Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiany konstrukcyjne - Legalizacja zmian
Autor Wiadomość
Kajzer_S 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Ducato III, L3H2
Dołączył: 12 Paź 2018
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2019-09-12, 07:23   

Przyłączam się do prośby :) . Ja ostatnio na OSKP dowiedziałem się, że jeśli będę miał pismo z Fiata, że mój VIN był homologowany z możliwością dołożenia siedzeń (czyli że ma fabryczne punkty mocowania) to klepną zwiększenie ilości miejsc bez problemu i rzeczoznawcy... Nie wiem jak takie punkty powinny wyglądać od spodu auta, ale wątpię żebym je miał :(
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-09-12, 07:46   

Kajzer_S napisał/a:
że jeśli będę miał pismo z Fiata, że mój VIN był homologowany z możliwością
A podstawę prawną tego żądania przedstawił , :?: :wyszczerzony:
Nie ,
nie ma takiej która dotyczyła by spec. kempingowych , :diabelski_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kajzer_S 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Ducato III, L3H2
Dołączył: 12 Paź 2018
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2019-09-12, 08:51   

amples napisał/a:
Kajzer_S napisał/a:
że jeśli będę miał pismo z Fiata, że mój VIN był homologowany z możliwością
A podstawę prawną tego żądania przedstawił , :?: :wyszczerzony:
Nie ,
nie ma takiej która dotyczyła by spec. kempingowych , :diabelski_usmiech


Akurat co do zmian na specjalny kempingowy nie ma problemu, ale zwiększanie ilości miejsc już tak. Stwierdził że zabezpieczają się w ten sposób. Jest na końcu legalizacji zmian więc w razie czego on odpowiada... Dodał, że wyższe instancje czasem kontrolują u nich dokumentacje np takich zmian i dlatego łatwiej zmiany robić na wioskach gdzie tak nie są pilnowani...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 126/2
Skąd: ZDR
Wysłany: 2019-09-12, 09:50   

samo przerejestrowanie (przegląd potwierdzający spełnienie wymogów dla spec kemping) to żadem problem. Ćwiczyłem zaczynając od małego LR Discovery I w fabrycznym obrysie przez LR 110 ze zmiana obrysu dalej przez iveco 4010 z obniżeniem DMC z 4200 na 3500 i dalej z ciężarowym 9016 i zmianą ilości miejsc siedzących (fakt w dół z 9 na 6) W żadnym tym przypadku nie miałem odmowy, trochę stękania było z obniżeniem DMC (w 4010) ale kwit z Iveco Polska, że te modele były homologowane na 3500, 4200 i 5100 zamknął problem.
Żaden diagnosta nie będzie poruszał się poza prawem bo po co, ma stracić uprawnienia więc i chlebek z masełkiem. Wcale mnie nie dziwi ich postawa. Niemniej to działa również w drugą stronę, jeżeli nie usiłujesz naciągnąć prawa diagnosta bez wyraźnej przyczyny nie może ci powiedzieć że: mirabelki są tam za płotem a szczaw kawałek dalej

Przygotuj auto zgodnie z prawem, jedź na stację a jak odmówią to zarządaj pisemnego uzasadnienia i podstawy prawnej... ale żeby tak to musisz być w pełni OK
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-09-12, 10:35   

Kajzer_S napisał/a:
ale zwiększanie ilości miejsc już tak
Ale ustawa dotycząca zwiększenia ilości miejsc , oryginalnych punktów mocowania , czy też badań pimotow itd . dotyczy innych kategorii , nie kempingowych :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Milki 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Esterel 31 LD
Nazwa załogi: M&M
Dołączył: 08 Wrz 2019
Piwa: 2/4
Skąd: Pomorze Środkowe
Wysłany: 2019-09-12, 12:07   

Czyli wychodzi na to że aby nie wtopić trzeba PRZED zakupem dogadać sie na stacji diagnostycznej czego sobie jaśnie wielmożny Pan diagnosta życzy i w uzgodnieniu z nim zrobić zmiany w budzie :evil:
Bo potem to co z tego że masz rację i nie ma podstawy żeby odmówić ale będziesz się bujał bo niepotrzebnie problemy może wymyślać i utrudniać.

