Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ładowarka Kreos 3009
Autor Wiadomość
zibikruk 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8 JTD - LAIKA Kreos 3009
Nazwa załogi: Kruczki
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 24 Cze 2010
Piwa: 90/99
Skąd: Zielonka
Wysłany: 2020-03-25, 23:23   Ładowarka Kreos 3009

Jeden temat ogarnięty nagrzewnica), czas na następny.
Poszukuję schematów: blokowego jeszcze lepiej ideowego ładowarki Nordelettrica Alimentatore Mod Ts26-L.
Zgodnie z opisem ładowarka powinna ładować akumulator pokładowy (kamperowy) i jednocześnie podtrzymywać akumulator rozruchowy (nie wiem co przez to rozumieć?).
Wydaje mi się, że stan naładowania akumulatora rozruchowego nie ulega zmianie po podłączeniu napięcia 230V .Zanim zacznę "grzebać", chciałbym mieć pojęcie jak powinno być.
Nie mogę jednak znaleźć schematów. Może ktoś ma wiedzę na ten temat. :lol:
_________________
Retirement is the time of your life ... to have the time of your life!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rjas 
zaawansowany


Twój sprzęt: Roller Team Pegaso Garage
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2013
Piwa: 10/8
Skąd: Przybysławice/Kraków
Wysłany: 2020-03-26, 12:05   

A może napisz do Nordelletronica ?
Ja kiedyś miałem pytanie, wysłałem zdjęcie naklejki z serialem i odpisali po 3-ch dniach.
Może Tobie też pomogą :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 304/440
Skąd: Gubin
Wysłany: 2020-03-26, 18:08   Re: Ładowarka Kreos 3009

zibikruk napisał/a:
...
Zgodnie z opisem ładowarka powinna ładować akumulator pokładowy (kamperowy) i jednocześnie podtrzymywać akumulator rozruchowy (nie wiem co przez to rozumieć?).
Wydaje mi się, że stan naładowania akumulatora rozruchowego nie ulega zmianie po podłączeniu napięcia 230V
...

Kwestia interpretacji tłumaczenia instrukcji, moim zdaniem jest to prawidłowe zachowanie, to ustalone priorytety. Z alternatora najpierw ładuje się rozruchowy, potem nadwyżka idzie na pokładowy, po podpięciu do 230V jest na odwrót.
Podłącz pod 230V zmierz napięcie, zanotuj, zostaw na 24h i zmierz ponownie i porównasz.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 167/111
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-26, 18:11   

Wojtek ma rację. Podłącz i poczekaj, aż całkowicie naładuje pokładowy. Jeśli będzie problem, to mogę kiedy pojechać do Ciebie i pomóc w temacie. No ale to dopiero po zarazie :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zibikruk 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8 JTD - LAIKA Kreos 3009
Nazwa załogi: Kruczki
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 24 Cze 2010
Piwa: 90/99
Skąd: Zielonka
Wysłany: 2020-03-26, 18:42   

Dotąd oba akumulatory ładował solar. Teraz jest odłączony.
Spróbuje zostawić na dłuższe ładowanie i zobaczę jak będzie.
Pytanie o chociaż blokowy schemat wynika z tego, że łatwiej byłoby szukać ewentualne niesprawności. Po poprawie warunków epidemiologicznych zajmę się dogłębnie tematem.
Może przyjdzie wymontować ładowarkę i sprawdzić "organoleptycznie".
Marcin, dzięki za ofertę. Na pewno skorzystam. :spoko
_________________
Retirement is the time of your life ... to have the time of your life!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Funio 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Już nie Karman Gipsy na T4 - "Cygan"
Nazwa załogi: Kat&Fun czyli Kasia i Funio
Dołączył: 26 Cze 2012
Piwa: 5/1
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2020-03-26, 19:40   Re: Ładowarka Kreos 3009

Cytat:

Kwestia interpretacji tłumaczenia instrukcji, moim zdaniem jest to prawidłowe zachowanie, to ustalone priorytety. Z alternatora najpierw ładuje się rozruchowy, potem nadwyżka idzie na pokładowy, po podpięciu do 230V jest na odwrót.
Podłącz pod 230V zmierz napięcie, zanotuj, zostaw na 24h i zmierz ponownie i porównasz.

Z tym, że prąd ładowania akumulatora rozruchowego może być ograniczony przez energoblok do jakiejś wartości. U mnie maks. 2A. Oczywiście przy podłączeniu 220V. :)
Znaczy ładowanie trwa trochę dłużej...
_________________
Jeżeli osiągnięcie czegoś wymaga czasu nie rezygnuj, czas i tak płynie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 167/111
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-26, 19:46   

Sporo elektrobloków ogranicza właśnie do 2A. Zawsze mnie to zastanawiało po co ograniczać na wstępie, jak można naładować i wtedy zdjąć natężenie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 304/440
Skąd: Gubin
Wysłany: 2020-03-26, 20:09   Re: Ładowarka Kreos 3009

Hm... a może jest tak jak Zibikruk pisał w pierwszym poście:
zibikruk napisał/a:
...
ładowarka powinna ładować akumulator pokładowy (kamperowy) i jednocześnie podtrzymywać akumulator rozruchowy
...

