Ford Transit 2,0 170 KM |
Autor |
Wiadomość |
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 441/325 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2021-05-26, 21:20
|
|
|
Co do samej głośności silnika a dokładniej jego brzmienia: silnik Citroena 2.0 brzmi dużo głośniej i mniej przyjemnie niż 2.3 Fiata. Wiem bo w domu są kampery obu marek więc słyszę. |
|
|
|
|
ZEUS
Kombatant
Twój sprzęt: Weinsberg CC600 MG 120 kW 2019
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Paź 2014 Piwa: 62/63 Skąd: Olimp ?
|
Wysłany: 2021-05-26, 21:43
|
|
|
Socale napisał/a: |
Zeus, czy byłeś już na pierwszym przeglądzie w ASO? |
nie czekałem na planowy pierwszy przegląd gwarancyjny tylko podobnie jak Ty wykonałem wymianę oleju po 11 tys. km... czy jeszcze coś przy okazji robili nie wiem (chyba nadmiar zaufania do profesjonalistów☹️) teraz (przebieg 23 tys. km) zlecę wgranie softu zobaczę czy coś to zmieni...
Twoje potyczki z zawieszeniem śledzę bo mnie też to dotyczy... |
_________________ --------------------------------------------------
Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
---
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r. |
|
|
|
|
blue60
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Roller Team Zefiro Plus 284TL
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2011 Piwa: 6/9 Skąd: pl
|
Wysłany: 2021-05-26, 22:14
|
|
|
Ja też mam porównanie, bo mam w firmie też Ducato 2,3.
Zdecydowanie w Fordzie jest ciszej, a w zawieszeniu to już bardzo duża różnica na korzyść także forda.
Co do Waszych przypuszczeń dot. softów, to mogę powiedzieć, że producenci nie stosują softów "na dotarcie".
Natomiast zdarzają się poprawki oprogramowania i wówczas producent ogłasza akcję serwisową,
informując klientów przy okazji pobytu w serwisie np. na przeglądzie okresowym.
A jeżeli występuje usterka/ wada samochodu zagrażająca bezpieczeństwu to producent ogłasza akcję naprawczą i informuje klientów o konieczności wizyty w serwisie celem sprawdzenia lub wymiany wadliwego elementu.
W takiej sytuacji musi również poinformować UOKIK o tym fakcie. |
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2021-05-26, 22:24
|
|
|
ZEUS napisał/a: | Socale napisał/a: |
Zeus, czy byłeś już na pierwszym przeglądzie w ASO? |
nie czekałem na planowy pierwszy przegląd gwarancyjny tylko podobnie jak Ty wykonałem wymianę oleju po 11 tys. km... czy jeszcze coś przy okazji robili nie wiem (chyba nadmiar zaufania do profesjonalistów☹️) teraz (przebieg 23 tys. km) zlecę wgranie softu zobaczę czy coś to zmieni...
Twoje potyczki z zawieszeniem śledzę bo mnie też to dotyczy... |
Dokładnie w moim przypadku to było tak, że odradzano mi wymianę oleju przy tym przebiegu, a że było to ASO to mają wytyczne których muszą się trzymać szczególnie wobec pojazdów na gwarancji. Upierałem się i bez większych oporów zaprosili na stanowisko i tu zapewne był dylemat, robić program przy 10tys i 1 zmianie oleju, czy zmieniać olej i trzymać się przebiegu 30tys km. Uznano chyba, że jeśli pierwsza wizyta w ASO i wymiana oleju, to obowiązkowo zmiana programu i tu już kwestia interpretacji.
Ale...
W książce nie przystawili pieczątki że pierwszy serwis zaliczony, ale na ostatniej stronie w notatkach owszem, z notką o wymianie oleju i filtra. Zostawiając ten ślad podjęto decyzję o nowym programie gdyż przewidziany jest on przy pierwszej zmianie oleju i filtra a że przyjechałem o 20tys km przed czasem... zignorowano i słusznie.
