Zbiornik LPG wstawiłem se. Ver3 |
Autor |
Wiadomość |
suzu4x4
zaawansowany
Twój sprzęt: Kamper
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Wrz 2019 Piwa: 13/1 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2019-12-25, 20:59
|
|
|
Dzięki za info, odezwę się |
|
|
|
|
decumanus
weteran
Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 43/23 Skąd: Bielsko Biała :D
|
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2020-02-04, 20:54
|
|
|
Zamieszczę jeszcze energooszczędny, najprostszy z możliwych schemat włącznika e-zaworu.
Opis:
W1 - włącznik bistabilny = taki jak włącza się światło ON/OFF
W2 - włącznik monostabilny = taki jak np dzwonkowy - służy do "rozruchu/załapania"
R1 - Rezystor ceramiczny 22ohm 5W
R2 - Rezystor 4,7k małej mocy
L1 - Led sygnalizująca stan: otwarty e-zawór.
R1 zastosowany przeze mnie 22ohm, to max jaki można zastosować, e zawór stabilnie trzyma w poz. otwartej na napięciu 4,6V, gdy na pokładzie jest już poniżej 11,0V (sprawdzone) pobiera przy tym około 220mA. Można eksperymentować z tym rezystorem w zakresie od 4,7-22ohm ale zawsze biały ceramik 5W musi być.
Jak coś nie zrozumiałe to pytajcie.
IMG_0001.JPG
|
|
Plik ściągnięto 8 raz(y) 1,84 MB |
|
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2020-02-06, 15:04
|
|
|
Trochę zmodyfikowałam Twój projekt Dałem inny rezystor do led, tak aby nie waliła po gałach i dołożyłem pozycję w przełączniku. Dodatkowa pozycja pozwoli na włączenie zaworu przy niskim napięciu akumulatora pokładowego
Screenshot_20200206-150302_Photos.jpg
|
|
Plik ściągnięto 4 raz(y) 797,04 KB |
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły Więcej szczegółów |
Wystawiono 2 piw(a): Comsio, Socale |
|
Comsio
Kombatant weteran cepek
Twój sprzęt: Ducato II 2,5 tdi 670 Eura Mobil
Nazwa załogi: COMSIOWIE
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lut 2013 Piwa: 85/405 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: 2020-02-06, 17:32
|
|
|
Siema Marcin mój jeszcze pod pierzynką.
Więc zamawiam (zbieram) zimowe wynalazki.
Zawór do szarej już mam.
Ta czarna puszka z twojej fotki
Mnie interesuje |
_________________ Całe życie mówię , że do flaszki trza dwojga.
Asia i Wiesław pozdrawiają.
|
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2020-02-06, 17:42
|
|
|
Wiesiek, zadzwoń do mnie jutro, to pogadamy |
|
|
|
|
suzu4x4
zaawansowany
Twój sprzęt: Kamper
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Wrz 2019 Piwa: 13/1 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-02-06, 18:23
|
|
|
w Polsce kupisz taniej , są dostępne na allegro wpisz "GASBANK"
kupiłem taką butlę kompozytową z możliwością bezpiecznego tankowania LPG
(posiada zawór odcinający po napełnieniu w 80%)
kolega chciał się pozbyć za półdarmo to wziąłem na testy |
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2020-02-06, 20:31
|
|
|
Gewehr napisał/a: | Trochę zmodyfikowałam Twój projekt
... |
BRAWO!!!
Ewolucja...
W Dethleffsie LED która mrugała sygnalizowała rezerwę gazu, to zaklejałem ją plastrem bo robiła dyskotekę.
Teraz w Adrii, przezornie wstawiłem Ledkę o symbolicznie sygnalizacyjnej mocy by jej światło nie doskwierało. Qrde nie mam foto, jak zrobię to dodam tu. Ja całość ukryłem pod klapką gniazdka 230V a tylko Led jest na wierzchu.
