Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Byłem dziś na wadze.
Autor Wiadomość
BiG Team 
Kombatant


Nazwa załogi: Beata I Grzegorz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Piwa: 49/37
Skąd: Karpacz
Wysłany: 2020-02-13, 23:36   

Bajaga napisał/a:
Sądzę, że uchwalenie prawa o tym, że w przypadku auta specjalnego (poza kamperami także np. lawety żyją w tej samej fikcji literackiej) można jeździć na kat B z dmc powiedzmy 4250 nie byłoby trudne ani kontrowersyjne. Potrzebny byłby tylko jeden jakiś poseł, który by to pilotował (ciekawe czy jakiś poseł ma kampera? :-) )
Ps. Zmiana o możliwości prowadzenia na kat B motorka z silnikiem 125 a nie 50 miała sens, przeszła bez kontrowersji i wg mnie przyniosła głównie plusy. Więc można także robić prawo lepsze a nie tylko gorsze.

przerabiałem temat ze zmianami w ustawie o turystyce, 1 poseł zainteresowany i dało radę :ok
_________________
Najlepsze, co może nas spotkać to ludzie, których kochamy, miejsca, które oglądamy oraz wspomnienia, które nam pozostaną
Beatka i Grześ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Grzegorz fest leniwy 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Viano Marcopolo VW California Ocean
Dołączył: 10 Cze 2018
Piwa: 14/3
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2020-02-14, 01:28   

Moskit i Bajaga panowie :wyszczerzony: kupujecie 3280 kg kampera?
Jeśli tak to te teoryjki wasze cukrowo-biedronkowe są słuszne.

Jeśli jednak kupujecie pojazd który nie jest sprzedawany w kilogramach, podlega pod warunki techniczne pojazdów i ma zapisane 3280 kg masy własnej, to ów zapis musi być zgodny z definicją masy własnej pojazdu a nie z waszymi kilogramami w biedronce.
:wyszczerzony: i na 100% jest zgodny.

To samo tyczy rzeczywistej masy własnej pojazdu.
W naszych krajowych pojazdach producent w oświadczeniu do rejestracji na terenie RP podaje masę własną pojazdu (definicję sobie znajdźcie) bo taka jest wpisywana w dowodzie rejestracyjnym.
W dowodach rejestracyjnych naszych krajowych nie ma rubryki rzeczywista masa pojazdu, gdyby była to (tu również definicję sobie odszukajcie) :wyszczerzony:

Moskit zapewniam Cię że znam wszystkie te definicje na pamięć, wzdłuż wszerz i z wszelkimi gwiazdkami i kropeczkami. Codziennie wystawiam kilka coc dla samochodów i przyczep mojej produkcji i doskonale wiem co mi wolno a czego nie.

Biedronkowi myśliciele się znaleźli. :wyszczerzony:

Osobnym tematem jest bezustanne parcie ze strony klientów na wpisywanie jak najniższej masy....o czym ci sami klienci zapominają tuż po zakupie. (takich telefonów z zapytaniem co można z auta zdemontować by na wadze wyszło lepiej mam ze strony klientów finalnych tygodniowo kilkanaście)
Ale to już zupełnie osobny wątek dla specjalistów od schizofrenii i innych dolegliwości umysłowych.

Tym rozsądniejszym zadam pytanie, czy jeśli w waszym fiacie punto już po pierwszej rejestracji zamontowaliście hak holowniczy, wrzuciliście gumowe wycieraczki, zamontowaliście bagażnik dachowy i co za tym idzie masa własna tego pojazdu wzrosła o mniej więcej 60kg a więc o 6% to dokonaliście korekty masy własnej w dowodzie rejestracyjnym?
Czy pytacie swoich pasażerów ile ważą zanim wpuścicie ich do auta?

Jeśli nie to czy należy was natychmiast karą chłosty publicznej na rynku w Sandomierzu ukarać? :wyszczerzony:

Pozdrówka od mało że fest, mega fest! leniwego :wyszczerzony:
_________________
mam tak małego kamperka że nie mieści się w nim toytoy i upierdliwość, poza tym jest wszystko czego potrzebuję ;-)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 126/7
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-02-14, 05:43   

Grzegorz fest leniwy napisał/a:
...bo taka jest wpisywana w dowodzie rejestracyjnym.
W dowodach rejestracyjnych naszych krajowych nie ma rubryki rzeczywista masa pojazdu, gdyby była to (tu również definicję sobie odszukajcie)...
...bezustanne parcie ze strony klientów...