Podsumowując, u mnie nie trzymali się twardo przebiegu a u Ciebie mogli się tego sztywno trzymać pomimo wizyty i wymiany oleju. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2021-05-27, 01:15
|
|
|
Kurcze, co wy chcecie z tych motorków 2.0 wycisnąć ? To bardzo słabo działa, raz spróbowałem w Citroenie i podziękowałem. sprzedałem prędziutko, Dziwna ta nowoczesna technologia szczególnie w Europie |
|
|
|
|
suzu4x4
zaawansowany
Twój sprzęt: Kamper
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Wrz 2019 Piwa: 13/1 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2021-05-27, 12:11
|
|
|
ZEUS napisał/a: | głośność w kabinie to również wypadkowa typu/rodzaju/głośności zabudowy, wszak kamper to "pudło rezonansowe"🤣 ja ciągle próbuję zlokalizować różne źródła hałasu ale bezskutecznie natomiast moja luba przyjęła inną metodę - ignoruje wszystko i chyba lepiej na tym wychodzi🤔 |
chodziło mi o sam dźwięk i wygłuszenie silnika silnik, hałas z zabudowy to wiadomo inna bajka
Socale napisał/a: |
Mój też był mułowaty, do pierwszej wizyty na żądanie przy 10tys km i zażyczyłem sobie wymianę oleju i filtra, przy tej okazji "wgrali nowe oprogramowanie" czego dotyczyło to "sami nie wiemy ale to jest stała akcja serwisowa". Nic oficjalnie się nie mówi, ale tu chodzi o okres docierania i programowego uwalniania docelowych koników i tym samym zauważysz wyraźny spadek spalania. Nie czekaj do 30tys km, jedź teraz na zmianę oleju, to w niczym nie zaszkodzi.
. |
ja podzielam zdanie kolegi @blue60
użytkowałem dziesiątki różnych nowych samochodów i nie spotkałem się nigdy żadnym blokowaniem mocy czas docierania silnika i rozblokowywaniem przy pierwszej wizycie w ASO.
Miałeś po prostu aktualizacje oprogramowania sterownika silnika na które była akcja serwisowa, miałem w swoim Dethleffsie (taż na dwulitrowym Citroenie) to samo. Moje podwozie było z początku 2019r , co ciekawe w tym samym czasie odstawialiśmy drugiego kampera (Adria) na serwis z tym samym silnikiem tyle że wyprodukowanym pod koniec 2019r i dla niego nie było żadnej akcji serwisoweji nie wgrywali nowego oprogramowania podczas pierwszej wymiany oleju w tym samym ASO.
Darek Szczecin napisał/a: | Kurcze, co wy chcecie z tych motorków 2.0 wycisnąć ? To bardzo słabo działa, raz spróbowałem w Citroenie i podziękowałem. sprzedałem prędziutko, Dziwna ta nowoczesna technologia szczególnie w Europie |
a jaki jest inny wybór ? 2,2 i 2,3 mulą podobnie a trzylitrówki zostały tylko w Sprinterach i Iveco.
cena praktycznie x2 i w większości kamperów niedostępne. |
|
|
|
|
rjas
stary wyga
Twój sprzęt: Chausson 720 Titanium
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Piwa: 21/12 Skąd: Przybysławice/Kraków
|
Wysłany: 2021-05-27, 15:08
|
|
|
suzu4x4 napisał/a: |
użytkowałem dziesiątki różnych nowych samochodów i nie spotkałem się nigdy żadnym blokowaniem mocy czas docierania silnika i rozblokowywaniem przy pierwszej wizycie w ASO.
