w zpKD. I tyle.

Że zmiana miskc jest różnie. Co parafia inne prawa ale to długa rozkminka. Najlepiej kup tam popularna brygadowke i porosc znajomego żeby wstawił ci fv na zmiany konstrukcyjne czyli demontaż grodzi i demontaż nadmiaru foteli. Np z 6 na 4 o ile potrzebujesz mieć tyle właśnie. Jeśli nie to problemu nie ma..

I tyle :spoko
_________________
Jak zbudowałem http://tiny.pl/g47tw
I jak próbuję budowac https://tiny.pl/gzg7j
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Paszczak 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Transit Custom
Dołączył: 27 Gru 2017
Piwa: 7/3
Skąd: Sopot
Wysłany: 2019-09-11, 13:15   

Przede wszystkim powodzenia!

L2H2 do jazdy po przysłowiowe bułki jest niemal idealny. Szczególnie jeśli wstawisz lodówkę.
Przynajmniej browarek już schłodzony, a i lód do drinów się nie rozpuści 8-)

Od dwóch lat służy mi za podstawowy samochód do jazdy na codzień i jedyna wada to to, że nie wjedziesz na parking podziemny.

Co prawda to Transit Custom a nie trojaczek ale wymiary zewnętrzne bardzo zbliżone.
_________________
Kakaryka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Milki 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Pracuję nad tym...
Nazwa załogi: M&M
Dołączył: 08 Wrz 2019
Piwa: 1/2
Skąd: Pomorze Środkowe
Wysłany: 2019-09-11, 20:11   

KASZUB napisał/a:
Hej.
Zabudowę możesz zrobić sam ale grodzi w teorii już sam zdjac nie możesz. Do tego musi być warsztat. Czyli odpowiednie PKD.
A takie ma każdy warsztat mechaniczny. Byś może jakiś twój kolega? A jak nie to każdy kto ma działalnośc i rozszerzy ja o w/w zpKD. I tyle.

W języku polskim nie ma podwójnego zaprzeczenia więc:
zaraz... zaraz....
Pani z mojego WK powiedziała że: "firma posiadająca w zakresie swojej działalności numer 4520 ma mi wystawić fakture lub podpisane oświadczenie w którym będzie wypisany zakres zmian. Na podstawie tego diagnosta dokona przeglądu dodatkowego i wyda zgodę (?) na zmianę przeznaczenia z ciężarowego na specjalny." Koniec cytatu...
Sprawdziłem:
PKD 45.20.Z - Konserwacja i naprawa pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli
Ja mam taki:
PKD 33.12.Z - Naprawa i konserwacja maszyn :wyszczerzony:
Czyli poszerzę i gródź damy radę :)
Sam sobie fakture wystawię i zapłacę?
Do tego podatek?
Witamy w PL :gwm

Cytat:
Że zmiana miskc jest różnie. Co parafia inne prawa ale to długa rozkminka.

No toś mnie pocieszył....
Czyli jak to w PL?

Cytat:
Najlepiej kup tam popularna brygadowke i porosc znajomego żeby wstawił ci fv na zmiany konstrukcyjne czyli demontaż grodzi i demontaż nadmiaru foteli. Np z 6 na 4 o ile potrzebujesz mieć tyle właśnie. Jeśli nie to problemu nie ma..

No tak...
Bo tu brygadówki stoją za rogiem i co jedna to lepsza....
To ma być auto DLA mnie a nie jak u innych na sprzedaż 8-)

Cytat:
I tyle :spoko

No tak...
Może dla Ciebie. Widać że masz wtyki w WK i stacje przegladów :lol:

Dziękuję :pifko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: masterIII w budowie
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 102/17
Skąd: UE
Wysłany: 2019-09-11, 20:28   

Milki napisał/a:
Sam sobie fakture wystawię i zapłacę?
Sam sobie faktury wystawiać nie musisz
wystarczy ci oświadczenie i wyciąg z krs o działalności z odpowiednim pkd .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Milki 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Pracuję nad tym...
Nazwa załogi: M&M
Dołączył: 08 Wrz 2019
Piwa: 1/2
Skąd: Pomorze Środkowe
Wysłany: 2019-09-11, 20:44   

Dzięki amples
Czyli powoli ale płyniemy w dobrym kierunku :)
Z tym mocowaniem foteli też niezła jazda jest. Popaprańce i tyle.
Taki?
https://www.autowereld.nl...88828/foto.html

Wypierdzielać kanapę, dwie przegrody i to okno za kierowca wywalić i wstawić camperowe uchylne?
Potem sprzedać kanapę, przenieść tę z przodu do tyłu a do przodu kupić pojedynczy obrotowy i zmniejszyć liczbę miejsc z 6 na 4 :klnie:
Aż żal psuć to wszystko :(
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
reaven22 
stary wyga

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 58/5
Skąd: WGM
Wysłany: 2019-09-12, 10:30   

Milki napisał/a:

Sam sobie fakture wystawię i zapłacę?
Do tego podatek?


Sam sobie odpowiedziałeś we wcześniejszym akapicie. Kluczowe słowo "LUB"

Milki napisał/a:

ma mi wystawić fakturę lub podpisane oświadczenie



Z brygadówką pomysł ok, ale u siebie zmieniałem miejsca z 3 do 5 na tym samym oświadczeniu co zmiana na specjalny kempingowy.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***