Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
El Ducato czyli jest puszka do zrobienia :-)
Autor Wiadomość
NieMedialny 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Był Burstner 1993r teraz Ducato blaszanka
Nazwa załogi: załoga G
Dołączył: 14 Cze 2014
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-09-13, 20:57   

Uważam że bezpirczniki F1, F2, F3, i F5 są zbędne
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
NieMedialny 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Był Burstner 1993r teraz Ducato blaszanka
Nazwa załogi: załoga G
Dołączył: 14 Cze 2014
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-09-13, 21:17   

Poza tym jeżeli już uprzesz się na zastosowanie bezpieczników F1, F2, F3, to węzeł powinien być w miejscu zaznaczonym zieloną strzałką, przy Twoim połączeniu przepalenie bezpiecznika F1 odłącza Ci akumulatory drugi i trzeci

12.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 287,53 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
NieMedialny 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Był Burstner 1993r teraz Ducato blaszanka
Nazwa załogi: załoga G
Dołączył: 14 Cze 2014
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-09-13, 21:25   

Aha F8 też jest zbędny skoro za nim masz skrzynkę z bezpiecznikami na poszczególne obwody
Przewody 35mm2 łączące akumulatory są zdecydowanie za grube. Logiczniejsze jest akumulatory połączyć 16 mm2 a przetwornicę 35mm2. Z każdego akumulatora będzie płynął prąd 1/3 prądu pobieranego przez przetwornicę
Ostatnio zmieniony przez NieMedialny 2019-09-13, 21:37, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
reaven22 
stary wyga

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 58/5
Skąd: WGM
Wysłany: 2019-09-13, 21:34   

NieMedialny napisał/a:
Uważam że bezpirczniki F1, F2, F3, i F5 są zbędne


F5 jest bardzo ważny, zabezpiecza obwód na wypadek uszkodzenia przewodu między separatorem a akumulatorem. Przewodu jest sporo idzie przez całe auto.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
NieMedialny 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Był Burstner 1993r teraz Ducato blaszanka
Nazwa załogi: załoga G
Dołączył: 14 Cze 2014
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-09-13, 21:42   

w takim razie zbedny jest F6, nie powiela się bezpieczników na jednym obwodzie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
NieMedialny 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Był Burstner 1993r teraz Ducato blaszanka
Nazwa załogi: załoga G
Dołączył: 14 Cze 2014
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-09-13, 21:46   

Tu jest jak należy podłączyć cyrix jeden bezpiecznik 120A

7948407900_1484078269.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 73,89 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maxtz 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: VW T4
Dołączył: 19 Cze 2018
Piwa: 20/4
Skąd: Płock
Wysłany: 2019-09-13, 21:48   

Moim zdanie wszystko zależy od długości zastosowanch przewodów w danym obwodzie oraz tego którędy sa one prowadzone ;)
_________________
T4 w wersji mini camper się buduje https://www.camperteam.pl...pic.php?t=30657
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
NieMedialny 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Był Burstner 1993r teraz Ducato blaszanka
Nazwa załogi: załoga G
Dołączył: 14 Cze 2014
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-09-13, 22:08   

równie dobrze można sobie wstawiać bezpiecznik co 10 centymetrów jak ktoś lubi nikomu to nie zaszkodzi ale, ja tu piszę o jakichś "zasadach" projektowania obwodów elektrycznych.Dalej uważam że wystarczy jeden na jednym obwodzie najlepiej jak najbliżej akumulatora ale jeśli ktoś obawia się o przetarcie przewodu gdzieś do masy (co powinno być wykluczone )to oczywiście może sobie dać drugi bezpiecznik przy drugim aku
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
drFeelGood 
zaawansowany

Twój sprzęt: El Ducato L3H3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lip 2018
Piwa: 9/7
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-09-13, 22:33   

Dzięki za uwagi, nie było czasu na pisanie, ale instalacja w dużej mierze już wykonana.
Na chwilę obecną wykonana w ten sposób:

