|
|
VW California - sprawdzony dealer? |
Autor |
Wiadomość |
RoWeRs
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: T6 california
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Kwi 2015 Piwa: 12/4 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-08-27, 21:29
|
|
|
Caravela to dziwne auto. Owszem te ok 40 cm więcej na bagaż jest cenne ale rozstaw osi jest dla mnie nie dopuszczalny. Jeżdżę czasem takim autem i jest upierdliwe po mieście. Nie staniesz na każdym miejscu, musisz już pamiętać, że tylne koła są daleko i będą jeździć po krawężniku
Odpada jako auto na co dzień. W tej długości masz sprintera chyba 316 4x4 - był prezentowany w terenwizji. Jak dla mnie przesadnie uzbrojony ale może dla Ciebie taka koncepcja auta podwyższonego z napędem na 4 o krótkim zwisie była by idealna. Przyzwoity napęd, akceptowalne wnętrze (deska itp.) Nie faszerując tego auta szpejem ofrołdowym może by utrzymał cenę californi ale w zamian była by łazienka i większa przestrzeń „do pracy” |
_________________ VW T6 CALI | VW CADDY
Wycieczki rowerowe |
|
|
|
|
makaronek
doświadczony pisarz
Dołączył: 10 Lip 2020 Otrzymał 3 piw(a) Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2020-08-29, 23:21
|
|
|
Powoli już mi się krystalizuje, ale jeszcze nie wybrałem - nie wszystko jeszcze widziałem i też na pewno trochę zależy od ceny, a przede wszystkim może się okazać, że wybór stanie na finansowaniu.
Krimar - Ebacampa jeszcze nie widziałem, bo byli na urlopie - wybieram się do nich w nadchodzącym tygodniu. Jest to ostatnia zabudowa, jaka może przechylić szalę jeszcze w stronę Rangera z kapsułą. Generalnie te zabudowy na pickupa mają dla mnie trzy potężne wady:
1. Mega długie terminy i rozjeżdżają się z terminami auta (lipiec -wrzesień najwcześniej - ebacamp też na te swoje kapsuły)
2. Z powyższego powodu (auto na luty, kapsuła na wrzesień) są praktycznie nieleasingowalne - nikt w fordzie tego nie chce ruszać - mam super ofertę na rangera z nowej produkcji z full ledami juz najwyzszym wyposazeniem i nie moge kobiety od nich przekonac, ze kapsula to nie zabudowa... Zobacze jeszcze Ebaca, moze jak mnie wybitnie porwie to powalczę, ale musiałbym mieć ich pełne wsparcie w kwestii finansowania - może mają jakieś sposoby żebym mógł Rangera odebrać w lutym a po kapsułę się zgłosić w lipcu faktycznie i to wszystko wyleasingować, ja się chyba poddaję - za dużo kompromisów i trudów, a ze mnie taki offroadowiec jak z Kubicy rajdowiec - szybciej sobie krzywdę zrobię niż gdzieś dojadę. na AWD mi bardzo zależy ale to nie musi być wjazd do lasu albo w bagno, bardziej "wyjazd" z opresji, niż celowy w nią wjazd )
3. Wbrew pozorom to nie jest rozwiązanie ani elastyczne ani tanie (wychodzi jak za wavecampera fajnie wyposażonego i drożej niż randger). Zdejmowanie i zakładanie tej budy mieszkając w bloku też będzie upierdliwe
Byłem w TransaMie (r560 4x4), byłem w Beskidii (fajne kapsuły) i byłem w Wave.
W TransaM oglądałem zabudowę ale na Ducato (r540) - strasznie ciasna i niska, ale transit (r560) jest dłuższy pół metra i 20 cm wyższy (ale ma krótsze łóżko, to może być decydujące bo to z ducato już było praktycznie na styk). Dostałem fajną ofertę na doposażenie (czyli na to, co robią w Polsce - solary, przetwornice, dodatkowy aku, ogrzewanie szarej etc). We wrześniu mają mieć w końcu transita, więc pojadę do Pszczyny raz jeszcze.
