Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Cyrix separator / przełącznik akumulatorów
Autor Wiadomość
Monter 
stary wyga
www.dem.yt


Twój sprzęt: Ducato II '96 Hymer Swing C544 alkowa
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Paź 2020
Piwa: 31/26
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-09-01, 10:57   

Bo prędzej w guglach coś znajdziesz niż w tej szukajce, mimo, że to tu gdzieś pewnie jest. Taka sytuacja.

Jak sprawdzić CT nie wiem, ja robiłem separator sam z przekaźnika zależnego od napięcia. Też mi brakowało sygnalizacji czy połączył, czy nie, więc dołożyłem sobie diodę LED zasilaną równolegle do cewki przekaźnika w swoim "separatorze". Ale przy samoróbce miałem tam pełen dostęp, Ty pewnie albo masz moduł zalany albo zapieczętowany (gwarancja?).
Bez ingerencji do modułu sprawdzanie można uzyskać montując mini wskaźniki napięcia przed i po separatorze - przy załączonym powinny wskazać to samo napięcie. To taki pomysł na szybko :)
_________________
Nasza strona podróżniczo-kamperowa: https://dem.yt
Możesz też postawić nam wirtualną kawę :-)

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
smok_wawelski 
weteran


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Kwi 2019
Piwa: 122/77
Skąd: Kraków-przedmieścia
Wysłany: 2021-09-01, 12:53   Cyrix

Zbynek napisał/a:
....W jaki sposób mogę sprawdzić stan Cyrix`a CT 120? Chodzi o to, czy jest rozłączony czy nie.
Przypuszczam że chodzi Ci o sprawdzenie czy daje w stronę aku pokładowych - jeśli tak to wydaje mi się że po prostu podczas pracy alternatora zmierzyć prąd i napięcie na wyjściu na aku pokładowe - może być dość znaczny prąd zatem odpowiednim byłby raczej miernik cegowy lub amperomierz z bocznikiem.
Niestety tak jak pisze Monter - CT 120 poskąpiono kontrolki stanu - ma ja dopiero jego większy brat

Pieredyszka napisał/a:
....Szukałem tematu Cyrix w szukajce forumowej, ale nic nie wyskoczyło :roll:
Wpisz "separator Cyrix", zaznacz opcję [Szukaj któregokolwiek słowa lub wyrażenia]
wyszukiwanie tematów zwróci 118 pozycji, wyszukiwanie postów 222
Szczerze mówiąc nie wiem jak tu skonfigurowano wyszukiwarkę musiałbym pytać kol Koder ale wyszukiwarka w phpBB nigdy nie była jego mocna stroną
_________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci.
Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Zbynek 
zaawansowany


Twój sprzęt: Był: Knaus Boxstar 600
Dołączył: 22 Kwi 2017
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: Białystok
Wysłany: 2021-09-02, 08:24   Re: Cyrix

smok_wawelski napisał/a:
Zbynek napisał/a:
....W jaki sposób mogę sprawdzić stan Cyrix`a CT 120? Chodzi o to, czy jest rozłączony czy nie.
Przypuszczam że chodzi Ci o sprawdzenie czy daje w stronę aku pokładowych


Bardziej chodzi o to, czy po zgaszeniu silnika się rozłączył (aku zabudowy to LiFePO4).
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
smok_wawelski 
weteran


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Kwi 2019
Piwa: 122/77
Skąd: Kraków-przedmieścia
Wysłany: 2021-09-02, 12:25   

