Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Kamper czteroosobowy na blaszaku IVECO 2005
Autor Wiadomość
wlodo 
weteran


Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sie 2014
Piwa: 57/52
Skąd: Witaszyce
Wysłany: 2020-09-08, 08:37   

Akumulator ciśnienia musi być,bez niego każde odkręcenie kranu=start pompy. Zrób z tego co Ci w ręce wpadnie, jak nie chcesz kupować. Mi oryginalny pękł to zaspawałem kawałek rury i działało.
Instalacja z pneumatyki... właśnie robię...nie jest tanio, przewody po 2,50 ale reszta...
Zbiorniki hand made ... jest trochę używek w sieci, ale miałem do szarej 4 po 20 l pod podwoziem, mieszczą się idealnie w ramie. Przywiezione ze sklepu rolniczego od nawozów, za darmo.

IMG_0134.JPG
Plik ściągnięto 6 raz(y) 102,79 KB

_________________
Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
necvip 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Ducato 2,3 campervan
Dołączył: 25 Lip 2018
Piwa: 9/2
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2020-09-08, 11:29   

Wojadżer napisał/a:

Ciepła woda - Truma TT grzana webasto lub grzałką 230V, zależnie od okoliczności - przekonuje mnie prostota instalacji i kompaktowe rozmiary. Poczytałem kilka dyskusji tylko własciwie brak w nich ostatecznych ocen, takich po jakimś czasie użytkowania. Zwykle kończy się "zobaczymy jak wyjdzie". Posiadacze trumy grzanej powietrzem - jak wam się to sprawdza w praktyce :?:



Ja się też zastanawiałem nad truma tt - ostatecznie kupiłem Elgena 6L/200W 12V. Ilość wody wystarcza na szybki prysznic (bardzo szybki) dla dwóch osób. Jednakże strasznie długo to się nagrzewa - mam wrażenie że z 2 godziny chyba. Jak stoję w zacienionym miejscu z dużym niepokojem patrzę na baterię i zwyczajnie wyłączam to na noc oraz w ciągu dnia gdy nie korzystam. Jak jest dużo słońca lub jestem pod słupkiem to w zasadzie rozwiązanie jest ok, choć dużo lepsza byłaby wersja elgena combi z grzałką 220v/660w - 12V/200w.

Wracając do tematu trumma tt - w ciągu 3 mc nie włączyłem webasto ani razu (mam to chińskie i nie jestem jego wielkim entuzjastą) a to oznacza że podgrzewanie powietrzem wody u mnie się nie sprawdzi. Dodatkowo stoję głownie w cieniu bez dostępu do słupka wiec z tym podgrzewaniem na prąd to też tak średnio u mnie wychodzi - trzeba mocno oszczędzać.

Przed moją budową byłem zagorzałym przeciwnikiem gazu, już mi chyba przeszło - planuje zrobić kolejnego kampera w przyszłym roku i raczej ogrzewanie oraz woda będą na gaz. [/list]
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wojadżer 
trochę już popisał


Twój sprzęt: iveco daily 35s17 max (plan na 4 osoby)
Nazwa załogi: kwartet
Dołączył: 18 Wrz 2017
Piwa: 1/1
Skąd: Warszawa Wilanów
Wysłany: 2020-09-08, 17:57   

Necvip, rozumiem, że zaletą Elgeny jest obecność grzałki nie tylko 230 ale i 12.

W dalszym ciągu nie ma jednak info z doświadczeń ogrzewania ciepłym powietrzem - wszak nawet jak jest ciepło można odpalić grzanie tylko dla potrzeb wody a powietrze wypuszczać pod podwozie - taki model zakładam.


Wlodo - jak ja bym chciał żeby tak czysto wyglądało moje podwozie :mikolaj
Na razie blacharz mi właśnie dzwonił, że mam przyjechać i zobaczyć jakiego parcha mam pod spodem. Zobaczę po weekendzie i zrobię zdjęcia dla potomnych.

Akumulator ciśnienia - ok, jak mus to mus. Czyli nie musi być z przeponą? Może z filtra być może, takiego domowego, dafi? nawet z wkładem?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wlodo 
weteran


Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sie 2014
Piwa: 57/52
Skąd: Witaszyce
Wysłany: 2020-09-08, 19:39   

Nie musi być przepony, butelka po PEPSI również zadziała :-P
Filtr wody 10", dajesz dwa, jeden odwrotnie bez wkładu, masz filtr i zbiornik ciśnieniowy.
_________________
Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andi at 
Kombatant

Twój sprzęt: chausson welcome ws 2009
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Piwa: 63/18
Skąd: wieden
Wysłany: 2020-09-09, 04:07   

https://www.malibu-carthago.com/modellberater/

Tam gdzie jest głowa spanie musi być naturalny nawiew powietrza +turbo vent albo wiatraki w oknie nad łóżkiem .Bez wiatraka w upały kiepsko to widzę .Nawiew i wyciąg
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wojadżer 
trochę już popisał


Twój sprzęt: iveco daily 35s17 max (plan na 4 osoby)
Nazwa załogi: kwartet
Dołączył: 18 Wrz 2017
Piwa: 1/1
Skąd: Warszawa Wilanów
Wysłany: 2020-09-09, 08:40   

andi at - pamiętam o wentylacji. Planowałem po jednym małym okienku przy każdym dolnym łóżku w ścianie bocznej lub tylnych drzwiach, a dla górnych tak samo lub okno dachowe z wentylatorem.