W Wavecamper ogladałem zabudowy long i short, i tu pełna zgoda z Rowersem, że o wiele bardziej przemawia do mnie krótka. Z tego kampera i tak się ucieka gdzie się da, a 40 cm bardziej niz korzysc wewnatrz, daje masakre na zewnatrz. Ta mniejsza wersja jest krótsza od bmw5 auto miejskie normalnie ) i jest taka przytulniejsza, do tego w terenie zawsze to pare stopni kątów zejścia i natarcia i mniejsza szansa zwieszenia się na garbie jak Obama w bestii kiedyś ))) Jakość wavecampera i osoba tego Pana Karola to jest dla mnie wzór. Nadal jednak przeraża mnie brak prysznica i toalety wewnątrz.
Na razie mam jeszcze kilka aspektów, których nie jestem do końca pewien:
- czy znajdę parking w miarę blisko na auto powyżej 2m
- co będę robił (obecnie moja firma jest w zawieszeniu, bo to firma w Brazylii...) - jak się odwiesi w końcu to raczej będę spędzał w kamperze po kilka miesięcy w roku (3 Brazylia, 1 Urlop samolotowy, 5 kamper i 3 mieszkanie) - i wtedy pewnie transit. Jak znajdę jakąś "normalną" pracę, to pewnie z kolei wavecamper, bo auto będzie raczej weekendowe i na co dzień, na dłuższy wyjazd najwyżej zabiorę dodatkowe baniaki i namiot na prysznic.
- co mi pokaże ebacamp
- gdzie uda mi się dostać leasing i czy mam co rozpatrywać kapsułę
- jak końcowo (leasing, cena, ubezpieczenie) będzie wyglądać oferta - bo czasem na pierwszy rzut oka taki r560 jest o 40 tys tańszy, a później się okaże że jak wjedzie VW ze swoim leasingiem 103%, ubezpieczeniem 2.5% i autem sprzedanym jako "demo" z rabatem 15%, to te 40 tys z transita połknie jednym kłapnięciem )
Także faktycznie ja do końca nie wiem czego chcę, ale już dzięki Wam również na pewno jestem tej wiedzy bliższy ) Przede wszystkim wszędzie jeżdżę (balcamp, azar, beskidia, transam, dealer forda w krakowie, wavecamper no i niedługo ebac), co trochę świadczy, że te moje rozterki nie wynikają z gówniarstwa i rozchwiania emocjonalnego, tylko właśnie z powagi sytuacji )
a tego sprintera z terenwizji bym się bał, tam już ruda go żarła aż głośno było... ) nie mam odwagi na używanego sprintera, a nówki mi nikt takiej zabudowy nie zrobi. |
|
|
|
|
|
makaronek
doświadczony pisarz
Dołączył: 10 Lip 2020 Otrzymał 3 piw(a) Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2020-08-29, 23:47
|
|
|
otworzyłem to, zobaczyłem, że Ebacamp i dalej już popłynąłem ze swoimi wynurzeniami, a później wróciłem do tego artykułu i to może mieć naprawdę sporo sensu głównie za sprawą objęcia tego jako całości przez Isuzu. Jak będę w Eba to zobaczę kapsułę, może właśnie mi coś podpowiedzą (wolałbym forda rangera, ale kto wie... w międzyczasie popatrzę na isuzu ) dzieki |
|
|
|
|
Cyryl
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 300/13 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-08-30, 05:36
|
|
|
a ja przedwczoraj byłem we wrocławskim salonie VW i oglądałem Califorinię Grand.
oczywiście jako posiadacz dużego kampera już nie przesiadłbym się na mniejszy, ale tak z ciekawości obejrzałem i miło pogadałem ze sprzedającym.
najbardziej podobały mi się następujące rzeczy:
od razu widać, że wszystko jest "od jednej matki", w moim kamperze fotele kierowcy i pasażera są od Fiata, a pozostałe od Rimora, a tu wszystkie identyczne.
kamper jest w zasadzie na dwie osoby, bo na tylnych drzwiach są zawieszone dwa fotele turystyczne i to jest z braku schowków zewnętrznych bardzo dobre rozwiązanie.
stolikiem turystycznym do tych foteli na zewnątrz jest wewnętrzny stolik, który można wyciągnąć i ustawić na ziemi. pomysłowe rozwiązanie oszczędzające miejsce i wagę.