W takim przypadku wydaje mi sie że tylko pomiar lub wskaźniki bazujące na pomiarze kierunku przepływu prądu - jeśli obwód jest otwarty i nie ma odbiorników prąd nie będzie płynął z wyjątkiem b. małego prądu który zużywa sam Cyrix w stanie czuwania - specyfikacja podaje: Pobór prądu w stanie otwarcia <4 mA- pełne dane tutaj: https://www.victronenergy...20A-230A-PL.pdf pytanie tylko z którego aku jest brany :)
Zasilanie jest niejako dwustronne na 87 i 30, masa wspólna wiec pomiar napięcia raczej niewiele nam da jeśli akumulatory sa naładowane i o podobnym napięciu
O ile napięcia aku rozruchowego i pokładowego byłyby różne można by spróbować mierzyć napięcie po zwarciu start assist wtedy powinien chwilowo łączyć pokładowe z rozruchowym
Niestety slaby ze mnie elektryk a elektronik żaden - mam nadzieje że odpisze Ci ktoś mądrzejszy w tych sprawach ode mnie :)
_________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci.
Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Monter 
stary wyga
www.dem.yt


Twój sprzęt: Ducato II '96 Hymer Swing C544 alkowa
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Paź 2020
Piwa: 31/26
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-09-02, 22:24   

Nie używałem dotąd oryginalnego separatora, ale patrząc na schemat tego cyrixa i opis działania, bazuje na napięciu. Nie ma też wejścia np. +12V po stacyjce by wiedzieć że właśnie włączyłeś lub wyłączyłeś zapłon. Dodatkowo po zaniku ładowania napięcie akumulatora nie spada aż tak drastycznie i natychmiastowo, stąd wniosek, że raczej akumulatory po wyłączeniu silnika mogą nie być natychmiastowo rozłączane. Bo i po cóż miało by tak być?
_________________
Nasza strona podróżniczo-kamperowa: https://dem.yt
Możesz też postawić nam wirtualną kawę :-)

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 117/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2021-09-03, 14:29   

Cyrix mierzy poziom napięć, trendy. Na tej podstawie załącza ładowanie w jedną lub drugą stronę.

Monter napisał/a:
Dodatkowo po zaniku ładowania napięcie akumulatora nie spada aż tak drastycznie i natychmiastowo,


Spada dość szybko z napięcia ładowania 14,2V do napięcia c/a 12,7V dla naładowanego akumulatora kwasowego.

W instrukcji cyrixa można wyczytać przy jakich napięciach się załącza i rozłącza.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
sławek w. 
stary wyga


Twój sprzęt: Fiat Ducato III
Nazwa załogi: Sławek W
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Piwa: 10/1
Skąd: Łódź
Wysłany: 2021-09-20, 19:16   

W nawiązaniu do tematu separatorów Cyrixa i innych mam pytanie, ale najpierw opiszę sytuację.
Miałem regulator MPPT Votronica, który ma dwa wyjścia na akumulatory - podstawowe na zabudowę - drugie na silnikowy z ładowaniem 1A. Ponieważ zamieniłem jeden z solarów 100Wp na 200Wp co razem dało 400Wp (2x100Wp + 1x200Wp), łącząc je 2x100Wp równolegle i potem z 200Wp szeregowo. Niestety Votronic przyjmuje max. 50V a było więcej, więc zmieniłem regulator na Victrona 100V/20A. Tu moje pytanie, co zastosować do ładowanie akumulatora silnikowego gdy instalacja solarna ładuje akumulator pokładowy a do podtrzymania napięcia silnikowego wystarczyłoby wręcz symboliczne natężenie. Znalazłem taki moduł https://www.votronic.allc...y-12v-p-97.html jednakże na stronie Votronic.de znalazłem opis (na stronie Allcampu nie ma o tym wzmianki), że nie można łączyć akumulatorów LiFePo4 (taki posiadam pokładowy) z Pb i znalazłem się punkcie wyjścia. Na Amazonie poczytałem opinie o Cyrixach, że są wadliwe, zawieszają się lub psują. Czy jest jakieś sensowne w miarę budżetowe rozwiązanie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andi at 
Kombatant

Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Piwa: 80/38
Skąd: wieden
Wysłany: 2021-09-20, 19:30   

zamiast rozruchowego kondensator .Są gotowce do kupienia
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=35949
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
sławek w. 
stary wyga