.
U Ciebie w trybie niskiego stanu aku, zastosowałbym bym jakiś rezystor mimo wszystko, np 10ohm, gdyż ominięcie rezystora oszczędnościowego, spowoduje swobodny przepływ prądu na cewkę, a to w czasie pracy aż 11W, przy braku zapasu energii jest to istotne. Chyba że to tylko pozycja rozruchowa to
.
Za Evo2 pij, a jak dalej tak będzie szło to Koder nam aplikację do sterowania gazem opracuje
.
Edit: Poprawiłem błędy pisowni.
Porter..jpg
|
|
Plik ściągnięto 2040 raz(y) 28,33 KB |
|
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
Ostatnio zmieniony przez Socale 2020-02-07, 22:56, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
andi at
Kombatant
Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy Dołączył: 20 Lis 2008 Piwa: 80/38 Skąd: wieden
|
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2020-02-16, 09:36
|
|
|
robba napisał/a: | Socale napisał/a: | To urządzenie ma coś koło 80W @ 24V
Na 12V będzie osiągać około 40W.
.... |
na 12V będzie osiągać 20W!
P=U*U*I
czyli dwukrotne zmniejszenie napięcia czterokrotnie zmniejsza moc....
trzykrotne zmniejszenie U zmniejsza moc dziewięciokrotnie.... |
Otrzymałem od Kolegi Kristofer z k.pl uwagę o błędach jakie zamieściłem w swoim poście, myślę że warto to wyprostować co niniejszym czynię:
"Dla prądu stałego:
P=U*U*I wzór jest niepoprawny
Powinno być:
P=U*I
lub
P=U*U/R
lub
P=I*I*R
Z powyższego wynikają obliczenia:
przy zasilaniu 24V mamy moc 80W, natomiast prąd pobierany I=P/U=80/24=3,33A, a więc zgodnie z prawem Ohma, rezystancja R=U/I=24/3,33=7,20 Ohm
przy zasilaniu 12V, zgodnie ze wzorem P=U*U/R, moc P=12*12/7,20=20W, tym samym prąd pobierany = 20/12=1,66A, a rezystancja oczywiście pozostaje = 7,20 Ohm"
.
Krzysiu, dziękuję. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
waldirs
doświadczony pisarz Doświadczony turysta !
Twój sprzęt: ILUSION XMK i590 na Citroen Jumper III 2019r
Nazwa załogi: waldirs - Beatka i Rysiek
Dołączył: 19 Lut 2011 Piwa: 1/1 Skąd: Nad Morzem
|
Wysłany: 2020-03-28, 15:33
|
|
|
Gewehr napisał/a: | Trochę zmodyfikowałam Twój projekt Dałem inny rezystor do led, tak aby nie waliła po gałach i dołożyłem pozycję w przełączniku. Dodatkowa pozycja pozwoli na włączenie zaworu przy niskim napięciu akumulatora pokładowego |
Czy jest możliwość nabycia, posiadania takiego ustrojstwa? |
_________________ "Waldirs"
Beata z Ryśkiem
|
|
|
|
|
|
waldirs
doświadczony pisarz Doświadczony turysta !
Twój sprzęt: ILUSION XMK i590 na Citroen Jumper III 2019r
Nazwa załogi: waldirs - Beatka i Rysiek
Dołączył: 19 Lut 2011 Piwa: 1/1 Skąd: Nad Morzem
|
Wysłany: 2020-03-28, 16:07
|
|
|
WITAM
Od kilku dni śledzę to forum z wielkim zainteresowaniem. Dobrze, że są głosy skrajnie pozytywne jak i negatywnie. Na tym polega dyskusja. A każda dyskusja coś wnosi!