minus to wysoka podłoga i aby się wyprostować stosunkowo wysoki dach i pewnie to przekłada się na zużycie paliwa przy większych prędkościach. |
_________________
|
|
|
|
|
Oldzbig
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Grand California 4motion 680
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Kwi 2020 Piwa: 20/6 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2020-08-30, 07:50
|
|
|
Makaronek, żeby mieć pełne rozeznanie w kapsułach to jeszcze musisz odwiedzić wirtualnie lub osobiście Geocamper Kaliningrad. |
|
|
|
|
Oldzbig
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Grand California 4motion 680
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Kwi 2020 Piwa: 20/6 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2020-08-30, 07:56
|
|
|
Cyryl napisał/a: | a ja przedwczoraj byłem we wrocławskim salonie VW i oglądałem Califorinię Grand.
stolikiem turystycznym do tych foteli na zewnątrz jest wewnętrzny stolik, który można wyciągnąć i ustawić na ziemi. pomysłowe rozwiązanie oszczędzające miejsce i wagę.
Stoliki są dwa drugi jest schowany na drzwiach za jednym z foteli zewnętrznych
minus to wysoka podłoga i aby się wyprostować stosunkowo wysoki dach i pewnie to przekłada się na zużycie paliwa przy większych prędkościach. |
Ten minus jest rekompensowany napędem na 4 koła i reduktorem oraz dużą kubaturą do zabudowy różnych rzeczy pod podłogą np koła zapasowego, sprężarki, zbiorników itp. |
|
|
|
|
makaronek
doświadczony pisarz
Dołączył: 10 Lip 2020 Otrzymał 3 piw(a) Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2020-08-30, 18:26
|
|
|
oldzbig - to polecasz te grandy kalifornie czy nie?
co do geocampera - przegladalem te ich kapsuly ale jakos mnie nie porwaly - to takie azar4 tylko biedniejsze w wykonaniu i chyba bez łazienki. Wg mnie najwiecej sensu maja kapsuly beskidia.eu - niewykorzystanie w takiej kapsule mozliwosci otwierania dachu (ktory idealnie niweluje wade duzej powierzchni w trasie i małej wysokosci na postoju), to marnotrastwo. Azar i geo są fajne, ale trudne w wylizingowaniu i drogie - w beskidii w cenie Geo mialbym wszystko zrobione wg mojego widzimisie i z otwieranyn pop-up TWARDYM dachem.
zastanawiam sie ciagle nad zakupem rangera w lutym i stopniowym ogarnieciu spania w trakcie roku - czy to za pomoca kapsuly, czy przyczepki, czy moze na poczatku namiotu dachowego - zobacze jeszcze co zaproponuje Ebac. Takie rozwiazanie ma wielka zalete w postaci finansowania fordowskiego na wozidlo i nauczylbym sie tez troche jezdzic w terenie.
Najblizej mi obecnie do dwoch rozwiazan, do wavecampera (500cm/199cm) i do Randgera r560 (600cm/270cm), oba w AWD, oba z blokada dyffa - na moje potrzeby terenowe wystarczą. Transit jest tańszy, ma foremną łazienkę i mniejszy problem z izolacją (to jest znaczna wada małych californii, że otworzenie dachu powoduje ubytek ciepła zgodnie z info od Rowersa, a nieotworzenie dachu z kolei czyni ten samochód zbyt miniaturowym), cali ma lepsze systemy jazdy (AT, DCC, full led, deska z passata) i jest kompaktowa i bardziej codzienna
Wydaje mi sie, ze zwyciezy rozwiazanie blizsze mojemu stylowi zycia w 2021 roku i pracy, ktora bede wykonywal. Jesli wyjezdzac bede w weekendy i raz na kwartal na dluzej to wtedy pewnie wavecamper na dłuższy wyjazd najwyzej z przyczepką, a jesli w kamperze bede spedzal 3-5m w roku to pewnie r560 na transicie, bo w wavecamperze z tymi baniakami po 20litrow da sie wytrzymac bez cywilizacji max 3 dni.
