|
|
Historyczny pojazd ciężarowy a ściana grodziowa - przepisy |
Autor |
Wiadomość |
motobar
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Peugeot J5
Dołączył: 22 Cze 2021 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2021-06-22, 17:04 Historyczny pojazd ciężarowy a ściana grodziowa - przepisy
|
|
|
Witam serdecznie
To jest mój pierwszy post dlatego proszę o wyrozumiałość... (jeśli w złym dziale to proszę o przeniesienie)
Po obejrzeniu dziesiątek stron i filmików na temat przebudowy dostawczaka na kampera i związanymi z tym przepisami mam tylko większy mętlik w głowie ;( otóż sytuacja wygląda następująco:
Posiadam Mercedesa T2 L406D z 1974r, 1970cm3 (poprzednik słynnej kaczki) jest zarejestrowany na zwykłe białe tablice, w dowodzie rejestracyjnym:
DMC 3450kg; rodzaj pojazdu SAMOCHÓD CIĘŻAROWY; przeznaczenie ---; świadectwo homologacji ----; liczba miejsc 5; pierwsza rejestracja 1985r; karty pojazdu nie wydano.
I teraz najważniejsze: pomimo że zarejestrowane jako pojazd ciężarowy to nie posiada ściany grodziowej - moim zdaniem fabrycznie.
Gdzieś wyczytałem, że przepis odnośnie tych ścian lub kratek obejmuje samochody rejestrowane po 1999r. Planuję zostawić w nim tylko 2 siedzenia a resztę wywalić i zmienić to w dowodzie rejestracyjnym (wiem że potrzebuję na to świstek od firmy, która dysponuje jakimś tam PKD oraz przegląd w OSKP i z tym do wydziału komunikacji - ponoć większy problem jest z dodaniem foteli niż z usunięciem)
Czas na pytania
1. Czy pomimo braku ściany grodziowej i faktu że jest to pojazd ciężarowy mogę spokojnie robić zabudowę i nie będę miał problemów przy przeglądach/kontrolach itd ?
2. Rozumiem, że jeśli nie zmieniam przeznaczenia na specjalny kempingowy to nie muszę płacić nowej akcyzy?
3. Jaka w moim przypadku jest różnica pomiędzy rejestracją na specjalny kempingowy a pozostawieniem go jako ciężarowy? (bo wszędzie czytam tylko o ścianach grodziowych, dodam jeszcze że obecnie też nie muszę mieć ciągłości polisy OC bo pojazd ma ponad 40 lat, viatolla brak bo poniżej 3,5t) gdzie jest haczyk ? |
|
|
|
|
moskit
weteran
Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-C LINE
Nazwa załogi: moskit
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Mar 2014 Piwa: 117/43 Skąd: Ożarów Maz.
|
Wysłany: 2021-06-22, 18:57
|
|
|
Haczyk jest taki że jak sam wszystkiego się dowiesz to nie będziesz miał żalu do nikogo tylko do siebie a rady typu "jedna baba drugiej babie" to nie jest to czego oczekujesz. Pomimo tego jeszcze oczekujesz rad to poczytaj wątki na temat, warianty rozebrane na czynniki pierwsze, a decyzje i tak sam podejmiesz Ty i tylko Ty będziesz ponosił wszelkie konsekwencje swojej decyzji.
Odbudowa i zarejestrowanie na żółtych jeszcze ma sens ale przebudowa na kampera i próba zarejestrowania na zabytek się nie uda bo nigdy taki model nie wyszedł z fabryki.
Proszę administratora o przeniesienie do odpowiedniego wątku aby nie tworzyć i nie zaśmiecać |
_________________ Wielkie rzeczy nie powstają w wyniku impulsu, a w wyniku poskładania małych rzeczy w jedną całość
Vincent Van Gogh |
|
|
|
|
|
motobar
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Peugeot J5
Dołączył: 22 Cze 2021 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2021-06-22, 19:33
|
|
|
dziękuję za odpowiedź, ale ja nic nie wspominałem o żółtych tablicach i nie mam zamiaru rejestrować go na zabytek (moim zdaniem jest więcej wad niż pożytku), chce w starym dostawczaku zrobić zabudowę mieszkalna, pytania były inne... |
|
|
|
|
Cyryl
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 301/14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2021-06-22, 20:48
|
|
|
żeby rozwiać swoje wszelkie wątpliwości podjedź do okręgowej stacji kontroli pojazdów, tam gdzie zamierzasz go rejestrować. |
_________________
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|