Ducato 3.0 dymi na wolnych |
Autor |
Wiadomość |
Andrzej 73
Kombatant lawendowy
Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 257/70 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2020-11-14, 07:40
|
|
|
Objawy kopcenia mogą być:
Kiedy bierze olej
Kiedy dostaje się płyn chłodzący do komory spalania
Lejące wtryski.
Przerabiałem podobny problem w córki Fordzie. Zrobiłem wtryski , i wyeliminowałem wszystkie wycieki płynu i oleju. Nic nie pomogło .A jak kopcił tak kopcił. Okazało się że pobiera olej.
To może być olej silnikowy. Uszczelnij wycieki i sprawdź ile bierze oleju. |
_________________ Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee |
|
|
|
|
Student
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Hymercamp 57 Ducato 92' 2,5TD
Dołączył: 28 Lip 2010 Piwa: 1/1 Skąd: Leszno/Trzebiny
|
Wysłany: 2020-11-14, 09:00
|
|
|
Sprawdz kompresję na cylindrach .Miałem podobne efekty przy moim Caddym telepanie na wolnych i biały gryzący dym .Był przytarty tłok i spękane pierścienie na jednym garnku. |
|
|
|
|
pawel-m
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: laika ecovip
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Gru 2008 Piwa: 5/1 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2020-11-14, 12:56
|
|
|
musisz to zdiagnozować szybko bo inaczej to i sie zapcha dpf i lipa ,u mnie w iveco daily też zaczął podkapcać a okazałosie że turbinka lekko już zaczynała pobierać olej niby był tylko lekki luz ale po wymianie nie kopci ,oleju ubywało nieznacznie a teraz wcale |
_________________ pawel |
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 212/477 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2020-11-14, 21:05
|
|
|
pawel-m napisał/a: | musisz to zdiagnozować szybko bo inaczej to i sie zapcha dpf i lipa |
dpf jeśli nawet tam był to już dawno nie ma. |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
tom-cio
weteran
Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Sty 2014 Piwa: 68/144 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2020-11-15, 09:23
|
|
|
DPF fabrycznie nie było,że trzeba dojść co to to wiem,po prostu rakami i nogami bronie się przed zrzucaniem czapki,ale pewnie i tak się to tak skończy....będę raportował,auto jutro po południu wpada na warsztat i wyrwiemy te wtryski(mam nadzieję że wyjdą jak były wyciągane 30tysiecyntemu)... |
_________________ moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet |
|
|
|
|
wlodo
weteran
Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Sie 2014 Piwa: 67/68 Skąd: Witaszyce
|
Wysłany: 2020-11-17, 09:47
|
|
|
Jak sprawdzisz wtryski i będą OK, lub je naprawisz, to możesz jeszcze zrobić płukanie silnika. Powinno rozpuścić nagar na zapieczonych pierścieniach zgarniających lub/i na zaworach. |
_________________ Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0 |
|
|
|
|
Cyryl
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 300/13 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-11-17, 11:05
|
|
|
wlodo napisał/a: | ....możesz jeszcze zrobić płukanie silnika. Powinno rozpuścić nagar na zapieczonych pierścieniach zgarniających lub/i na zaworach. |
Był kiedyś taki sposób płukania silnika dolewało się mixolu do paliwa, ale już nie pamiętam ile. |
_________________
|
|
|
|
|
007jędruś
zaawansowany
Twój sprzęt: Fiat Ducato campervan
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sty 2018 Piwa: 8/19 Skąd: BIA
|
Wysłany: 2020-11-17, 18:28
|
|
|
Cyryl napisał/a: | wlodo napisał/a: | ....możesz jeszcze zrobić płukanie silnika. Powinno rozpuścić nagar na zapieczonych pierścieniach zgarniających lub/i na zaworach. |
Był kiedyś taki sposób płukania silnika dolewało się mixolu do paliwa, ale już nie pamiętam ile. |
To stary sposób na płukanie,smarowanie pompy wtryskowej i wtryskiwaczy.
Płukanie silnika polega na zastapieniu specjalnym preparatem oleju silnikowego, oczywiście tylko na czas płukania |
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 212/477 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2020-11-17, 18:46
|
|
|
007 napisał/a: |
To stary sposób na płukanie,smarowanie pompy wtryskowej i wtryskiwaczy. |
Teraz leje się do ON olej syntetyczny 2T Orlenu. |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
wlodo
weteran
Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Sie 2014 Piwa: 67/68 Skąd: Witaszyce
|
Wysłany: 2020-11-17, 19:31
|
|
|
Mixolu to kiedyś, teraz spuszczasz olej, zalewasz silnik preparatem do rozpuszczania nagarów. Chodzi na wolnych z 15 min, spuszczasz, zalewasz olejem i...się udało albo kasa w błoto tzn.do beczki |
_________________ Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0 |
|
|
|
|
mgF3
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: CI magis XT 65
Dołączył: 02 Kwi 2018 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2020-11-17, 19:51
|
|
|
Witam. 3.0 miał problem z EGR kopcenie i falowanie na wolnych obrotach. Wymiana ok 800zl za EGR i pomaga na jakiś czas lepiej i najpewniej wyprogramowac EGR |
|
|
|
|
tom-cio
weteran
Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Sty 2014 Piwa: 68/144 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2020-11-22, 07:58
|
|
|
A wiecie kto by wyprogramowal kontem EGR w pobliżu?próbuje coś załatwić co dogadywali by się z moim silnikiem ale nikt ze znajomych nie ma do fiata niczego co by było czymś ponad podstawowe dane,.
Wlodo,tec 2000 do plukanki i do czyszczenia wtrysków już kupiłem .jak dojdzie w poniedziałek to będę czyscil |
_________________ moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet |
|
|
|
|
|