Całe szczęscie, że w tym całym wyborze przynajmniej zakotwiczyłem się w tym 4x4, bo jakbym miał pełną gamę do wyboru globów, affinity, zabudów na ducato etc to bym dostał choroby jakiejś nerwowej, i Wy też ze mną ))
Ciekaw jestem zabudowy crafterow przez Ebaca (jako alternatywa dla transita)
Gdybym nie cisnal tak bardzo na 4x4 na pewno zainteresowalbym sie Randgerem 535 - malym campervanem z toaleta i lazienka na bazie fiata talento (chociaz rozne zrodla podaja roznie w kwestii jego wysokosci, jesli mialoby to przekroczyc 199cm to nie ma absolutnie sensu) |
|
|
|
|
Oldzbig
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Grand California 4motion 680
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Kwi 2020 Piwa: 20/6 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2020-08-30, 19:37
|
|
|
Dla mnie jest to rozwiązanie optymalne choć nie idealne. Wynika z moich doświadczeń ( 2 przyczepy, kamper, ciężarówka, zabudowa w terenówkach, Namiot dachowy, wyprawówka) wieku, potrzeby zmiany samochodu którym jeździłem 14 lat ( hilux z geo pierwszym wyprodukowanym w Kaliningradzie z którego byłem bardzo zadowolony ale trochę mi się znudził) i jest efektem 2 letnich poszukiwań.Grand California ma trochę ze wszystkich poprzednich rozwiązań jest najbardziej uniwersalna ale w żadnej konkurencji ( dzielność, komfort, ekonomia i inne nie zajmie pierwszego miejsca). Coś mi się wydaje że Ty szukasz rozwiązania idealnego a takiego nie ma. |
|
|
|
|
makaronek
doświadczony pisarz
Dołączył: 10 Lip 2020 Otrzymał 3 piw(a) Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2020-08-31, 13:57
|
|
|
Oldzbig napisał/a: | Dla mnie jest to rozwiązanie optymalne choć nie idealne. Wynika z moich doświadczeń ( 2 przyczepy, kamper, ciężarówka, zabudowa w terenówkach, Namiot dachowy, wyprawówka) wieku, potrzeby zmiany samochodu którym jeździłem 14 lat ( hilux z geo pierwszym wyprodukowanym w Kaliningradzie z którego byłem bardzo zadowolony ale trochę mi się znudził) i jest efektem 2 letnich poszukiwań.Grand California ma trochę ze wszystkich poprzednich rozwiązań jest najbardziej uniwersalna ale w żadnej konkurencji ( dzielność, komfort, ekonomia i inne nie zajmie pierwszego miejsca). Coś mi się wydaje że Ty szukasz rozwiązania idealnego a takiego nie ma. |
dzięki, pewnie sie o tym boleśnie przekonam Szukam rozwiązania idealnego, ale wiem też, że na koniec będzie to sporo kompromisów Kampervany tej wielkości są właśnie takie - we wszystkim niezłe, w niczym idealne - i mam wrażenie, że na pierwsze tego typu auto są rozwiązaniem optymalnym - można wtedy zobaczyć (w przyjemny sposób) w którym kierunku tę pasję rozwinąć
to już wiem przynajmniej skąd ten Geokamper |
|
|
|
|
Zbynek
zaawansowany
Twój sprzęt: Był: Knaus Boxstar 600
Dołączył: 22 Kwi 2017 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2020-09-01, 13:33
|
|
|
makaronek napisał/a: | Oldzbig napisał/a: | Dla mnie jest to rozwiązanie optymalne choć nie idealne. Wynika z moich doświadczeń ( 2 przyczepy, kamper, ciężarówka, zabudowa w terenówkach, Namiot dachowy, wyprawówka) wieku, potrzeby zmiany samochodu którym jeździłem 14 lat ( hilux z geo pierwszym wyprodukowanym w Kaliningradzie z którego byłem bardzo zadowolony ale trochę mi się znudził) i jest efektem 2 letnich poszukiwań.Grand California ma trochę ze wszystkich poprzednich rozwiązań jest najbardziej uniwersalna ale w żadnej konkurencji ( dzielność, komfort, ekonomia i inne nie zajmie pierwszego miejsca). Coś mi się wydaje że Ty szukasz rozwiązania idealnego a takiego nie ma. |
dzięki, pewnie sie o tym boleśnie przekonam Szukam rozwiązania idealnego, ale wiem też, że na koniec będzie to sporo kompromisów Kampervany tej wielkości są właśnie takie - we wszystkim niezłe, w niczym idealne - i mam wrażenie, że na pierwsze tego typu auto są rozwiązaniem optymalnym - można wtedy zobaczyć (w przyjemny sposób) w którym kierunku tę pasję rozwinąć
to już wiem przynajmniej skąd ten Geokamper |
Z tego co piszesz to nie masz żadnego doświadczenia w kamperowaniu. Może najpierw wynajmij na weekend ze dwa rodzaje kamperów, sprawdzisz "w praniu" jakie mają wady i zalety, będziesz już mniej więcej wiedział czego oczekiwać.
