Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: janusz
2009-01-19, 11:42
Pneumatyczna stabilizacja tylnego zawieszenia
Autor Wiadomość
Horte 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2017
Piwa: 10/7
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2020-09-02, 05:36   

Z tego co widzę, to masz zamontowany resor jednopiórowy. Ducato miały również montowane resory dwupiórowe dla wersji przewożące większe obciążenia. Założenie poduszek, to tylko środek zaradczy a nie zlikwidowanie problemu.
Jeżeli chcesz aby tylny zawias był zrobimy porządnie, to mogę polecić tobie warsztat zajmujący się resorami w Rogalinku. Mają bardzo duże doświadczenie w dostawczakach.

Aha... z tego co kojarzę, to były wersje ducato gdzie odbojniki były zamontowane w sprężynie, które miały stabilizować auto na zakrętach. Takie rozwiązanie było wprowadzane na rynek holenderski.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Maciej S. 
stary wyga


Twój sprzęt: Ducato III w budowie
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2009
Otrzymał 52 piw(a)
Skąd: Zalasewo (WLKP)
Wysłany: 2020-09-02, 06:30   

Obecnie w handlu są 2 rodzaje zestawów dla ducato:
1. zamiast odbojnika: i tego nie rozumiem, ponieważ właśnie odbojnik powinien stanowiś ostatnią barierę dobijającą która zabezpiecza poduchę
2. Rozwiązanie które kupiłem, z zachowaniem odbojnika, jednak okazuje się do kitu zaprojektowane.

Mój jest 3.3 T stąd 1 pióro, ale to nie zmienia faktu, że nagle to zawieszenie jest złe.
Tak na prawdę chciałem mieć auto w poziomie niezależnie od obciążenia, czyli wg obecnego stanu po zabudowie podnieść tyłek około 3cm i tyle.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Neno 
zaawansowany


Dołączył: 14 Lip 2011
Piwa: 56/15
Skąd: Zambrów
Wysłany: 2020-09-02, 06:31   

Maciej S. napisał/a:
Obecnie, bez powietrza tylna oś wspiera się na poduchach i żeby było ciekawiej stoi ładnie równo w poziomie. Jak widać odbój ma około 2cm luzu, a więc praktycznie jest bezużyteczny a powinien stanowić ochronę na dobiciu a tu będzie ją pełniła poducha. Ja mogę się domyśleć skończy się to jej uszkodzeniem.

Na pewno uszkodzisz poduszki jeżdżąc bez powietrza - sprawdź jakie minimalne ciśnienie musi być w układzie, wydaje mi się, że to 1.5atm
_________________
http://www.przezswiat.eu

https://www.fb.com/PrzezSwiatZnamiotem
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Darek Szczecin 
weteran

Twój sprzęt: Falconner 200 PS DEA
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 93/107
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2020-09-02, 07:30   

Zestaw dziwolg, w identycznym aucie jak twoje L2 3.3 t Dmc . montowałem zestaw zamiast odbojników . Nalatane około 300k km i 6 lat. Teraz sąsiad ujeżdża :) , obciążenia były naprawdę skarajne , nawet po 2T przyjmował bez problemu. Wszystko działa do dziś :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Horte 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2017
Piwa: 10/7
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2020-09-02, 07:36   

Poduszki do ducato montowane w miejscu odbojników będę miał na sprzedaż w następnym tygodniu. :)
Może ktoś się skusi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 156/194
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2020-09-02, 07:39   

Maciej S. napisał/a:
Mój jest 3.3 T stąd 1 pióro, ale to nie zmienia faktu, że nagle to zawieszenie jest złe.

mój jest 3.0 MAXI i też 1 pióro. Pytałem kiedyś o odległość od osi koła do rantu nadkola, bo cały czas mam z "górki" do przodu auta. Jeżdzi się b. dobrze i poduch nie potrzebuje. Co najwyżej wstawię sprężyny od "malucha" w miejsce odboi :mrgreen:
_________________
Nie miałem, nie mam i nie będę miał FORDA !!!
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darek Szczecin 
weteran

Twój sprzęt: Falconner 200 PS DEA
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 93/107
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2020-09-02, 07:54   

Horte napisał/a:
Poduszki do ducato montowane w miejscu odbojników będę miał na sprzedaż w następnym tygodniu. :)
Może ktoś się skusi.


jak cena ludzka, to ja się skuszę :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Horte 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2017
Piwa: 10/7
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2020-09-02, 08:05   

Darek Szczecin napisał/a:
Zestaw dziwolg, w identycznym aucie jak twoje L2 3.3 t Dmc . montowałem zestaw zamiast odbojników . Nalatane około 300k km i 6 lat. Teraz sąsiad ujeżdża :) , obciążenia były naprawdę skarajne , nawet po 2T przyjmował bez problemu. Wszystko działa do dziś :spoko


Różnica pomiędzy typowymi dostawczakami a kamperami polega na tym, że te pierwsze mają obciążenia dorywcze. Kampery mają obciążenie stałe.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Janusszr 
weteran

Twój sprzęt: Hobby T600 GFLC Siesta Ford
Nazwa załogi: Radomiaki
Dołączył: 19 Wrz 2016
Piwa: 12/15
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2020-09-02, 08:35   

Horte napisał/a:

Różnica pomiędzy typowymi dostawczakami a kamperami polega na tym, że te pierwsze mają obciążenia dorywcze. Kampery mają obciążenie stałe.

