|
|
Ford Transit 2,0 170 KM |
Autor |
Wiadomość |
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 441/325 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2019-12-15, 12:07
|
|
|
marcincin napisał/a: | Zbiornik podobno ma pojemność 21l. |
I to by mogło pasować. Bo w Ducato obecnie można było wybrać zbiornik paliwa 90l lub 120l. Od 2020r jak będzie AdBlue zbiornik 120l nie będzie już dostępny, tylko 90l bo musi być miejsce na zbiornik z AdBlue.
Szkoda |
|
|
|
|
marcincin
zaawansowany
Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Sty 2013 Piwa: 45/34 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-01-23, 10:56
|
|
|
Po akcji serwisowej (wgranie nowego softu) wpadłem na pomysł monitorowania cykli dopalania DPF - udało mi się rozbudować mój system o funkcjonalność rejestracji i wizualizacji tego procesu - wiem co ile km DPF jest dopalany i jak przebiega ten proces.
Dla zainteresowanych szczegóły opisałem tutaj:
Monitoring DPF
dpf_list.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1389 raz(y) 34,09 KB |
|
_________________ Marcincin
|
|
|
|
|
Klaus
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Elnagh I-Loft 530
Dołączył: 11 Lip 2015 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Oberschlesien
|
Wysłany: 2020-04-07, 23:51
|
|
|
Panowie, niestety 4 miesiące po zakończeniu dwuletniej gwarancji i przebiegu raptem 16k km, zapaliła się kontrolka serwis, samochód stracił moc. Diagnoza ASO: awaria wtryskiwaczy.
Silnik 2,0 170km, produkcja 12.2017. Oczywiście zaczyna się dyskusja, że naprawa płatna, samochód po gwarancji, wina polskiego paliwa, samochód powinien jeździć a nie stać i inne bzdurne argumenty. Raczej sposobu użytkowania nie zmienię, po paliwo też do Niemiec jeździć nie będę, jaka jest gwarancja, że po naprawie historia z wtryskami się nie powtórzy za kilkanaście miesięcy. Czy ktoś z Was już ten temat przerabiał? |
|
|
|
|
suzu4x4
zaawansowany
Twój sprzęt: Kamper
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Wrz 2019 Piwa: 13/1 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-04-08, 09:03
|
|
|
niestety wymiana w ASO nie daje gwarancji że problem nie powróci
napisz do kolegi @orkaaa
z tego co pamiętam miał dwa razy wymienianie i niestety nie jest on jedyną osobą której się to przytrafiło. |
|
|
|
|
papamila
Kombatant
Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 120/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2020-04-08, 10:14
|
|
|
choć to marne pocieszenie ale
u Niemca też się sypią na potęgę. |
|
|
|
|
pearl
trochę już popisał
Twój sprzęt: Ford Rimor
Nazwa załogi: Julita Jozek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2017 Piwa: 4/6 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 2020-04-08, 12:16
|
|
|
Witam w moim Iveco po drugim komunikacie Ad Blue spada moc o 25 % przy trzecim o 40 % po trzecim nie odpalisz |
_________________ pearl |
|
|
|
|
inwifi
trochę już popisał
Twój sprzęt: CI Elliot 84 XT by Ford Transit
Nazwa załogi: O tym muszę pomyśleć :)
Dołączył: 18 Sie 2017 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Łabiszyn
|
Wysłany: 2020-04-08, 13:06
|
|
|
Klaus napisał/a: | Panowie, niestety 4 miesiące po zakończeniu dwuletniej gwarancji i przebiegu raptem 16k km, zapaliła się kontrolka serwis, samochód stracił moc. Diagnoza ASO: awaria wtryskiwaczy.
