Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik 2.8 D bez turbo 64KW w Ducato z 1998 roku:
Autor Wiadomość
Rowaw 
trochę już popisał

Dołączył: 24 Lis 2019
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2019-11-26, 22:07   

SlawekEwa napisał/a:
Rowaw napisał/a:
więc może się przemogę..

i po kupieniu zawsze można silnik wymienić :bigok


Dobre. Nie no, nie po to kupuję, żeby od razu wymieniać. Chcę trochę pojeździć...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 212/479
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2019-11-26, 22:27   

Rowaw napisał/a:
Chcę trochę pojeździć..

pojeżdzisz i zmienisz zdanie :bajer
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bercik 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: DcatoII Pilote
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2013
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2019-11-26, 22:31   

W kamperze ważny jest układ, stan zabudowy i podwozia reszta to części zamienne :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rowaw 
trochę już popisał

Dołączył: 24 Lis 2019
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2019-11-26, 22:57   

bercik napisał/a:
W kamperze ważny jest układ, stan zabudowy i podwozia reszta to części zamienne :spoko


Coś w tym jest, ale silnik to serce auta.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rowaw 
trochę już popisał

Dołączył: 24 Lis 2019
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2019-11-27, 17:52   

SlawekEwa napisał/a:
Rowaw napisał/a:
więc może się przemogę..

i po kupieniu zawsze można silnik wymienić :bigok


O ile to się opłaca. Sprzedający bardzo wysoko ceni starego kampa za naprawdę dobrze utrzymane auto i zabudowę w zasadzie bez żadnych uszkodzeń. Ale auto to golas: bez klimy, tempomatu i ABS-u. Może dołożyłbym klimę, ale do tego jeszcze wymiana silnika - sumarycznie koszt ogromny. Odpada, stąd moje pytanie właśnie o silnik w temacie tego posta.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
JaroW 
stary wyga
JaroW


Twój sprzęt: FIAT Ducato CI Riviera 500
Nazwa załogi: JaroW+BaWa
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Sie 2008
Piwa: 22/17
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 2019-12-03, 08:35   

Rowaw napisał/a:
SlawekEwa napisał/a:
Rowaw napisał/a:
więc może się przemogę..

i po kupieniu zawsze można silnik wymienić :bigok


O ile to się opłaca. Sprzedający bardzo wysoko ceni starego kampa za naprawdę dobrze utrzymane auto i zabudowę w zasadzie bez żadnych uszkodzeń. Ale auto to golas: bez klimy, tempomatu i ABS-u. Może dołożyłbym klimę, ale do tego jeszcze wymiana silnika - sumarycznie koszt ogromny. Odpada, stąd moje pytanie właśnie o silnik w temacie tego posta.


PROSTE --- nie kupuj.
_________________
Nowy CamperoManiak -> to ja.

Nie piszę poprawnie po polsku
.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Rowaw 
trochę już popisał

Dołączył: 24 Lis 2019
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2020-09-01, 17:35   

JaroW napisał/a:
Rowaw napisał/a:
SlawekEwa napisał/a:
Rowaw napisał/a:
więc może się przemogę..

i po kupieniu zawsze można silnik wymienić :bigok


O ile to się opłaca. Sprzedający bardzo wysoko ceni starego kampa za naprawdę dobrze utrzymane auto i zabudowę w zasadzie bez żadnych uszkodzeń. Ale auto to golas: bez klimy, tempomatu i ABS-u. Może dołożyłbym klimę, ale do tego jeszcze wymiana silnika - sumarycznie koszt ogromny. Odpada, stąd moje pytanie właśnie o silnik w temacie tego posta.


PROSTE --- nie kupuj.


A jednak. Kupiłem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 301/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-09-01, 21:12   

Rowaw napisał/a:
amples napisał/a:
Rowaw napisał/a:
ale ponoć momentem obrotowym nadrabia.

2.8D Iveco
moc 87 (64)/3800
moment NM 180/2000

2.5TD Iveco
moc 116 (85)/3800
moment NM 245/2000


Tak, to ten pierwszy silnik. 1800 NM.


chyba pomyliłeś z Iveco EuroStar z tamtego okresu z silnikiem Currsor 10 o pojemności 13,8l, mocą 420KM i momentem 1900Nm.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rowaw 
trochę już popisał

Dołączył: 24 Lis 2019
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2020-09-08, 22:21   

Cyryl napisał/a:
Rowaw napisał/a:
amples napisał/a:
Rowaw napisał/a:
ale ponoć momentem obrotowym nadrabia.

