Przesunięty przez: Jerzy 2007-12-13, 13:42 |
Truma bojler - awaria |
Autor |
Wiadomość |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...
Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 78/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2020-07-22, 23:19
|
|
|
Pitt_M napisał/a: | Moja płytka jest prawie identyczna z tą z poniższej płytki tylko przekaźniki na płytce są koloru białego
Obrazek
Pitt |
ooo panie ... to trzecia generacja. takiej jeszcze nie miałem
prosze wymienić BD136 jak na zdjęciu.
B10_3_rada.jpg
|
|
Plik ściągnięto 13 raz(y) 391,18 KB |
|
_________________ Pozdrawiam, maszakow
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
Pitt_M
trochę już popisał
Twój sprzęt: Bavaria A-566 na Ducato 2,5 TD
Nazwa załogi: Blue Bavarka
Dołączył: 29 Lis 2012 Piwa: 10/11 Skąd: Warmińsko-mazurskie
|
Wysłany: 2020-07-23, 10:24
|
|
|
OOO to właśnie moja płytka, podeślę informację mojemu majstrowi. A tak poza tematem awarii, do czego jest małe czarne gniazdo obok żółtego - nic w nie nie było wpięte.
Pozdrawiam Pitt |
|
|
|
|
Pitt_M
trochę już popisał
Twój sprzęt: Bavaria A-566 na Ducato 2,5 TD
Nazwa załogi: Blue Bavarka
Dołączył: 29 Lis 2012 Piwa: 10/11 Skąd: Warmińsko-mazurskie
|
Wysłany: 2020-07-27, 17:52
|
|
|
BOJLER DZIAŁA !!! dziś bojler ruszył, otwiera zawór, trzaska iskrą itd. Winowajcą okazała się cewka naprawiona wcześniej oraz tranzystor BC547 który wymieniłem tydzień temu, okazało się że kupiony "zamiennik" nie był zamiennikiem, po ponownej wymianie na oryginał boler ruszył.
Dziękuję wszystkim pomagającym czy choćby zainteresowanym - miło wiedzieć że można liczyć na pomoc.
Pozdrawiam
Pitt |
|
|
|
|
|
robba
weteran
Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Paź 2015 Piwa: 91/176 Skąd: Nicelea
|
Wysłany: 2020-07-27, 20:00
|
|
|
Pitt_M napisał/a: | BOJLER DZIAŁA !!! ..... |
bravo Ty! |
_________________ .
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość*** |
|
|
|
|
Pitt_M
trochę już popisał
Twój sprzęt: Bavaria A-566 na Ducato 2,5 TD
Nazwa załogi: Blue Bavarka
Dołączył: 29 Lis 2012 Piwa: 10/11 Skąd: Warmińsko-mazurskie
|
Wysłany: 2020-07-27, 23:39
|
|
|
robba napisał/a: |
bravo Ty! |
Brawo ja |
|
|
|
|
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2020-07-28, 12:08
|
|
|
Pitt_M napisał/a: | BOJLER DZIAŁA !!! dziś bojler ruszył, otwiera zawór, trzaska iskrą itd. Winowajcą okazała się cewka naprawiona wcześniej |
Czyli nie naprawiona a winowajcą jest ten który cewkę naprawiał ale nie naprawił. |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
|
|
|
|
|
Pitt_M
trochę już popisał
Twój sprzęt: Bavaria A-566 na Ducato 2,5 TD
Nazwa załogi: Blue Bavarka
Dołączył: 29 Lis 2012 Piwa: 10/11 Skąd: Warmińsko-mazurskie
|
Wysłany: 2020-07-28, 12:31
|
|
|
lepciak napisał/a: | Pitt_M napisał/a: | BOJLER DZIAŁA !!! dziś bojler ruszył, otwiera zawór, trzaska iskrą itd. Winowajcą okazała się cewka naprawiona wcześniej |
Czyli nie naprawiona a winowajcą jest ten który cewkę naprawiał ale nie naprawił. |
Nieporozumienie - dwie przyczyny niesprawności :
1) uszkodzona cewka - naprawiona raz (nie dziś tylko wcześniej) i sprawna.
2) na płytce - uszkodzony tranzystor BC547 wymieniony na zamiennik, który okazał się inny niż oryginał, po ponownej wymianie na nowy BC547 działa.
Pozdrawiam
Pitt |
|
|
|
|
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...
Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 78/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2020-07-29, 17:43
|
|
|
który to był ? tak jak mówiłem nie miałem jej jeszcze "na warsztacie"
W płytkach trumy - pomijając rzeczy typu zamiana PNP-NPN i zamienniki które "nie pasują" i mogą trochę krwi napsuć ...nowe tranzystory po wymianie mogą paść jeśli nie sprawdzi się diód,które są w ich okolicy.
