Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Jerzy
2007-12-13, 13:42
Truma bojler - awaria
Autor Wiadomość
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 78/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-09-15, 11:51   

slawek192 napisał/a:
Witam
Taka zagadka Kupiłem używany bojler bt10 z lat 90 podłączyłem i co nie działa.
Rozbieram patrzę a na płytce przepalona ścieżka od pinu z + do bezpiecznika. komuś poszło zwarcie a ktoś zamontował bezpiecznik 25A :diabelski_usmiech . ścieżkę naprawiłem, dalej nie działa. poleciał "LM" i przekaźnik po wymianie działa ale: zapala i po wyłączeniu iskrownika około 10s wszystko gaśnie zapala się czerwona dioda. Płytka sprawdzona przez dwóch niezależnych elektroników jest OK elektroda podtrzymująca płomień podobno OK, a piecyk nie działa jakieś pomysły, sugestie? Dodam że na elektrodę dodaliśmy napięcie ujemne i zawór trzymał a na płomieniu nie. POMOCY

zacznij od sprawdzenie czy masę układu przy elektrozaworach masz przykręconą - bardzo częsty błąd - wszystko na stole działa a po zmontowaniu nie chce bo o tym kabelku mało kto z rozpędu pamięta.
jak jest przykręcony - to nie ma bata chłopie - masz powalone coś w ukłądzie kontroli płomienia. jeśli podałeś minus na elektrodę i ci działało a z samą elektrodą nie chce - to jednak albo elektroda nie jest ok albo płytka nie jest OK. wymieniałeś LM324 - wymień diody 1n4148 dookoła niego i przy przekaźnikach, sprawdź czy duża dioda na wejściu sygnału przypadkiem nie jest walnięta.
aha UWAGA wśród licznych zwykłych diód jest po drodze jedna zenerka chyba gdzies przy czarnym przekaźniku ( nie mam obrazu przed oczami to nie pamiętam ... ) - nie pomylić...
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl szczegóły
slawek192 
początkujący forumowicz

Dołączył: 03 Wrz 2021
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2021-09-15, 16:19   

Płytka sprawdzona na oscyloskopach przez 2 niezależnych elektroników podobno wszystko ok
ale nikt nie wymontował żadnej diody sprawdzali je na płytce.
Może być że mam zły reduktor mam 37mbar a wyczytałem że może być 30 lub 50mbar.
I jeszcze jedno co ma być podłączone do czarnej wtyczki? może mi coś brakuje.

Dzięki za odpowiedz

65132390919__C7FEDACC-6D6F-4D42-A218-A718E1E220AB.jpg
Plik ściągnięto 1594 raz(y) 141,12 KB

65132378826__7E225FDA-59FE-489F-9330-FC03FEF983BF.jpg
Plik ściągnięto 1594 raz(y) 112,2 KB

65142697084__CDBB3B1B-A888-46E6-80B8-42E8BBA88CCB.jpg
Plik ściągnięto 1594 raz(y) 133,49 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Monter 
stary wyga
www.dem.yt


Twój sprzęt: Ducato II '96 Hymer Swing C544 alkowa
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Paź 2020
Piwa: 31/26
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-09-15, 16:34   

Czarna wtyczka jest serwisowa - podłącza się do niej serwis, jest tam podprowadzone m.in. bezpośrednie otwieranie zaworu gazu. Normalnie do niej w kamperze nic nie jest podłączone.
_________________
Nasza strona podróżniczo-kamperowa: https://dem.yt
Możesz też postawić nam wirtualną kawę :-)

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
slawek192 
początkujący forumowicz

Dołączył: 03 Wrz 2021
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2021-09-15, 18:16   

Panowie głupieję
Podłączyłem bojlerek odpalam i działa eureka, czekam 2 minuty pali się super. wyłączam i po 3 minutach sprawdzam i co to samo zapala i po wyłączeniu iskrownika wszystko gaśnie znowu brak podtrzymania. ktoś ma jakiś pomysł.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robba 
weteran


Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Paź 2015
Piwa: 91/174
Skąd: Nicelea
Wysłany: 2021-09-16, 16:42   

slawek192 napisał/a:
Panowie głupieję
Podłączyłem bojlerek odpalam i działa eureka, czekam 2 minuty pali się super. wyłączam i po 3 minutach sprawdzam i co to samo zapala i po wyłączeniu iskrownika wszystko gaśnie znowu brak podtrzymania. ktoś ma jakiś pomysł.

