Zastosowanie LiFePO4 w zabudowie. |
Autor |
Wiadomość |
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE
Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 328/457 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2020-09-06, 13:29
|
|
|
polaris20 napisał/a: | Jaka jest różnica miedzy tą baterią za 1260zł 110AH od zestawów za 2500zł 100AH |
Różnica jest w napięciu, to z Twojego linka to jedno ogniwo dające 3,2V, aby zastosować to w kamperze, musisz kupić takie 4 szt....
+ do tego BMS... |
_________________ Pozdrawiam - Darek
|
|
|
|
|
polaris20
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Hymer 55 było 2.5 jest 2.8 :)
Nazwa załogi: Drużyna J&J Joanna i Jacek
Dołączył: 14 Sie 2012 Piwa: 2/3 Skąd: Szczecin-Dziwnówek
|
Wysłany: 2020-09-06, 15:01
|
|
|
o dziękuję za odpowiedź czyli mam rozumieć że zestaw za 2500k od kolegi z forum jest uczciwą dobrą ofertą, tyle na głowie, że nie mam już czasu na szukanie po necie... ile waży taka bateria przystosowana do kampera ? |
_________________ Zapraszamy do naszego skromnego Bursztyna w Międzywodziu. Tani camping 200m od morza. osrodekbursztyn.com |
|
|
|
|
andi at
Kombatant
Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy Dołączył: 20 Lis 2008 Piwa: 80/38 Skąd: wieden
|
Wysłany: 2020-09-06, 15:52
|
|
|
Zadzwoń i się dowiesz Kontakt: 600-028-837
Nazwa załogi: papamila |
|
|
|
|
papamila
Kombatant
Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 120/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2020-09-06, 16:16
|
|
|
100 -15kg
130 - 20,5kg |
|
|
|
|
YAN
weteran
Twój sprzęt: Trafic 2,0 115 dci 2007
Dołączył: 23 Wrz 2011 Piwa: 33/18 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2020-09-06, 16:30
|
|
|
papamila napisał/a: | na dziś mam
100Ah w cenie 2500 brutto
130Ah -3000zł
naturalnie, nowe, paragon lub faktura VAT
wbudowany BMS i Bluetooth
tel 600-028-837 |
A ile ładowarka do tego ? |
_________________ Yan
Mam swój mały świat hen za morzem smutków, za górami marzeń tam.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11537 |
|
|
|
|
papamila
Kombatant
Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 120/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2020-09-06, 16:54
|
|
|
20A - 280zł
30A - 390zł |
|
|
|
|
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE
Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 328/457 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2020-09-06, 16:59
|
|
|
polaris20 napisał/a: | Dodam, że musze owy zestaw przewieźć samolotem |
To będzie niestety niemożliwe...
TU masz przepisy regulujące taki zakaz.
|
_________________ Pozdrawiam - Darek
|
|
|
|
|
papamila
Kombatant
Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 120/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2020-09-06, 17:10
|
|
|
Banan ma racje- samolotem bedzie kłopot
szacuję koszt wysyłki kurierskiej na ok 25-40€
podaj adres pocztowy to bede mógł wycenic.
idzie 4 dni |
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
polaris20
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Hymer 55 było 2.5 jest 2.8 :)
Nazwa załogi: Drużyna J&J Joanna i Jacek
Dołączył: 14 Sie 2012 Piwa: 2/3 Skąd: Szczecin-Dziwnówek
|
Wysłany: 2020-09-07, 20:57
|
|
|
Calle Ulpiano Blanco, 81, 41020 Sevilla, Hiszpania |
_________________ Zapraszamy do naszego skromnego Bursztyna w Międzywodziu. Tani camping 200m od morza. osrodekbursztyn.com |
|
|
|
|
papamila
Kombatant
Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 120/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2020-09-07, 21:51
|
|
|
koszt wysyłki to 30 EUR |
|
|
|
|
Neno
zaawansowany
Dołączył: 14 Lip 2011 Piwa: 73/24 Skąd: Zambrów
|
|
|
|
|
YAN
weteran
Twój sprzęt: Trafic 2,0 115 dci 2007
Dołączył: 23 Wrz 2011 Piwa: 33/18 Skąd: Mazowsze
|
|
|
|
|
papamila
Kombatant
Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 120/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2020-09-08, 10:13
|
|
|
100 Ah -350 x 171 x 206 mm
130 Ah -350 x 171 x 258 mm |
|
|
|
|
marcincin
zaawansowany
Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Sty 2013 Piwa: 45/34 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-09-23, 23:34
|
|
|
Odgrzewam temat - zamierzam zakupić aku LiFePo4 (z BMS'em) i wstawić go do istniejącej instalacji w kamperze w miejsce kwasiaka. Nie chcę jakoś drastycznie ingerować w istniejącą instalację i zastanawiam się, czy w przypadku mojej instalacji będzie to bezpieczne. Rozkminiam następujące zagadnienia:
1. Mój alternator jest "inteligentny" i czasami podaje ponad 15V (w fazie wyrównywania cel) - z opisu BMS'a wynika, że ma on zabezpieczenie przed zbyt wysokim napięciem ładowania - uznaję więc, że ten problem załatwi BMS.
2. Ładowanie z solara - sterownik ładowania ma trzy tryby pracy - mogę przestawić go na napięcie 14,3V - problemu nie ma
3. Ładowanie ze słupka także nie będzie problemem - obecna ładowarka ma przełącznik trybu pracy i mogę ją przestawić na napięcie 14,3V - daje max 16A
4. Ze względu na konstrukcję istniejącego energobloku chciałbym ograniczyć max prąd jaki może popłynąć przez energoblok w trakcie ładowania z alternatora. Dzisiaj sprawdziłem, że energoblok ma 70 amperowy przekaźnik łączący obwód alternatora (aku rozruchowego) z instalacą zabudowy. Chciałbym, aby maksymalny prąd jaki popłynie przez energoblok w trakcie ładowania nie przekraczał 40A (zakładam, że w trakcie jazdy zazwyczaj pracuje lodówka [16A], reszta [24A] ładuje akumulator pokładowy). Obecna instalacja poprowadzona jest przewodami o średnicy 10mm2 - połączenie akumulator samochodowy -> energoblok (jakieś 2m), energoblok-> akumulator pokładowy (około 1m). Teraz pytanie: czy ten przekrój i długość przewodów będzie wystarczająca i bezpieczna? Potrafię wyliczyć rezystancję przewodu, ale nie wiem jaka ona powinna być, aby przewód działał za skuteczny ogranicznik prądu podczas ładowania z alternatora (przy założonej wartości 40A). Podpowie ktoś?
Może jeszcze jest coś, na co powinienem zwrócić uwagę. |
_________________ Marcincin
|
|
|
|
|
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
|