Z tymi siedzeniami to pewnie fisiują przez te wypadki gdzie po 20 osób wozili na ławkach z desek :zastrzelic

A masz gdzieś dane do tych wymogów na campingowy?
_________________
Jak chcem to mogem ;)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-09-12, 14:19   

Cytat:
wymogów na campingowy?

Gdzieś jest na forum
W skrócie :
Auto aby spełniało wymagania polskiego prawa pozwalające zakwalifikować je jako pojazd specjalny – kempingowy musi spełniać następujące wymogi
zbudowany w taki sposób, aby służył jako miejsce mieszkalne, zawierający co najmniej następujące wyposażenie:
— siedzenia i stolik,
— miejsca do spania, które mogą powstawać z siedzeń,
— urządzenia kuchenne, oraz
— szafki
Wyposażenie to jest umocowane trwale w przedziale mieszkalnym; stolik może być jednak zbudowany tak, aby łatwo można go było zdemontować.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Murek25 
początkujący forumowicz

Dołączył: 26 Maj 2019
Postawił 8 piw(a)
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-09-12, 20:25   

Od kilku dni szukam w internecie odpowiedzi, a także jeźdzę po wszystkich Okręgówkach. Znalazłem jednego faceta, w porzadku dla którego nie ma problemu aby zmienić na specjalny kempingowy.
Poznań, ul. Obodrzycka 73. OSKP Iveco.

Lecz mam tutaj do Was pytanie, czy jest REALNA szansa na to aby z dostawczaka (Fiat Ducato ok. 2010r.) dorobić dwa fotele zza kierowcą? I zmienić z TRZECH na PIĘĆ osób aby to było normalne i legalne? Jeżeli tak, to jak i gdzie? Jeżeli nie, to czemu i jaka jest inna opcja?
Rodzina pięcioosobowa, więc no musimy mieć pięć foteli.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-09-12, 20:58   

Murek25 napisał/a:
dorobić dwa fotele zza kierowcą? I zmienić z TRZECH na PIĘĆ osób aby to było normalne i legalne?
Jeśli znalazłeś faceta
Murek25 napisał/a:
w porzadku dla którego nie ma problemu aby zmienić na specjalny kempingowy.
to co ,nie poinformował cie że podczas tej procedury można zmienić ilość miejsc , :szeroki_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Murek25 
początkujący forumowicz

Dołączył: 26 Maj 2019
Postawił 8 piw(a)
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-09-12, 21:16   

amples napisał/a:
Murek25 napisał/a:
dorobić dwa fotele zza kierowcą? I zmienić z TRZECH na PIĘĆ osób aby to było normalne i legalne?
Jeśli znalazłeś faceta
Murek25 napisał/a:
w porzadku dla którego nie ma problemu aby zmienić na specjalny kempingowy.
to co ,nie poinformował cie że podczas tej procedury można zmienić ilość miejsc , :szeroki_usmiech


Poinformował, że za bardzo nie ma na to szans. Jedyną opcją jest znaleźć profesjonalne firmy, które mają sposoby by domontować takiego dwa fotele. Dlatego też szukam jakiejkolwiek pomocy w tym zakresie :D
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-09-12, 21:24   

Murek25 napisał/a:
jest znaleźć profesjonalne firmy,
Ustawodawca nadał uprawnienia na zmiany konstrukcyjne-przeznaczenia PKD 45.20Z . (nie seryjna produkcja)
Inaczej sprawa ma się po 16r. , ale w ciężarowych i osobowych ,
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Murek25 
początkujący forumowicz

Dołączył: 26 Maj 2019
Postawił 8 piw(a)
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-09-12, 21:38   

amples napisał/a:
Murek25 napisał/a:
jest znaleźć profesjonalne firmy,
Ustawodawca nadał uprawnienia na zmiany konstrukcyjne-przeznaczenia PKD 45.20Z . (nie seryjna produkcja)
Inaczej sprawa ma się po 16r. , ale w ciężarowych i osobowych ,