Ale mogę inaczej - zrobić mechaniczną nawiewną: wentylator samochodowy z demobilu w bagażniku (któryś z kolegów tak zrobił i chwalił), pociągnąć dwa pionowe kanały w narożnikach i przy każdym łóżku, przy głowie, kratka nawiewna (taka samochodowa z możliwością regulacji i zamknięcia). O ile wiem z punktu widzenia komfortu użytkowania ważniejsze w wentylacji jest dostarczenie świeżego powietrza niż usunięcie zużytego - trochę inaczej niż grawitacyjna wentylacja w naszych mieszkaniach. W dachu mam już jedno okno uchylne i ono zapewni ujście zużytego.

Brak okien kamperowych pozwala ukryć kempingowe przeznaczenie samochodu, co przy moim kolorze budy nie jest trudne :szeroki_usmiech Nie jest to mój priorytet ale mógłby to być mimowolny plus.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andi at 
Kombatant

Twój sprzęt: chausson welcome ws 2009
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Piwa: 63/18
Skąd: wieden
Wysłany: 2020-09-09, 09:54   

W pierwszej chwili nawiew jest super i zdaje egzamin ale potem wyciąg też jest ok .Ja mam w zabudowie 180 ah lifepo4
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wojadżer 
trochę już popisał


Twój sprzęt: iveco daily 35s17 max (plan na 4 osoby)
Nazwa załogi: kwartet
Dołączył: 18 Wrz 2017
Piwa: 1/1
Skąd: Warszawa Wilanów
Wysłany: 2020-09-15, 08:48   

Poniżej poziomu podłogi jest gorzej niż myślałem :-/

już bez haka


masa roboty ale ogrom miejsca


skrajny przypadek



Sporo trzeba powymieniać bo łatać to już nie ma czego. Walka blacharza potrwa ze dwa tygodnie więc start prac stricte kamperowych odwleka się coraz bardziej.

Przy okazji widać ile tam jest miejsca!

Przed osią może warto zmieścić zbiornik nie tylko szarej ale i czystej wody :?: Z uwagi na wagę nie planuję więcej jak 70 litrów (chociaż można dać ile wejdzie a nie napełniać do pełna)

W ostatnich polach podłogi, za osią, powstanie piwniczka bagażnika obniżona o prawie 20cm.

wlodo - jak połączyć kilka zbiorników :?:

Dzięki Neno pierwsze zakupy na poczet zabudowy poczynione.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wlodo 
weteran


Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sie 2014
Piwa: 57/52
Skąd: Witaszyce
Wysłany: 2020-09-15, 09:09   

Przy tych pracach blacharskich pomyśl co będziesz pod podwoziem montował. Przesunięcie jakiegoś odtwarzanego wzmocnienia o jakiś cm w lewo lub prawo może Ci dać możliwość montażu...czegoś co normalnie by nie weszło.
Zbiorniki łączyłem rurkami 32 kanalizacyjnymi PCV + klej montażowy (str. 25). Co prawda ostrzegano mnie wtedy przed rozszczelnieniem takiego rurociągu np. na autostradzie i związanego z tym słonego mandatu. Na razie po 4 latach jest szczelne, ale możesz wymyślić coś skręcanego, będzie pewniejsze.
_________________
Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Neno 
zaawansowany


Dołączył: 14 Lip 2011
Piwa: 59/18
Skąd: Zambrów
Wysłany: 2020-09-15, 10:39   

Wojadżer napisał/a:

Dzięki Neno pierwsze zakupy na poczet zabudowy poczynione.


Niech dzielnie służy !
Będę obserwował prace, a potem mam nadzieje również wyjazdy!
_________________
http://www.przezswiat.eu
https://www.fb.com/PrzezSwiat.eu
https://www.instagram.com/przezswiat.eu/
https://www.youtube.com/c...e-_Knza5jQOXCKg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wojadżer 
trochę już popisał


Twój sprzęt: iveco daily 35s17 max (plan na 4 osoby)
Nazwa załogi: kwartet
Dołączył: 18 Wrz 2017
Piwa: 1/1
Skąd: Warszawa Wilanów
Wysłany: 2020-09-20, 21:37   

Fotele - to następny temat przemyśleń w oczekiwaniu na koniec prac blacharskich.
Najpewniej będę je zmieniał bo oryginały iveco są po prostu brzydkie, z tyłu tylko z biodrówkami a kierowcy co prawda pneumatyk ale popsuty albo mojej wagi nie toleruje :( - co więc sądzicie o fotelach z KIA CARNIVAL III, po 2006 roku :?:

:idea: Na przód przednie z podłokietnikami i tak lubianą przez was wszystkich składaną półeczką :mrgreen:
a na tył dwa pełnowymiarowe środkowe z drugiego rzędu (mają zintegrowane pasy). Zakładam, że skompletuję w tej samej tapicerce i nie będę jej ruszał.