I własnie dlatego zamontowałem poduchy. M.innymi dlatego, aby odciążyć resory podczas postoju. Nie wspominając o podwyższonym komforcie jazdy z przeciążonym tyłem samochodu(platforma).
_________________
Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek :)
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 48/121
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2020-09-03, 18:13   

SlawekEwa napisał/a:
bo cały czas mam z "górki" do przodu auta
tak mają ducato po 2007r dlatego z przodu wymieniłem sprężyny na na firmę LESJÖFORS LS4026198– gr. Drutu 18 średnica 175mm wysokość 358mm HEAVY DUTY i teraz jak jest poziomo to w kamperze też jest ok .Przód poszedł do góry około 5cm. :spoko
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ZEUS 
Kombatant


Twój sprzęt: Weinsberg CC600 MG 120 kW 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Paź 2014
Piwa: 50/47
Skąd: Olimp ?
Wysłany: 2020-09-03, 20:28   

eler1 napisał/a:
tak mają ducato po 2007

u mnie w Boxerze też tak jest (tyłek w górze) - wszak to "trojaczki", po przesiadce z Forda trochę mnie to irytowało ale już się z tym pogodziłem, parkuję (o ile się da) tak by tył trochę niżej... :-P z tyłu dałem poduchy ale kamper nawet na całkiem opuszczonych i tak nie łapie poziomu... :(
_________________
--------------------------------------------------
Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
---
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.(Waldi),
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
weteran


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 67/98
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2020-09-03, 20:47   

I tu się z poprzednikami zgadzam całkowicie: w nowym i poprzednim Malibu mam tył wyżej niż przód. Co ciekawe w dwóch Burstnerach z 2012r miałem całkiem w poziomie ( pół metra auto dłuższe było- ciekawe czy to było powodem? ).
Reasumując: w nowym Malibu nie chcę poduszek bo i tak tył mam wysoko :mikolaj
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 329/473
Skąd: Gubin
Wysłany: 2020-09-03, 21:22   

Horte napisał/a:

Różnica pomiędzy typowymi dostawczakami a kamperami polega na tym, że te pierwsze mają obciążenia dorywcze. Kampery mają obciążenie stałe.

Nie ma jednolitości.
Resory są odpowiednio dedykowane, inne do wożenia waty i styropianu, inne do kamperów. Tu zamawiający określa przeznaczenie a fabryka się dostosowuje.
.
.
.
LukF napisał/a:
...
w nowym Malibu nie chcę poduszek bo i tak tył mam wysoko :mikolaj

A ja mam i ch!!! wie po co. Masz rację. Wolałbym poduchy na przodzie ale jeszcze patentu na to nie ma. Gdzieś kiedyś opisywałem jakie różnice są w moim po napompowaniu i wypuszczeniu powietrza z układu, około -3=0=+3cm i mam zamiar zrobić sobie takie proste "obniż/podnieś" za pomocą 2 przycisków. Generalnie chciałbym kampera na postoju zglebić, bo stopień wejściowy jest nisko i wejście/wyjście byłoby lux komfortowe.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darek Szczecin 
weteran

Twój sprzęt: Falconner 200 PS DEA
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 93/107
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2020-09-03, 22:00   

a proszę bardzo
https://www.aeleisure.co....air-suspension/

https://www.youtube.com/watch?v=Qy0LdnkwqME

VB-FullAir-PFC-X250-4C.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 12 raz(y) 231,35 KB

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Maciej S. 
stary wyga


Twój sprzęt: Ducato III w budowie
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2009
Otrzymał 52 piw(a)
Skąd: Zalasewo (WLKP)
Wysłany: 2020-09-13, 10:35   

Jak to się w dzisiejszych czasach mówi: projekt uratowany.

Jak pisałem poprzednio po montażu zawieszenie leży na poduszkach i tył uniesiony.

Po korekcie "gumówką" poduszki dostały ekstra 5cm przestrzeni. Efekt: bez powietrza auto stoi tylko na resorach do odboju około 2cm, poduszka lekko rozciągnięta ma zapas na normalną pracę, nawet bez powietrza zawieszenie jej nie dobije.
Odległość nadkola do nawierzchni 55cm.
Po napompowaniu na 1 bar unosi się o 2 cm i auto stoi idealnie poziomo.
Próba pompowania na 4 bary, wyraźnie uniesione.
Przy podniesieniu auta na lewarku nie dochodzi do nadmiernego rozciągnięcia poduchy, nie ma szansy aby resor ją rozerwał.
Wniosek: projektant nigdy tego nie montował i nie sprawdził zakresu pracy zawieszenia. Projekt koncepcyjnie ok, ale wymiarowo "z czapy".

Prowadzi się lepiej, "na pusto" z 1 bar delikatnie się tył utwardził, ale bez utraty komfortu. Jest OK. Zobaczymy jak dostanie bagażnik rowerowy z rowerami i resztę skarbów kempingowych.
Dodam, że na pusto waży około 2650 kg.

20200901_172813.jpg
tak było, bez powietrza poducha ściśnięta, do odboju 4cm
Plik ściągnięto 8 raz(y) 827,02 KB

20200902_180739.jpg
tak było, bez powietrza, tył wsparty na poduchach stoi bardzo wysoko
Plik ściągnięto 1 raz(y) 688,65 KB

20200902_183425.jpg
zmiana dolnego mocowania, poducha dostała dodatkowe 5cm przestrzeni, tu bez powietrza
Plik ściągnięto 2 raz(y) 848,87 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
Darek Szczecin
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***