Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Energoblok automatycznie wylacza prad 12v
Autor Wiadomość
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 78/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-05-13, 23:29   

Darcyk - jęczysz jak baba nad zakalcem - weź się w garść, chłopie :)
WIesz na pewno że energoblok ma problem, a skąd raptem aku do wyrzucenia ??

Naładuj akumulator poza pojazdem, podłącz do niego jedną lub lepiej... dwie (równolegle) żarówki halogenowe cokolwiek tam masz - i niech świeca a ty co godzinę mierz napięcie.
Przerywasz eksperyment jak napięcie spadnie do 10,6V i liczysz:
przykład - Jedna żarówka 55W to pobór 4,6A dwie żarówki 9,2 A,paliły się przez 7h - tak więc pojemność mojego akumulatora to 7*9,2=64,4 Ah
jak tyle dostajesz z akumulatora 120Ah to wtedy dopiero możesz mówić o złomowaniu i wydatkach.
podejrzewam że twój aku nie jest ładowany prawidłowo , a czy przeładowywany... mało prawdopodobne. Jak przeładowany to wysuszony - dodaj wody destylowanej. Może być zasiarczony a na to można poradzić ładowarką impulsową (z odsiarczaniem).
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
DarKu 
zaawansowany


Twój sprzęt: Citroen Jumper L4H3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Mar 2013
Piwa: 4/10
Skąd: Austria
Wysłany: 2014-05-14, 08:51   

onionskin napisał/a:
Darcyk_2005 napisał/a:
.........................
...........nic nie znalazlem oprocz schematu..........

Daj linka jeśli z netu- popatrzy się, swego czasu dużo lutowałem.


Schemat jest do pobrania ze strony http://www.schaudt-gmbh.d...t/downloads.php wsylany jest link na poczte i przez ten link z poczty jest otwierany schemat, zeby zaoszczedzic pobierania pobralem go na swoj komputer i wklejam.
Schemat dot. energoblok EBL 550 bez tablicy z mozliwoscia ladowania.




Maszakow dzieki za rade, wlasnie tak zrobilem :szeroki_usmiech w sumie przed twoim postem ale powiedzmy ze za twoja rada poszedlem, podlaczylem wczoraj aku pod prostownik, ladowal sie pol dnia, na wieczor go wylaczylem i po godzinie zmierzylem, wynik 12,21V poszedlem do domu, dzis rano sprawdzam aku i 12,11V wiec spadek nie wielki, pewnie cos prad ciagnie, wczesniej byl wlaczony caly czas czujnik gazu trigaz, na noc go wylaczylem, wiec chyba taka strata po nocy nie jest efektem zuzytego aku, poza tym mam go moze miesiac :spoko

Co do wyswietlacza z solarow model SAC 50 to wczoraj doszedlem do tego ze na nim mozna konfigurowac ustawienia i dlatego Käpazitat pokazywal 82% cos mu sie musialo pokielbasic ostatnio, po odlaczeniu go od akumulatora na pare minut znow pokazuje 99% :mrgreen: poza tym rowniez mozna go zresetowac i liczy wszystko od nowa o czym nie mialem pojecia :spoko

A wiec dzis nasunelo mi sie pytanie, moze czasowe wylaczanie pradu jest ustawiane na wyswietlaczu solara?? moze tak byc?? czy raczej ma on tylko zadanie mierzenia baterii??
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 78/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-05-14, 22:44   

Darcyk_2005 napisał/a:
A wiec dzis nasunelo mi sie pytanie, moze czasowe wylaczanie pradu jest ustawiane na wyswietlaczu solara?? moze tak byc?? czy raczej ma on tylko zadanie mierzenia baterii??
jak wszystko zawiedzie - przeczytaj instrukcję - może wtedy odkryjesz co twój kontroler solara potrafi ... może nawet SMSy wysyła... :)

Na schemacie kóry zapodałeś z komponentów nie ma prawie nic co Ci może nawalić - poza kondensatorem elektrolitycznym 4700 uF który dla świętego spokoju można wymienić - tylko kupić na 25V dłużej pożyje, choć na pewno nie tak długo jak jego poprzednik.
Jest Batterie Wachter - jako "black box" w tej własnie kostce na rysunku jest najprawdopodobniej zaszyty problem.

