Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ford Transit 2,0 170 KM
Autor Wiadomość
LukF 
weteran


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 65/94
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2019-12-14, 17:11   

W Ducato AdBlue dopiero od 2020r.
AdBlue tanie, ale kolejne upierdliwe utrudnienie życia...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 322/464
Skąd: Gubin

Wysłany: 2019-12-14, 20:33   

Chłopaki, a wie ktoś jaka jest rezerwa AdBlue w mojej 2,0/160 leniuchów w Cytrynce?
Nie szperajcie bo i mi szperać się nie chce z lenistwa. Może ktoś po prostu wie i ma pod ręką dane.
.
Mam komunikat "Niski poziom Ad Blue..." i nie wiem czy to wystarczy do najbliższej stacji za 300 czy 1800km.
Mam od nowości przejechane 7kkm i już ten komunikat. Może nie był zalany do pełna w fabryce?
Jaka może być pojemność mojego zbiornika AdBlue?
Pytania durnowate ale nie gra mi tu to, że Ewa w swoim E 2,2, CDi nakręciła już ponad 30kkm i Ad Blue nadal w zbiorniku jest :shock:
Ogromna dysproporcja.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 78/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2019-12-14, 20:48   

Z tego co pamętam to
pierwszy komunikat : niski poziom Ad blue - pojawia się przy 2400km do końca
drugi 800 km do końca
trzeciego nie ma - po przekroczeniu owych 800 auto jedzie tak długo aż go zgasisz- potem nie odpalisz
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 322/464
Skąd: Gubin

Wysłany: 2019-12-14, 21:24   

Dzięki Jarek, to już jakiś pogląd bo właśnie wjechałem kamperem do stodoły z tym komunikatem.

Porter.jpg
Plik ściągnięto 1626 raz(y) 28,33 KB

_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcincin 
zaawansowany


Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sty 2013
Piwa: 33/13
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-12-15, 11:22   

W fordach jest podobnie - pierwszy komunikat wyświetla się jak zostaje ok 2400km - w chwili pojawienia się komunikatu wchodzi ok 10l AdBlue (tak wynika z moich tankowań). Zbiornik podobno ma pojemność 21l. Jak poziom spadnie poniżej 5 litrów to auto po zgaszeniu nie odpali.
_________________
Marcincin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
weteran


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 65/94
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2019-12-15, 12:07   

marcincin napisał/a:
Zbiornik podobno ma pojemność 21l.


I to by mogło pasować. Bo w Ducato obecnie można było wybrać zbiornik paliwa 90l lub 120l. Od 2020r jak będzie AdBlue zbiornik 120l nie będzie już dostępny, tylko 90l bo musi być miejsce na zbiornik z AdBlue.
:gwm Szkoda
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcincin 
zaawansowany


Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sty 2013
Piwa: 33/13
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-01-23, 10:56   

Po akcji serwisowej (wgranie nowego softu) wpadłem na pomysł monitorowania cykli dopalania DPF - udało mi się rozbudować mój system o funkcjonalność rejestracji i wizualizacji tego procesu - wiem co ile km DPF jest dopalany i jak przebiega ten proces.
Dla zainteresowanych szczegóły opisałem tutaj:

Monitoring DPF

dpf_list.jpg
Plik ściągnięto 1032 raz(y) 34,09 KB

_________________
Marcincin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Klaus 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Elnagh I-Loft 530
Dołączył: 11 Lip 2015
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Oberschlesien
Wysłany: 2020-04-07, 23:51   

Panowie, niestety 4 miesiące po zakończeniu dwuletniej gwarancji i przebiegu raptem 16k km, zapaliła się kontrolka serwis, samochód stracił moc. Diagnoza ASO: awaria wtryskiwaczy.
Silnik 2,0 170km, produkcja 12.2017. Oczywiście zaczyna się dyskusja, że naprawa płatna, samochód po gwarancji, wina polskiego paliwa, samochód powinien jeździć a nie stać i inne bzdurne argumenty. Raczej sposobu użytkowania nie zmienię, po paliwo też do Niemiec jeździć nie będę, jaka jest gwarancja, że po naprawie historia z wtryskami się nie powtórzy za kilkanaście miesięcy. Czy ktoś z Was już ten temat przerabiał?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
suzu4x4 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Dethleffs T 7057
Dołączył: 07 Wrz 2019
Piwa: 6/1
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-04-08, 09:03   

niestety wymiana w ASO nie daje gwarancji że problem nie powróci :-/
napisz do kolegi @orkaaa
z tego co pamiętam miał dwa razy wymienianie i niestety nie jest on jedyną osobą której się to przytrafiło. :roll:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 78/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2020-04-08, 10:14   

choć to marne pocieszenie ale
u Niemca też się sypią na potęgę.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pearl 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Ford Rimor
Nazwa załogi: Julita Jozek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2017
Piwa: 4/4
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2020-04-08, 12:16   

Witam w moim Iveco po drugim komunikacie Ad Blue spada moc o 25 % przy trzecim o 40 % po trzecim nie odpalisz
_________________
pearl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
inwifi 
trochę już popisał


