|
|
Korektor sily hamowania |
Autor |
Wiadomość |
qbas62
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Peugot j5 2,5D rocznik 1991-burstner
Dołączył: 30 Maj 2018 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2021-06-17, 14:08 Korektor sily hamowania
|
|
|
Witam. Mechanik robi w moim Peugocie r.91 hamulce z tyłu i zaproponował pominięcie korektora siły hamowania, co sądzicie na ten temat (jeżdżę tylko latem). |
|
|
|
|
Mazur
weteran Robert Mazur
Twój sprzęt: CI Mizar Garage , Ducato 2.8JTD
Pomógł: 9 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Piwa: 84/104 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2021-06-17, 14:48
|
|
|
Przecież korektor jak nazwa wskazuje, koryguje siłę hamowania. Im samochód cięższy tym hamulce działają lepiej (tylne) . Moim zdaniem zabieg pominięcia korektora będzie kosztem przednich tarcz i klocków i oczywiście siły hamowania.
Na marginesie. Jak ktoś używa poduszek powietrznych to regulować korektor jak są na maxa. Miałem ostatnio sytuację po wymianie całości hamulców że na diagnostycznej hamulca tylnego prawie zero. Wymieniałem hamulce jak były spuszczone poduszki i tak zostały wyregulowane.Nie pomyślałem o korektorze i różnicy po napompowaniu poduszek - amatorka Na szczęście diagnosta był kumaty i kazał mi spuścić powietrze, wtedy było ok. Podbił, ale musiałem wyregulować pod poduchy. Z resztą dla własnego bezpieczeństwa. |
_________________ Podróż tysiąca mil zaczyna się od jednego kroku.
'Lao Tzu' |
|
|
|
|
|
007jędruś
zaawansowany
Twój sprzęt: Fiat Ducato campervan
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sty 2018 Piwa: 8/19 Skąd: BIA
|
Wysłany: 2021-06-17, 15:05
|
|
|
Bez korektora hamulce tylnie i przednie będą miały równa siłę hamowania. Korektor jest po to by nie blokowało tyłu i samochod nie wpadał w poślizg . Hamulce przednie w aucie robią prawie całą robotę tył to tylko 27-30 % |
|
|
|
|
przemo.d
zaawansowany
Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2011 Piwa: 15/49 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2021-06-17, 15:41 Re: Korektor sily hamowania
|
|
|
qbas62 napisał/a: | Witam. Mechanik robi w moim Peugocie r.91 hamulce z tyłu i zaproponował pominięcie korektora siły hamowania, co sądzicie na ten temat (jeżdżę tylko latem). |
Jak cieknie to wywal go , w kamperku nic to nie daje bo to auto ze stale obciążona tylną osią.
Ja w poprzednim wywaliłem i nic się nie zmieniło , przez durne rozważania pseudo mechaników forumowych...wysiliłem się i testowałem to w różnych warunkach ale nic to nie zmienia w ciężkim aucie i tak nie da się zablokować tylnych kół bez korektora . Jak jest ABS to tego już nie montują i tak .
Pozdro. |
|
|
|
|
|
qbas62
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Peugot j5 2,5D rocznik 1991-burstner
Dołączył: 30 Maj 2018 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2021-06-18, 22:44 korektor
|
|
|
Dzięki wszystkim za rady, korektor ominięty ale jakoś tak pedał głębiej bierze, układ odpowietrzony oczywiście. Mechanik mówi, że trzeba pojeździć to się ułoży. Zobaczymy, jak dobrze pójdzie to jutro trasówka. Pozdrawiam wszystkich. |
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 212/477 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2021-06-19, 12:46
|
|
|
qbas62 napisał/a: | Mechanik mówi, że trzeba pojeździć to się ułoży. |
I prawdę mówi |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|