|
|
Przeróbka CNG na LPG w kamperze |
Autor |
Wiadomość |
Lixter
początkujący forumowicz
Dołączył: 04 Cze 2021 Postawił 2 piw(a) Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2021-06-15, 10:15 Przeróbka CNG na LPG w kamperze
|
|
|
Cześć,
Planuję zakup bazy pod CamperVan'a. Mam jeden problem, chciałem zakupić blaszaka z CNG i przerobić go na LPG. Jakieś sugestie? Miał ktoś z Was doświadczenia w takim temacie? Bo w necie jest dosyć dużo rozbieżności...
Drugi temat, LPG w dieslu, ktoś ogarniał to w kamperze, znacie przypadki?
Chcę rejestrację ogarnąć przed 01.07, jakieś porady?
Pozdrawiam! |
|
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2021-06-15, 10:18
|
|
|
CNG da radę zrobić na LPG. Pamiętaj tylko że tam nie będzie benzyny i problem z odpalaniem, gdy będzie zimno. Ogarnięty gazownik to zrobi. Tak naprawdę silnik CNG, to modyfikacja silnika FPT diesla |
|
|
|
|
Lixter
początkujący forumowicz
Dołączył: 04 Cze 2021 Postawił 2 piw(a) Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2021-06-15, 11:56
|
|
|
Są zbiorniki 15-20l |
|
|
|
|
|
Matheus
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Renault Carrier
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Otrzymał 18 piw(a) Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2021-06-15, 13:07
|
|
|
Gewehr napisał/a: | ak naprawdę silnik CNG, to modyfikacja silnika FPT diesla |
Coś więcej na ten temat? chętnie poczytam jak to jest rozwiązanie. |
_________________
Renault Carrier - autobus kamper
|
|
|
|
|
Piasek1
weteran
Twój sprzęt: W638 V230TD
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lis 2020 Piwa: 30/25 Skąd: Piotrków Kujawski
|
Wysłany: 2021-06-15, 15:27
|
|
|
Lixter napisał/a: | CNG i przerobić go na LPG. Jakieś sugestie? |
podpytać w dobrej gazowni (a namiary na takie znajdziesz np na lpg-forum) o ten konkretny model pojazdu który planujesz nabyć bo było kilka metod konwersji na zasilanie CNG.
1) jeżeli to instalka dokładana przez firmę zewnętrzną lub dealera to w zasadzie problemów z tym tyle co z LPG montowanym z wolnej ręki czyli żadnych poza kosztami. Są to klasyczne (lepsze lub gorsze, zazwyczaj gorsze) montaże z dokładaną elektroniką
2) gorzej jak to wyszło "z farbryki" przystosowane do CNG bo często pociąga to za sobą daleko idące zmiany oraz implementacje np sterownika gazowego ze sterownikiem benzyny. I wówczas to nie jest aż takie proste aby CNG zastąpić LPG ale nie niewykonalne. Tyle że no nieraz trzeba pare stów extra dołożyć za jakiś emulator czy wręcz nowy sterownik silnika.
3) wpis w dokumentach pojazdu:
tutaj znowu 2 opcje:
1) pojazd przystosowany do zasilania gazem - to ta dobra bo odpada ci całkowicie urzędologia, po prostu wywalasz cng, wstawiasz lpg i zachowujesz dokument TDT z homologacją zbiornika LPG. Mówiąc wprost: można dużo zaoszczędzić na fakcie iż monter "nie musi" ci kwitów wystawić (ju noł łora miin )
2) pojazd zasilany CNG - bo wówczas czeka cię gehenna wizyt w WK z papierami zakładu który dokonał demontażu CNG o wykreślenie z dokumentów tego i ponowna z wbiciem LPG. Może uda sie za jedną wizytą, a może będą cię "wozić" jak Józefa po Egipcie |
_________________ https://www.camperteam.pl...pic.php?t=36109 |
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły Więcej szczegółów |
Wystawiono 1 piw(a): Lixter |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|