Twój sprzęt: CI Elliot 84 XT by Ford Transit
Nazwa załogi: O tym muszę pomyśleć :)
Dołączył: 18 Sie 2017
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Łabiszyn
Wysłany: 2020-04-08, 13:06   

Klaus napisał/a:
Panowie, niestety 4 miesiące po zakończeniu dwuletniej gwarancji i przebiegu raptem 16k km, zapaliła się kontrolka serwis, samochód stracił moc. Diagnoza ASO: awaria wtryskiwaczy.
Silnik 2,0 170km, produkcja 12.2017. Oczywiście zaczyna się dyskusja, że naprawa płatna, samochód po gwarancji, wina polskiego paliwa, samochód powinien jeździć a nie stać i inne bzdurne argumenty. Raczej sposobu użytkowania nie zmienię, po paliwo też do Niemiec jeździć nie będę, jaka jest gwarancja, że po naprawie historia z wtryskami się nie powtórzy za kilkanaście miesięcy. Czy ktoś z Was już ten temat przerabiał?



Jest pewna furtka która może spowodować iż wymienią ci wtryski na nowe bez płacenia za nie, bo ford przyznał nie do tego iż miał wadliwe wtryski na początku produkcji i później wiec można powalczyć. tu zalążek informacji https://www.parkers.co.uk...jector-failure/ ale podstawa by sprawdzić wtryski jeśli masz z oznaczeniam AB to są wadliwe i podlegają wymianie jeśli masz AC to znaczy iż miałeś zamontowane poprawione ale czy prawidłowo tego nikt ci nie zagwarantuje ja miałem AB i padły wymienili znów na AB i znów padły teraz mam AC i narazie działają ale ile tego nie wiem wywalczyłem gwarancję na 5 lat wiec mam jak to mówią wywal... niech naprawiają :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
orkaaa 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Dołączył: 04 Cze 2017
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: kielce
Wysłany: 2020-04-08, 20:58   

Widzę że temat wraca. Ja miałem dwa razy wymieniane na gwarancji. Pierwszy raz po 2 tysiącach 4 sztuki a potem za 3 miesiące / 10 tys km /1 sztukę. Od tego czasu spokój. Zrobiłem kolejne 4 tysiące. Staram się aby raz na tydzień silnik pracował . Jak nie wyjeżdżam to chociaż na miejscu z pół godziny pracuje. I leje lepszy olej tzn vervę. Co do gwarancji ja mam francuska 5 lat. Chociaż Ford Polska ma to w nosie to procedura jest taka że ja płacę a Ford Europe zwraca kasę. Moj rocznik 2018 we Francji miał taką gwarancję. I jak się wbije vin w aplikacje Ford pass/ to taka informacja jest podana. Wiem że można dokupić gwarancje na kolejne lata i to wychodzi dużo taniej niż wymiana wtryskiwaczy. Można tez sprawdzić czy po wymianie nie przysługuje gwarancja tylko na wtryskiwacze. Może ktoś ma doświadczenie . co na ten temat mówi prawo konsumenta.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Klaus 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Elnagh I-Loft 530
Dołączył: 11 Lip 2015
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Oberschlesien
Wysłany: 2020-04-08, 21:52   

Dziękuję za podpowiedzi, dzisiaj dostałem oficjalną odpowiedź od ASO o odmowie wykonania usługi gwarancyjnej (po okresie gwarancji) z uzasadnieniem, że samochód pochodzi z rynku włoskiego nie polskiego. Większej bzdury nie słyszałem, oczywiście Forda nie interesuje, że samochód kupiony jako fabrycznie nowy w Scamp w Bieruniu, dla nich to jest samochód spoza PL.
Napisałem oficjalne pismo do Ford Motor Polska, czekam na odpowiedź. Kolejna ciekawa rzecz, to infomacja, żeby raczej nie trzymać poziomu paliwa max. Ford twierdzi, że polskie paliwa mają dużą zawartość biopaliw, które podczas kilku miesięcznych postojów dzielą się na frakcje i to też negatywnie wpływa na pracę wtryskiwaczy. Co do typu wtryskiwaczy, ASO ford potwierdził, że mam zamontowane wtryskiwacze z wadą fabryczną.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Klaus 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Elnagh I-Loft 530
Dołączył: 11 Lip 2015
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Oberschlesien
Wysłany: 2020-04-08, 21:59   

Jeżeli chodzi o gwarancję, nie mam możliwości dokupienia gwarancji ford protect, właśnie z uwagi na to,że samochód jest z rynku włoskiego (mimo że został kupiony w Polsce), można tylko dokupić gwarancję ford 12, która uwaga: działa tylko w PL i ma ograniczenia np nie obejmuje właśnie wtryskiwaczy i np turbiny.
Jeżeli chodzi o opiekę posprzedażną i podejście proklient, to Fiat bije Forda na głowę. Jeżeli chodzi kulturę pracy, dynamikę i zużycie paliwa, to silnik forda w mojej ocenie jest dużo lepszy niż fiatowski 2,3 multijet 2
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***