Ducato 2013 wibracje podczas jazdy |
Autor |
Wiadomość |
ipy
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Rogalik Ducato 2.3 150 2013
Nazwa załogi: 3 Kapelusze
Dołączył: 18 Sie 2016 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2021-07-28, 04:35 Ducato 2013 wibracje podczas jazdy
|
|
|
Cześć. Mam pytanie odnośnie wibracji, pojawiających się podczas jazdy moim Ducato 2013, 150KM.
Auto jedzie gładko do około 60 km/h. Po przekroczeniu tej prędkości, pojawiają się wibracje, które maksymalne natężenie osiągają przy około 75 km/h, potem słabną. Po przekroczeniu 85 km/h, wibracje zanikają.
Przy 75 km/h, auto trzęsie się na tyle, że rozmazuje mi się obraz przed oczami i brzuch miota się na wszystkie strony ;-)
Sytuacja trwa od samego zakupu, na starych oponach. Po zmianie opon na fabrycznie nowe i wyważeniu kół, nic się nie zmieniło. Zmieniono też tarcze hamulcowe.
Wibracje nie zależą od zapiętego biegu, występują nawet w czasie jazdy na luzie.
Co może być przyczyną? Jak mogę dociec, co sprawdzić?
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 90/89 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2021-07-28, 06:47
|
|
|
Ja bym stawiał na przeguby Cardana. |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/601 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2021-07-28, 07:07
|
|
|
Janusszr napisał/a: | na przeguby Cardana. |
to nie "Syrena"
ipy sprawdż podporę prawej półosi i przeguby wewnętrzne półosi. |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2021-07-28, 07:08
|
|
|
Jeśli wibracje są też na luzie, bez obciążenia, to idą z kól, lub piast. Półosie wibrują tylko przy przyspieszaniu. Dobry mechanik szybko poradzi sobie z tematem. Może być tak, że masz coś wystającego z nadwozia i ono daje też taki efekt, pod naporem powietrza. |
|
|
|
 |
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 90/89 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2021-07-28, 07:45
|
|
|
SlawekEwa napisał/a: | Janusszr napisał/a: | na przeguby Cardana. |
to nie "Syrena"
ipy sprawdż podporę prawej półosi i przeguby wewnętrzne półosi. |
Miałem taki efekt w Subaru.
PS.
Podobny efekt miałem w Polonezie Trucku. Męczyłenm się z tym dość długo. Przyczyna-podczas konserwacji podwozia wał napedowy nie był zabezpieczony i masa konserwująca była tylko z jednej strony. |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
|
 |
darek 61
Kombatant

Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-07-28, 08:41
|
|
|
Czasami warto pojechać na szarpak.Nawet jeżeli nic nie znajdą to będzie można wyeliminować jakieś luzy na zawieszeniu.Sprawdzenie tyłu też nie zaszkodzi. |
_________________
 |
|
|
|
|
 |
007jędruś
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato campervan
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sty 2018 Piwa: 8/20 Skąd: BIA
|
Wysłany: 2021-07-28, 21:22
|
|
|
Janusszr napisał/a: | SlawekEwa napisał/a: | Janusszr napisał/a: | na przeguby Cardana. |
to nie "Syrena"
ipy sprawdż podporę prawej półosi i przeguby wewnętrzne półosi. |
Miałem taki efekt w Subaru.
PS.
Podobny efekt miałem w Polonezie Trucku. Męczyłenm się z tym dość długo. Przyczyna-podczas konserwacji podwozia wał napedowy nie był zabezpieczony i masa konserwująca była tylko z jednej strony. |
Janusz w Ducato nie ma przegubu cardana, oczywiście w tym z napędem na przednią oś. |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2021-07-28, 21:37
|
|
|
Wibracja objawia się adekwatnie z obrotami kół niezależnie czy na prostej z tempomatem, czy z górki bez napędzania.
Zatem winne może być wszystko co kręci się równo z kołami.
Jeśli w przednich półosiach i tylnych piastach wszystko ok, to sprawdź czy masz wszystkie śruby w kołach.