Silnik 2,0 170km, produkcja 12.2017. Oczywiście zaczyna się dyskusja, że naprawa płatna, samochód po gwarancji, wina polskiego paliwa, samochód powinien jeździć a nie stać i inne bzdurne argumenty. Raczej sposobu użytkowania nie zmienię, po paliwo też do Niemiec jeździć nie będę, jaka jest gwarancja, że po naprawie historia z wtryskami się nie powtórzy za kilkanaście miesięcy. Czy ktoś z Was już ten temat przerabiał? |
Jest pewna furtka która może spowodować iż wymienią ci wtryski na nowe bez płacenia za nie, bo ford przyznał nie do tego iż miał wadliwe wtryski na początku produkcji i później wiec można powalczyć. tu zalążek informacji https://www.parkers.co.uk...jector-failure/ ale podstawa by sprawdzić wtryski jeśli masz z oznaczeniam AB to są wadliwe i podlegają wymianie jeśli masz AC to znaczy iż miałeś zamontowane poprawione ale czy prawidłowo tego nikt ci nie zagwarantuje ja miałem AB i padły wymienili znów na AB i znów padły teraz mam AC i narazie działają ale ile tego nie wiem wywalczyłem gwarancję na 5 lat wiec mam jak to mówią wywal... niech naprawiają |
|
|
|
|
orkaaa
weteran
Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Otrzymał 43 piw(a) Skąd: kielce
|
Wysłany: 2020-04-08, 20:58
|
|
|
Widzę że temat wraca. Ja miałem dwa razy wymieniane na gwarancji. Pierwszy raz po 2 tysiącach 4 sztuki a potem za 3 miesiące / 10 tys km /1 sztukę. Od tego czasu spokój. Zrobiłem kolejne 4 tysiące. Staram się aby raz na tydzień silnik pracował . Jak nie wyjeżdżam to chociaż na miejscu z pół godziny pracuje. I leje lepszy olej tzn vervę. Co do gwarancji ja mam francuska 5 lat. Chociaż Ford Polska ma to w nosie to procedura jest taka że ja płacę a Ford Europe zwraca kasę. Moj rocznik 2018 we Francji miał taką gwarancję. I jak się wbije vin w aplikacje Ford pass/ to taka informacja jest podana. Wiem że można dokupić gwarancje na kolejne lata i to wychodzi dużo taniej niż wymiana wtryskiwaczy. Można tez sprawdzić czy po wymianie nie przysługuje gwarancja tylko na wtryskiwacze. Może ktoś ma doświadczenie . co na ten temat mówi prawo konsumenta. |
|
|
|
|
Klaus
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Elnagh I-Loft 530
Dołączył: 11 Lip 2015 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Oberschlesien
|
Wysłany: 2020-04-08, 21:52
|
|
|
Dziękuję za podpowiedzi, dzisiaj dostałem oficjalną odpowiedź od ASO o odmowie wykonania usługi gwarancyjnej (po okresie gwarancji) z uzasadnieniem, że samochód pochodzi z rynku włoskiego nie polskiego. Większej bzdury nie słyszałem, oczywiście Forda nie interesuje, że samochód kupiony jako fabrycznie nowy w Scamp w Bieruniu, dla nich to jest samochód spoza PL.
Napisałem oficjalne pismo do Ford Motor Polska, czekam na odpowiedź. Kolejna ciekawa rzecz, to infomacja, żeby raczej nie trzymać poziomu paliwa max. Ford twierdzi, że polskie paliwa mają dużą zawartość biopaliw, które podczas kilku miesięcznych postojów dzielą się na frakcje i to też negatywnie wpływa na pracę wtryskiwaczy. Co do typu wtryskiwaczy, ASO ford potwierdził, że mam zamontowane wtryskiwacze z wadą fabryczną. |
|
|
|
|
Klaus
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Elnagh I-Loft 530
Dołączył: 11 Lip 2015 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Oberschlesien
|
Wysłany: 2020-04-08, 21:59
|
|
|
Jeżeli chodzi o gwarancję, nie mam możliwości dokupienia gwarancji ford protect, właśnie z uwagi na to,że samochód jest z rynku włoskiego (mimo że został kupiony w Polsce), można tylko dokupić gwarancję ford 12, która uwaga: działa tylko w PL i ma ograniczenia np nie obejmuje właśnie wtryskiwaczy i np turbiny.