2.8D Iveco
moc 87 (64)/3800
moment NM 180/2000

2.5TD Iveco
moc 116 (85)/3800
moment NM 245/2000


Tak, to ten pierwszy silnik. 1800 NM.


chyba pomyliłeś z Iveco EuroStar z tamtego okresu z silnikiem Currsor 10 o pojemności 13,8l, mocą 420KM i momentem 1900Nm.


Jasne, bzdura wyszła. 180 NM. ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rumburak 
zaawansowany

Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2017
Piwa: 31/13
Skąd: Krajna
Wysłany: 2020-09-09, 09:26   

Rowaw
Skoro kupiłeś kampera z tym silnikiem to napisz o wrażeniach z jazdy. Tzn. Poziom hałasu? Czy utrzymuje prędkość tirową na płaskim bez wciskania pedału gazu do podłogi? No i jak się zachowuje w górach?
EDIT: Jaka jest realna waga twojego kampera?
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rowaw 
trochę już popisał

Dołączył: 24 Lis 2019
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2020-11-01, 21:56   

Rumburak napisał/a:
Rowaw
Skoro kupiłeś kampera z tym silnikiem to napisz o wrażeniach z jazdy. Tzn. Poziom hałasu? Czy utrzymuje prędkość tirową na płaskim bez wciskania pedału gazu do podłogi? No i jak się zachowuje w górach?
EDIT: Jaka jest realna waga twojego kampera?


Przepraszam, że tak późno odpowiadam, ale sądziłem, że już nikt w tej sprawie się nie odezwie. Wrażenia z jazdy mam nader pozytywne. Pojeździłem trochę po Sudetach, w lecie 1200 km na nizinach. Z konieczności robię odcinki 250-300 km na raz i postój. Nie wiem, jak opisać poziom hałasu, ale oczywiście nie można tego porównywać z samochodem osobowym. Najbardziej odczuwalny jest przy prędkościach 100-110 km/h. Szybciej nie jeżdżę, mógłbym, ale to jest kamper: z założenia nie spieszę się i jadę oszczędnie (ten silnik obciążony i na trasach z przewagą ekspresówek pali 10l/100, pusty i poza autostradami pali między 8 a 9 l/100). Na płaskim spokojnie jedzie 100-110 bez pedału w podłodze. W górach? Jestem naprawdę pozytywnie zaskoczony. Żadnych problemów. Ale o tym pisano już i na tym forum i na fb, że jest kolosalna różnica właśnie w górach między silnikiem 2.5 a 2.8: tamten ledwo dycha, ten podjedzie wszędzie.
Realna waga mojego kampa to 2400 kg (z pustym bakiem na wodę, z pełnym bakiem paliwa, bez wyposażenia w środku).
Pytaj, jeśli to za mało.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rumburak 
zaawansowany

Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2017
Piwa: 31/13
Skąd: Krajna
Wysłany: 2020-11-02, 13:38   

W zeszłym roku byłem mocno zainteresowany wymianą silnika 2.5D 75km w moim kamperku na 2.8D. Większość mi odradzała, argumentując tym, że niczego więcej od wolnossącego silnia nie uzyskam. (Blok silnika 2.8D pasuje do starej skrzyni biegów, więc zmiana nie byłaby aż tak skomplikowana.)
Po Twoim opisie użytkowania 2.8D może w przyszłości powrócę do tematu swapu silnika.
Dzięki za odpowiedź.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rowaw 
trochę już popisał

Dołączył: 24 Lis 2019
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2020-11-02, 22:36   

Rumburak napisał/a:
W zeszłym roku byłem mocno zainteresowany wymianą silnika 2.5D 75km w moim kamperku na 2.8D. Większość mi odradzała, argumentując tym, że niczego więcej od wolnossącego silnia nie uzyskam. (Blok silnika 2.8D pasuje do starej skrzyni biegów, więc zmiana nie byłaby aż tak skomplikowana.)
Po Twoim opisie użytkowania 2.8D może w przyszłości powrócę do tematu swapu silnika.
Dzięki za odpowiedź.


Powodzenia. Rzuć jeszcze to hasło starym (czyt.: doświadczonym) użytkownikom 2.8D Iveco. Pokiwają tylko głową i powiedzą: no to sobie pojeździsz. Tak miałem ostatnio z takim wilkiem tras. Tylko potwierdza to dla mnie wszystkie opinie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***