|
|
Tuning silnika na hamowni, warto |
Autor |
Wiadomość |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2019-09-13, 10:18
|
|
|
A w tych zautomatyzowanych?
Za mnie wysprzęgla : "traktaristka Frosia, katoraja wa wremia żatwy, pieresażywałaś iz traktora na kambajn".
I te skrzynie montują do 150 i chyba 180 KM? |
Ostatnio zmieniony przez Bronek 2019-09-13, 10:20, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
eler1
Kombatant
Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy Dołączył: 15 Sty 2007 Piwa: 52/129 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2019-09-13, 10:18
|
|
|
Mam ducato z silnikiem 2.3 130KM euro 4
Nie wiem czy w tym temacie pisałem ale po tuningu przy przebiegu około 40tys. km zaczęły się uślizgi przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu szczególnie na 3,4 biegu. Po demontażu okazało się że tarcza była już cienka ( nie spalona) a moment zbyt duży i docisk nie dawał rady całe szczęście w moim modelu brak jeszcze dwumasy - olej w skrzyni też już był ciemnawy więc te skrzynie są dociążone.
ps. po tuningu mechanik który naprawia fiaty powiedział mi że te tarcze są słabe i za długo nie wytrzymują . A dodatkowo jak ktoś jeździ non stop z pedałem gazu w podłodze to i wtryski padają po modyfikacji |
_________________ Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT
Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły Więcej szczegółów |
Wystawiono 1 piw(a): Endi |
|
stander
zaawansowany
Twój sprzęt: LMC LIBERTY EXPLORER I 720 G
Nazwa załogi: STANDER
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Mar 2015 Otrzymał 24 piw(a) Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 2019-09-13, 12:37
|
|
|
Maciej S. napisał/a: | Trochę działałem w ruskich motorach z wózkiem bocznym. Jedną z recept na poprawę bezawaryjności jest montaż silników z BMW, gdzie moment obrotowy z 50Nm (ruskie) dochodzi do 70 Nm (bawaria). Efekt, padają dyfry, ukręcają się wałki napędowe na wieloklinie itp. |
O właśnie takiej konkluzji w przedmiotowym temacie oczekiwałem
NIe wiem jak Bronka ale mnie to zaczyna martwić no bo jak się coś ukręci
NIezależnie pozdrawiam tych optymistycznie nastawionych do których i ja należe z racji tego że zrobiłem ,użytkuję i jestem zadowolony i tych wątpiących być może z tej racji ,że jeszcze tego nie zrobili
PS. Tylko trzeba to powierzyć specjaliście nie kowalowi z warsztatem w stodole |
|
|
|
|
eler1
Kombatant
Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy Dołączył: 15 Sty 2007 Piwa: 52/129 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2019-09-13, 21:23
|
|
|
stander napisał/a: | użytkuję i jestem zadowolony i tych wątpiących być może z tej racji ,że jeszcze tego nie zrobili
PS. Tylko trzeba to powierzyć specjaliście nie kowalowi z warsztatem w stodole |
Ja też byłem zadowolony ale po wymianie tarczy sprzęgła powróciłem do oryginału i raczej już tego nie zrobię chociaż była pokusa aby małą korektę zrobić.
A u kowala nie robiłem tylko u jednego z lepszych tunerów w Wawie. |
_________________ Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT
Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
|
|
|
|
|
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2019-09-14, 00:02
|
|
|
Cytat: | ale mnie to zaczyna martwić no bo jak się coś ukręci |
To się przykręci albo wymieni. Mnie tam nic nie martwi.
Holowanie w Assistance Fiata do tego u Warty i w PZM plus tu pakiet jeszcze VIP... Rodzina, koledzy, znajomi.... Dzieci odchowane, wszędzie taksówki, GSM, Lte, GPS.. Tablet, telefon i nigdzie nie muszę się spieszyć ....
I ja mam się męczyć z mulistym silnikiem?
Tym bardziej, że to nówka a nie używka po tuningu. W automacie, więc jestem usprawiedliwiony jak się popsuje. Nie ja go uszkodzę. A jak się popsuje, to......... się naprawi...
Zresztą Ducato to syf, niestety konieczność niemal. Lampecki wymienili tzw lifting k j mać... Staroć bez komfortu. Pozycja jak na furmance.
Ciekaw jestem Rapido na Mercu jak będzie? |
|
|
|
|
|
Endi
Kombatant
Twój sprzęt: LaLunia II / Mobilvetta K-yacht MH 85
Nazwa załogi: PaPi Team
Pomógł: 18 razy Dołączył: 05 Paź 2008 Piwa: 315/481 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2019-09-14, 07:17
|
|
|
Bronek napisał/a: | ...
Ciekaw jestem Rapido na Mercu jak będzie?... |
Jak będzie ...?