U mnie problem polega na tym, że wolałbym kupić Ducato w okolicach 2010r. bądź bliźniacze modele aut. Dostawczaka, blaszaka, który pierwotnie jest zarejestrowany na trzy osoby, trzy fotele z przodu. I muszę zrobić dodatkowe dwa fotele zza kierowcą. Ściana grodziowa będzie usunięta. Problem polega na tym, że większość osób mówi mi że nie ma na to szans, aby coś takiego zrobić. Dwa nowe fotele zza kierowcą, gdzie w takim modelu nie ma fabrycznych umiejscowień na śruby do foteli. I szukam odpowiedzi, jak to ogarnąć mimo że wiele osób takie rzeczy robiło, co często widziałem na forum, czy youtube.

Dlatego szukam kogoś, kto ukierunkuje mnie do jakiegoś miejsca, gdzie mi mogą takie fotele zamontować, albo nawet sam zamontuję a numer z PKD ogarnę. Tylko że w okręgówce mi powiedzieli (Czy to prawda, to cholera wie) że dostawczaka z trzech na pięć osób mi nie podniosą.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-09-12, 21:57   

Murek25 napisał/a:
Dwa nowe fotele zza kierowcą, gdzie w takim modelu nie ma fabrycznych umiejscowień na śruby do foteli.
Przecież ci napisałem nie dotyczy spec. kamepingowy .
Murek25 napisał/a:
gdzie mi mogą takie fotele zamontować,
Tam gdzie PKD 45.20Z przyłoży wiertarkę .(w miarę rozsądku , bo na ścianie czy suficie nie :diabelski_usmiech )

Diagnosta nie robi zmian , tylko dodatkowe badanie po zmianach ,
zmiany konstrukcyjne robi PKD 45.20Z .
diagnosta ma obowiązek wykonać badanie ,
nie pasuje mu coś , stawia negatyw i pisze dlaczego ,
Nie ma czegoś takiego jak : nie bo nie (często stosowane) :spoko
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Murek25 
początkujący forumowicz

Dołączył: 26 Maj 2019
Postawił 8 piw(a)
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-09-12, 22:16   

amples napisał/a:
Murek25 napisał/a:
Dwa nowe fotele zza kierowcą, gdzie w takim modelu nie ma fabrycznych umiejscowień na śruby do foteli.
Przecież ci napisałem nie dotyczy spec. kamepingowy .
Murek25 napisał/a:
gdzie mi mogą takie fotele zamontować,
Tam gdzie PKD 45.20Z przyłoży wiertarkę .(w miarę rozsądku , bo na ścianie czy suficie nie :diabelski_usmiech )

Diagnosta nie robi zmian , tylko dodatkowe badanie po zmianach ,
zmiany konstrukcyjne robi PKD 45.20Z .
diagnosta ma obowiązek wykonać badanie ,
nie pasuje mu coś , stawia negatyw i pisze dlaczego ,
Nie ma czegoś takiego jak : nie bo nie (często stosowane) :spoko



Czyli reasumując (Bo już późno, a ja mam zlasowany 'musk' od szukania informacji). Jeżeli auto będzie przerejestrowane na specjalny kempingowy, to wtedy na luzie warsztat z PKD 45.20Z może mi dorobić dwa nowe fotele zza kierowcą (Nawet jak tam nie ma fabrycznych umiejscowień na śruby), dostane oświadczenie i na luzie mogę jechać do Okręgówki na badania, plus zmienią mi ilość miejsc z trzech na pięć. Tak?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-09-12, 22:26   

Murek25 napisał/a:
Jeżeli auto będzie przerejestrowane na specjalny kempingowy, to wtedy na luzie warsztat z PKD 45.20Z może mi dorobić dwa nowe fotele zza kierowcą

Nie :!:
przy zmianie na kempingowy zwiększasz ilość miejsc .
Jedna procedura ,
a na luzie nie będzie ,
a to przez beton diagnostów .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***