masz rację jest masa własna - rubryka G, ale jest też DMC - rubryka F.

oczywiście DMC nie jest rzeczywistą masą całkowitą, ale jeżeli z różnic tych mas DMC i masy własnej wynika ładowność na przykład 300-400kg, a jednocześnie pojazd rejestrowany jest na 4 lub 5 osób i z racji przeznaczenia (pojazd specjalny - kempingowy) służy do turystyki i mieszkania w nim, więc powinien być przewidziany jakiś bagaż (nawet symboliczny tych osób), to DMC staje się fikcją.

co prawda nie ma jasnego przepisu prawnego określającego ile ma ważyć osoba przewożona w przypadku pojazdów osobowych, specjalnych, ale jest to w przypadku autobusów.
Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia:

"§ 17. 1. Liczba miejsc dla pasażerów siedzących i stojących powinna być tak ustalona, aby nie nastąpiło przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej autobusu.

2. Przyjmuje się, że średnia masa jednego pasażera wraz z bagażem wynosi:

1) dla autobusu miejskiego - 68 kg;

2) dla pozostałych autobusów - 71 kg."


skąd dzisiaj znajdzie się ludzi ważących 68 lub 71kg netto, nie mówiąc o bagażu?

stań przy odjeżdżającym autobusie nad morze, czy gdziekolwiek i popatrz, który z pasażerów może ważyć poniżej 71kg wraz ze swoim bagażem, czasami sam bagaż przekracza tą masę.

także widzisz, że w przypadku każdego autobusu DMC musi być fikcją.

masz rację z tym parciem, ale moim zdaniem jest to parcie na coraz bogatsze wyposażenie, które niestety waży.

jeżeli porównam sobie wyposażenie mojego poprzedniego kampera z 1991 roku i tego którego posiadam dzisiaj (2014), to gdybym wymontował tą różnicę, odchudziłbym auto o ponad 0,5t.

w przypadku karetek we Wrocławiu, które przekroczyły 3,5t, to ich masa nie wynika z widzimisię właścicieli czy użytkownika, bo zespoły pracujące tymi samochodami jeżdżą w takiej samej ilości osób jak kiedyś, ale właśnie z większego (znacznie większego) niż kiedyś wyposażenia.

z tym prawem jazdy pozwalającym prowadzić na kat. B pojazdy o większej DMC jest wałkowane w UE już od dawna. przepis musi być wprowadzony we wszystkich krajach UE.

w Niemczech chyba do 1987 roku kat. B pozwalała na prowadzenie pojazdu do 7,5t DMC. w ramach UE zunifikowano tą kategorię do wszystkich krajów i chyba teraz będziemy wracali do poprzednich przepisów, może ze zmienioną DMC, może to będzie 4,5 może 5t.
_________________
http://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
moskit
weteran


Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-C LINE
Nazwa załogi: moskit
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Mar 2014
Piwa: 88/31
Skąd: Ożarów Maz.
Wysłany: 2020-02-14, 09:35   

Grzegorz fest leniwy napisał/a:
Moskit i Bajaga panowie :wyszczerzony: kupujecie 3280 kg kampera?
Jeśli tak to te teoryjki wasze cukrowo-biedronkowe są słuszne.
Pozdrówka od mało że fest, mega fest! leniwego :wyszczerzony:


Jeżeli czytasz to czytaj w spokoju i ciszy bez emocji
W dokumentach miałem 2980 a w rzeczywistości 3280 czyli o 300 kg zafałszowane dokumenty producenta , homologacja , dokumenty pojazdu czyli pojazd z wadą prawną niedopuszczony do poruszania się po drogach , nie obejmuje go żadne ubezpieczenie i wszystkie inne konsekwencje . Jedyna możliwość poruszania się takim pojazdem to laweta dobrze ubezpieczona.
Jeszcze raz; Zapoznaj się z przepisami dotyczącymi pojazdów turystycznych jakim jest kamper , piszesz o zupełnie innej grupie pojazdów i przepisach.
Dla mnie to możesz jeździć taczką z kiblem abyś nie miał kolizji ze mną bo pierwsze co zrobię to ściągam ubezpieczyciela z lawetą wyposażoną w wagę , zresztą mam to w umowie że muszę poinformować o zdarzeniu ubezpieczyciela i czekać na decyzję co dalej na miejscu kolizji.
_________________
Wielkie rzeczy nie powstają w wyniku impulsu, a w wyniku poskładania małych rzeczy w jedną całość
Vincent Van Gogh
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
weteran

Twój sprzęt: MALIBU t 440 qb (2016)
Nazwa załogi: ZŁOTKI
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 40/79
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2020-02-14, 14:45   

moskit napisał/a:
abyś nie miał kolizji ze mną bo pierwsze co zrobię to ściągam ubezpieczyciela z lawetą wyposażoną w wagę , .