Będę oczywiście musiał dorobić podstawy a z przodu jeszcze obrotnice - co więcej, dla fotela pasażera jak może pamiętacie będę musiał wymyślić i zrobić coś więcej niż obrotnicę - ponieważ przednie drzwi to równocześnie drzwi główne to fotel w pozycji postojowej musi się także odsuwać od nich jak najdalej.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Meyer 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Iveco Daily
Dołączył: 27 Cze 2020
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Mazovia
Wysłany: 2020-09-21, 20:31   

Witam
Budujemy na podobnej bazie zatem nie tylko trzymam kciuki ale służę pomocą.
Przednie drzwi troszkę niskie ale nikt przez nie europalety nie będzie wciskał.
Warto pomyśleć o komunikacji również przez tył.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wojadżer 
trochę już popisał


Twój sprzęt: iveco daily 35s17 max (plan na 4 osoby)
Nazwa załogi: kwartet
Dołączył: 18 Wrz 2017
Piwa: 1/1
Skąd: Warszawa Wilanów
Wysłany: 2020-09-22, 08:33   

Witam Kolegę. Baza podobna tylko trochę - wszak wielkość ma znaczenie :diabelski_usmiech

Zatem układ wnętrza będziemy mieć nieporównywalny ale już rozwiązania techniczne możemy podpatrywać. W blacharce jestem zielony toteż wóz stoi u blacharza, jeszcze tydzień wg planu. A potem rozbierania ciąg dalszy i dopiero zabudowa.

Wejście z tyłu odpada - rozbija mi układ wnętrza, ćwiczyłem rożne warianty, ostateczny(?) rys dla przypomnienia:


A jeśli tylko zaplanuję sprytne obracanie/przysuwanie fotela pasażera - będzie wystarczająco wygodnie komunikować się drzwiami pasażera. Wszak ukłonić się na odchodnym jest w dobrym tonie ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Meyer 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Iveco Daily
Dołączył: 27 Cze 2020
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Mazovia
Wysłany: 2020-09-22, 17:08   

Szkic robi wrażenie.
To prawda ze rozkład będzie inny. Nasza rodzinka liczy 3 osoby, wiec łatwiej się będzie pomieścić.
Mój plan ulegał już kilku zmianom kiedy zaczęło się planowanie instalacji.
Brakuje mi całej masy sprzętu, lodówki, ogrzewania, pomp, kuchni, wymiennik ciepła itd
Kiedy będą stały w domu zwymiaruje je i zrobię rysunek.
Marzeniem byłby taki program który poda dokładne formatki mebli i w którym można zaprojektować instalacje. Takie rzeczy chyba tylko w AutoCAD.
Jeśli chcesz by fotel pasażera był blisko prawych drzwi a potem przesuwał się w kierunku kierowcy to zostaną w podłodze przynajmniej prowadnice. Prowadnice musiałyby być głębiej od podłogi bo w innym wypadku biegające dzieciaczki lub rodzice mogą zobaczyć numer swojego buta.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wojadżer 
trochę już popisał


Twój sprzęt: iveco daily 35s17 max (plan na 4 osoby)
Nazwa załogi: kwartet
Dołączył: 18 Wrz 2017
Piwa: 1/1
Skąd: Warszawa Wilanów
Wysłany: 2020-09-22, 22:59   

Meyer napisał/a:
Takie rzeczy chyba tylko w AutoCAD.

Owszem, w każdym wspomagającym projektowanie. To powyżej to akurat Archicad. Nawet 3D jest jakieś. Ale żeby jeszcze na CNC formatki od razu jechały...
Podstawą dla takich modeli, trudną do zrobienia, jest bardzo dokładny pomiar. Koniec końców w naszej jednostkowej produkcji rysunek jest tylko koncepcją, dalej sprawdzi się chyba lepiej metoda projektowania "na wiaderko" i ręczne struganie.

Meyer napisał/a:
Jeśli chcesz by fotel pasażera był blisko prawych drzwi a potem przesuwał się w kierunku kierowcy to zostaną w podłodze przynajmniej prowadnice.


No owszem, to jest jakiś problem. Ideowo widzę jeszcze dwie możliwości do rozkminienia:
- obrotnica zainstalowana mimośrodowo
- zamiast obracania i przesuwania zastosować przepinanie fotela w zatrzaski w podłodze, wiele vanów ma takie systemy od lat (sam miałem kiedyś peugeota 806 gdzie tylne 4 fotele moglem przepinać przodem, tyłem, bliżej, dalej...)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***