Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
VW California - sprawdzony dealer?
Autor Wiadomość
RoWeRs 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: T6 california
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Kwi 2015
Piwa: 12/4
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-07-16, 19:53   

Oldzbig nie wiem jak Ty te pieniądze liczysz. Grand nie jest na tyle uniwersalny by odpychać się tym na co dzień.
Ja gdybym miał kupić grand (czy jemu podobne) to za nim musiałby wyjechać golf/tiguan/passat. Dolicz to do rachunku ;)
_________________
VW T6 CALI | VW CADDY
Wycieczki rowerowe
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Oldzbig 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Grand California 4motion 680
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Kwi 2020
Piwa: 20/6
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2020-07-16, 21:14   

RoWeRs masz rację ja na codzien mam inne auto. Porównywałem auta do turystyki i różnica w cenie między Grand i bez Grand nie przekraczało w lutym 10 %. Biorę pod uwagę cenę np Hiluxa z kabiną to jest ok 260000 brutto to za 267000 w Grandcali, po negocjacjach mam to o czym marzyłem mając pickupa z kabiną ekspedycyjną. Oczywiście moja kalkulacja jest nie dla wszystkich bo wynika z wieku i dotychczasowych doświadczeń. 30 lat temu myślałem inaczej bo zadowalał mnie mocny ciągnik 4x4 i przyczepa
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
salek 
zaawansowany


Twój sprzęt: Globe Traveller Voyager X
Nazwa załogi: Salki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Cze 2013
Piwa: 20/22
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2020-07-17, 07:37   

Oldzbig napisał/a:
Nie widzę żeby był zdecydowany, skoro pyta. Zglasza potrzeby które California kiepsko spełnia np całoroczne mieszkanie, oczekiwanie na dziecko, stworzenie warunków komfortowych takich jak łazienka i ciepło w nocy itp. Grand California 4 motion to jeszcze nie kamper i już nie terenówka za to pojazd uniwersalny posiadający trochę zalet i wad tych pierwszych.Wporównaniu z Azarem to krok do przodu w przeciwieństwie do małej CaliforniKtorej wybór jest dreptaniem w miejscu i malo ciekawym kompromisem za niemałe pieniadze.


Tu się zgadzam, aczkolwiek porodu w Grand Californi/Californi/Globie bym nie chciał przyjmować ;)
Kolega zadał konkretne pytanie - szuka sprawdzonego dealera VW Californi - stąd sądziłem, ze już zdecydowany.

Znajomi (rodzinka jak my 2+2) byli z nami na dwóch wyjazdach wypożyczonymi Californiami z dachem sypialnym. Szybko zrozumieli, że to nie jest "pojazd kempingowy" dla rodziny - bardziej dla 2 osób i to najlepiej jak najmłodszych ;)

Wybór zależy od preferencji - my mieliśmy wcześniej Alkowę i zamieniliśmy na "mniejszy" mimo, że nie malejemy ;) Preferujemy sprawniejsze przemieszczanie się, a to nam zapewnia Globe. Miejsca mamy wcale nie dużo mniej niż w poprzedniej alkowie, dajemy radę ;)
_________________
https://www.camperteam.pl...p=778461#778461 - Nasz Globe Traveller Voyager X
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
makaronek 
doświadczony pisarz

Dołączył: 10 Lip 2020
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2020-07-19, 23:27   

ok, to całkowicie przemodelowuję posta, bo mam już mniej więcej jakieś wyobrażenie. Termin ma dla mnie drugorzędne znaczenie


OPCJA 1 - termin I/II kwartał 2021
biorę T6 i wavecamper w całości przez ich dealera (tzn tego Freya, mam nadzieję, że ma nieco lepszy charakter niż ten z Gry o Tron) - leasing, zadatek, dostawę wozidła, ubezpieczenie etc etc ustalam wtedy w całości z dealerem

[plusy]
- wejdzie do garażu
- kompaktowe rozmiary
- elastyczne wnętrze wavecamper
- 4 motion
- mega wygodny do podróżowania (jechania) - dla kierowcy i pasażerów
- volkswagenowskie finansowanie, przeglądy, gwarancja etc

