Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zakup kampera dla 4 osobowej rodziny do 250 tys.
Autor Wiadomość
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 71/8
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2021-10-12, 11:13   

marcincin napisał/a:
Jedną z większych zalet automatu jest płynne ruszanie pod górę - szczególnie 3,5 tonowym samochodem

To fakt, auto z automatem nigdy nie zgaśnie przy ruszaniu, czyli nawet całkiem "zielony" kierowca nie zrobi kangura. Ruszanie pod górkę takim autem to wyjątkowy komfort - zwłaszcza, kiedy za nami ktoś stoi. Ogólnie wszelkie manewry, cofanie, parkowanie, szybkie ruszanie kiedy chcemy się szybko wśliznąć (np.rondo) z automatem są bardzo płynne i przyjemne. Natomiast co do jazdy górskiej to mam wątpliwości, bo jednak nie mamy takiej kontroli nad skrzynią jak w manualu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcincin 
zaawansowany


Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2013
Piwa: 45/34
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-10-12, 11:31   

Kazik II napisał/a:
Natomiast co do jazdy górskiej to mam wątpliwości, bo jednak nie mamy takiej kontroli nad skrzynią jak w manualu.

Zawsze można przejść na tryb sterowania manualnego - działa bardzo płynnie - czasami z niego korzystam na stromych zjazdach, w sytuacji kiedy chcę mocniej dohamowywać silnikiem (zazwyczaj tryb automatyczny czyta moje intencje). Włączam też (czasami) tryb manualny na podjazdach, jak jestem na granicy dwóch biegów i zaczyna się zbyt częste przełączanie - opisane wyżej przypadki występują niezbyt często - zazwyczaj tryb automatyczny spełnia moje oczekiwania.
_________________
Marcincin
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Roberto 
weteran


Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Piwa: 68/30
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2021-10-12, 19:37   

Cytat:
Jedną z większych zalet automatu jest płynne ruszanie pod górę

Trojaczki od kilku lat oferują w skrzyni manualnej asystenta ruszania pod górę.
Efekt dokładnie taki sam...
_________________
pozdrawiam
Robert

PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE... ;)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 446/329
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2021-10-12, 21:15   

Roberto napisał/a:
Cytat:
Jedną z większych zalet automatu jest płynne ruszanie pod górę

Trojaczki od kilku lat oferują w skrzyni manualnej asystenta ruszania pod górę.
Efekt dokładnie taki sam...


Mam, używam i nie mam problemu przy ruszaniu pod górkę.

Ps. Automat też lubię :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
blue60 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Roller Team Zefiro Plus 284TL
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2011
Piwa: 6/9
Skąd: pl
Wysłany: 2021-10-13, 21:31   

Kazik II napisał/a:
marcincin napisał/a:
Jedną z większych zalet automatu jest płynne ruszanie pod górę - szczególnie 3,5 tonowym samochodem

To fakt, auto z automatem nigdy nie zgaśnie przy ruszaniu, czyli nawet całkiem "zielony" kierowca nie zrobi kangura. Ruszanie pod górkę takim autem to wyjątkowy komfort - zwłaszcza, kiedy za nami ktoś stoi. Ogólnie wszelkie manewry, cofanie, parkowanie, szybkie ruszanie kiedy chcemy się szybko wśliznąć (np.rondo) z automatem są bardzo płynne i przyjemne. Natomiast co do jazdy górskiej to mam wątpliwości, bo jednak nie mamy takiej kontroli nad skrzynią jak w manualu.



Właśnie jazda w górach automatem, to jest to.
Kiedy trzeba by było zmieniać bieg 10 czy 15 razy w ciągu minuty,( tak jak wygląda jazda po greckich serpentynach), wtedy czuje się ogromną zaletę i przewagę automatu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 71/8
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2021-10-15, 11:39   

blue60 napisał/a:
Kazik II napisał/a:
marcincin napisał/a:
Jedną z większych zalet automatu jest płynne ruszanie pod górę - szczególnie 3,5 tonowym samochodem

To fakt, auto z automatem nigdy nie zgaśnie przy ruszaniu, czyli nawet całkiem "zielony" kierowca nie zrobi kangura. Ruszanie pod górkę takim autem to wyjątkowy komfort - zwłaszcza, kiedy za nami ktoś stoi. Ogólnie wszelkie manewry, cofanie, parkowanie, szybkie ruszanie kiedy chcemy się szybko wśliznąć (np.rondo) z automatem są bardzo płynne i przyjemne. Natomiast co do jazdy górskiej to mam wątpliwości, bo jednak nie mamy takiej kontroli nad skrzynią jak w manualu.



Właśnie jazda w górach automatem, to jest to.
Kiedy trzeba by było zmieniać bieg 10 czy 15 razy w ciągu minuty,( tak jak wygląda jazda po greckich serpentynach), wtedy czuje się ogromną zaletę i przewagę automatu.

A jak to wpływa na trwałość samej skrzyni - nie jest przypadkiem nadmiernie obciążona takim częstym przerzucaniem biegów? Nigdy nie jeździłem cięższym wozem z automatem, ale kiedy jeździłem osobówką po górach to skrzynia trochę "szalała". Poza tym nie redukowała w porę biegu co przeciążało silnik i musiałem często "kopać" w pedał gazu, żeby zrzuciła bieg.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***