Robisz kat. C i tylko !! Rapido Premium ....
Oj ...Będzie! Będzie zabawa!
Będzie się działo!
I znowu nocy będzie mało.
Będzie głośno, będzie radośnie ...
Rapi 2_Easy-Resize.com.jpg
|
|
Plik ściągnięto 4 raz(y) 272,42 KB |
Rapi 1_Easy-Resize.com.jpg
|
|
Plik ściągnięto 3 raz(y) 445,95 KB |
|
_________________ Najpiękniejsze hobby świata ! |
|
|
|
|
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2019-09-14, 15:17
|
|
|
Układ ten sam co mam, jeśli chodzi o salon. Gowniane te szafki bo paluchy od otwierania znać. Wolę akurat swoje drewno. Sypialnia z takim wyrkiem nie dla mnie. Ostatecznie królewskie a lepiej jak by było francuskie
Zmienili wieszaczek na papierowe ręczniki. Tym mnie nie wezmą Dali blacik zakładany, ja zrobiłem lepszy, na tych samych mocowaniach co oni. No i trochę ledów dla oka. Przysknerzyli na materiałach, te szuflady plastikowe (może lżejsze?) .. Wolę póki co swoje ciepełko w drewniw
Do tego widzę budę z jeziorem na dachu, czyli po staremu.
Ale..... Masz rację, śledzę temacie nówek
Jedynie ten motur merca i z jego kabiną, to może być fajniejsze.. ale czy na pewno?
Ale Rapido to nie był zły wybór. Też jak tuning polecam
AD rem dzisiaj 500 km i nie zmieniam zdania, jedzie się dobrze.
Skrzynia bardziej zdecydowanie zmienia biegi. Spalanie po 3000km ciut ponad 11l/100km
Chyba przegląd i wymianę olejową trzeba będzie zrobić, roczek minął i tradycyjnie na zimę takie czynności wykonuję
PhotoPictureResizer_190914_162528532-1280x720.jpg
|
|
Plik ściągnięto 4 raz(y) 171,52 KB |
|
|
|
|
|
|
Endi
Kombatant
Twój sprzęt: LaLunia II / Mobilvetta K-yacht MH 85
Nazwa załogi: PaPi Team
Pomógł: 18 razy Dołączył: 05 Paź 2008 Piwa: 315/481 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2019-09-14, 16:45
|
|
|
Bronek napisał/a: | ... Gowniane te szafki bo paluchy od otwierania znać. Wolę akurat swoje drewno. |
Są uchwyty więc w czym problem ?
Bronek napisał/a: | Sypialnia z takim wyrkiem nie dla mnie. Ostatecznie królewskie a lepiej jak by było francuskie |
Francuskie to raczej najgorszy wariant. Człek się wsuwa i wysuwa z łóżka. Jest duży WC ale brak garażu. Więć z Toim "inwentarzem" to chyba na cepkę.
Bronek napisał/a: | Do tego widzę budę z jeziorem na dachu, czyli po staremu. |
To fota tylko dla "GWIAZDY " Wersja Premium jeziorka nie ma .
Bronek napisał/a: | Jedynie ten motur merca i z jego kabiną, to może być fajniejsze.. ale czy na pewno? |
Merc ma duży wyświetlacz i gwiazdę na kierownicy, Nic specjalnego.
Tylko Fiat ! 440 Nm i 9 biegów w automacie
Bronek napisał/a: | Ale Rapido to nie był zły wybór. Też jak tuning polecam |
To był dobry wybór ale nie 120 a 150 KM tak jak namawiałem
Co do tuningu . Mówisz że przejechałeś Alpy i jest super. Ale te Alpy pokonałeś autostradą Więc co tu chwalić ? Nuda
Pojedż Bronku na przełęcze landówkami i zacznij tak od 1500 n.p.m.
Tylko nie za ostro raczej delikatnie inaczej poczujesz sprzęgła smrodek
Szerokości ... |
_________________ Najpiękniejsze hobby świata ! |
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2019-09-14, 17:56
|
|
|
Nie ie ie.. . Zbaczam dlatego to tak trwa. Ale my pracujemy i nie mam miesiąca a kilka dni. To muszę zapierdzielac
Te szafki to na przycisk, ja takie widziałem. KLICK.
O wyrko chodzi by było niżej, psy nie ludzie mnie rozczulają.
Alpy to my na motocyklu oblataliśmy troszeczkę gdy mnie jeszcze Złoty typu Faker kręciły i tu się parę razy niemal sfajdałem.
