zawór Duo Control |
Autor |
Wiadomość |
Wieluniak_1
zaawansowany
Twój sprzęt: Eura Mobil integra 726
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Mar 2011 Piwa: 15/12 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2019-11-03, 20:10 zawór Duo Control
|
|
|
Witam
ciągle rozkminiam swojego kolejnego kamperka...
tym razem mam pytanie o zawór Duo Control.
czy widoczny zawór umożliwia jazdę z załączoną Trumą czy jednak nie?
zawor.jpg
|
|
Plik ściągnięto 7 raz(y) 646,8 KB |
|
|
|
|
|
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA
Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 179/131 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2019-11-03, 20:25
|
|
|
W tym położeniu nie.............
Musisz "zresetować" górne czerwone oczko . Na zdjęciu nie widać ale poniżej jest psztyczek do tego . Oczko musi być zielone .
Jak oczko będzie zielone możesz używać Trumę w czasie jazdy |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
|
|
|
|
|
arti33
trochę już popisał
Twój sprzęt: Elnagh T-Loft 450 3.0L 180KM Automat
Nazwa załogi: Artuś
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Kwi 2017 Piwa: 1/1 Skąd: Żyrardów
|
|
|
|
|
Wieluniak_1
zaawansowany
Twój sprzęt: Eura Mobil integra 726
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Mar 2011 Piwa: 15/12 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2019-11-03, 21:04
|
|
|
kolor czerwony oznacza chyba, że pobierany jest gaz z butli rezerwowej.
a gdzie znajdę przycisk resetu czujnika zderzeniowego i sam czujnik?
Może mi ktoś wskazać to na zdjęciu ? |
|
|
|
|
MisioKRAK
weteran
Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA
Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 179/131 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2019-11-03, 21:47
|
|
|
Kolor czerwony oznacza ;że nie ma przepływu.......
Zmiana butli ; uszkodzony wąż itd.
Resetuje się tym zielonym przyciskiem poniżej :
20160210_170835.jpg
|
|
Plik ściągnięto 12 raz(y) 206,19 KB |
|
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
|
|
|
|
|
Wieluniak_1
zaawansowany
Twój sprzęt: Eura Mobil integra 726
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Mar 2011 Piwa: 15/12 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2019-11-03, 21:56
|
|
|
a to u mnie nie ma tej drugiej części pokazanej na zdjęciu od Milusia.
Moja fotka przedstawia całość zaworu u mnie. |
|
|
|
|
MisioKRAK
weteran
Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
Andrzej 73
Kombatant lawendowy
Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 257/70 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2019-11-03, 23:01
|
|
|
Zawór Cs umożliwia jazdę na włączonym gazie , to jest niezależne czy masz duo czy mono control.
Jak nie masz cs-a jeździsz na własne ryzyko z otwartym zaworem gazu.
|
_________________ Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee |
|
|
|
|
|
zbyszekwoj
Kombatant
Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Kwi 2013 Piwa: 330/221 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2019-11-04, 07:52
|
|
|
Wieluniak_1 napisał/a: | czy widoczny zawór umożliwia jazdę z załączoną Trumą czy jednak nie?
|
Teoretycznie -nie, praktycznie-tak. |
|
|
|
|
Wieluniak_1
zaawansowany
Twój sprzęt: Eura Mobil integra 726
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Mar 2011 Piwa: 15/12 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2019-11-04, 09:17
|
|
|
ok, czyli nie mam CS.
a czy można dokupić ten zawór oddzielnie?
a skoro mam juz wątek o gazie to go pociągnę dalej.
Skoro w aucie nie ma CS to po co zamontowana jest dodatkowa Truma w kabinie?
Bo to ma prawie 2,5 kw a oprócz tego mam piec 6 kw?
Trumatic E 2400 przydałby się do ogrzania auta podczas jazdy zimą (ponad 7,5m długości, i zwykłe grzanie z silnika raczej tego nie ogarnie)
Kolejna sprawa to Triomatic ...mam ten sterownik w kabinie i powinna być jeszcze grzałka EisEx.
Niestety do zaworu Duocontrol nie dochodzi żaden kabelek. Jest coś zwinięte w komorze z butlami i pewnie tam bya ta grzałaka (i została zdemontowana). Dobrze myślę?
IMG_4686.jpg
|
|
Plik ściągnięto 2 raz(y) 1,73 MB |
kabelek.jpg
|
|
Plik ściągnięto 2 raz(y) 358,44 KB |
|
|
|
|
|
nikita55
stary wyga
Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Sty 2015 Piwa: 28/12 Skąd: Nieokreślone
|
Wysłany: 2019-11-20, 22:14
|
|
|
A więc tak..
Ty posiadasz Duocontrol czyli regler gazowy który przełącza automatycznie gaz z butli jednej na drógą. Ale tylko w czasie postoju. Zabroniona jest jazda z włączonym piecem na gaz. W niektórych krajach możesz dostać srogi mandat podczas kontroli policyjnej.
Są wersje Duocontrol CS z wbudowanym sensorem odcinającym gaz podczas wypadku ( nie mozna dokupić sensora oddzielnie).
Triomatic są to prehistoryczne urządzenia dawno wycofane. Regler gazowy trzeba zmieniać co 10 lat. Tak jak i węże gazowe. Do Duocontrol CS są specjalne węże gazowe które po ich przecięciu ( podczas wypadku) odcinają gaz pomiędzy butlą a reglerem.
Przy dłuższym aucie mogły być zamontowane dwa piece. |
_________________ nikita55 |
|
|
|
|
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2019-11-20, 23:36
|
|
|
Tak jak koledzy lepiej/gorzej dowodzili (ktoś tam chciał zerować DuoControl itp.):
1. To jest tylko zawór umożliwiający automatyczne przepięcie między butlami (z pustej na pełną, bez Twojej ingerencji).
2. Zawór ten nie ma odcięcia (czujnika zderzeniowego) odcinającego gaz w trakcie wypadku, więc musisz zakręcać butle na czas jazdy.
3. Możesz dokupić pod posiadany DuoControl CS + wężyki z odcięciem (odcinają gaz w przypadku niekontrolowanego poboru) i możesz nie odkręcać butli. Przykład konfiguracji z MonoControlem:
https://archiwum.allegro.pl/oferta/reduktor-gazu-truma-monocontrol-cs-i8333600626.html
Do tego jeszcze filtry i ... masz komplet. |
_________________ Byle do przodu |
|
|
|
|
|
nikita55
stary wyga
Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Sty 2015 Piwa: 28/12 Skąd: Nieokreślone
|
Wysłany: 2019-11-21, 10:03
|
|
|
Butla musi być zakręcona nawet wtedy gdy węże są z zabezpieczeniem a Duocontrol jest bez CS. Ponieważ przy odkręconej butli gaz jest w wężu i w instalacji i podczas zderzenia nic go nie odcina ( wąż może być caly a instalacja trochę przeciekac i wąż nie rozłączy). Byłem na szkoleniu Truma z gazu i oglądałem te wszystkie aspekty. Dlatego podczas kolizji Duocontrol CS on tylko odcina gaz. Węże są tylko dodatkiem. |
_________________ nikita55 |
|
|
|
|
JanKowal [Usunięty]
|
Wysłany: 2019-11-21, 12:28
|
|
|
To na czym polega ta "specjalność" węży dedykowanych do CS?...oczywiście poza ceną |
|
|
|
|
|