Kluczowe słowo na niebiesko, stąd uzasadnione byłoby ograniczenie prądu do 2A :idea
Nie zmienia to kolejności ładowania, ale i nie następuje przełączanie.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zibikruk 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8 JTD - LAIKA Kreos 3009
Nazwa załogi: Kruczki
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 24 Cze 2010
Piwa: 90/99
Skąd: Zielonka
Wysłany: 2020-03-26, 20:23   Re: Ładowarka Kreos 3009

Funio napisał/a:

Z tym, że prąd ładowania akumulatora rozruchowego może być ograniczony przez energoblok do jakiejś wartości. U mnie maks. 2A. Oczywiście przy podłączeniu 220V. :)
Znaczy ładowanie trwa trochę dłużej...


Tak chyba jest, dlatego dobrze byłoby mieć schemat urządzenia.
Poniżej zdjęcie płyty czołowej (słaba jakość). :spoko

energoblok.jpg
Plik ściągnięto 263 raz(y) 20,1 KB

_________________
Retirement is the time of your life ... to have the time of your life!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 304/440
Skąd: Gubin
Wysłany: 2020-03-26, 21:10   

Zibi, to jest goły "prostownik", on tylko dostarcza umowne "12V" i 20A do potrzeb i dyspozycji e-bloku.
Tu lepsze foto:

nordelettronica.jpg
Plik ściągnięto 243 raz(y) 60,22 KB

_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zibikruk 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8 JTD - LAIKA Kreos 3009
Nazwa załogi: Kruczki
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 24 Cze 2010
Piwa: 90/99
Skąd: Zielonka
Wysłany: 2020-03-26, 22:51   

Wojtek, to prawda.
Prawdopodobnie energoblok to NE185 (brak pewności, gdyż) Laika nie dała żadnych informacji, a energoblok jest w postaci płytki pod siedzeniem kierowcy z panelem bezpieczników na zewnątrz.

Od zakupu mam taki objaw.
Kiedy brak podłączenia pod 230V, test na panelu pokazuje jedynie napięcie akumulatora pokładowego, zaś na pozycji rozruchowego jest 0V.
Po podłączeniu pod 230V, pojawia się napięcie na pozycji rozruchowego, jednak jest ono różne od napięcia mierzonego przez wskaźnik solarowy. Wskaźnik solarowy pokazuje brak wzrostu napięcia akumulatora rozruchowego.
Dotąd wystarczało mi ładowanie solarem, który rozprowadza napięcie ładowania na 2 akumulatory.
Teraz mając "troszkę" czasu chciałbym to zrozumieć bez grzebania nadmiernego w instalację, analizując schematy, których nie mam. :-/
_________________
Retirement is the time of your life ... to have the time of your life!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 304/440
Skąd: Gubin
Wysłany: 2020-03-27, 20:40   

zibikruk napisał/a:
...
Kiedy brak podłączenia pod 230V, test na panelu pokazuje jedynie napięcie akumulatora pokładowego, zaś na pozycji rozruchowego jest 0V.
Po podłączeniu pod 230V, pojawia się napięcie na pozycji rozruchowego, jednak jest ono różne od napięcia mierzonego przez wskaźnik solarowy.
...

Trudno mi tak cokolwiek stwierdzać, na myśl mi przychodzi to, że jest jakiś delikatny obwód pomiarowy związany z akumulatorem rozruchowym i jest on przerwany, choćby bezpiecznikiem lub... nawet upalony na ścieżce.
Po podłączeniu 230V może zapinać jakiś przekaźnik dublujący ten obwód dla większych prądów, np do ładowania.
Jeśli kiedykolwiek ów przekaźnik zawiódł, to mógł lub musiał zbyt duży prąd polecieć tym delikatnym obwodem w konsekwencji uszkadzając go trwale.
Różnica pomiarów wynosząca 0,7V może być nieskalibrowaniem miernika lub punkty pomiaru separuje jakaś dioda.
Ale to tylko gdybanie.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zibikruk 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8 JTD - LAIKA Kreos 3009
Nazwa załogi: Kruczki
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 24 Cze 2010
Piwa: 90/99
Skąd: Zielonka
Wysłany: 2020-03-27, 21:38   

Przy braku schematów trudno stwierdzić gdzie? Sa jakby 3 bloki logiczne: układ pomiarowy, energoblok oraz ładowarka.
Teraz przy ograniczonym dostępie do kampera (10km od domu w garazu) zostay tylko dywagację teoretyczne. :spoko
_________________
Retirement is the time of your life ... to have the time of your life!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***