Ciśnienie w oponach trend 7057 |
Autor |
Wiadomość |
Antoś
trochę już popisał
Dołączył: 01 Sty 2018 Postawił 1 piw(a) Skąd: Sierakowice
|
Wysłany: 2020-06-11, 10:51 Ciśnienie w oponach trend 7057
|
|
|
Witam oznaczenie na słupku 5 bar i5 bar ale nie wiem czy to tyczy się zabudowy kamperowej. Tabela w instrukcji odnosi się chyba do nacisku na oś a tej nie znam . Napisano na forum żeby na przodzie dać 0,5 bara mniej bo oszczędzamy w ten sposób zawieszenie . Pomóżcie opony 225/75/16c Michelin |
|
|
|
|
Wojciechu
Kombatant
Twój sprzęt: był - ducato frankia,jest- burstner t603
Nazwa załogi: marwoj
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2013 Piwa: 159/151 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 2020-06-11, 11:21
|
|
|
U mnie również 5 bar na tabliczce. Zawsze pompuje do 4,5 -póki co - jest ok. |
_________________ prof-os
Jesteśmy jedyni i niepowtarzalni, pamiętajmy tylko że niedoskonali…
|
|
|
|
|
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 441/325 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2020-06-11, 12:53
|
|
|
Dla nowych kamperów(Fiat) przy kołach 16" ciśnienie 5,5bar.
Natomiast przy kołach 15" ciśnienie 5bar.
Wszystko zgodnie z naklejką oraz instrukcją obsługi producenta zabudowy. |
|
|
|
|
Antoś
trochę już popisał
Dołączył: 01 Sty 2018 Postawił 1 piw(a) Skąd: Sierakowice
|
Wysłany: 2020-06-11, 14:48
|
|
|
Czujniki pokazują brak poprawnego ciśnienia czy mogę w jakiś ustawieniach wpisać inne ciśnienie żeby nie pokazywał się komunikat . |
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2020-06-14, 19:22
|
|
|
Możesz zaakceptować aktualne ciśnienia, możesz też obniżyć, ale powinieneś wiedzieć, że opona niedopompowana mocniej pracuje co ostatecznie może skończyć się jej pęknięciem.
Mniejsze ciśnienie to nie tylko komfort +, paliwo+ ale i niebezpieczeństwo+ |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
Antoś
trochę już popisał
Dołączył: 01 Sty 2018 Postawił 1 piw(a) Skąd: Sierakowice
|
Wysłany: 2020-06-17, 20:18
|
|
|
Na słupku mam 5i5 bar ale na naklejce widnieje rysunek blszaka a nie kampera wiec nie mam pewności . Naklejka tyczy być może standartowej bazy, a kamper ma inne ciśnienie ??. I taki to dylemat laika. Jak będę miał pewność to zastosuje się do właściwego ciśnienia. |
|
|
|
|
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 441/325 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2020-06-17, 22:55
|
|
|
W moim poście odpowiedziałem precyzyjnie na Twoje pytanie |
|
|
|
|
Załoga G
stary wyga
Twój sprzęt: Trafic Grand Passenger
Nazwa załogi: Załoga"G"
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lis 2010 Piwa: 20/3 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 2020-06-18, 18:48
|
|
|
ja mam micheliin camping 225/70 r15 i jak dam 5 przód i 5 tył to jest za duzo no chyba ze idealna autostrada. Jak dam 4,5 z przodu to czasem wydaje się za mało. Teraz mam 4,6 przód i 4,8 tył, oczywiście pomopowane azotem.
Ogólnie przód jest bardzo czuły na zmiany ciśnienia i bardzo szybko zużywa opony przednie w stosunku do tylnej. Wiem w każdym samochodzie tak jest że przód bierze bardziej ale w kamperze te różnice postępują szybciej niż w osobówce. |
|
|
|
|
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 441/325 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2020-06-18, 19:42
|
|
|
Ciekawe w jaki sposób zbadałeś, że 5 z przodu to za dużo?
I kwestia druga: badania naukowe wskazują, ze głównym składnikiem powietrza jest azot: 78%
Czyli czym ja mam napełnione koła? Azotem, reszta to mały pikuś
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Załoga G
stary wyga
Twój sprzęt: Trafic Grand Passenger
Nazwa załogi: Załoga"G"
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lis 2010 Piwa: 20/3 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 2020-06-18, 20:01
|
|
|
wiem, że 78% procent to azot i to, że niektórzy twierdzą, że to ściema, ja osobiście wierzę fachowcom i odczuwam utrzymywanie się ciśninienia azotu lepiej niż powietrza. Te 5 bar za dużo, miałem na myśli twardość jazdy, że na małych dziurkach auto jest sztywne. |
|
|
|
|
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 441/325 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2020-06-18, 20:27
|
|
|
Wymiękam i wylogowuję się z tematu |
|
|
|
|
marcin traker
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Ducato Hymer 91/Hobby460 /Peugeot Concorde
Dołączył: 14 Sty 2012 Piwa: 3/1 Skąd: Piekary Śl
|
Wysłany: 2020-06-18, 20:40
|
|
|
Ludzie kamper to nie S class ,to zawiecha z busa auta do przewozu towaru!
Opony wysokie aby amortyzowały...jednak niższe ciś niż zadane powoduje ugięcie i kładzenie się na zakrętach co jest bardzo nie bezpieczne!
Jeśli chcecie komfortu to załóżcie pneumatyczne zawiasy w nie obniżajcie po Januszowemu ciśnienia w kołach!
Chłop Lukf wam tłumaczy, jak krowie na rowie ,a wy dalej swe miejskie opowieści |
|
|
|
|
|
marcin traker
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Ducato Hymer 91/Hobby460 /Peugeot Concorde
Dołączył: 14 Sty 2012 Piwa: 3/1 Skąd: Piekary Śl
|
Wysłany: 2020-06-18, 20:44
|
|
|
A Azot w kołach nie ma nic wspólnego z utratą ciśnienia, tylko z jego stabilnością w wysokich temperaturach otoczenia i porozgrzewaniu opon podczas jazdy |
|
|
|
|
|