Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ducato II stanęło w Czechach. Problem ze skrzynią.
Autor Wiadomość
kmita 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato II Deathleffs
Dołączył: 14 Wrz 2020
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-20, 17:59   Ducato II stanęło w Czechach. Problem ze skrzynią.

Hej!

Mam taki oto problem. Jestem w pierwszej dłuższej podróży swoim Ducato II 2.8 IDTD. Niedługo przed wyjazdem wymieniałem całe sprzęgło.

Teraz po przejechaniu kilkuset kilometrów w trasie zatrzymałem się na postój. Po godzinie odpoczynku nie byłem w stanie wrzucić wstecznego biegu. Podczas holowania bylem w stanie normalnie wrzucić każdy bieg (2, 3, 4, 5). Nie próbowałem tylko jedynki i wstecznego. Na postoju wchodzi 3, 4, 5. Przy 1, 2, wsteczny słychać leciutkie zgrzytanie.

Macie może pomysł czy da się coś z tym zrobić samemu?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
voice 
stary wyga
Nie licz dni, spraw by to dni się liczyły


Twój sprzęt: Bürstner Lyseo T 710
Nazwa załogi: Voice_Band
Dołączył: 02 Gru 2012
Piwa: 5/6
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2020-09-20, 18:14   Re: Ducato II stanęło w Czechach. Problem ze skrzynią.

kmita napisał/a:
Hej!

Mam taki oto problem. Jestem w pierwszej dłuższej podróży swoim Ducato II 2.8 IDTD. Niedługo przed wyjazdem wymieniałem całe sprzęgło.

Teraz po przejechaniu kilkuset kilometrów w trasie zatrzymałem się na postój. Po godzinie odpoczynku nie byłem w stanie wrzucić wstecznego biegu. Podczas holowania bylem w stanie normalnie wrzucić każdy bieg (2, 3, 4, 5). Nie próbowałem tylko jedynki i wstecznego. Na postoju wchodzi 3, 4, 5. Przy 1, 2, wsteczny słychać leciutkie zgrzytanie.

Macie może pomysł czy da się coś z tym zrobić samemu?


może być kwestia odpowietrzenia pedału sprzęgła, ale wydaje mi się , że masz delikatnie skrzywioną dźwignię w skrzyni biegów, miałem to samo po wypadku, 1 i wsteczny nie wchodziły ponieważ dźwigienka nie mogła pójść do końca na dół.
_________________
Wczoraj to historia, jutro to tajemnica, a dzisiaj to dar, datego mówi się o tym the present. – Alan Alexander Milne
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 568/758
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2020-09-20, 19:47   

sprawdź czy nie wysunęła się ośka łapy sprzęgła ...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 179/112
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-21, 14:33   

Tak jak Corona pisze :mrgreen: Nie wymienili zabezpieczenia i wysuwa się sworzeń łapy sprzęgła. Widać go od góry pod maską.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kmita 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato II Deathleffs
Dołączył: 14 Wrz 2020
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-21, 16:20   

Rano mechanik podciągnął mi linkę sprzęgła i przez 400km bylopi pięknie. Teraz na postoju mam znowu to samo. Będę próbował sam podciągnąć ale najbardziej zastanawia mnie czemu tak się dzieje?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 179/112
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-21, 16:27   

Masz już napisane dlaczego.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kmita 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato II Deathleffs
Dołączył: 14 Wrz 2020
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-21, 16:49   

https://www.dropbox.com/s...G_6614.jpg?dl=0

Tak wygląda łapa. Wybaczcie moja ignorancję - jak sprawdzić czy się nie wysunęła? I jak ją we wsunąć?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 179/112
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-21, 17:52   

Sworzeń idzie poprzecznie do łapy. Tak jak zaznaczyłem na fotce.

20200921_184925.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 1,69 MB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 179/112
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-21, 20:38   

Wcześniej nie miałem czasu poszukać. Tu masz aukcję z plastikami do blokowania wałka. Jak wejdziesz w zdjęcia, to tam jest rozrysowany schemat. Jak go zobaczysz, to będziesz wiedział o co chodzi.
https://archiwum.allegro.pl/oferta/tulejki-dzwigni-lapy-sprzegla-fiat-ducato-i7349730750.html
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 568/758
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2020-09-21, 20:49   

Spotkałem się jeszcze z kiepskimi gumami na lince sprzegła , jeśli razem ze sprzęgłem wymieniałeś linkę to może trafiłeś na taką która jest kiepska jakościowo , te duże gumy w mocowaniu pancerza dostają świra ...
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kmita 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato II Deathleffs
Dołączył: 14 Wrz 2020
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-21, 21:03   

Udało mi się podciągnąć samemu po raz drugi. Znowu przejechalem 300km i nie mam wstecznego. Ale chociaż jestem we Włoszech czyli cel osiągnięty ;)

Ni stety ta guma o której mówicie pękła w trakcie jazdy. Pewnie była słabej jakości. Teraz mam po prostu plastikowa tuleje w łapie sprzęgła. Jutro dojedzie do mnie znajomy który jest bardziej ogarnięty mechanicznie i spróbujemy coś zaradzić. Jaka jest rola tej gumy? Powinienem.jej szukać w jakimś sklepie z częściami? Czy dam radę przejechać urlop i wrócić do domu?
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 568/758
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2020-09-21, 21:53   

Wywal te gumy , wykumaj podkładki dystansowe na gwincie naciągu bo tego gwintu będzie teraz bez gum mało by prawidłowo ustawić wysokość sprzęgła , to mogą być nakrętki większej średnicy ... jak to ustawisz to temat sie skończy .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
hubert1234 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Mercedes mb100,Burstner 647 Fiat Ducato
Dołączył: 31 Paź 2011
Piwa: 1/3
Skąd: warszawa
Wysłany: 2020-09-22, 13:22   

Miałem identyczne objawy podczas zeszłorocznego powrotu z Bułgarii .
Pod Bukaresztem podkręcałem naciąg linki sprzęgła i działało do Granicy Polski . Tam ponownie musiałem podkręcić linkę.
Po powrocie do domu okazało się iż przyczyną był uszkodzony plastikowy oplot linki, który blokował się o wewnętrzna stronę pancerza. Pomogła wymiana linki (10 minut roboty i 80 zł za nową linkę).
Przy okazji sprawdziłem że ducato znakomicie jeździ bez sprzęgła . Po kilku radach kolegi Gewehra na temat techniki jazdy - udało mi się przejechać w ten sposób kilkaset kilometrów po górach .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kmita 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato II Deathleffs
Dołączył: 14 Wrz 2020
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-23, 11:45   

Faktycznie brakuje tam gwintu już. Przez to że odpadła ta guma to linka zrobiła się jeszcze luźniejsza. Udało nam się razem z kolegą zrobić prowizoryczne rozwiązanie z założeniem kilku trytytek na łapę sprzęgła. Dzięki temu naciagnelismy linkę bardziej i narasie od kilkuset km działa. W Polsce wymienię linkę. Mam nadzieję że do tej pory wytrzyma. Dzięki za pomoc!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***