Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wielkość kampera - opłaty za promy w Europie
Autor Wiadomość
Pablo RS 
początkujący forumowicz

Dołączył: 01 Lut 2019
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-03, 19:28   Wielkość kampera - opłaty za promy w Europie

Jestem w trakcie decyzji wyboru wielości kampera do zakupu. Będę jeździł głównie samotnie - tak lubię :-), myślałem o integrze. Wyglada na to ze będę duzo jeździł po wyspach: w basenie śródziemnomorskim ale tez Wyspy Kanaryjskie ect. Jakie macie doświadczenie w opłatach za przeprawy promowe w zależności od wielkości kampera ( długość / wysokość/ waga) ? Czy wysokosc i waga ma znaczenie w kosztach przepraw czy tylko długość? Czy są jakieś stanadardy w opłatach ze np. do 5 metrów długości to podstawowa opłata a powyżej większa? Jak to ogólnie wyglada w tej kwestii? Czy są jeszcze inne kwestie w tym temacie? Dzieki z góry za rady.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2019-03-03, 20:39   

Cenniki są tak opracowane by w najkorzystniejszym przedziale mieściło się jak najwięcej kamperów. Coś jak słynny cennik kempingu w Dziwnowie:
Przyczepa
mała x zł
średnia x zł
duża x zł
powyżej 4 m x zł
.
Na promach kampery mają przedziały do 5m, powyżej 5m , powyżej 7m.
Masa nie, ale wysokość na niektórych promach mają znaczenie.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcincin 
zaawansowany


Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2013
Piwa: 45/34
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-03-03, 21:16   Re: Wielkość kampera - opłaty za promy w Europie

Pablo RS napisał/a:
Wyglada na to ze będę duzo jeździł po wyspach: w basenie śródziemnomorskim ale tez Wyspy Kanaryjskie ect. Jakie macie doświadczenie w opłatach za przeprawy promowe w zależności od wielkości kampera ( długość / wysokość/ waga) ?.

Transport na wyspy to jeden aspekt - z tego co napisałeś to chcesz explorować wyspy - które przeważnie są górzyste, z wąskimi i krętymi drogami. Nie wiem jakie masz doświadczenia w jeżdżeniu większymi od osobówek pojazdami w tego typu terenie. Na wyspy (szczególnie Kanaryjskie) najlepiej sprawdzi się krótka blaszanka - szczególnie, że planujesz samotne wyprawy. Szerokim kamperem nie wjedziesz w wiele miejsc - chyba, że planujesz poruszanie się po głównych drogach i kamperowanie stacjonarne. Osobiście uważam, że zwiedzanie kamperem wyspy typu La Palma to słaby pomysł - oczywiście wszystko można (widziałem tam kampery). Zjazd z drogi głównej będzie wiązał się z dużą dawką adrenaliny i obawą czy uda się wrócić. Kilka razy na La Palmie np. musiałem zatrzymywać się (małą osobówką) na podjeździe 20% i cofać, aby minąć się z jadącym z góry samochodem - nie chciałbym ćwiczyć takich manewrów kamperem.
_________________
Marcincin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pasza 
weteran

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2017
Piwa: 21/2
Skąd: Trieste
Wysłany: 2019-03-03, 21:40   

Jak patrzyłem na ceny promów już nie pamiętam czy do Grecji czy na Sardynię to za kampera powyżej 7m bilet kosztował niemal 2X !!! tyle co za mą Adrię 5,7m, aż uwierzyć nie mogłem że aż taka różnica, takim długim o promach można zapomnieć bo ceny kosmiczne.
Teraz mam forda 6,22m + na bliźniakach i już opłaty wyższe za prom dodatkowo nie tylko w Polsce za bliźniaki się płaci na jakieś tam autostradzie ale i w Francji też są takie.

Adria wygrywa pali mało, opłaty niskie na wszystko a w środku więcej miejsca jak w semiintegrze 7metrowej.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 179/131
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2019-03-03, 23:49   

Co prawda kierunek inny ale w Skandynawii barierą od której licza niemal połowę drożej jest magiczne 6 m .
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Janusszr 
Kombatant

Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2016
Piwa: 76/80
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2019-03-04, 10:02   

A jak wyglądają opłaty:
1. Osobówka + przyczepa kempingowa.
2. Kamper + przyczepka lekka z wystającym np. na metr ładunkiem.
_________________
Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek :)
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andi at 
Kombatant

Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Piwa: 80/38
Skąd: wieden
Wysłany: 2019-03-04, 11:59   