Yans jak zwykle się cieszy z polemiki że mną. Uwielbia chłopina jak ktoś ma inne zdanie |
|
|
|
|
Yans
weteran wielbiciel pieczonych pyrek, grilla i wędzenia
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Piwa: 106/1683 Skąd: Pobiedziska
|
Wysłany: 2019-09-14, 18:09
|
|
|
Bronek napisał/a: |
Yans jak zwykle się cieszy z polemiki że mną. Uwielbia chłopina jak ktoś ma inne zdanie |
Oj tam, oj tam... Andrzejka znam od ponad 10 lat i cenie jego merytoryczne i trafne posty... Dlatego często stawiam mu pifko..
Nie narzekaj, bo jak piszesz coś fajnego , to też Cię honoruję tym szacownym trunkiem... |
_________________ Praca jest najgorszą formą spędzania wolnego czasu....
A każdy dzień jest raz w życiu...
Tomek
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2019-09-14, 18:46
|
|
|
H z tym sprzęgłem jak na śmiedzieć to będzie śmierdziało obojętnie czy po czy przed tuningiem. To nie tuning sportowy, że po każdej jeździe rozbiera się napęd. To raptem ok 30 KM i Nm więcej z rozsądkiem, a tego momentu sporo przybyło, bez wzrostu wagi.
Jest lepiej czyli warto, a jak się spierdzieli to trudno. To nie śmierć i nie kalectwo, a dostawczak w styropianie. Wiem... dla wielu to cuś.. Dla mnie też fajna sprawa. Ale bez przesady.. Jak Endi zauważył my po autostradach... A tam co kawałek telefon SOS i zatoczka. A kibel jest to można poczekać.
Siedzimy na jeziorkiem, na niezłym pustawym kempingu Taki trazyt bo klina musi być Tu jest mój pojazd
https://maps.app.goo.gl/9Ue6iqtyCnNpgHfh7.
Pływamy na wypożyczonym surfingu. Ja raczej z niego spadam. Monika nie, bo potrafi 33 st C
AD "tuning ciała" , fajny pomysł połączenia kibla umywalki i prysznica. Zawsze można dokonać wyboru co, gdzie i kiedy i w jakiej kolejności nie opuszczając pomieszczenia.
Jutro Garda potem spadamy z Itali, gdzie jest jak zwykle super. Rodzinka w Bawarii i konie balu. |
|
|
|
|
|
joko
Kombatant
Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 434/24 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2019-09-15, 01:08
|
|
|
Rav napisał/a: | joko napisał/a: |
W samochodach (zwłaszcza tych mocno obciążonych ) podniesienie mocy i momentu (zwłaszcza momentu) wpływa zbawiennie na sprzęgło
Sprzęgło zużywa się wtedy kiedy obie części trą o siebie a nie wtedy kiedy są zakleszczone . Przy większym momencie obrotowym, czas i intensywność tarcia na sprzęgle znacząco spada.
....
Jak padnie skrzynia to z powodu wady konstrukcyjnej , albo dlatego że kamperem jeździł kierowca |
Nie zgodzę się joko. To o czym piszesz to wyłącznie przypadek "palenia sprzęgła" przez jazdę na "półsprzęgle". W każdym z aut, którymi jeździłem w manualu nie miałem potrzeby ruszania z jednoczesnym dodawaniem gazu i każdy kto nie gwałci techniki jazdy (nie dodaje gazu przy zmianie biegu i nie strzela ze sprzęgła) nie spowoduje jego szybszego zużycia.
Co do zbawiennego wpływu: większy moment i moc wymaga większej siły docisku i mocniejszej tarczy. Nie przypadkiem tunningowane auta zwykle szybciej wymagają wymiany kompletu: koło dwumasowe + tarcza sprzęgła. Poza tym większy moment prowokuje wręcz do przyśpieszania z niższych obrotów, a to nigdy na sprzęgło zbawiennie wpływać nie może. Nie przypadkiem, przy mocniejszych modach wyrzuca się dwumas i zakłada spieki (zestaw seryjny nie wytrzymałby bowiem długo).
Co do skrzyni ... nie wiem jak większe siły przez nią przechodzące mogą wydłużyć jej żywotność, ale chętnie wysłucham. |
Nie zgodzę się Rav. Jak czytam tego typu argumentację, to zastanawiam się jakie mody i w jakich pojazdach chcecie robić , że obawiacie się o wytrzymałość podzespołów .
Forum kamperowe , więc zakładam , że stale i wciąż rozmawiamy o tuningu kamperów, czyli dostawczaków. O ile taki tuning podnosi parametry o 10 , o 20 %? . Jak często po takim tuningu używamy tych dodatkowych kW i N ? . Nie zmieniając stylu jazdy pewnie w 5-10% przypadków . a i to mocno wątpliwe.
