Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zastosowanie LiFePO4 w zabudowie.
Autor Wiadomość
Świstak 
Kombatant


Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Cze 2009
Piwa: 335/93
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2019-11-27, 08:18   

Mam nadzieję do końca tygodnia zakończyć program i zająć się montażem prototypów.
_________________
"Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"



Milka - może ją spotkacie?
Ostatnio zmieniony przez Świstak 2019-11-27, 08:25, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Artur.Dell 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Peugeot J5 Concorde 620
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017
Piwa: 17/4
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2019-11-27, 08:25   

Czyli finał już blisko. Czekamy z niecierpliwością.
Po zaprezentowaniu prototypu przedstaw proszę cennik finalnego wyrobu zależnie od ewentualnej wersji.
_________________
Artur
http://lubimypodrozowac.com.pl/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andi at 
weteran

Twój sprzęt: chausson welcome ws 2009
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Piwa: 51/12
Skąd: wieden
Wysłany: 2019-11-27, 11:44   

A w miejsce aku startowego też coś wymyślił

Tak cosik w komplecie przód i tył :spoko
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
xbartman 
zaawansowany


Twój sprzęt: Nissan Primastar
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 15 Gru 2016
Piwa: 53/7
Skąd: Łódź/Pristina
Wysłany: 2019-11-27, 16:14   

Śledzę wątek od początku, projekt niezwykle interesujący. Ale pojawiła mi się mała wątpliwość.
Świstak napisał/a:
... następuje odłączenie akumulatorów i restart systemu ...

Ale następuje odłączenie akumulatorów od mózgu energobloku aby wykonać reset czy całkowite odłączenie akumulatorów (od wszystkich odbiorników, źródeł zasilania)? Bo co w takim momencie ze sterownikiem solarów też zostanie odłączony od baterii? Może go szlak trafić jeśli będzie to w czasie dnia. Możesz mi to wyklarować?
_________________
Pozdrawiam, Bartek

Moje podróże: www.w4stronyswiata.com
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Świstak 
Kombatant


Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Cze 2009
Piwa: 335/93
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2019-11-27, 18:07   

Mówimy tu o sytuacji awaryjnej gdyby zdarzył się nadzwyczajny przypadek związany z jakimś nadzwyczajnym błędem w układzie mikroprocesorowym. Niemniej jednak do magistrali dołączony będzie kondensator elektrolityczny o dość dużej pojemności który będzie miał za zadanie między innymi zabezpieczyć MPPT. Jeżeli będę miał jeszcze wolne porty wyprowadzę sygnał odłączający panele od MPPT w sytuacji awaryjnej. Poza tym mam nadzieję wbudować w system swój własny regulator MPPT oparty o wysokosprawne przetwornice step-down - w takim przypadku uszkodzenie nie będzie dla nas groźne.
Dość istotne jest że o tym wspomniałeś - pamiętajmy że BMS-y wbudowane w akumulatory LiFePO4 odłączają je od systemu gdy napięcie przekroczy wartość maksymalną, tak więc ryzyko uszkodzenia należy minimalizować używając regulatorów w których można ustawić maksymalne parametry pracy oraz dodatkowe bufory w postaci baterii kondensatorów.
_________________
"Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"



Milka - może ją spotkacie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
xbartman 
zaawansowany


Twój sprzęt: Nissan Primastar
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 15 Gru 2016
Piwa: 53/7
Skąd: Łódź/Pristina
Wysłany: 2019-11-27, 19:54   

Dzięki za wyczerpujące wyjaśnienie. :ok
_________________
Pozdrawiam, Bartek

Moje podróże: www.w4stronyswiata.com
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Świstak 
Kombatant


Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Cze 2009
Piwa: 335/93
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2019-11-27, 20:02   

Jako bonus zmiany sposobu sterowania - zmieniłem też wyświetlacz na troszkę większy (1,3") i o białej barwie świecenia ale wciąż o nieprzyzwoicie małym poborze energii .. Dla mnie bomba!