albo masz uszkodzony czujnik płomienia, albo zimny lut na płytce.
proponuję pod lupom obejrzeć punkty lutownicze i wszystkie podejrzane z czarnymi
"pierścieniami" przelutować z kalafonią (poprawić luty).
Jak nie pomoże i żaden element na płytce nie jest uszkodzony mechanicznie
to zostaje Tobie czujnik płomienia - może ceramika pękła, albo się rusza?
a może kabelek gdzieś się uszkodził i dowiera do masy?

slawek192 napisał/a:
Płytka sprawdzona na oscyloskopach przez 2 niezależnych elektroników podobno wszystko ok.....

układ czujnika akurat wykrywa płomień i nie generuje przebiegów,
więc sprawdzanie go oscyloskopem to raczej marketing.
_________________
.
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
T.H.X 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: CI international, 1994, Ford Transit 2.5d
Dołączył: 11 Wrz 2021
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 2021-09-17, 00:59   

Trafiło też na mnie. Od niedawna mam CI model International z 1993 roku. Od jakiegoś czasu próbuję uruchomić bojler. Po przekręceniu pokrętła sterującego natychmiast zapala się zielona dioda (!), ale nie słychać iskrownika, ani elektrozaworu. Jedyne dźwięki jakie słyszę to cichutki pisk z płytki z okolicy dużej cewki. Płytka po obejrzeniu wydaje się ok, nie widać siadów uszkodzeń, przepaleń, przegrzań. Komin oczywiście otwarty, zawór gazu również, instalacja gazowa odpowietrzona, bezpiecznik na płytce sprawdzony miernikiem.

Czy ktoś jest w stanie sprawdzić poprawność połączenia przewodów kostce, a jeśli jest ok, to może ktoś ma pomysł gdzie szukać problemu?

signal-2021-09-17-004837_001.jpeg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 213,16 KB

signal-2021-09-17-004837_002.jpeg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 240,02 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Monter 
stary wyga
www.dem.yt


Twój sprzęt: Ducato II '96 Hymer Swing C544 alkowa
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Paź 2020
Piwa: 31/26
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-09-17, 08:19   

Ale jaki masz boiler i jaką płytkę? Płytek było kilka modeli...
Mam takie same piloty do sterowania jak Ty. Ten szary kabel za który trzymasz to z pilota idzie. Zapalenie zielonej diody nie oznacza nic, poza tym, że pilot na poprawnie podłączony plus, masę no i że włącznik w pokrętle działa. Innymi słowy sterowanie zielonej LED nie idzie z boilera a prosto z włącznika w pokrętle.
Dalej Ci nie pomogę, bo ta czarna kostka wygląda na jakąś radosną twórczość poprzednich właścicieli Twojego kampera. Zrób zdjęcia boilera, płyty sterującej z obu stron, złącz tej płyty żeby było widać dokładnie gdzie który przewód jest podłączony - wtedy można coś dopiero zacząć wróżyć.
_________________
Nasza strona podróżniczo-kamperowa: https://dem.yt
Możesz też postawić nam wirtualną kawę :-)

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
T.H.X 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: CI international, 1994, Ford Transit 2.5d
Dołączył: 11 Wrz 2021
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 2021-09-17, 15:36   

Załączam zdjęcia bojlera i płytki. Co do poprzedniego właściciela trafiłeś w sedno był twórcą radosnym a najgorsze, że bardzo płodnym. Zostało mi po nim w spadku kilkaset metrów rozmaitych przewodów, dziesiątki bezpieczników, kostek i przełączników w każdulym możliwym zakamarku.

Imagepipe_0.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 106,31 KB

Imagepipe_1.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 158,1 KB

Imagepipe_2.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 139,52 KB

Imagepipe_3.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 154,7 KB

Imagepipe_4.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 172,53 KB

Imagepipe_6.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 146,65 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robba 
weteran


Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Paź 2015
Piwa: 91/174
Skąd: Nicelea
Wysłany: 2021-09-17, 16:37   

T.H.X napisał/a:
Trafiło też na mnie. Od niedawna mam CI model International z 1993 roku. Od jakiegoś czasu próbuję uruchomić bojler. Po przekręceniu pokrętła sterującego natychmiast zapala się zielona dioda (!), ale nie słychać iskrownika, ani elektrozaworu. Jedyne dźwięki jakie słyszę to cichutki pisk z płytki z okolicy dużej cewki. Płytka po obejrzeniu wydaje się ok, nie widać siadów uszkodzeń, przepaleń, przegrzań. Komin oczywiście otwarty, zawór gazu również, instalacja gazowa odpowietrzona, bezpiecznik na płytce sprawdzony miernikiem.