Uważam że trzeba rozpoznać jakie komponenty należą do "batterie Wachter" - pójśc za sygnałem ze styku 5 do scalaka z tego bloku funkcjonalnego - i wymienić powiązane z tym scalakiem kondensatory elektrolityczne. gorzekj jak będzie tych scalaków więcej :) ale powinien być jeden.
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
DarKu 
zaawansowany


Twój sprzęt: Citroen Jumper L4H3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Mar 2013
Piwa: 4/10
Skąd: Austria
Wysłany: 2014-05-16, 10:10   

No i tak krok po kroku doszedlem ze wachter ktory powinien wylaczac prad po spadku 10,5V pradu tego nie wylacza tzn. jest to urzadzenie nie zintegrowane z energoblokiem, podlaczone w skrzynce z bezpiecznikami, po spadku napiecia wylacza dwa gniazdka 12v lecz nie wylacza ogolnie oswietlenia, kable ida do puszki i z tamtad sie znow rozchodza lecz niestety deutsche fachowcy tak poskrecali kable ze nie jestem w stanie dojsc gdzie jaki kabel idzie, w zwiazku z tym aby zaoszczedzic mojej pracy mam pytanie, czy jesli wachter wylaczy prad przy spadku napiecia to czy brak pradu moze zasygnalizowac przekaznikowi wylaczenie sie?? dlaczego pytam?? mysle ze jesli tak jest to jeden z kabli moze isc do energobloku do przekaznika ktory moze nie dzialac i dlatego prad sie nie wylacza z winy nie dzialajacego przekaznika, przekazniki maja swoje lata, dwa sa w obudowie metalowej jeszcze firmy Hella a jeden fordowski plastikowy, moze lepiej bedzie jak je wymienie??

W sumie obiecalem maszakow ze zostawie to fachowcom ale nowe spostrzezenia motywuja mnie do naprawy :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 78/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-05-31, 20:14   

oj się wątek zakopał :)
Darcych trochę za bardzo kombinujesz.
Przekaźnik jest urządzeniem elektromechanicznym - jest prąd na cewce - to styki są w jednej pozycji - jak nie ma prądu - pstryk powrotny i styki sa w innej pozycji. Jeśli przekaźnik był podłaczony do wyjścia wachtera - tego kontrolowanego to na pewno zanik napięcia spowoduje zwolnienie przekaźnika i odłączenie czegoś tam co było na stykach przekaźnika podpięte.

Może być jeszcze tak ze sam przekaźnik ma nieco mniejszą tolerancję na napięcie zasilania.Co prawda jest to tzw element prądowy - gdzie bardziej istotny jest prąd pobierany przez elektromagnes niż przyłożone do niego napięcie - ale istnieje taka możłiwość że przekaźnik na napięcie 12 V może np pracowac w zakresie napięć 11 - 15V. Jeśli napięcie spadnie np do 10V - może sam "odpaść".
tak jak powiedziałem raczej mało realne w tym przypadku
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
woycieh 
początkujący forumowicz


Dołączył: 27 Lis 2017
Piwa: 1/3
Skąd: silesia
Wysłany: 2020-05-05, 23:20   

Darcyk_2005 napisał/a:


Nadal jednak nie wiem dlaczego ten energoblok wylacza ten przekaznik?? i dlaczego tylko ja tak mam??


No to tak na pocieszenie - ja też tak mam :)
Właśnie szukam rozwiązania problemu i trafiłem na Twój temat, udało Ci się z tym uporać?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***