Proszę nie obraź się. Nie chciałbym mieć z Tobą żadnej kolizji. Ani innego przykrego kontaktu. Bo czytając Twoje wcześniejsze wypowiedzi w tym wątku jak zamawiałeś kampera z wagą to już sobie coś pomyślałem. A teraz mnie w tym upewniłeś... :bukiet:
Przez 10 lat zawodowo sprzedawałem nowe samochody. Wielu różnych klientów wtedy poznałem. Tych którzy straszyli innych sądem....A zresztą nie piszę dalej bo po co?

A mam pytanie do Grzegorzafest: o co Tobie chodziło w ostatniej wypowiedzi bo dwa razy przeczytałem i nie wiem. Gdyby się Tobie chciało krótko, w dwóch zadaniach, podać wykładnię tak bym umiał zrozumieć. Mówię poważnie, nie zgrywam się.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
moskit
weteran


Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-C LINE
Nazwa załogi: moskit
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Mar 2014
Piwa: 88/31
Skąd: Ożarów Maz.
Wysłany: 2020-02-14, 16:34   

[quote="LukF"]
moskit napisał/a:
abyś nie miał kolizji ze mną bo pierwsze co zrobię to ściągam ubezpieczyciela z lawetą wyposażoną w wagę , .


Proszę nie obraź się. Nie chciałbym mieć z Tobą żadnej kolizji. Ani innego przykrego kontaktu. Bo czytając Twoje wcześniejsze wypowiedzi w tym wątku jak zamawiałeś kampera z wagą to już sobie coś pomyślałem. A teraz mnie w tym upewniłeś... :bukiet:
Przez 10 lat zawodowo sprzedawałem nowe samochody. Wielu różnych klientów wtedy poznałem. Tych którzy straszyli innych sądem....A zresztą nie piszę dalej bo po co?

Pisząc o zamawianiu z wagą to już był następny kamper po przejściach z poprzednim , stąd moja wrażliwość tematu przy zamawianiu następnego, dlatego opisuję dość dokładnie aby każdy się zastanowił jak można temu zjawisku przeciwdziałać .
Nie dziw się że mam ograniczone zaufanie do sprzedaży kamperów bo kosztowało mnie to parę miesięcy siedzenia w przepisach , rozporządzeniach , dyrektywach , załącznikach , załącznikach do załączników nie wspomnę o ITS i tp.
_________________
Wielkie rzeczy nie powstają w wyniku impulsu, a w wyniku poskładania małych rzeczy w jedną całość
Vincent Van Gogh
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wędrowiec 
zaawansowany


Twój sprzęt: JUMPER DURISOTTI
Nazwa załogi: Marzena i Przemek
Dołączył: 15 Maj 2011
Piwa: 81/17
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 2020-02-14, 16:44   

Sokale założył fajny temat. Dla szukających kampera do kupienia wprost idealny. Niestety do klawiatury dorwali się zasiedziali w domu teoretycy od przepisów i wypadków. Proponuję przegonić kampery na wagę i dać możliwość pisania tym co już są po ważeniu. Mój Burstner T690 Privilige całkowicie na pusto, ale z pełnym bakiem -2990 kg. :spoko
_________________
wędrowiec
Cztery stolice
www.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?t=30300
Norwegia
www.camperteam.pl/forum/v...hlight=norwegia

www.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?t=33834
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 139/173
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2020-02-14, 18:37   

wędrowiec napisał/a:
Niestety do klawiatury dorwali się zasiedziali w domu teoretycy od przepisów i wypadków. Proponuję

nauczyć się czegoś takiego jak " cytowanie selektywne" bo ciężko się czyta posty interlokutorów :-P
_________________
Nie miałem, nie mam i nie będę miał FORDA !!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 118/17
Skąd: UE

