Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Peugeot 2,5 TD piana w zbiorniku wyrównawczym
Autor Wiadomość
marcin traker 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato Hymer 91/Hobby460 /Peugeot Concorde
Dołączył: 14 Sty 2012
Piwa: 3/1
Skąd: Piekary Śl
Wysłany: 2020-06-15, 12:09   Peugeot 2,5 TD piana w zbiorniku wyrównawczym

Witam nie znalazłem podobnego tematu albo wyszukiwarka robi mnie w bambuko
ostatnio po dłuższej trasie zauważyłem ,że jest centymetr mniej poniżej minimum płynu w zbiorniczku wyrównawczym na ciepłym silniku
dolałem do stanu ,jednakże w tych zbiorniczkach stan maksymalny jest już praktycznie pod korek i po przejechaniu paru kilometrów zauważyłem na prawym kole i wywala mi nadmiar płynu chłodzącego
kiedy odkręciłem korek płyn był lekko spieniony i po przegazowaniu zaczął się pienić jak ciepłe piwo w kuflu jednakże po zakręceniu korka na wolnych obrotach nic się nie dzieje węże nie puchną samochód się nie przegrzewa gdzieś czytałem że w tych motorach konstrukcja układu chłodzącego może stwarzać dziwne problemy
Ponieważ w starym Ducato układ chłodzenia jest trochę inaczej skonstruowany
Mam pytanie do użytkowników II trojaczków jak to wygląda u Was? Mam nadzieję że to nie będzie uszczelka pod głowicą tylko jakiś wadliwie działający termostat
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: Dziwni
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 50/17
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2020-06-15, 19:18   

Niestety to jest uszczelka pod głowicą a stan max nie jest pod korek tylko niżej i dlatego Ci wywala płyn chłodniczy przy kole (tam prowadzi przelew).
Marcin ty masz ducato I nie II bo to 91 rok?
Możesz zrobić test https://www.youtube.com/watch?v=8RR-4c0Oghs - ale nie bardzo widzę sens to na 99% uszczelka (zaraz zacznie Ci dymić na biało)
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcin traker 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato Hymer 91/Hobby460 /Peugeot Concorde
Dołączył: 14 Sty 2012
Piwa: 3/1
Skąd: Piekary Śl
Wysłany: 2020-06-15, 21:38   

Mam I Hymera na Ducato 91i Concorde na Peugeot'cie Boxer95
..i to w nim mi się ten problem teraz objawił :gwm
Jutro jadę do kumpla na test spalin w ukl.chłodzenia
...że też kuźwa przed urlopem musiała popuścić :diabelski_usmiech
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 329/477
Skąd: Gubin
Wysłany: 2020-06-15, 21:49   

marcin traker napisał/a:

...że też kuźwa przed urlopem musiała popuścić :diabelski_usmiech

Lepiej przed niż w trakcie, zawsze to mniejszy stres.
Przy dużej kompresji spalania minimalne bąbelki są sygnałem że już trzeba uważać i podejmować decyzje, ale najczęściej te objawy nie są zauważane , to prowadzi do postępowania uszkodzenia do zatrzymania w drodze i stwierdzenia wywalenia uszczelki pod głowicą.
Wyklucz termostat, on nie do tego służy by mógł wpuszczać w obieg powietrze/gazy.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcin traker 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato Hymer 91/Hobby460 /Peugeot Concorde
Dołączył: 14 Sty 2012
Piwa: 3/1
Skąd: Piekary Śl
Wysłany: 2020-06-16, 19:13   

Więc tak
... próba CO zrobiona
płyn probierczy nie odbarwił się :lol:
Przyrząd którym robiliśmy pomiar pozwalał zaobserwować co dzieje się z ciśnieiem w układzie jest ok :)
Zmienię płyn chłodzący, bo nie wiem co jest wlane i co...jeździć obserwować ;)
Wie kto ile wchodzi do tego układu?
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: Dziwni
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 50/17
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2020-06-16, 21:30   

No ja am nie wiem ale objaw masz jak na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą - ale ... jak się nie odbarwia płyn to może nie. Płynu jest sporo ...
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 179/112
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-16, 22:37   

Możesz mieć uszkodzony korek i nie trzyma ciśnienia. Będzie wtedy taki efekt. Wymień go i dopiero sprawdź. Kosztuje ze 20 złotych.
Jeśli przechodzi test CO a rośnie ciśnienie, może być również pęknięta głowica pomiędzy płaszczem wodnym, a kol. ssącym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***