Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Tuning silnika na hamowni, warto
Autor Wiadomość
MaxL 
zaawansowany


Twój sprzęt: Rapido 983F
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Gru 2020
Piwa: 9/59
Skąd: Wawa
Wysłany: 2021-01-18, 18:28   

Argo napisał/a:
Warszawa http://www.mdmtuning.pl/index.php#kontakt


Dzięki - kamper wejdzie im do hamowni? jakie mają ceny?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2021-01-19, 10:12   

Wykonanie telefonu nie boli.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Piasek1 
weteran

Twój sprzęt: W638 V230TD
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2020
Piwa: 30/25
Skąd: Piotrków Kujawski
Wysłany: 2021-01-20, 15:47   

W Warszawie macie również Kiviego.
http://kiviracing.pl/
Też legenda, od lat na rynku.
_________________
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=36109
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2021-01-21, 21:33   

Zazdroszczę - kiedyś też chciałem zrobić poprawkę silnika ale okazała się że programowo można ale coś w silniku nie ogarniało parametrów i dławił się na pewnych obrotach.
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
prusiak 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Adria Sport A 660 SP
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2020
Piwa: 25/17
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2021-05-21, 10:03   

To i ja pokusiłem się dodać trochę wigoru mojemu silniczkowi. Pacjent ubogi bo 2.0 multijet 115KM, 280Nm. Co do dynamiki do 80km/h było całkiem fajnie, brakowało mu trochę "powera" w okolicach 100 km/h.
Skrzystalem z warsztatu V-tech oddzial w Warszawie. Metoda pomiaru - hamownia drogowa ze względuna wysokość auta. Nie wiem czy lepsza czy gorsza od rolek, ale przy zapewnieniu prawidłowych warunków drogowych daje miarodajne wyniki.
Wgrany program przygotowany przez programistów V-tech dodał 25KM, 45Nm i fajną charakterystykę momentu obrotowego. Autko przyspiesza miekko i teraz dynamicznie do 3 tys. obrotów.

Równocześnie robił ze mną kolega ducato z silnikiem 2,3 i tu jest większe pole do popisu... silnik zyskał mocna dynamike, szczególnie od 3 tys. w górę. Odpala jak rakieta.

20210521_095743.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 1,69 MB

_________________
---> :D <---
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Piasek1 
weteran

Twój sprzęt: W638 V230TD
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2020
Piwa: 30/25
Skąd: Piotrków Kujawski
Wysłany: 2021-05-21, 12:59   

prusiak napisał/a:
hamownia drogowa

znaczy GPS
_________________
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=36109
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MaxL 
zaawansowany


Twój sprzęt: Rapido 983F
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Gru 2020
Piwa: 9/59
Skąd: Wawa
Wysłany: 2021-05-21, 16:03   

Do kręcenia powyżej 3k są silniki benzynowe i do tego w płaskich autach :wyszczerzony:
ale w okolicy 2k widzę przyrost ponad 40Nm więc :shock: bo to najczęstszy zakres pracy.

Poobserwuj też inne parametry w trakcie jazdy i przyspieszania bo w mnie w płaskim za bardzo rosła temperatura DPF w trakcie przyspieszania, przez co w rok wypaliło środek i DPF wypalał się co 400km (wcześniej co 2k) - niestety ja wywaliłem tez program bo nie dało się używać tego na mieście (ciągłe wypalania)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2021-05-21, 17:45   

Cóż, ja dłubnąłem sobie jakiś czas temu i:
90% momentu już od 2 tys. rpm
Moc max. już przy niespełna 3,4 tys. rpm

Generalnie: czas przyśpieszenia 60-100 km/h (na 4) i 80-120 km/h (na 5) skrócił się o ok. 30%. Do wyprzedzania jak znalazł.

Można było jeszcze co nieco wykręcić, ale nakład paliwa do efektu nie był satysfakcjonujący :-). Stanęło na 162,5KM i 397 Nm. Wszystko na hamowni + próby drogowe.

Baza: 137 KM i 344 Nm. Wzrost zatem w miarę nieduży (bezpieczny + 25KM), ale przebieg krzywej momentu korzystniejszy.
_________________
Byle do przodu
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Piasek1 
weteran

Twój sprzęt: W638 V230TD
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2020
Piwa: 30/25
Skąd: Piotrków Kujawski
Wysłany: 2021-05-21, 22:00   

Pamiętajcie tylko że nadmiar momentu na dole znacząco skraca żywotność 2-masy.
_________________
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=36109
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2021-05-22, 00:50   

Wszystko zależy od stylu jazdy. Ja swojego nie zmieniłem. Z dodatkowej mocy korzystam rzadko.

Poza tym Fiat w 2.3 ma też zwykłe koła (zależnie od modelu/rocznika).
_________________
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Pieredyszka 
stary wyga

Dołączył: 03 Lip 2021
Piwa: 67/54
Skąd: Polska
Wysłany: 2021-09-12, 18:00   

Filmik od "Jagodowego TV" Fiat Ducato 2.3 JTD

Wzrost mocy z 160KM. na 185KM. + 50Nm. prędkość od 100km/h do 150km/h po tuningu, osiąga szybciej o 10sek.


  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Pieredyszka 
stary wyga

Dołączył: 03 Lip 2021
Piwa: 67/54
Skąd: Polska
Wysłany: 2022-04-18, 12:36   

Jeszcze jeden film z chip tuningu kampera od Jagodowy TV.

_________________
Byle dalej, byle w przód, absolutnie, absolutnie.
Fa fa fa fa fa fa fa fa fa ra fa fa
Fa fa fa fa fa fa fa fa fa ra fa fa
Byle dalej, byle w przód, absolutnie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***