Wysłany: 2020-02-14, 19:01   

wędrowiec napisał/a:
Niestety do klawiatury dorwali się zasiedziali w domu
Skąd ta wiedza że nie podróżują :?: (wywiadem się trudnisz czy książkę piszesz) :haha:
Chciał byś , by cię informować kto , gdzie i kiedy i jeździ :?:
bo w innym przypadku będzie nazwany "zasiedziały w domu" :diabelski_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 89/5
Wysłany: 2020-02-14, 20:19   

wędrowiec napisał/a:
Mój Burstner T690 Privilige całkowicie na pusto, ale z pełnym bakiem -2990 kg. :spoko

No i pięknie. Teraz pytanie ile waży z osobami, bagażami, jedzeniem, wodą, rowerami, skuterem i całą masą innych rzeczy.... Dmc masz oczywiście 3,5t a twój sprzęt jest warty np 300 tys zł.
I taka zagadka: powodujesz kolizję (absolutnie nie życzę) i rozwalasz Bentleya wartego milion zł. Wtedy mamy dwie kwestie, twój ubezpieczyciel (chcesz naprawiać z AC) i naprawa poszkodowanego (z Twojego OC). Ciekawe czy nie będzie drążenia tematów by uniknąć płacenia (co jak wiadomo jest ulubionym sportem ubezpieczycieli).
Ps. Ofkors jestem pewien, że także jeżdżę przeładowany. Ale nie udaję głupiego i obrażonego na rzeczywistość i wiem, że w bardzo złych okolicznościach muszę wziąć temat na klatę. Obecnej alkowy LMC nie ważyłem jeszcze (jak go obudzę po zimie to zważę z ciekawości). ale poprzedniego blaszaka owszem. Z wszystkimi szpejami jakie woziłem nadwagi było koło 300kg lub więcej (zależnie od rowerów).
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 286/423
Skąd: Gubin
Wysłany: 2020-02-14, 22:47   

Bajaga napisał/a:
...
Obecnej alkowy LMC nie ważyłem jeszcze (jak go obudzę po zimie to zważę z ciekawości). ...

Zrób to koniecznie i niekoniecznie dla zaspokojenia tylko ciekawości.
Cały ten mój temat ma na celu motywować do samokontroli i odpowiedzialności, docelowo by uniknąć konsekwencji własnych ignorancji.
Wyszedłem na front z danymi, teraz główkuję :idea
I wiem że nie dam się. Będę ważył 3499.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Grzegorz fest leniwy 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Viano Marcopolo VW California Ocean
Dołączył: 10 Cze 2018
Piwa: 14/3
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2020-02-15, 01:39   

LukF czego dokładnie z mojej wypowiedzi nie rozumiesz? Odnosiłem się do wcześniejszych postów Bajaga i Moskit i trudno mi załapać co dokładnie chcesz bym wyjaśnił.

Moskit nadal występujemy w takich oto rolach, ja warunki techniczne znam, wystawiam 2-3 COC na każdy dzień pracy a Ty nie znając ich odsyłasz mnie do nauki :wyszczerzony:
Tak że tego teges, zróbmy tak, Ty odszukaj definicje, przeczytaj je a jak już zaczniesz je rozróżniać rozumieć i cytować to pogadamy ok?

Żaden przepis na świecie nie zmusi producenta kampera do podawania masy własnej z pełnym zbiornikiem wody (to nie jest płyn eksploatacyjny pojazdu!)
Tak samo jak :
1) w kamperze mamy lodówkę, wiadomo ze lodówka nie po to jest by była pusta więc producent kampera powinien zliczyć ile flaszek (głupoty) wejdzie do lodówki i dodać to do masy własnej?
2) w kamperze mamy szafki, wiadomo że nie po to by były puste i tu analogicznie, producent kampera powinien szafki wypełnić (znowu głupotą bo ona ciężka bywa) i dodać wagę owej głupoty do masy własnej?
3) w kamperze mamy kibelek więc........producent kampera powinien uwzględnić zasobnik wody czystej i pewnie jeszcze wagę kota :wyszczerzony: ?
itd....