No i kierowca jest przypisany do kampera. Sam jedziesz to podajesz tylko kamper .Ja też wiem o magicznych 6 m
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzlac 
Kombatant


Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Paź 2011
Piwa: 100/5
Skąd: Gowarzewo k/Poznania
Wysłany: 2019-03-04, 15:29   

Tu nie można uogólniać, co armator to inne zasady. Trzeba klikać po stronach linii promowych, wybierać konkretną przeprawę, datę, podać długość pojazdu, czasem wysokość, czasem rodzaj pojazdu, ilość pasażerów i na końcu jest cena dnia. Klikasz za miesiąc i jest inaczej. Podjeżdżasz z marszu i jest bilet tańszy jak przedpłacony w internecie, podjeżdżasz innym razem i jest droższy.
Jest generalnie zasada, że im krótszy i niższy tym taniej. I potwierdzam, zwykle 599 cm jest długością magiczną. Głupi nie projektował trojaczka L3H2. Kierowca nie na każdych liniach jest przypisany do samochodu.
_________________
WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mischka 
Kombatant


Twój sprzęt: Dethleffs
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Lut 2016
Piwa: 113/120
Skąd: Bawaria
Wysłany: 2019-03-05, 21:09   

Płaciłem teraz za prom na Sardynię i Kamper (poniżej 6 metrów) wyszedł taniej niż samochód osobowy.
_________________
W życiu piękne są tylko chwile...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej 73 
Kombatant
lawendowy


Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Piwa: 257/70
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2019-03-05, 21:39   

mischka napisał/a:
Płaciłem teraz za prom na Sardynię i Kamper (poniżej 6 metrów) wyszedł taniej niż samochód osobowy.

Skąd wypływałeś i gdzie kupowałeś bilety.
My w tym roku mamy zamiar odwiedzić te rejony Włoch.
:spoko
_________________
Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
RadekNet 
weteran


Twój sprzęt: Opel Vivaro
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Piwa: 25/72
Skąd: Sligo IE
Wysłany: 2019-03-05, 21:42   

Morze Irlandzkie i okolice:
https://www.irishferries.com - do 8m i do 12m
https://www.stenaline.ie - do 6m, do 10m i do 12m
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
orys 
stary wyga


Twój sprzęt: Baza już jest ;-)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Sty 2017
Piwa: 58/13
Skąd: Glasgow
Wysłany: 2019-03-05, 22:29   

W Szkocji na promach Cal Mac cena rośnie mniej więcej proporcjonalnie co pół metra.

UPDATE 2019: Teraz opłaty za kampery są podzielone na trzy poziomy: "do 6 m", "do 8 m" i "do 10 m".

Na małych promach samorządowych (np. Corran Ferry) jest stała opłata za wszystko do 3.5t.

Na Orkady i Szetlandy nie pływałem...
_________________

Ostatnio zmieniony przez orys 2019-11-04, 23:55, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mischka 
Kombatant


Twój sprzęt: Dethleffs
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Lut 2016
Piwa: 113/120
Skąd: Bawaria
Wysłany: 2019-03-06, 22:21   

Andrzej 73, Livorno->Olbia, Olbia->Piombino.
Bilety kupowane u Mobylines. Koszt tam i powrót dla 2+2 ze śniadaniem ok.350€
Dokładnie mogę ci powiedzieć jak będę w domu.
_________________
W życiu piękne są tylko chwile...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Milki 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Esterel 31 LD
Nazwa załogi: M&M
Dołączył: 08 Wrz 2019
Piwa: 2/4
Skąd: Pomorze Środkowe
Wysłany: 2019-11-04, 22:02   

Usiłuję wybrać bazę.
Wacham się między L2 a L3.
Znalazłem info że Trojaczki 2006-2014 w wersji L3 mają 5998 mm długości.
Z tego co czytam 6 m bywa granicą opłat.
Czy dobrze przypuszczam że hak/bagażnik na rowery spowoduje że zgodnie z rzeczywistością zapłacę jak za auto powyżej 6 metrów?
Jak to jest w praktyce?

edit.
Chyba znalazłem w innym dziale ale to tylko o Norwegii:
https://www.camperteam.pl...ghlight=#516534
_________________
Jak chcem to mogem ;)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
sweetek
doświadczony pisarz

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Wrz 2016
Otrzymał 11 piw(a)
Wysłany: 2019-11-04, 22:20   

Ja jak pływałem kamperem 5.95 i pytałem się czy rowery mam chować do środka bo z rowerami było 6.5 to patrzyli się na mnie jak na idiotę.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***