Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Surfstyle - moj pierwszy kamper i historia zmian
Autor Wiadomość
smithpl 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato 1.9 TD 1994
Dołączył: 26 Wrz 2021
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-10-04, 07:08   Surfstyle - moj pierwszy kamper i historia zmian

Otworzylem watek z moim Ducato I 1.9TD 1991

Plan jest taki aby utrzymać jego retro style od mechaniki po wizualizacje wiec spisze tutaj co i jak porobilem aby dopieścić jego stan.

Po przeglądzie okazało się że ogólny stan mimo wieku jest bardzo dobry.

Prace na pierwszy strzał:

1. Remont skrzyni - synchornizatory
2. Wymiana polosi bo zmeczona
3. Malowanie szoferki - ktos kiedys zrobil to tragicznie
4. Montaz wspomagania kierownicy - aby druga polowka miala latwiej
5. Wymiana alkowy i kawalka sklejki pod oknem
6. Montaz 3-punktowych pasow w tylnej czesci

W nastepnym kroku
1. demontaż łazienki i odmalowanie na bialy kolor
2. Wymiana poszczegolnych sklejek na nowe
3. Zmiana kolorystyki szafek - front
4. Wyciszenie komory silnika

F092C694-68AC-455E-B156-FB950B521792.jpeg
Plik ściągnięto 1092 raz(y) 132,76 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SZEJK 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Dukato 2,4D Hobby 600 1985 r.
Nazwa załogi: Grab Klan
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2016
Piwa: 145/159
Skąd: Dębica
Wysłany: 2021-10-04, 07:32   

Podpinam się do tematu, dawaj relacje na bieżąco ze zdjęciami.
_________________
Pozdrawiam SZEJK

Ten co zna swoją wartość, nigdy nie będzie niszczył innych, by budować siebie.
Dr. Mateusz Grzesiak

Moja poprzednia i aktualna karawana:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
smithpl 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato 1.9 TD 1994
Dołączył: 26 Wrz 2021
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-10-15, 08:02   

Żeby nie było że nic się nie dzieje to informuje tylko iż kamper trafil do warsztatu na przegląd, wymianę przegubu i naprawe synchronizatora w skrzyni.

Po tych pracach jedziemy na krótki wypad a następnie kamper trafia na kołki i biore się do roboty.
Dorobienie przedniego okna dogadane, aktualnie analizuje jeszcze 2 udogodnienia.

1. Skladam zestaw uzdatniania wody do picia analogiczny jaki przygotowalem w domu. Niestety sprawdzajac ceny zestawow do kampera mozna miec wrazenie ze „troche” przeginaja z cena tylko z faktu ze do kampera 🤪

2. Druga sprawa ktora mnie nurtuje. Skoro ogrzewanie samochodu dziala swietnie ale z racji odleglosci nie nagrzeje raczej tylu kampera, to moze zamiast jezdzic z ogrzewaniem warto dostawic dodatkowa nagrzewnice i pociagnac rurki?
W sumie w moim sharanie leca rurki na tyl samochodu do webasto wiec to nie problem.
Ktoś temat przerabiał? Szukam kompaktowej nagrzewnicy z wentylatorem na tyl. Rurki poprowadze pod samochodem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bim 
Kombatant
Jacek


Twój sprzęt: Peugeot Adriatik 2,5D 1991 rok
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Piwa: 106/64
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 2021-10-15, 10:33   

Cytat:
. Skladam zestaw uzdatniania wody do picia analogiczny jaki przygotowalem w domu. Niestety sprawdzajac ceny zestawow do kampera mozna miec wrazenie ze „troche” przeginaja z cena tylko z faktu ze do kampera 🤪


Mam wrażenie . że Ty trochę przeginasz

Nie prościej bańka 5 litrowa lub x 2 z Twojej stacji domowej ;)

Brakuje wody do mycia, a Ty chcesz ją dodatkowo marnować .