Jeżeli chodzi o opiekę posprzedażną i podejście proklient, to Fiat bije Forda na głowę. Jeżeli chodzi kulturę pracy, dynamikę i zużycie paliwa, to silnik forda w mojej ocenie jest dużo lepszy niż fiatowski 2,3 multijet 2 |
|
|
|
|
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 441/325 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2020-04-09, 08:51
|
|
|
Klaus napisał/a: |
Jeżeli chodzi o opiekę posprzedażną i podejście proklient, to Fiat bije Forda na głowę. Jeżeli chodzi kulturę pracy, dynamikę i zużycie paliwa, to silnik forda w mojej ocenie jest dużo lepszy niż fiatowski 2,3 multijet 2 |
A co Tobie po kulturze pracy, dynamice i zużyciu paliwa jeśli z własnej kieszeni musisz wyłożyć kilka tysięcy monet na wymianę wtryskiwaczy co kilka tysięcy kilometrów??? |
|
|
|
|
ZbigStan
Kombatant
Twój sprzęt: Frankia I 65 SD
Nazwa załogi: Taborygenii, fani Frani.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Gru 2013 Piwa: 793/248 Skąd: Opole
|
|
|
|
|
jsaluga
zaawansowany
Twój sprzęt: Mc Louis mc2
Nazwa załogi: WZDuzeiMale
Dołączył: 07 Wrz 2016 Piwa: 20/69 Skąd: Slask
|
Wysłany: 2020-04-10, 10:55
|
|
|
Ford od dawna robi auta przekombinowane i ma gdzieś co się ze sprzedanymi autami dzieje. Wtryskiwacze w TDCI wytrzymywały 100k km, a Ford jakby nigdy nic wypuścił jeszcze bardziej skomplikowane o mikronowych otworkach i ma dalej w d.. klientów. Pisałem tu o tym jak te nowe cuda zaczęli sprzedawać, ale jak ktoś chce super silnik z super zawodnymi zespołami to jego sprawa. Normalną praktyką jest wmawianie klientom winy za "niewłaściwą" eksploatację, złe paliwo. Zaraz też znajdują się mądrale,które posiadły tajemną wiedzę jak to należy dbać o wtryski dopóki im nie padną. To od lat stała praktyka Forda. |
|
|
|
|
Klaus
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Elnagh I-Loft 530
Dołączył: 11 Lip 2015 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Oberschlesien
|
Wysłany: 2020-04-10, 12:35
|
|
|
Niestety tak to wygląda, musiałem zaakceptować koszt naprawy.
Na pocieszenie, dostałem informację, żeby uniknąć podobnych kłopotów w przyszłości, należy stosować regularnie dodatki do paliwa w następujących ilościach, płyn do czyszczenia wtrysków 1ltr/bak plus 0,3 ltr/bak środka do konserwacji wtrysków.
Jednym słowem aby ford mógł długo i żywienie jeździć, musisz dużo jeździć, tankować ON tylko poza granicami PL, dolewać AdBlue oraz każdorazowo lać środek do czyszczenia i konserwacji wtrysków.
Napisałem oficjalną reklamację do Ford Motor Polska. |
|
|
|
|
papamila
Kombatant
Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 120/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2020-04-10, 13:02
|
|
|
Klaus napisał/a: | dostałem informację, żeby uniknąć podobnych kłopotów w przyszłości, należy stosować regularnie dodatki do paliwa w następujących ilościach, płyn do czyszczenia wtrysków 1ltr/bak plus 0,3 ltr/bak środka do konserwacji wtrysków. |
i co?
jakaś gwarancja trwałości przy stosowaniu zaleceń, ha ha
jak to dokumentyować- paragon zakupu w/w środków + filmik z wlewania do baku?
to wszystko gówno prawda, i tak wykręcą kota ogonem
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|