Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2021-01-21, 21:33
Zazdroszczę - kiedyś też chciałem zrobić poprawkę silnika ale okazała się że programowo można ale coś w silniku nie ogarniało parametrów i dławił się na pewnych obrotach.
Twój sprzęt: Adria Sport A 660 SP Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Gru 2020 Piwa: 25/17 Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2021-05-21, 10:03
To i ja pokusiłem się dodać trochę wigoru mojemu silniczkowi. Pacjent ubogi bo 2.0 multijet 115KM, 280Nm. Co do dynamiki do 80km/h było całkiem fajnie, brakowało mu trochę "powera" w okolicach 100 km/h.
Skrzystalem z warsztatu V-tech oddzial w Warszawie. Metoda pomiaru - hamownia drogowa ze względuna wysokość auta. Nie wiem czy lepsza czy gorsza od rolek, ale przy zapewnieniu prawidłowych warunków drogowych daje miarodajne wyniki.
Wgrany program przygotowany przez programistów V-tech dodał 25KM, 45Nm i fajną charakterystykę momentu obrotowego. Autko przyspiesza miekko i teraz dynamicznie do 3 tys. obrotów.
Równocześnie robił ze mną kolega ducato z silnikiem 2,3 i tu jest większe pole do popisu... silnik zyskał mocna dynamike, szczególnie od 3 tys. w górę. Odpala jak rakieta.
Do kręcenia powyżej 3k są silniki benzynowe i do tego w płaskich autach
ale w okolicy 2k widzę przyrost ponad 40Nm więc bo to najczęstszy zakres pracy.
Poobserwuj też inne parametry w trakcie jazdy i przyspieszania bo w mnie w płaskim za bardzo rosła temperatura DPF w trakcie przyspieszania, przez co w rok wypaliło środek i DPF wypalał się co 400km (wcześniej co 2k) - niestety ja wywaliłem tez program bo nie dało się używać tego na mieście (ciągłe wypalania)
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4 Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2021-05-21, 17:45
Cóż, ja dłubnąłem sobie jakiś czas temu i:
90% momentu już od 2 tys. rpm
Moc max. już przy niespełna 3,4 tys. rpm
Generalnie: czas przyśpieszenia 60-100 km/h (na 4) i 80-120 km/h (na 5) skrócił się o ok. 30%. Do wyprzedzania jak znalazł.
Można było jeszcze co nieco wykręcić, ale nakład paliwa do efektu nie był satysfakcjonujący :-). Stanęło na 162,5KM i 397 Nm. Wszystko na hamowni + próby drogowe.
Baza: 137 KM i 344 Nm. Wzrost zatem w miarę nieduży (bezpieczny + 25KM), ale przebieg krzywej momentu korzystniejszy.
Jeszcze jeden film z chip tuningu kampera od Jagodowy TV.
_________________ Byle dalej, byle w przód, absolutnie, absolutnie.
Fa fa fa fa fa fa fa fa fa ra fa fa
Fa fa fa fa fa fa fa fa fa ra fa fa
Byle dalej, byle w przód, absolutnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum