olej do dukaciaka 2.5 tdi 116km |
Autor |
Wiadomość |
hymerek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: hymer eriba
Dołączył: 19 Maj 2020 Postawił 2 piw(a) Skąd: Zielona Gora
|
Wysłany: 2020-05-27, 22:55 olej do dukaciaka 2.5 tdi 116km
|
|
|
witam,
mam pytanie do znawców tematu.
moj dukaciak był zalany przez poprzedniego właściciela olejem 10w40 i podobno bierze olej (1litr na 10.000km) zauważyłem przy "deptaniu" niebieskawy dym z wydechu.
czy zalecacie zalać go olejem 5w40 ? czyli dedykowanym do tego silnika?
pozdrawiam |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 241/606 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2020-05-28, 07:27
|
|
|
hymerek napisał/a: | podobno bierze olej (1litr na 10.000km) z |
Dobry wynik ciesz się że nie masz Passata |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2020-05-28, 08:57 Re: olej do dukaciaka 2.5 tdi 116km
|
|
|
hymerek napisał/a: | witam,
mam pytanie do znawców tematu.
moj dukaciak był zalany przez poprzedniego właściciela olejem 10w40 i podobno bierze olej (1litr na 10.000km) zauważyłem przy "deptaniu" niebieskawy dym z wydechu.
czy zalecacie zalać go olejem 5w40 ? czyli dedykowanym do tego silnika?
pozdrawiam |
zalecenia były dobre jak silnik był nowy ... do starego kapcia trzeba lać już to co mniej mu szkodzi masz pewność że niebieski dymek to nie wina układu zasilania i ustawienia zapłonu ? |
|
|
|
 |
staszko
trochę już popisał

Twój sprzęt: MB 100 zrobiony
Dołączył: 08 Mar 2009 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 2020-05-28, 10:47
|
|
|
Polecam Ci MOTUL 6100 SYNERGIE+ PLUS 10W40. Leję go do swojego Mietka i jestem bardzo zadowolony. A 1litr na 10000 to nie jest wcale źle. |
|
|
|
|
 |
sweetek
doświadczony pisarz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Wrz 2016 Otrzymał 12 piw(a)
|
Wysłany: 2020-05-28, 15:38
|
|
|
no właśnie 1l na 10000 to norma. Jak wlejesz 5W40 to dopiero ci zacznie brac olej.
Jeśli ci dymi mocno to bym bardziej popatrzył gdzie olej się pojawia, może turbo jest powoli do roboty. Podjedz do kogoś kto to ogarnie, a nie lej rzadszego oleju. |
|
|
|
 |
hymerek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: hymer eriba
Dołączył: 19 Maj 2020 Postawił 2 piw(a) Skąd: Zielona Gora
|
Wysłany: 2020-05-28, 15:57
|
|
|
tak tez myślałem turbine pewnie mam do roboty bo te Dukaciaki po 300.000km to dopiero dobrze dotarte są ...a caly osprzęt do wymiany.
Jeszcze uszczelniacze zaworowe moga puszczać... a to jest duża robota? Glowice trzeba sciagac?
|
|
|
|
 |
hymerek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: hymer eriba
Dołączył: 19 Maj 2020 Postawił 2 piw(a) Skąd: Zielona Gora
|
Wysłany: 2020-05-28, 15:58
|
|
|
a może trochę gęstszy olej zastosować niz 10w40 ? |
|
|
|
 |
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 360/502 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2020-05-28, 16:14
|
|
|
hymerek napisał/a: | a może trochę gęstszy olej zastosować niz 10w40 ? |
Nawet o tym nie myśl
10W40 jest OK... |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2020-05-28, 16:18
|
|
|
10W40 i sprawdź turbo. Problemy z poborem oleju w tych silnikach, dopiero po 300 tys. jak się ktoś słabo zajmował silnikiem. Jak dobry olej i zmiany na czas, to dopiero po 500-600 tysiącach |
|
|
|
 |
Track222
weteran

Twój sprzęt: Była - Niewiadów n126
Nazwa załogi: Tracki
Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Piwa: 89/10 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2020-05-28, 16:34 Re: olej do dukaciaka 2.5 tdi 116km
|
|
|
CORONAVIRUS napisał/a: | ......