A jak już będziesz wiedział to kupuj bazę, daj komuś do zabudowy żeby mieć jak chcesz, znajdź kogoś ogarniętego od leasingów i zrób leasing zwrotny. |
|
|
|
|
makaronek
doświadczony pisarz
Dołączył: 10 Lip 2020 Otrzymał 3 piw(a) Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2020-09-01, 18:54
|
|
|
Zbynek napisał/a: |
Z tego co piszesz to nie masz żadnego doświadczenia w kamperowaniu. Może najpierw wynajmij na weekend ze dwa rodzaje kamperów, sprawdzisz "w praniu" jakie mają wady i zalety, będziesz już mniej więcej wiedział czego oczekiwać.
A jak już będziesz wiedział to kupuj bazę, daj komuś do zabudowy żeby mieć jak chcesz, znajdź kogoś ogarniętego od leasingów i zrób leasing zwrotny. |
nie wiem z czego wynika dokładnie ta teza o moim braku doświadczenia - zgodzę się, że nie wiem czego chcę (albo nie do końca umiem określić czego będę chciał najbliższe 3-4 lata), ale to nie wynika z niewiedzy, bo akurat ograniczenia i zalety każdego z rozwiązań rozumiem.
Poza tym jestem zdania, że to całe kamperowanie można całkiem sensownie "dostosowywać" do swoich potrzeb, czy to obierając szlak, czy dobudowując jakieś funkcjonalności, czy dogadując się z napotkanymi osobami - większego kampera jakimś parkingiem, brak łazienki w mniejszym jakimś sposobem albo dogadaniem się etc - i to też jest jakaś forma przygody. Co mi na pewno ciężko będzie przeskoczyć to brak napędu 4x4, brak otrzymania finansowania, czy okropną deskę rozdzielczą w ducato przecież dywanem jej nie obłożę |
|
|
|
|
Cyryl
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 300/13 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-09-01, 19:01
|
|
|
makaronek napisał/a: | ...nie do końca umiem określić czego będę chciał najbliższe 3-4 lata... |
kurczę, gdybym coś takiego powiedział wiele lat temu żonie w dzień ślubu, dzisiaj byłbym wolnym człowiekiem. |
_________________
|
|
|
|
|
makaronek
doświadczony pisarz
Dołączył: 10 Lip 2020 Otrzymał 3 piw(a) Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2020-09-01, 19:40
|
|
|
Cyryl napisał/a: | makaronek napisał/a: | ...nie do końca umiem określić czego będę chciał najbliższe 3-4 lata... |
kurczę, gdybym coś takiego powiedział wiele lat temu żonie w dzień ślubu, dzisiaj byłbym wolnym człowiekiem. |
Nie wiem czy moja narzeczona jest na mnie bardziej zła za takie podejście, czy za zakup kampera ))) Ja niestety zawodowo zajmuję się analityką ryzyka, biznesową etc.... U mnie wszystko - od zakupu auta, poprzez malowanie ścian, na zdrowiu skończywszy, jest efektem pracy w excelu, obliczeń, priorytetów.... a na koniec rzucam to wszystko do śmieci i kupuję sercem )) tak kupiłem Alfę Romeo właśnie - pojechałem po Seata dla narzeczonej, zajrzałem na chwilę do salonu zobaczyć Giuliettę 150KM, a wyjechałem Giuliettą Veloce i Giulią Veloce dla siebie ) Także nie gwarantuję, że po milionach stron wynurzeń i obliczeń tutaj na koniec kupię integrę albo Grand Californię ) |
|
|
|
|
Cyryl
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 300/13 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-09-01, 19:42
|
|
|
makaronek napisał/a: | ...a na koniec rzucam to wszystko do śmieci i kupuję sercem ))... |
czyli nie umrzesz bezpotomnie. |
_________________
|
|
|
|
|
RoWeRs
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: T6 california
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Kwi 2015 Piwa: 12/4 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-09-02, 20:38
|
|
|
właśnie stanął koło mnie po sąsiedzku. Ładnie to wygląda ale to zabudowa 'burow' na stałe dla 2 osób.
ranger-burow.jpg ranger burow |
|
Plik ściągnięto 5 raz(y) 331,09 KB |
|
_________________ VW T6 CALI | VW CADDY
Wycieczki rowerowe |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|