.
Miałem kiedyś "ugryzioną" tarczę w Chryslerze, trzepało autem jak niewyważone koło i nikt nic nie wymyślił. Jak dałem nowe tarcze na tył, ustąpiło.
Nie piszę tego że tak jest, ale dlatego że diabeł siedzi w szczególe. Trzeba go złapać, zabrać mu widełki i połamać, urwać ogonek i diabełek przestanie się głupio śmiać |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
Ostatnio zmieniony przez Socale 2021-07-28, 21:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 90/89 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2021-07-28, 21:39
|
|
|
007,
oki, przegub homokinetyczny jest w Dukato?
Ja, człek starej daty wszystkie te przeguby nazywam przegubami Cardana.
Poprawię się. Obiecuję. |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
|
 |
007jędruś
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato campervan
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sty 2018 Piwa: 8/20 Skąd: BIA
|
Wysłany: 2021-07-28, 21:44
|
|
|
Janusz nie bierz tego do siebie . Pisałeś o przegubie Cardana, wale napędowym w polonezie itp. Tego wszystkiego w ducato nie ma. |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2021-07-28, 21:51
|
|
|
Janusszr napisał/a: | ...
Ja, człek starej daty wszystkie te przeguby nazywam przegubami Cardana.
... |
Może źle nazwałeś ale rację zapodałeś, bowiem na półosi prawej jest zastosowany przegub który lubi dostawać minimalnych luzów na podporze i sam wobec wibracji się wyklepuje czego efektem jest dolegliwość tytułowa.
.
Sugeruję:
Kanał.
Sprawdzić szarpając ręką ruch/luz półosi przód-tył<>góra-dół. brak wykrycia luzu>>> przetoczyć pojazd tak by koła obróciły się o 45stopni i sprawdzić tak samo.
Brak wykrycia = szukamy dalej. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/601 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2021-07-28, 22:06
|
|
|
Socale napisał/a: | Może źle nazwałeś ale rację zapodałeś, bowiem na półosi prawej jest zastosowany przegub który lubi dostawać minimalnych luzów na podporze i sam wobec wibracji się wyklepuje czego efektem jest dolegliwość tytułowa.
. |
"Konia kują, a żaba nogę podstawia" |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
ipy
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Rogalik Ducato 2.3 150 2013
Nazwa załogi: 3 Kapelusze
Dołączył: 18 Sie 2016 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2021-07-28, 22:19
|
|
|
Dziękuję za odpowiedzi. Auto było na szarpakach, żadnych niepokojących objawów. Zresztą pół zawieszenia po zakupie zostało wymienione.
Czy przyczyną może być obluzowana/ nadłamana osłona pod silnikiem, która nieco zwisa poniżej poziomu zderzaka? |
|
|
|
 |
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 90/89 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2021-07-28, 22:21
|
|
|
007 napisał/a: | Janusz nie bierz tego do siebie . Pisałeś o przegubie Cardana, wale napędowym w polonezie itp. Tego wszystkiego w ducato nie ma. |
Chodziło mi tylko o podanie przyczyn podobnych objawów. Żle przeprowadzona konserwacja podwozia, może narobić bałaganu. |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
 |
darek 61
Kombatant

Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-07-28, 22:35
|
|
|
ipy napisał/a: | Czy przyczyną może być obluzowana/ nadłamana osłona pod silnikiem, która nieco zwisa poniżej poziomu zderzaka? |
Myślisz że to mogło by mieć aż taki wpływ żeby aż tak poniewierało całym autem.Szczerze wątpię,ale chyba nie ma problemu zdjąć tą osłonę i się przejechać.
Ja bym zajrzał do przegubów wewnętrznych,tam są takie trzy kółka na łożyskach.Gdy któreś łożysko się rozpadnie można nadal jechać,ale wtedy tam powstają luzy.Niekoniecznie do tego trzeba wyciągać całą oś.Myślę że wystarczy zsunąć gumę,wyczyścić ze smaru i sprawdzić czy nie ma tam luzu. |
_________________
 |
|
|
|
|
 |
|