Spożytkuj kasę na wyjazdy, albo na inne niezbędne "przydasie"

To Twój pierwszy kamperek?
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kazik II 
stary wyga

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 23/5
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2021-10-15, 10:45   

smithpl napisał/a:
2. Druga sprawa ktora mnie nurtuje. Skoro ogrzewanie samochodu dziala swietnie ale z racji odleglosci nie nagrzeje raczej tylu kampera, to moze zamiast jezdzic z ogrzewaniem warto dostawic dodatkowa nagrzewnice i pociagnac rurki?

Ja już to kiedyś ćwiczyłem, ale rezultaty słabe. Nagrzewnica nie jest w stanie dobrze nagrzać takiej kubatury jak ma wnętrze kampera.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kazik II 
stary wyga

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 23/5
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2021-10-15, 10:50   

smithpl napisał/a:
4. Wyciszenie komory silnika

Co do tego wyciszenia, to polecam wyklejenie całego dołu szoferki od wewnątrz poczynając od grodzi silnika grubą taśmą dekarską. Bardzo dobrze tłumi hałas silnika i odgłosy toczenia się auta. Oczywiście najperw trzeba zdjąć oryginale wykładziny i położyć je z powrotem po wyklejeniu taśmą. Na początku trochę zalatuje lepikiem, ale po jakimś czasie się "wyśmierdzi".
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
smok_wawelski 
weteran
Krzysiek


Twój sprzęt: Jumper I L3H2 2,8 HDI (w trakcie budowy)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2019
Piwa: 67/53
Skąd: Kraków-przedmieścia
Wysłany: 2021-10-15, 16:55   

smithpl napisał/a:
.....W sumie w moim sharanie leca rurki na tyl samochodu do webasto wiec to nie problem.Ktoś temat przerabiał? Szukam kompaktowej nagrzewnicy z wentylatorem na tyl. Rurki poprowadze pod samochodem.

Który to Sharan ? jaki Eber ? Pompka tylko na podszybiu tylko czy 2-ga dołożona ?
Osobiście zajeżdżając kolejnego Sharana uważam jego ogrzewanie za totalna porażkę - może przy Eberze 5kW, może przy dobrej izolacji "chłodnicy" w postaci rurek idących prawie przez całe auto , może przy wydajnej pompie obiegowej to ujdzie i ludki w 3-cim rzędzie nie zmarzną ale w fabrycznym rozwiązaniu gołych rurek to porażka totalna - dogrzać starego Sharana klekota przy -5 czy -10 to problem temat wałkowany na forum sharana wielokrotnie - jedże obecnie Sharanem w klekocie AVG mam 25km do roboty obwodnica A4 w zimie jak trochę mróz przyciśnie nie dogrzeje na tej trasie pomimo sprawności układu chłodzenia i ogrzewania (choć płukany ma jednak swoje lata i może być ciut zarośnięty) weź to pod uwagę bo tu tez masz bez obrazy motor również staruszka klekota podobnego jak w Sharanie a budę kilka razy większa a paka długa.
Jeśli chodzi o nagrzewnice rozważałem te 3 ale do busa jeszcze nie wrzuciłem wiec nie napisze Ci opinii z użytkowania - zobacz wymiarowo czy Ci może przypasują:
LINK-1 . LINK-2 . LINK-3
Jest tez "tanie maleństwo" -LINK-4 tu poglądowo mocno droga nówka ale idzie to kupić na OLX czy Sprzedajemy za 100-150zł
Opisów poszukaj na forum opisywał tę nagrzewnice kol. reaven22 https://www.camperteam.pl...hp?mode=results i rozmawialiśmy też o niej trochę tutaj https://www.camperteam.pl...p=875674#875674
_________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci.
Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
smithpl 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato 1.9 TD 1994
Dołączył: 26 Wrz 2021
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-10-15, 19:38   

Bim napisał/a:
Cytat:
. Skladam zestaw uzdatniania wody do picia analogiczny jaki przygotowalem w domu. Niestety sprawdzajac ceny zestawow do kampera mozna miec wrazenie ze „troche” przeginaja z cena tylko z faktu ze do kampera 🤪


Mam wrażenie . że Ty trochę przeginasz

Nie prościej bańka 5 litrowa lub x 2 z Twojej stacji domowej ;)

Brakuje wody do mycia, a Ty chcesz ją dodatkowo marnować .