Twój sprzęt: Fiat Ducato III
Nazwa załogi: Sławek W
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Piwa: 10/1
Skąd: Łódź
Wysłany: 2021-09-20, 20:57   

andi at napisał/a:
zamiast rozruchowego kondensator .Są gotowce do kupienia
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=35949


Owszem, można i tak ale nie znam się na elektryce ani tym bardziej elektronice aby samemu takie coś wykonać, chociaż jest to bardzo pociągające - jakby nie było 22 kg mniej z DMC. Jednakże jak już wcześniej pisałem pod co podłączyć "życiowe" funkcje samochodu. Musiałbym chyba jechać do Świstaka bo On to ogarnia.
Tak więc pytanie pozostaje otwarte.

andi at - masz takie rozwiązanie w postaci super kondensatorów w swoim kamperze ?
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
franu 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato
Dołączył: 23 Gru 2018
Piwa: 1/17
Skąd: częstochowa
Wysłany: 2021-11-13, 10:39   

Świstak napisał/a:
2. Cyrix serii Li przeznaczony do współpracy z akumulatorami litowymi i LiFePO4 oznaczanymi czasmi jako LFP

...

Przypomnę jeszcze że zarówno dla Cyrix CT jak i Cyrix Li CT obowiązkowo łączymy pin 86 z masą, pin 30 do akumulatora nadwoziowego, a pin 87 do akumulatora rozruchowego. Jeżeli chcemy móc używać zakupionego wcześniej Cyrix CT do akumulatora LFP możemy zwiększyć progi napięć przez wpięcie diody prostowniczej w odpowiednim kierunku między masę a pin 86.



Czy bedziesz uprzejmy napisać jaką konkretnie diode wpiąć, ?

Pozdrwiam

franu
_________________
franu

https://www.camperteam.pl...pic.php?t=32359

www.FORTBelweder.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Hehu 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Vw Lt 35 2.5tdi 109 koni L2H2.
Nazwa załogi: Henry
Dołączył: 06 Gru 2014
Piwa: 2/13
Skąd: Brzeg
Wysłany: 2021-11-30, 22:20   Wybór przewodu zasilającego do akumulatorów.

Mam pytanie co do wyboru przewodu zasilającego akumulatory z separatorem znalazłem na allegro dwa rodzaje przewodów 35mm tańszy https://allegro.pl/oferta/kabel-przewod-zasilajacy-35mm2-12mm-ofc-czerwony-9556504840 i droższy https://allegro.pl/oferta/kabel-przewod-lgy-35mm2-czerwony-na-metry-11273168440 czy różnica polega tylko w cenie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MaxL 
zaawansowany


Twój sprzęt: Rapido 983F
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Gru 2020
Piwa: 9/59
Skąd: Wawa
Wysłany: 2021-12-01, 19:59   

pierwszy to aluminium miedziowane a drugi to miedź więc pomimo niższej ceny to wychodzi drożej 8-)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 117/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2021-12-01, 23:17   

Do czego chcesz stosować 35mm2 ??
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Hehu 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Vw Lt 35 2.5tdi 109 koni L2H2.
Nazwa załogi: Henry
Dołączył: 06 Gru 2014
Piwa: 2/13
Skąd: Brzeg
Wysłany: 2021-12-01, 23:30   

reaven22 napisał/a:
Do czego chcesz stosować 35mm2 ??
Do połączenia akumulatora rozruchowego z hotelowym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Hehu 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Vw Lt 35 2.5tdi 109 koni L2H2.
Nazwa załogi: Henry
Dołączył: 06 Gru 2014
Piwa: 2/13
Skąd: Brzeg
Wysłany: 2022-02-03, 15:07   

A jak z tym przewodem masowym z Cyrixa można go podpiąć do aku hotelowego i jaką grubość przewodu zastosować? I jeszcze jedna sprawa mnie ciekawi jeśli aku rozruchowy jest rozładowany to Cyrix nie puści prądu z aku hotelowego?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***