[minusy]
- duży zadatek
- drogi (za fajny zestaw ok 320k brutto nawet po rabatach na auto)
- zewnętrzny prysznic
- średni do kempingowania
- nie nadaje się na zimę
- nie można dachu sypialnego domówić "później" - na razie nie jest mi potrzebny

OPCJA 2 - termin do ustalenia
Grand california z konfiguratora - tu niestety ciężko szukać czegoś "gotowego" z placu, bo zbiegają się dwa czynniki - ogromny popyt (idą za nim niskie rabaty) przy dość nieprzemyślanych konfiguracjach (wolę np solary zamiast lakieru biało-szarego za 10000 zł). Przy zamówieniach z konfiguratora rabaty na pewno będą wyższe (bo skoro muszę i tak czekać w kolejce i nie zabieram auta komuś, kto nie negocjuje tak mocno, to przynajmniej zrobią sprzedaż na niskiej marży jak już popyt spadnie)

[plusy]
- nadal nie jest za wielka żeby się tym sprawnie poruszać
- ze wszystkich kamperów tej wielkości najbardziej nowoczesna szoferka (ACC, nawigacja, złącza, podgrzewania etc)
- volkswagenowskie przeglądy, finansowanie i ubezpieczenie
- mały zadatek
- cena
- kempingowanie 4/5 (jak na campervana)
- nadaje się na zimę
- prysznic i toaleta

[minusy]
- nie wejdzie do garażu
- paskudnie niewygodny dla potencjalnych 2 pasażerów do jazdy
- wnętrze kojarzy mi się z kriokomorą albo vanem do oddawania krwi
- nie jest kompaktowy i tak "osobowy" jak california
- mała ładowność przy DMC 3.5 ok 400 kilo, to moje grube cielsko już zużywa 25% ;) (ale moze do przyszlego roku zainteresuje sie katC)
- małe szafki i taka ciasna jak na tę wielkość auta zabudowa

OPCJA 3 - termin do ustalenia
Inny campervan - Globe/Affinity. I tutaj niestety nie mam bladego pojęcia o zakupie :) wiele plusów/minusów może w ogóle nie być prawdziwych - stąd moja prośba o pomoc w dalszej części. Ale takie zakładane przeze mnie :)

[plusy]
- najfajniejsza część mieszkalna (5/5 jak na campervana)
- bardzo dobre warunki podróży dla pasażerów
- nadal nie za wielkie żeby się sprawnie poruszać
- nadaje się na zimę
- prysznic i toaleta
- przytulnie w środku
- najwygodniejsza kuchnia i łóżko
- większa ładowność niż grand cali

[nie mam pojęcia]
- cena - nie wiem ile one do końca kosztują - np Affinity 75kEUR, ale pojawia się wiele pytań - jest na to jakiś rabat? czy można zapomnieć przy tym popycie na tego pana projektanta? 75kEUR to jest cena z vatem? Nieco łatwiej jest z Globem, ale tam ceny z kolei nawet nie znam ;)
- utrata wartości - nikt nie wie do końca ile one są warte i ile stracą po latach
- finansowanie i ubezpieczenie - powyższa niewiadoma utrata wartości powoduje ogromne problemy w leasingu - wiem bo interesowałem się teslą (od dzisiaj można kupować w Polsce BTW z oficjalnej dystrybucji ;) - leasingi bladły na twarzy jak padało słowo tesla - za samą markę były zwyżki na ofercie ;)
- łatwość zakupu - nie mam pojęcia gdzie można kupić np Affinity.... I ile lat trzeba na nie czekać. Globe niby wiem, zapytam (chyba, że szybciej dacie znać)

[minusy]
- poza problemami powyżej, największym minusem globa i aff jest szoferka - w dużym kamperze z wypożyczalni jestem w stanie znieść brak adaptacyjnego tempomatu, światła z poloneza, czy ekrany jak z Alfy Romeo 147 z 2001 roku (akurat miałem ;) Jadę wtedy na wakacje raz w roku, nie przeszkadza mi, że się wlecze 100kmh albo że nie mam gdzie postawić kubka z kawą - spoko, wytrzymam. Ale do swojego auta w cenie mieszkania na Mokotowie nie chcę szoferki jak z furgonetki na brukiew.... Z drugiej strony może bym to jakoś zniósł
- też się nie mieści do garażu