. |
I tu nie do końca się z Tobą zgodzę. Może nie przy wizycie w ASO, ale już w drugim modelu Volvo miałem tak, że po przejechaniu 5k km jakaś elektroniczna blokada jest w trybie automatycznym zdejmowana. Zmienia się dynamika i spalanie - nieznacznie, ale jednak. |
_________________ Nasz pierwszy którym cieszy się ktoś inny
|
|
|
|
|
suzu4x4
zaawansowany
Twój sprzęt: Kamper
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Wrz 2019 Piwa: 13/1 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2021-05-27, 16:56
|
|
|
rjas napisał/a: | suzu4x4 napisał/a: |
użytkowałem dziesiątki różnych nowych samochodów i nie spotkałem się nigdy żadnym blokowaniem mocy czas docierania silnika i rozblokowywaniem przy pierwszej wizycie w ASO.
. |
I tu nie do końca się z Tobą zgodzę. Może nie przy wizycie w ASO, ale już w drugim modelu Volvo miałem tak, że po przejechaniu 5k km jakaś elektroniczna blokada jest w trybie automatycznym zdejmowana. Zmienia się dynamika i spalanie - nieznacznie, ale jednak. |
nie przeczę że tak jest, pisałem konkretnie o "rozblokowywaniu " czegokolwiek przez ASO .
we wspomnianym przez Wojtka dwulitrowym citroenie pierwsza wizyta w ASO jest po 30kkm.
ja w tym czasie miałem już dwa razy wymieniany olej ale wielu użytkowników się we wcześniejsze wymiany nie bawi i co jeżdżą przez 30kkm zamulonym więcej palącym autem ?
moim zdaniem po prostu wzrost dynamiki i spadek spalania nastąpił u Wojtka po wgraniu nowego oprogramowania do sterownika silnika zgodnie z akcją serwisową przypisaną do jego numeru VIN |
|
|
|
|
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 441/325 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2021-05-27, 21:25
|
|
|
suzu4x4,
Też tak sądzę. Czyli nie wierzę, że producent coś blokuje użytkownikowi a potem łaskawie odblokowywuje. Zresztą przez 10 lat byłem właścicielem ASO znanej marki i nic takiego w nowych autach nie mieliśmy |
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2021-05-27, 21:32
|
|
|
suzu4x4 napisał/a: | ...
u Wojtka po wgraniu nowego oprogramowania do sterownika silnika zgodnie z akcją serwisową przypisaną do jego numeru VIN |
No i chyba to miałem na myśli i to jest te uwalnianie uśpionych kilku koników.
Pisałem wyżej, oficjalnie nikt o tym nie mówi a po dotarciu 0-30tys km uwalnianie (czyt. zmiana charakterystyki) następuje pod kryptonimem "akcja serwisowa".
Mogłeś nawet nie wiedzieć że coś takiego Ci robili wszak obowiązuje dyskrecja, ale jedno jest pewne, silnik nowy dotrzeć się musi a pierwszy olej bierze wszystko na siebie.
Chyba nie zrobiłem błędu wymieniając go zbyt wcześnie?
Drugi (obecny) olej wymienię po jego 15tys km pracy czyli w okolicach 25 tys przebiegu.
.
Edit:
Koledzy, nie chodzi o dosłowne blokowanie czy odblokowanie, lecz zmianę charakterystyki pracy silnika za pomocą oprogramowania.
Ja zauważyłem natychmiast że chętniej jedzie i nieco mniej wskazuje spalanie na tempomacie przy 100/h. Ja się cieszę
Coś w tym musi być, kto tego namacalnie nie doświadczył będzie zaprzeczał - oczywiste.
.
.
Edit2: O qrde, zaraz będzie łomot, to temat Forda |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
|
blue60
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Roller Team Zefiro Plus 284TL
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2011 Piwa: 6/9 Skąd: pl
|
Wysłany: 2021-05-27, 22:07
|
|
|
LukF napisał/a: | suzu4x4,
Też tak sądzę. Czyli nie wierzę, że producent coś blokuje użytkownikowi a potem łaskawie odblokowywuje. Zresztą przez 10 lat byłem właścicielem ASO znanej marki i nic takiego w nowych autach nie mieliśmy |
Ja od 25 lat jestem dealerem samochodów nowych.Fiata sprzedawalem ponad 20 lat, więc znam procedury producentów.