Gratuluję sukcesu - jedno doświadczenie więcej.
Z tego co jeszcze kojarzę czarne gniazdo jest tzw gniazdem serwisowym - wyprowadzone sygnały dla "repairmanów". |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
|
|
|
|
|
Pitt_M
trochę już popisał
Twój sprzęt: Bavaria A-566 na Ducato 2,5 TD
Nazwa załogi: Blue Bavarka
Dołączył: 29 Lis 2012 Piwa: 10/11 Skąd: Warmińsko-mazurskie
|
Wysłany: 2020-07-29, 21:44
|
|
|
maszakow napisał/a: | który to był ? tak jak mówiłem nie miałem jej jeszcze "na warsztacie"
W płytkach trumy - pomijając rzeczy typu zamiana PNP-NPN ....... |
I właśnie servisant sprzedał mi tranzystor PNP zamiast NPN - który to ? - na Twoim zdjęciu troszkie w lewo od czerwonego kółka, patrząc z góry czarny półokrągły.
Pozdrawiam
Pitt |
|
|
|
|
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...
Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 78/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2020-07-30, 18:16
|
|
|
Pitt_M napisał/a: | I właśnie servisant sprzedał mi tranzystor PNP zamiast NPN - Pitt |
chciałem skomentować ale sobie daruję wszak jestem tylko amatorem |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
|
|
|
|
|
Pitt_M
trochę już popisał
Twój sprzęt: Bavaria A-566 na Ducato 2,5 TD
Nazwa załogi: Blue Bavarka
Dołączył: 29 Lis 2012 Piwa: 10/11 Skąd: Warmińsko-mazurskie
|
Wysłany: 2020-07-31, 13:31
|
|
|
Dziś zamontowałem bojler i .... wreszcie ciepła woda w kranach, oj jak przyjemnie. Przy okazji odrobinę zmodernizowałem sterownik - był z jedną czerwoną diodą teraz dołożyłem drugą niebieską zasilaną z wyjścia na cewkę podtrzymującą, pokazuje że zawór gazu otwarty (niby niewiele ale cieszy).
Pozdrawiam
Pitt |
|
|
|
|
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...
Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 78/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2020-08-03, 12:37
|
|
|
Pitt_M, oryginalnie była taka w starszych bojlerach ... tylko miała żółty kolor |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
|
|
|
|
|
Boryś
początkujący forumowicz
Dołączył: 15 Paź 2020 Postawił 1 piw(a) Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2020-10-15, 12:04
|
|
|
Cześć wszystkim, jestem tu nowy ale borykam się z problemem bojlera gazowego Truma B10. I bardzo potrzebuje pomocy!!
Rozkręciłem cały bojler i okazało się że na płytce spalił się opornik.
Przeszukuje cały internet ale nigdzie nie ma info jaki to opornik. Znalazłem jedno takie zdjęcia na jakimś francuskim forum:
i pech bo zdjęcie nie jest najlepszej jakości i nie widać dokładnie kolorów pasków na oporniku. No i może być albo złoty albo brązowy, co ma dość duże znaczenie.
Czy ktokolwiek z Was wie jaki to opornik??
Pomocy!!! |
|
|
|
|
MKOR
początkujący forumowicz
Dołączył: 15 Paź 2020 Piwa: 1/1 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-10-15, 12:25 Może to na tym zdjęciu pomoże ?
|
|
|
Może pomocne |
|
|
|
|
robba
weteran
Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Paź 2015 Piwa: 91/176 Skąd: Nicelea
|
Wysłany: 2020-10-15, 18:17
|
|
|
Boryś napisał/a: | Cześć wszystkim, jestem tu nowy ale borykam się z problemem bojlera gazowego Truma B10. I bardzo potrzebuje pomocy!!
Rozkręciłem cały bojler i okazało się że na płytce spalił się opornik.
......
Przeszukuje cały internet ale nigdzie nie ma info jaki to opornik. Znalazłem jedno takie zdjęcia na jakimś francuskim forum:
....
Czy ktokolwiek z Was wie jaki to opornik??
Pomocy!!! |
na mojej płytce wklejonej powyżej przez Maszakow'a wygląda że to 1,1kOhm,
ale też akurat są refleksy świetlne, więc na pewno będę mógł odpowiedzieć w sobotę, jeśli do tej pory nic nie znajdziesz...
ew. dziś wieczorem sprawdzę zdjęcia na moim dysku, może któreś jest wyrażniejsze....
EDIT: wygląda że rzeczywiście 1,1kOhm i +/- 1%
rezystorTruma.JPG
|
|
Plik ściągnięto 8 raz(y) 888,76 KB |
|
_________________ .
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość*** |
|
|
|
|
|
|