Otóż panowie. Producenci kamperów ( i nie tylko) robią to czego klienci oczekują - sprzedają samochód w wersji podstawowej i taki jest ważony i całą masę oczekiwanych przez klienta akcesoriow.
Akcesoria oczywiście ważą a kilogramy uciekają szybko.
Akcesoria nie wchodzą w skład masy własnej a ich wagę od niedawna można w COC pojazdu pokazywać ( ja tak dokładnie robię)

Na koniec wam przedstawię rozmówkę jakich toczę dziennie 2-3 a czasami więcej.
dzień dobry panie grześku
dzień dobry
panie grzesku zamówiłem podwozie u dealera, dojedzie do pana za miesiąc i chciałbym ustalić szczegóły zabudowy.
Klient panie grześku duża kabina sypialna...ta wie pan ta nowa taka ze stolikiem i dwoma łóżkami
ja: ale wie pan że ona waży 170 kg a typowa waży 70?[/i]
Klient: tak wiem, ale panie grześku a musimy ją do wagi policzyć?
Ja: tak musimy, podajemy obecnie powierzchnię czołową pojazdu do obliczenia emisji (wltp) więc oszukać się tego nie da. No i bardzo odsunie się ładunek do tyłu, przeciążona będzie tylna oś a odciążona przednia, więc kierowalność pojazdu w pewnych sytuacjach będzie znikoma
Klient : Tak wiem, ale panie grześku ale kierowcy mi w małej kabinie spać nie chcą, co mam zrobić....
Ja : kupić auto 5 ton dmc z większym rozstawem osi
Klient: ale panie grześku to tacho kategoria viatol, myto, winieta....no nie ma szans
panie grześku i wciągarka - ta najmocniejsza!
Ja ; ale wie pan że ona waży 60 kg a standard który proponujemy waży 30, mało tego moc tej standardowej wciągarki w stosunku do podwozia na którym jest zamontowana i w stosunku do prądu jaki akumulator może dostarczyć jest i tak parametrami o połowę za duża?
Klient: no panie grześku wiem, ale kierowca mi się uparł na tę mocną bo widział ją na MANie i szła jak wściekła.
Ja: tak, bo na MAN była na 24V i MAN waży 5 ton a nie jak pana auto 2,5 tony i 12 volt.
Klient: no panie grzesku ale on sie upiera i panie grzesku zbiornik na wodę ten duży
Ja : ten pana kierowca to jedzie autem na dwa tygodnie w trasę?
Klient: nieeeeno skąd, 2-3 dni najdalej, czasem 4 ale to wtedy śpi w motelu żeby prysznic jakiś czy sniadanko wciągnąć
Ja: no to po co mu 30 litrów wody? Przecież do umycia rąk po załadunku to mu 5 litrów banieczki z kranikiem schowanej w szoferce (ciepłej) wystarczy, mało tego zamiast ganiać z konewkami czy wężami by napełnić zbiornik to weźmie sobie banieczkę w rękę i na każdej stacji benzynowej napełni.
Klient : no panie grzesku ale on chce...
(takich punktów jest około 8-9 więc resztę pominę by nie nudzić)
Ja : dobrze. Podsumujmy.
Pana auto po zabudowie będzie ważyło mniej więcej 2360 kg z kabiną ale bez reszty gratów, tyle zresztą najmniej może ważyć by spełniać wymogi homologacyjne.
Pan mi zamówienie na taką zabudowę na formularzu który panu prześlę wypełni i odeśle, na odwrocie tego formularza są akcesoria z podanymi kilogramami, tam pan zaznaczy które elementy pana interesują i wpiszemy je w coc jako akcesoria.
klient : Ale panie grześku co będę miał w dowodzie?
Ja: w dowodzie naszym krajowym wpisana jest masa własna pojazdu, a więc z definicji jest masa pojazdu gotowego do jazdy +90% zbiornika paliwa
Klient: ale panie grzesku a tak 100 kilo chociaż do tego dało by radę? bo wiesz pan panie grześku ładunki to teraz tak słabo płacą a jeszcze kontrolują kwity
Ja : wiem wiem, nam też kontrolują wszystko co się da i powiem panu szczerze ze się dziwię, kupiłby pan sobie auto 5 ton, zrobiłbym panu wypasioną zabudowę a na końcu na wadze prawda wyszła by na spokojnie 2,3-24 tony a nie kombinacje by uzyskać tonę. No i jeszcze największą możliwą kabinę pan chce..........ech....
Klient: no ja wiem panie grześku, następne takie będzie....
Ja : ale już te obecne miało być tym właściwym :wyszczerzony: rozmawialiśmy o tym rok temu przecież....
Klient: ech panie grześku............
Ja: dobra, podsumujmy, będzie pan miał wpisane w COC kilka parametrów wagowych, podam je panu dokładnie po zważeniu zabudowanego auta a teraz orientacyjnie :
MRO to masa własna plus kierowca 75 kg (tak narzuca ustawa 68 kg kierowca i 7 kg jego pieluchy)
MW masa pojazdu zabudowanego +90% paliwa
RMW masa własna pojazdu wraz z paliwem, kierowcą i akcesoriami
oraz masa akcesoriów
w oświadczeniu wydanym do celów rejestracyjnych na terenie RP obowiązuje MW
Klient: ech panie grześku z panem to nic nie można utargować...
Ja : ależ można, dorzucę panu jeszcze komplet pasów transportowych i kliny pod koła, ale to już zupełnie gratis i nigdzie tej wagi nie ujmę :wyszczerzony: bo to do innego auta przecież.
Klient : no dobra panie grześku to pan da znać jak auto dojedzie czy jakich uszkodzeń nie ma...
Ja : jasne, dziękuję za zamówienie i wszystkiego dobrego.