Chciałbym Was poprosić o pomoc w trzech kwestiach:
    Luźnych uwagach do mojego tekstu (na pewno się mylę w kilku miejscach)

    Pomocy w określeniu kosztu, rabatu, finansowania, ubezpieczenia czy samego zakupu ewentualnych kampervanów od Affinity czy Globe

    Wytycznych co do zakupu Grand Cali (gdybym się zdecydował) - czyli powrót do tematu :) )))) klasycznym oberkiem :) ) Jakie są rabaty do zrobienia, ile płacicie za ubezpieczenie, dobry dealer, jakie warunki leasingu, jakie zadatki są wymagane z konfiguratora etc.


Dzięki!
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
makaronek 
doświadczony pisarz

Dołączył: 10 Lip 2020
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2020-07-26, 00:21   

moi drodzy, podajcie proszę kontakt do tego przyzwoitego dealera VW, chyba koniec końców zdecyduję się na grand cali - inne marki kamperowe mają, mam wrażenie, nadpopyt, co skutkuje marnym poziomem obsługi, marnym finansowaniem i robieniem kolokwialnej "łaski" wobec kupujących.

zamówię po prostu auto z konfiguratora z jakimś sensownym rabatem, poczekam na nie kilka miesięcy i już :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Oldzbig 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Grand California 4motion 680
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Kwi 2020
Piwa: 20/6
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2020-07-26, 08:50   

Mój dealer w Nadarzynie bardzo mi się podobał do czasu obsługi posprzedażnej która mnie wkurzyła więc nie polecam choć może inni nie są lepsi. Nie umiem negocjować więc równolegle prosiłem o oferty 2 sprzedawców i skończyło się W lutym na 286000 brutto na komplet 4x4 bez metalika i klimatyzacji. Miałem czekać miesiąc czekałem 2 z powodu obłędu koronawirusowego. Jestem zadowolony a wnuki przeszczęśliwe. Zdecydowałem się na większego więc nie muszę zrzucać wody do jazdy i bez stresu zabieram rowery i kajak z wyposażeniami.
Ile teraz kosztuje i ile się czeka na grand cali?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
makaronek 
doświadczony pisarz

Dołączył: 10 Lip 2020
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2020-07-26, 10:48   

Oldzbig napisał/a:
Mój dealer w Nadarzynie bardzo mi się podobał do czasu obsługi posprzedażnej która mnie wkurzyła więc nie polecam choć może inni nie są lepsi. Nie umiem negocjować więc równolegle prosiłem o oferty 2 sprzedawców i skończyło się W lutym na 286000 brutto na komplet 4x4 bez metalika i klimatyzacji. Miałem czekać miesiąc czekałem 2 z powodu obłędu koronawirusowego. Jestem zadowolony a wnuki przeszczęśliwe. Zdecydowałem się na większego więc nie muszę zrzucać wody do jazdy i bez stresu zabieram rowery i kajak z wyposażeniami.
Ile teraz kosztuje i ile się czeka na grand cali?


Dzięki :)

Sensownie wyposażone oscylują koło 300 brutto.
Co do przeglądu rynku to ciężko powiedzieć, na razie dostałem jedną ofertę za 310 (dwukolorowa) z 7% rabatem. Na otomoto jest z 5 gotowców w przedziale 280-330

Rabat wg mnie za mały - nie kupię póki mi ktoś nie da >12%
Czeka się 4-5 miesięcy na konfigurowaną

Będę uderzał do poszczególnych dealerów - polecany zawsze był w Łodzi (chyba Bursiak) ale to do osobowych. Kiedyś tam pojechałem szukać Skody dla teścia to mnie obsypali wprost promocjami i darmowymi pakietami - pewnie też nie omieszkam popytać i tym razem ;)

co do konfiguracji - obecnie mój największy problem to brak w konfiguratorze 600ki z 4motion. Napędx4 stwarza więc w niej dla mnie trzy problemy:
- za długi (jednak chcę żeby to auto było dość mobilne mimo wszystko)
- wersja tylko DMC3880 (chyba sporo waży ten napęd), a ja mam katB (ale może do odbioru nawet zrobię C)
- cena jednak sporo wyższa

Pytanie co mi się bardziej przyda - 4x4 czy mobilność 600ki (przy niższej cenie i wadze)?