Jeśli chodzi o to jak zwiększenie mocy i momentu wpływa korzystnie na sprzęgło to na konkretnym przykładzie , bez teoretycznego bajdurzenia :
Kamper z silnikiem 2.0 Multijet 115 , skrzynia 5-tka . W normalnych warunkach drogowych , bardzo fajny, sprawny i oszczędny napęd w niczym nie ustępujący w takich normalnych warunkach napędowi 2.3 130 ze skrzynią 6-tką. Problem z tym napędem pojawia się w sytuacji kiedy musimy ruszyć z dużym obciążeniem pod spore wzniesienie . W takich warunkach ruszanie bez uślizgu sprzęgła jest utrudnione, a po przekroczeniu pewnego zakresu (wagi lub kąta nachylenia) wręcz niemożliwe . Brakuje wtedy tych paru kW i N, i aby je osiągnąć potrzeba większych obrotów silnika (stąd konieczność ruszania na półsprzęgle ).
Podnosząc moc i moment w takim napędzie i zmieniając jego charakterystykę tak aby wystarczające parametry uzyskiwać już przy niższych obrotach , odzyskujemy możliwość ruszenia w normalny sposób, bez "piłowania" sprzęgła .
W obu przypadkach do ruszenia pojazdu potrzebujemy takiej samej mocy i takiego samego momentu (bo masa i kąt nachylenia się nie zmieniła),w obu przypadkach ruszamy z tego samego pierwszego biegu, więc obciążenia na poszczególnych elementach napędu będą takie same (takie samo będzie więc ich zużycie) . Różnica taka , że w drugim przypadku sprzęgło nie będzie się ślizgać (a przynajmniej nie tak intensywnie) ...... i to jest własnie ta różnica o którą mi chodzi.
Co do skrzyń nie napisałem , że tuning wpływa na nie korzystnie, a jedynie że nie wpływa niekorzystnie ........ a to przyznasz róznica zasadnicza (zaznaczam jeszcze raz że mówimy o tuningu na poziomie 10-20% a nie jakimś drastycznym modzie)
Jeżdżąc takim samym pojazdem , o tej samej masie, po tych samych drogach i tym samym stylem, używamy takich samych zakresów mocy i momentu i w większości przypadków mieścimy się w zakresie "seryjnym". Te dodatkowe kW i N używane są na tyle rzadko, na tyle krótko i jest ich na tyle mało , że dla żywotności napędu ma to znikome znaczenie.
Pozytywne skutki tuningu jak poprawa komfortu i bezpieczeństwa jazdy, zmniejszenie zużycia paliwa, czy wspomniana oszczędność sprzęgła wielokrotnie przewyższają ewentualne ujemne skutki . |
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 212/477 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2019-09-15, 07:48
|
|
|
Wszystkie te Wasze dywagacje tuningowe to jak wycieranie szkłem dupy - niby się da ,ale pokaleczyć się można.
Jak ktoś chce powera w aucie to trzeba kupić kampera z słuszną mocą i tyle. Reszta to półśrodki |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2019-09-15, 17:12
|
|
|
joko napisał/a: |
Podniesienie mocy i momentu wiąże się ze zmianą charakterystyki silnika w taki sposób , że oba parametry uzyskiwane są w niższych zakresach obrotów , a to już wprost działa pozytywnie , zarówno na zużycie mechaniczne jak i na zużycie paliwa.
|
Chyba jednak joko nie do końca pamiętasz co piszesz twierdząc, że nie pisałeś o korzystnym wpływie. Powtórzę też, że odnosisz się jedynie do przypadku jazdy na półsprzęgle, której ja praktycznie nigdy nie uskuteczniam, więc dla mnie to argument bez znaczenia (dla mnie).
Uzyskanie większego momentu na niższych obrotach i jego wykorzystywanie (a po to wszakże tunning się robi), zawsze będzie negatywnie oddziaływać na przeniesienie napędu i nie ma co zaklinać rzeczywistości. Wszystko tylko kwestią na co właściciel się godzi i co uważa za priorytet. Ja osobiście uważam. że czasem warto podciągnąć nieznacznie parametry. |
_________________ Byle do przodu |
|
|
|
|
|
jsaluga
zaawansowany
Twój sprzęt: Mc Louis mc2
Nazwa załogi: WZDuzeiMale
Dołączył: 07 Wrz 2016 Piwa: 20/69 Skąd: Slask
|
Wysłany: 2019-09-15, 17:52
|
|
|
Joko zdziwilbyś się pod jaką górę był w stanie ruszać 2.0, 115km i to kilkukrotnie, jak wpuściłem się pod Urbino w drogę z której nie było odwrotu. Do uślizgu dochodziło, ale kół. Każdy nieudany start kończył się zsuwaniej metra do dwóch. Żona była zielona. Ta jazda była skutkiem ubocznym braku wybierania rodzaju trasy w Google Maps. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|