W poprzednim kamperze (samoróbce) miałem zainstalowaną butlę sferyczną i jeździłem po Europie mając możliwość uzupełniania gazu, co było wynikiem olbrzymich kłopotów z zatankowaniem gazu do zwykłej butli mając odpowiednie redukcje. I się nie dziwię temu, ale zauważyłem pewny niuans tej próby tankowania - zanim podjechaliśmy pod dystrybutor z gazem już przy nim nieomal natychmiast była obsługa. Więc przypuszczam, że tankowanie tych butli kompozytowych będzie nie lada wyczynem i nic ich długo nie przekona, że można, że to legalne.
Dużo czasu musi upłynąć aby to bez problemu takie butle można było tankować - pomijam instalację wlewczą zamontowaną na zewnątrz.
A przy okazji tych butli kompozytowych (GasBank) jak się ma ich wytrzymałość na ogień? Jaką temperaturę wytrzymają w przypadku gorącego lata (w komorze butlowej ok. 50 stopni) a ulatujący gaz się zapali. Co się będzie działo z taką butlą pod wpływem wysokiej temperatury. Oglądałem pokaz z butlą stalową z gazem w ognisku w którym przebywała około godziny i nic się nie stało!?!
Zdecydowałem się zainstalować gaz na butle cylindryczną 70 l zamontowaną pod spodem Jumpera. Instalacja odbiorcza jest na wąż FARO fi 8 i nie mam reducji by ten wąż podłączyć do zainstalowanego oryginalnie monoreduktora (nakrętka ma gwint zew. 19,5). Wpadłem na pomysł aby w przyszłości uniknąć problemów z badaniem technicznym - na wyjściu z monoreduktora (niskim ciśnieniu) zamontuję rozdzielacz z zaworami do którego będę podłączał (gdy zajdzie taka potrzeba) butlę 11 kg z reduktorem. Zakręcę wyjście z zbiornika a otworzę z butli.
W temacie bezpieczeństwa: jak już ktoś zauważył bardzo niebezpieczną jest sytuacja, że gdy się podłączy butlę do instalacji dobrze ją nie dokręcając albo z uszkodzoną uszczelką (bo ktoś zapomniał wymienić). Poza tym używając gazu butlowego w czasie jazdy po nierównościach tez może zassać fazę ciekłą przy pobieraniu lodówki czy ogrzewania. A nie zawsze pamiętamy by na czas jazdy butle zakręcić. W instalacji stałem w wielozaworze jest elektrozawór i wystarczy ta go podłączyć by podczas zapłonu odcinał dopływ gazu i wszystko jest bezpieczne.
Można by dywagować wiele, bez końca.
Przepraszam za zbyt długi mój monolog
Pozdrawiam |
_________________ "Waldirs"
Beata z Ryśkiem
|
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2020-03-28, 17:58
|
|
|
waldirs napisał/a: | Więc przypuszczam, że tankowanie tych butli kompozytowych będzie nie lada wyczynem i nic ich długo nie przekona, że można, że to legalne. | Tu nic nie da przekonywanie obsługi , wtej chwili jest to prawnie zabronione ,
trzeba zmienić-zmodyfikować prawo , zezwalające na tankowanie ich na stacjach paliw.
nie istotne jest że mają "wielozawór" i w zasadzie są przystosowane takiego tankowania. |
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2020-03-28, 21:38
|
|
|
amples napisał/a: | ...
wtej chwili jest to prawnie zabronione ,
trzeba zmienić-zmodyfikować prawo
... |
No nie, bo jeśli coś zostało zabronione to z jakichś powodów, prawda?
Zmiana Prawa zezwalająca na tankowanie butli i to jeszcze samodzielnie niesie jakieś ryzyko, zaczną się kombinacje by tankować butle do celów domowych (taniej) mimo że jest gniazdo pod pistolet. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 444/328 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2020-03-28, 22:14
|
|
|
32 strony o tym jak skomplikować sobie życie montując butlę z gazem pod kamperem...
Bronek2 - Ty to wymyśliłeś... Pozdrawiam |
|
|
|
|
|