Tak jak dwa ostatnie można jeszcze sobie tam ogarniać, tak niedoskonałość auta w postaci jego długości może być tu dyskfalifikująca (może nie dla samej grand cali, tylko dla opcji z pakietem 4x4, a chciałbym używać jej również zimą)

Moja "wymarzona" powiedzmy konfiguracja póki co zakłada:
    Pełen pakiet technologiczny samego wozidła (ten za 17k z tempomatemACC, asystentami itd) - tego nie jestem w stanie "dorobić" później, zabudowę zawsze w ograniczonym stopniu można pomodyfikować

    Jednobarwny biały lakier - szkoda kasy na te fanaberie, jak się z nią zżyję to ją obkleję i pomaluję ;)

    600 cm (byłoby super jakby dało się dobrać 4motion)

    Światła ksenony (trochę mi szkoda 5k na LEDy, ale rozważę jeśli są matrycowe - jeśli beam polega tylko na ich ściemnieniu, to mogą być ksenony)

    Klima postojowa (nie znoszę upałów, poza tym planuję też nabyć psa, więc wolałbym móc go czasem zostawić w aucie)

    Poduszki boczne (tu minus dla VW, opcje związane z ochroną życia nie powinny być w autach płatną opcją...)


Dodatkowo dobrałbym do tego jeszcze osobno przetwornicę na rynku zewnętrznym (thermomix, czyli pewnie >1000W stałego poboru)

To z takich głównych. Co do ogrzewania - tu mam sporo pytań z kolei, bo kombinacji Trumy tam jest co niemiara....

    Że się opłaca dopłacić za diesla (szczególnie na zimę) to rozumiem, pytanie jak mniej więcej wygląda koszt paliwa w obu wersjach (czy gaz nie jest o wiele tańszy). Ale chyba chcąc mieszkać sobie np miesiąc w Alpach w tym aucie, nie ma co się zastanawiać (w sensie pozostaje tylko diesel, bo problem tam będzie co chwila wymieniać butle

    Jest tam masa jakiś opcji dodatkowych do ogrzewania w cenie od 2000 do 8000 - zupełnie nie kumam co tam warto, a czego nie, i dlaczego. Wypiszę je później, będę wdzięczny za wszelkie rady


Z mojej strony polecam jeszcze zainteresowanym taką appkę "autokatalog samar" - obecny tam konfigurator grand cali (każdego auta ale mówimy o tym ;) ma dwie duże zalety:
- przy każdej opcji jest oznaczenie symbolem, więc łatwo porównywać lepsze/brakujące opcje względem gotowych ofert u dealerów i odnosić się do nich cenowo, a także można zapisać konfigurację w pdf (czego w konfiguratorze vw nie znalazłem)
- jest bardziej transparentny i szybszy niż ten na stronie VW
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Oldzbig 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Grand California 4motion 680
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Kwi 2020
Piwa: 20/6
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2020-07-26, 14:53   

Trudny wybór. Cieszę się że mamto już za sobą i mogę się cieszyć zaletami i godzić z wadami które są konsekwencją podjętych decyzji.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
makaronek 
doświadczony pisarz

Dołączył: 10 Lip 2020
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2020-07-27, 15:54   

Oldzbig napisał/a:
Trudny wybór. Cieszę się że mamto już za sobą i mogę się cieszyć zaletami i godzić z wadami które są konsekwencją podjętych decyzji.