Czy ktoś jest w stanie sprawdzić poprawność połączenia przewodów kostce, a jeśli jest ok, to może ktoś ma pomysł gdzie szukać problemu?


sprawdz miernikiem czy na plytkę dociera 12V....
_________________
.
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2021-09-18, 11:24   

Czy rurka odprowadzająca wodę na zewnątrz w przypadku wycieku ma jakiś zaworek zwrotny? Czy dmuchając w nią z zewnątrz powinien być przepływ powietrza czy nie?
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Monter 
stary wyga
www.dem.yt


Twój sprzęt: Ducato II '96 Hymer Swing C544 alkowa
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Paź 2020
Piwa: 31/26
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-09-18, 12:51   

robba napisał/a:
sprawdz miernikiem czy na plytkę dociera 12V....


Gdyby nie docierało LED na pilocie nie zapalałby się po włączeniu boilera.

krimar napisał/a:
Czy rurka odprowadzająca wodę na zewnątrz w przypadku wycieku ma jakiś zaworek zwrotny? Czy dmuchając w nią z zewnątrz powinien być przepływ powietrza czy nie?


To zależy o jaką rurkę pytasz. W jednych układach jest zawór automatycznie spuszczający wodę, w innych nie ma. U mnie czerwona rurka przy boilerze rozgałęzia się i jest zawór zwrotny w kierunku zaporowym na tej rurce, po czym przez podłogę przechodzi ona pod auto. Czyli gdybym od dołu w nią dmuchał (przy pustym układzie) powinien być przepływ.
_________________
Nasza strona podróżniczo-kamperowa: https://dem.yt
Możesz też postawić nam wirtualną kawę :-)

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2021-09-18, 13:25   

Chodzi mi o rurkę spod paleniska, która wyprowadzona jest na bok kampera pod wylotem spalin, poborem powietrza do termy. Rurka ta ma odprowadzać wodę gdy zbiornik cieknie. I nie wiem czy aby sprawdzić jej drożność wystarczy dmuchnąć od zewnątrz, czy jest jakieś zabezpieczenie aby nie było przez nią zasysane powietrze do wnętrza termy.
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
T.H.X 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: CI international, 1994, Ford Transit 2.5d
Dołączył: 11 Wrz 2021
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 2021-09-18, 13:47   

Monter napisał/a:
Ale jaki masz boiler i jaką płytkę? Płytek było kilka modeli...
Mam takie same piloty do sterowania jak Ty. Ten szary kabel za który trzymasz to z pilota idzie. Zapalenie zielonej diody nie oznacza nic, poza tym, że pilot na poprawnie podłączony plus, masę no i że włącznik w pokrętle działa. Innymi słowy sterowanie zielonej LED nie idzie z boilera a prosto z włącznika w pokrętle.
Dalej Ci nie pomogę, bo ta czarna kostka wygląda na jakąś radosną twórczość poprzednich właścicieli Twojego kampera. Zrób zdjęcia boilera, płyty sterującej z obu stron, złącz tej płyty żeby było widać dokładnie gdzie który przewód jest podłączony - wtedy można coś dopiero zacząć wróżyć.


Są postępy. Gniazdo bezpiecznika na płytce było pokryte tlenkami, dodatkowo oczyściłem styki na płytce. Bojler zaczął palić. Zawór klika, iskrownik rozpala płomień. Zostało do sprawdzenia pokrętło, bo trzeba je docisnąć żeby odpalić kocioł no i gasi palnik gdy temperatura jest ustawiona ten na niższe a niż 60.

Niepokoi mnie tylko zapach po uruchomieniu kotła wyczuwalny w środku. Czy u was też coś czuć podczas pracy kotła?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robba 
weteran


Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Paź 2015
Piwa: 91/174
Skąd: Nicelea
Wysłany: 2021-09-18, 23:10   

Monter napisał/a:
robba napisał/a:
sprawdz miernikiem czy na plytkę dociera 12V....


Gdyby nie docierało LED na pilocie nie zapalałby się po włączeniu boilera.



Trzeba czytać co inni piszą a potem się wypowiadać...
Nie napisałem żeby sprawdził czy jest zasilanie tylko czy dociera 12V.
Jakby gdzieś coś po drodze było zaśniedziałe to po spadku napięcia
do np 10V elektronika może odmówić posłuszeństwa. A dioda będzie świecić!
a dokładnie tak się zachowuje!
_________________
.
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2021-09-20, 12:46   

Czy nikt nie sprawdza drożności rurki odprowadzającej skropliny (lub wyciek) spodnie paleniska bojlera? Jak to zrobić? Czy dmuchajac z zewnątrz powinien być przelot powietrza?
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***