i wiesz pan panie Moskit............możesz mnie pan sądami straszyć po sto razy na dobę :wyszczerzony: :wyszczerzony: i się nie ulęknę. Myślę że producenci kamperów także w portki nie narobią.

Panowie jeszcze jedna sprawa.
Pojazd specjalny kempingowy ma określoną tylko masę własną i dmc. Nie ma wpisanej ładowności, właśnie dlatego że jego przeznaczenie samo w sobie dopuszcza konieczność braku precyzyjnie określonego parametru ładowności a auto nie służy do przewozu ładunków.
Policja nie ma prawa zatrzymać dowodu za niezgodność masy własnej z wpisem do dowodu, może jedynie przekroczenie DMC egzekwować i tu ukłon dla Socale.......gdybyś kiedykolwiek potrzebował zabudowy z mojej bajki to chętnie Ci zbuduję i jedyne co będziesz musiał robić by bezpiecznie eksploatować to auto, to przestrzegać tego co w rubryczkach będzie wpisane.
Tylko tyle......
Nic więcej.
Ale oczywiście życie w PL to nie bajka i na autach które zbudowałem nie jeździ 1200 tylko od 1600 do 2800 kg ładunku, podobnie jest z przyczepami.
:wyszczerzony: koniec.
_________________
mam tak małego kamperka że nie mieści się w nim toytoy i upierdliwość, poza tym jest wszystko czego potrzebuję ;-)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
less11 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Challenger Genesis C276
Dołączył: 24 Sie 2016
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2020-02-15, 19:13   

zachęcony/przestraszony pojechałem dziś zważyć swojego. Ford Transit Challenger Genesis C276 z 2016 roku. Alkowa, silnik 2,2 litra, 6,99 metra, formalnie 6 miejscowy. Z wyposażenia dodatkowego marikza i bagażnik rowerowy.
Samochód całkowicie pusty, paliwa z 10 litrów, woda spuszczona, w środku nic, nawet kabel zasilający wyciągnięty, jedna stalowa, pełna butla 11 kg. Waga 2.940 kg.
Uważam że super i moje obawy prysły. Widocznie można zrobić stosunkowo lekkki samochów. Fabrycznie brak koła zapasowego (zestaw naprawczy bez lewarka) i ogrzewanie na diesla, czyli bez drugiej butli gazowej.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 286/423
Skąd: Gubin
Wysłany: 2020-02-15, 20:09   

less11 napisał/a:
...
pojechałem dziś zważyć swojego
...

Brawo.

Porter.jpg
Plik ściągnięto 284 raz(y) 28,33 KB

_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
OMEGA 
weteran

Twój sprzęt: LMC -- FORD
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2007
Piwa: 38/46
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2020-02-15, 21:51   

less11 napisał/a:
Samochód całkowicie pusty, paliwa z 10 litrów, woda spuszczona, w środku nic, nawet kabel zasilający wyciągnięty, jedna stalowa, pełna butla 11 kg. Waga 2.940 kg.


Myślę że jak wszystkie przydaśki zapakujesz plus 4 osoby x 75 kg plus bagaż plus jedzenie i napoje plus 4 rowery itd to się lekko w 4 t zmieścisz . Tak to kolego wygląda , zapakuj teraz wszystko co będzie ci w drodze potrzebne i jedz ponownie na wagę , wtedy się przekonasz ile masz nadwagi. :gwm

Ja mam 4250 i też mam problem się z wagą :-P .
_________________
Marian

za stary by pracować , za młody by umierać , za to akurat do podróży bliskich i dalekich.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=10387
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***