a dałbyś radę krótko wymienić zalety i wady z perspektywy użytkownika?
(szczególnie takie zalety, które za względnie niską sumę dają dużo frajdy, i takie wady, które da się zniwelować w fazie konfigurowania, które Ty byś zrobił inaczej, gdybyś mógł cofnąć czas, ale jednak nadal pozostać przy GCali)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Oldzbig 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Grand California 4motion 680
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Kwi 2020
Piwa: 20/6
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2020-07-27, 22:41   

Nie jestem jeszcze gotow. Za miesiąc jak potestuję to napiszę konkrety.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
makaronek 
doświadczony pisarz

Dołączył: 10 Lip 2020
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2020-08-06, 15:42   

Oldzbig napisał/a:
Nie jestem jeszcze gotow. Za miesiąc jak potestuję to napiszę konkrety.


koniec końców chyba zdecyduję się na Grand Cali (wynika to głównie z finansowania, bo gdyby nie leasing, pewnie bym poszedł w Balcamp)

Odpuszczę 4x4 (bo nie ma krótkiej wersji dmc3500 w 4motion)
Mógłbyś choć dać znać, jak powinienem skonfigurować te wszystkie systemy ogrzewania i inne, abym mógł używać auta zimą?

Pozdr
MC
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bim 
Kombatant
Jacek


Twój sprzęt: Peugeot Adriatik 2,5D 1991 rok
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Piwa: 124/89
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 2020-08-06, 20:15   

Fajny monolog między dwoma nickami :shock:

Koniec końców będzie the end:-) 8-)
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Oldzbig 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Grand California 4motion 680
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Kwi 2020
Piwa: 20/6
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2020-08-06, 21:28   

Przepraszam że zasugerowałem Gc przed przetestowaniem
Ostatnio zmieniony przez Oldzbig 2020-08-06, 23:26, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Oldzbig 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Grand California 4motion 680
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Kwi 2020
Piwa: 20/6
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2020-08-06, 23:22   

Oldzbig napisał/a:
Makaronek po miesiącu użytkowania nie polecam gcali. To ciekawa i ładnie opakowana papranina a serwis jeszcze gorszy. Następnym razem jednak bym się decydował na solidną zabudowę. Co do konfiguracji to myślałem że zamawiałem wszystko a okazało się że nie mam asystenta pasa ruchu, co do użytkowania w zimie to nie wiem czy zrobili jakąś izolację, szyny szuflad przykręcane na jedną śrubę pourywały się już, wszystko trzeszczy i stuka podczas jazdy, czekam na wymianę panelu szafek który był zamontowany na połamanych elementach i odpadał, z wnętrza szafki pod kuchnią widać przeswit na zewnątrz.
Auto ok fajnie się prowadzi i jestem zadowolony ale zabudowa to do rozebrania i złożenia na nowo z uzupełnieniem wielu elementów takich jak izolacja, koło zapasowe, drabinka do wejścia na łóżko, usztywnienie paneli ścian wewnętrznychitp. Jeśli nie jesteś stary i możesz trochę poczekać to zamów golasa 4x4 i resztę zrób sam albo zleć tym którzy mają o tym pojęcie ale Krotoskiego omijaj z daleka.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
RoWeRs 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: T6 california
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Kwi 2015
Piwa: 12/4
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-08-06, 23:49   

Salek, to, że cali nie spełniła oczekiwań Twoich znajomych nie oznacza, że cała rzesza innych rodzinek krążących po świecie cali jest niezadowolona. Sam zapewne widziałeś na niejednym kempingu rodzinkę w cali – jest dość popularna ;)
Z poprzednich wypowiedzi można na pewno wysnuć 2 wnioski. Emocje to zły doradca oraz to, że kupione małe auto będzie z czasem na pewno za małe ;)
Makaronek, przeszedłeś niezłą burzę w domu, może nawet sztorm. Od namiotu dachowego na bmw, przez busa do kampera, od auta wyprawowego po kolubrynę, która po deszczu będzie miała problem wyjechać o własnych siłach z łąki nad rzeką ;)
Trudno Ci doradzać, bierz auta i testuj. VW da Ci auto na weekend.
_________________
VW T6 CALI | VW CADDY
Wycieczki rowerowe
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***