Nigdy nie spotkałem się z "blokowaniem" mocy na okres dotarcia samochodu.
Natomiast prawdą jest, że zdarzają się poprawki w oprogramowaniach centralek samochodów. |
|
|
|
|
Jurek Jurecki
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Roller 2022 Ford 170KM automat
Dołączył: 26 Cze 2009 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 2023-08-30, 22:41
|
|
|
Ostatni wpis na temat 170KM Forda ma już dwa lata. Jakieś aktualności i opinie użytkowników tych silników, bo myślę o zakupie nowego w wersji automat.
Czy coś się poprawiło? czy jeżeli się poprawiło to od którego rocznika czy wersji? Czy w tych z daty produkcji od 2021 też te same problemy? Czy gwarancja na podwozia Forda w tej wersji są aktualnie na 5lat? |
|
|
|
|
suzu4x4
zaawansowany
Twój sprzęt: Kamper
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Wrz 2019 Piwa: 13/1 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2023-08-30, 23:12
|
|
|
Jurek Jurecki napisał/a: | Ostatni wpis na temat 170KM Forda ma już dwa lata. Jakieś aktualności i opinie użytkowników tych silników, bo myślę o zakupie nowego w wersji automat.
Czy coś się poprawiło? czy jeżeli się poprawiło to od którego rocznika czy wersji? Czy w tych z daty produkcji od 2021 też te same problemy? Czy gwarancja na podwozia Forda w tej wersji są aktualnie na 5lat? |
niby coś tam poprawili po 2020 r. ja mam 2021r 170 ps w automacie na razie przejechane 34 tyś km, problemów z wtryskami nie miałem.
Pięcioletniej gwarancji już nie było jak kupowałem, miałem dwuletnią.
tyle ze teraz już chyba automat nowszej generacji 10 biegowy, ja mam 6 biegów. |
|
|
|
|
Jurek Jurecki
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Roller 2022 Ford 170KM automat
Dołączył: 26 Cze 2009 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 2023-08-31, 14:13
|
|
|
ta nowa 10 biegowa skrzynia i w wersji 170KM już we wszystkich egzemplarzach i w 140KM?
Czyżby to wpłynęło na awaryjność czy może jednak nowe lub od innego dostawcy wtryskiwacze? coś wiadomo?
Po reakcji na mój wczorajszy post domyślam się, że problemów z tymi silnikami już nie ma
Ale proszę mimo wszystko o podzielenie się uwagami o waszych silnikach, no może tych po roku 2020 |
|
|
|
|
suzu4x4
zaawansowany
Twój sprzęt: Kamper
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Wrz 2019 Piwa: 13/1 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2023-08-31, 16:25
|
|
|
Jurek Jurecki napisał/a: | ta nowa 10 biegowa skrzynia i w wersji 170KM już we wszystkich egzemplarzach i w 140KM?
Czyżby to wpłynęło na awaryjność czy może jednak nowe lub od innego dostawcy wtryskiwacze? coś wiadomo?
Po reakcji na mój wczorajszy post domyślam się, że problemów z tymi silnikami już nie ma
Ale proszę mimo wszystko o podzielenie się uwagami o waszych silnikach, no może tych po roku 2020 |
czy nowy dostawcza wtryskiwaczy to nie wiem ale mam kilku kolegów z kamperami na Fordach 170 ps i po 2020 żaden z nich problemów z wtryskami nie miał.
Posiadam aplikację FORD PASS PRO i w zeszłym roku wyskoczył mi w aplikacji komunikat o akcji serwisowej dotyczącej wtrysków, pojechałem do serwisu , sprawdzili zgodnie z kampanią serwisową i stwierdzili ze wszystko jest OK.
Kampera serwisuje od nowości a ASO FORD co roku robię przegląd z wymianą oleju (Robię ok 15 km rocznie) i póki co problemów z silnikiem ani napraw gwarancyjnych nie miałem. |
|
|
|
|
|