zalecenia były dobre jak silnik był nowy ... do starego kapcia trzeba lać już to co mniej mu szkodzi masz pewność że niebieski dymek to nie wina układu zasilania i ustawienia zapłonu ? |
Adam podoba mi sie cytuje: " do starego kapcia". |
_________________ „Panie, daj mi siłę, abym zmienił to, co zmienić mogę; daj mi cierpliwość, abym zniósł to, czego zmienić nie mogę, i daj mi mądrość, abym odróżnił jedno od drugiego.” - Marek Aureliusz
 |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2020-05-28, 18:00
|
|
|
Ja mam ducato II i taki sam silnik leję VALVOLINE MAXLIFE 10W40 - bardzo dobry i zacny olej. To ze dymi to się nie przejmuj - ma zimnym musi trochę podymić. Jak się nagrzeje będzie już dobrze. Mój też dymi jak zimy i stał, w trakcie jazdy nie dymi i jest spoko.
1litr oleju na 10 tyś to nic - nie przejmuj się - te silnik tak mają i nawet jak spalą 0.2-0.7 litra oleju na 1000km to jest dobrze i producent to akceptuje.
Prędkość podróżna do 100km/h - jest super dla tych siników - a i nie grzeb w nim jak wszystko działa - bo się zepsuje - stare silnik tego nie lubią. |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
StasioiJola
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Piwa: 81/283 Skąd: Gąbin
|
Wysłany: 2020-05-28, 22:33
|
|
|
Mój 116KM przy przebiegu 94tys- tez na zimnym dymi ale oleju nie bierze , Od zmiany do zmiany /co 10 tys./ ubywa ze 2 setki. Jeżdze na Texaco Havoline 10w40. Ale ten Valvoline polecany przez kolege tez jest bardzo dobrym olejem. W ogóle Fiat zaleca do tych silników olej Selenia . |
_________________
 |
|
|
|
 |
hymerek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: hymer eriba
Dołączył: 19 Maj 2020 Postawił 2 piw(a) Skąd: Zielona Gora
|
Wysłany: 2020-05-28, 22:37
|
|
|
no wielkich remontów nie mam zamiaru robić, chce sprawdzić:
1. turbine
2. wtryski
3. alternator
4. rozrusznik
5. wymiana rozrządu z pompa wody
6. uszczelnienie go bo gdzieś podcieka
7. wymiana pasków napędu
...moze jeszcze jakies sugestie macie? |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2020-05-28, 22:43
|
|
|
Co innego jest na niebiesko na zimnym, a co innego jak mu ciśnie i dymi na niebiesko. Na zimnym nie działają Wam przyspieszacze zimnego rozruchu i dlatego dymi. Jest późny kąt wtrysku. Przy ciśnięciu, przepompowuje olej z układu dolotowego i zaczyna go spalać i wtedy dymi na niebiesko. Olej w dolocie pojawia się z odmy, lub uszkodzonej na części zimnej turbosprężarki Wystarczy zdjąć rurę przed kolektorem i dać mu w palnik. Jak zacznie chlapać olejem, to mamy problem. (Znikome ilości oleju są prawidłowym zjawiskiem) Odme można sprawdzić odkręcając korek wlewu oleju. Jak bardzo nie dmucha, to jest ok. |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2020-05-28, 22:54
|
|
|
hymerek napisał/a: | no wielkich remontów nie mam zamiaru robić, chce sprawdzić:
1. turbine
2. wtryski
3. alternator
4. rozrusznik
5. wymiana rozrządu z pompa wody
6. uszczelnienie go bo gdzieś podcieka
7. wymiana pasków napędu
...moze jeszcze jakies sugestie macie? |
Pompa wody jak jest ok, to nie wymieniaj. Ori wytrzyma bardzo długo, a nowe już nie koniecznie
8. regulacja zaworów (Mają być wszystkie po 0.50mm)
9. kpl. filtrów
10. olej w SB |
|
|
|
 |
|