Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ford Transit MK7 i "tykający"zawór EGR
Autor Wiadomość
Janusszr 
Kombatant

Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2016
Piwa: 76/80
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2021-04-20, 18:25   Ford Transit MK7 i "tykający"zawór EGR

Mam pytanie, bo dzisiaj mój kamperek podniósł mi ciśnienie: czy zawór EGR po wyłączeniu zapłonu powinien "tyknąć" kilka razy? Podobno to jest prawidłowa oznaka pracy zaworu EGR w Fordzie Transicie. Podobno :) Następuje samooczyszczenie EGR w tym momencie. Tak wyczytałem na forum Forda. Jak nie "tyka", to zawór zanieczyszczony. Prawda li to?
Komputer nie pokazuje żadnych błędów.
Silnik pracuje elegancko.
PS. Może nie zwróciłbym na to uwagi, może było tak wcześniej, ale stopień wejściowy nie chciał się schować po odpaleniu silnika. Tykanie podobne jest do pracy przekaźnika. Myślałem, że to jakiś przekaźnik skończył się.
Okazało się, że stopień schował się, jak odłączyłem zewnętrzne zasilanie prądu, ale "tykanie" EGR pozostało po zgaszeniu silnika. Trwa to ok. sekundy. Tyknięć jest chyba 4.
_________________
Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek :)
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wojtekjanus 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Transit 2,0 tdci
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Cze 2014
Piwa: 12/1
Wysłany: 2021-04-24, 11:44   

Jednym tyka, drugim nie - jedni słyszą, drudzy nie...
Generalnie tykanie zaworu EGR z elektrosiłownikiem jest normalne.
Zawór EGR w sensie technicznym to zdecydowanie chory pomysł, już 40 lat jest stosowany w motoryzacji i nie potrafiono tak go skonstruować, by był niezawodny. Zawsze - z samej zasady działania -powoli powstają w nim osady ze spalin i powoli pracuje coraz gorzej i gorzej. Tu obowiązuje zasada taka: do ekologii po trupach techniki. To tylko kwestia czasu, jak szybko EGR padnie, zwykle jest to przedział 70 - 100 kkm.. Być może problem tykania też jest z tym związany - nie wiem.

Skoro auto jeździ ok i nic się w czasie jazdy - w sensie osiągów - złego nie dzieje, nie przejmuj się.
_________________
Zgredzik
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Janusszr 
Kombatant

Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2016
Piwa: 76/80
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2021-04-24, 12:56   

:pifko :pifko :pifko
Dzięki :)
_________________
Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek :)
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
chris_66 
weteran

Twój sprzęt: kamper
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Cze 2007
Piwa: 15/36
Skąd: warszawa
Wysłany: 2021-04-24, 13:00   

spoko, nie przejmuj się tym, w naszych firmowych fordach też cyka, czasem krócej, czasem dłużej, taka jego natura
_________________
Yossarian ani razu nie przyszedł pomóc przy budowie, za to później, gdy klub już ukończono, przychodził bardzo często, i Yossariana przepełniało uczucie niekłamanej dumy, ilekroć spojrzał na nią i pomyślał, że nawet nie kiwnął palcem przy jej wznoszeniu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Janusszr 
Kombatant

Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2016
Piwa: 76/80
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2021-04-24, 13:30   

Już nie przejmuję się :) Dzięki.
Nie chcę zakładać nowego wątka, to spytam tutaj.
Czy w Transitach są montowane dolne osłony silnika? U mnie nie było. Kupiłem i zamontowałem. Mniej chlapie błotem na silnik.
Wczoraj byłem na wymianie oleju i gościu złapał się za głowę jak zobaczył osłonę, którą musiał zdemontować. Wyrzekał, że ktoś poprawiał fabrykę. Wcisnąłem mu kit, że już takiego z osłoną kupiłem.
_________________
Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek :)
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wojtekjanus 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Transit 2,0 tdci
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Cze 2014
Piwa: 12/1
Wysłany: 2021-04-24, 20:21   

Firmowe osłony raz były, raz nie. Ma to zalety i wady - zimą silnik na pewno się prędzej dogrzewa, ale latem ma gorsze chłodzenie i wentylator chłodnicy częściej się włącza. No i przy serwisowaniu trzeba trochę więcej popracować.

Starsze Transity Mk3,4 i 5 (te do 2000 roku) wszystkie miały osłony silnika i dodatkowo jeszcze skrzyni biegów i jakoś to przeżyliśmy... Osłony były wyłożone specjalną pianką zagrzewaną w folii, z taka osłoną te auta były zdecydowanie cichsze.
_________________
Zgredzik
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2021-04-24, 22:00   

Tykanie zaworu EGR, to prawidłowa praca. Jeśli robi to szybko, to zawór jest czysty :mrgreen:
Obecnie pełne osłony w dostawczakach montuje jedynie IVECO. Co do chłodzenia, nie jest prawdą że jest gorsze z osłoną. Powietrze owiewa lepiej silnik i wychodzi za belką. Dzięki temu skrzynia też lepiej na tym wychodzi :chytry Ja zawsze zalecam osłony pełne w trojaczkach. Tam bardzo dostają wodą rozruszniki i alternatory. Transitów mało robię i nie wiem czy tam osłona coś zmienia, oprócz hałasu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Więcej szczegółów
Wystawiono 2 piw(a):
Janusszr, zbyszekwoj
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***