_________________
"Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"



Milka - może ją spotkacie?
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
frólik 
zaawansowany


Twój sprzęt: Frólikowóz
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Wrz 2014
Piwa: 27/28
Skąd: Jędrzejów

Wysłany: 2019-11-27, 20:09   

Taki ... subtelny :wyszczerzony:
_________________
Buduje się następny...
Burstner Ixeo time 585
Frólikowóz 2014
Knaus Sun Traveller 2005
Bavaria i71 2008

www.campervan.pl
https://www.facebook.com/budowakamperow/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Świstak 
Kombatant


Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Cze 2009
Piwa: 335/93
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2019-12-02, 22:02   

Ostatnie dni to istny maraton w świecie zawodowym, ale jutro jadę na kilkudniowe szkolenie do Szwajcarii to odpocznę :szeroki_usmiech
Projekt posuwa się do przodu, a konkretnie musiałem się cofnąć odrobinkę aby móc pójść do przodu. Wyrzuciłem sporą część kodu który odpowiadał za bardziej rozbudowane funkcje i wróciłem do optymalizacji podstawowych funkcji systemu. Wykorzystałem też propozycję Tadeusza czyli zastosowanie równolegle zarówno FET-a jak i przekaźnika - póki co w obwodzie rozładowania akumulatora LIFE. Gdy w obwodzie tym płynie znaczny prąd (powiedzmy powyżej 10A), włącza się przekaźnik którego styki są włączone równolegle ze źródłem i drenem FET-a. Gdy zapotrzebowanie na energię jest tak duże, te dodatkowe 150mA na cewkę przekaźnika nie ma już większego znaczenia natomiast znacznie zmniejsza straty na tranzystorze dając w sumie oszczędności energetyczne i zmniejszając ryzyko przeciążenia ukłądu. Z drugiej strony - gdy nie ma poboru prądu (powiedzmy w nocy), strata 150mA to dość dużo nawet gdy dysponujemy dużym akumulatorem litowym. W kamperze każda strata energii elektrycznej jest bardzo bolesna, bo niełatwo jest tą energię pozyskać. Po powrocie przerobię i przetestuję też tę funkcjonalność podczas ładowania - tu już trzeba będzie działać bardziej zachowawczo aby zbyt wcześnie nie pozbyć się regulatora wartości prądu. Mam co prawda zrobione pętle zbierające statystyki przed podjęciem decyzji o włączeniu czy wyłączeniu poszczególnych obwodów, ale muszę sprawdzić czy przewidywanie na podstawie prostych obliczeń wynikających z prawa Ohma będzie wystarczające, czy trzeba też będzie uwzględnić kompensację temperaturaturową....
Najgorsze jest to że te wszystkie rozważania finalnie zamkną się w kilku linijkach programu i nikt się o tym nigdy nie dowie, a ja dzisiaj pewnie znów przez te dylematy nie zasnę... Przynajmniej dopóki w piżamce nie zejdę do warsztatu i nie zrobię małego eksperymenciku :bigok
_________________
"Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"



Milka - może ją spotkacie?
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
frólik 
zaawansowany


Twój sprzęt: Frólikowóz
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Wrz 2014
Piwa: 27/28
Skąd: Jędrzejów

Wysłany: 2019-12-02, 22:40   

Świstak napisał/a:
uwzględnić kompensację temperaturaturową....


Arku zaczynasz trudnych słów używać ... idź spać :szeroki_usmiech
_________________
Buduje się następny...
Burstner Ixeo time 585
Frólikowóz 2014
Knaus Sun Traveller 2005
Bavaria i71 2008

www.campervan.pl
https://www.facebook.com/budowakamperow/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
DK-Tadeusz 
doświadczony pisarz
On the road again

Twój sprzęt: Hi-Ace 94 + Dethleffs
Nazwa załogi: On the road again..
Dołączył: 17 Gru 2017
Piwa: 6/10
Skąd: Dania
Wysłany: 2019-12-03, 17:24   

Świstak napisał/a:
zmieniłem też wyświetlacz na troszkę większy (1,3") i o białej barwie


Ale czy nie będzie łatwiej wysłać SMS i wyświetlać na Smartfonie?
To jest bardzo proste;(prawie). Skoro mi zajęło tydzień :mrgreen: to dla ciebie kilka minut i gra.

Tu mój M590 modem.( 5,- zł z przesyłka);

Ucieszyłem się ze tobie myśl o przekaźniku i tranzystorach równolegle przydała się. :spoko

DSCN0371.JPG
Plik ściągnięto 1 raz(y) 513,55 KB

_________________
On The Road Again
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Świstak 
Kombatant


Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Cze 2009
Piwa: 335/93
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: Wczoraj 16:09   

Zrobiłem całkiem sporo gwizdków, ale w pewnym momencie musiałem się cofnąć kilka kroków wstecz, bo zaczynało sie wszystko rozmywać. Opcji dodatkowych jest prawie nieskończona ilość, ale najpierw podstawowe funkcje.
_________________
"Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"



Milka - może ją spotkacie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***