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
xbartman 
zaawansowany


Twój sprzęt: Nissan Primastar
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 15 Gru 2016
Piwa: 53/7
Skąd: Łódź/Pristina
Wysłany: 2019-09-14, 13:16   

NieMedialny napisał/a:
równie dobrze można sobie wstawiać bezpiecznik co 10 centymetrów jak ktoś lubi nikomu to nie zaszkodzi ale, ja tu piszę o jakichś "zasadach" projektowania obwodów elektrycznych.Dalej uważam że wystarczy jeden na jednym obwodzie najlepiej jak najbliżej akumulatora ale jeśli ktoś obawia się o przetarcie przewodu gdzieś do masy (co powinno być wykluczone )to oczywiście może sobie dać drugi bezpiecznik przy drugim aku


Zdecydowanie bezpiecznik przy każdym (jak najbliżej) akumulatorze. To jest samochód, który jest w ruchu. Mogą wystąpić różne nieprzewidziane czynniki włącznie z (nie życzę nikomu) kolizją. Przetarcie przewodu może doprowadzić do pożaru. Bezpiecznik przy każdym źródle prądu !!! Bezpieczeństwo najważniejsze.
_________________
Pozdrawiam, Bartek

Moje podróże: www.w4stronyswiata.com
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
drFeelGood 
zaawansowany

Twój sprzęt: El Ducato L3H3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lip 2018
Piwa: 9/7
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-09-19, 21:31   

Zabezpieczenia na akumulatorach 150A mam w takich klemach z plastykowymi osłonkami:



Instalacja powiększyła się przetwornice regulujące prędkość nadmuchu:



Pojawiła się też pierwsza szafka z płyty wiórowej w wersji light :-)





Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
reaven22 
stary wyga

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 58/5
Skąd: WGM
Wysłany: 2019-09-20, 10:23   

NieMedialny napisał/a:
w takim razie zbedny jest F6, nie powiela się bezpieczników na jednym obwodzie

To co piszesz ma zastosowanie tylko w przypadku jednego źródła energii w obwodzie.

W tym konkretnym przypadku zarówno F5 jak i F6 jest niezbędny.
Ten obwód łączy 2 wysoko-prądowe akumulatory. Zwarcie na przewodzie pomiędzy nimi musi spalić oba bezpieczniki i tym samym zabezpieczyć przed pożarem.


drFeelGood napisał/a:
Pojawiła się też pierwsza szafka z płyty wiórowej w wersji light :-)


Szafeczki piękne :) czyli badasz w praktyce czy płyta wiórowa spuchnie czy nie ?? :)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
drFeelGood 
zaawansowany

Twój sprzęt: El Ducato L3H3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lip 2018
Piwa: 9/7
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-09-20, 14:12   

reaven22 napisał/a:
Szafeczki piękne czyli badasz w praktyce czy płyta wiórowa spuchnie czy nie ??


Dzięki, niech tak będzie :diabelski_usmiech . Wszystkie krawędzie oklejone obrzeżem PCV.
Wieczorem zrobię fotę jak wyglądają meble w łazience po "kąpieli" moich dam :szeroki_usmiech

Fota wstawiona w wątku nt puchnięcia :-)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
drFeelGood 
zaawansowany

Twój sprzęt: El Ducato L3H3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lip 2018
Piwa: 9/7
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-10-03, 19:55   

Zaległe fotki z budowy relingów solarowo-bagażnikowych na oryginalne grzybki. Zaadoptowałem sposób mocowania kolegi Micha do belki o pełnej długości dachu. Potrzebuję kawałek bagażnika do przewożenia deski windsurfingowej więc 2w1. Profil aluminiowe 30x30, wystające śruby docelowo zostaną zastąpione stożkowymi + zaślepki plastikowe na końcach.







Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
drFeelGood 
zaawansowany

Twój sprzęt: El Ducato L3H3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lip 2018
Piwa: 9/7
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-10-05, 20:40   

Laminat na suficie w części kuchenno-salonowej przyklejony :szeroki_usmiech

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***