Spożytkuj kasę na wyjazdy, albo na inne niezbędne "przydasie"

To Twój pierwszy kamperek?


Tak pierwszy. Wkurxaja mnie banki z woda i zasmiecanie srodowiska plastikiem

Juz temat ogarniety

https://sklep.osmoza.pl/filtr-wody-aquatop-p-2282.html

Uzdatnia wode aby ja pic i nie wymaga duzego cisnienia. Nie ma tez odcieky brudnego.

Wole zatankowac wode i co pewien czas dolac niz kupowac plastik

Wiesz , zajawka eko 😜
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
smithpl 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato 1.9 TD 1994
Dołączył: 26 Wrz 2021
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-10-15, 19:40   

Kazik II napisał/a:
smithpl napisał/a:
4. Wyciszenie komory silnika

Co do tego wyciszenia, to polecam wyklejenie całego dołu szoferki od wewnątrz poczynając od grodzi silnika grubą taśmą dekarską. Bardzo dobrze tłumi hałas silnika i odgłosy toczenia się auta. Oczywiście najperw trzeba zdjąć oryginale wykładziny i położyć je z powrotem po wyklejeniu taśmą. Na początku trochę zalatuje lepikiem, ale po jakimś czasie się "wyśmierdzi".


Taki plan. Mata bitumiczna. Od wewnatrz i od zewnatrz. Zrobie zima
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
smithpl 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato 1.9 TD 1994
Dołączył: 26 Wrz 2021
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-10-15, 19:42   

smok_wawelski napisał/a:
smithpl napisał/a:
.....W sumie w moim sharanie leca rurki na tyl samochodu do webasto wiec to nie problem.Ktoś temat przerabiał? Szukam kompaktowej nagrzewnicy z wentylatorem na tyl. Rurki poprowadze pod samochodem.

Który to Sharan ? jaki Eber ? Pompka tylko na podszybiu tylko czy 2-ga dołożona ?
Osobiście zajeżdżając kolejnego Sharana uważam jego ogrzewanie za totalna porażkę - może przy Eberze 5kW, może przy dobrej izolacji "chłodnicy" w postaci rurek idących prawie przez całe auto , może przy wydajnej pompie obiegowej to ujdzie i ludki w 3-cim rzędzie nie zmarzną ale w fabrycznym rozwiązaniu gołych rurek to porażka totalna - dogrzać starego Sharana klekota przy -5 czy -10 to problem temat wałkowany na forum sharana wielokrotnie - jedże obecnie Sharanem w klekocie AVG mam 25km do roboty obwodnica A4 w zimie jak trochę mróz przyciśnie nie dogrzeje na tej trasie pomimo sprawności układu chłodzenia i ogrzewania (choć płukany ma jednak swoje lata i może być ciut zarośnięty) weź to pod uwagę bo tu tez masz bez obrazy motor również staruszka klekota podobnego jak w Sharanie a budę kilka razy większa a paka długa.
Jeśli chodzi o nagrzewnice rozważałem te 3 ale do busa jeszcze nie wrzuciłem wiec nie napisze Ci opinii z użytkowania - zobacz wymiarowo czy Ci może przypasują:
LINK-1 . LINK-2 . LINK-3
Jest tez "tanie maleństwo" -LINK-4 tu poglądowo mocno droga nówka ale idzie to kupić na OLX czy Sprzedajemy za 100-150zł
Opisów poszukaj na forum opisywał tę nagrzewnice kol. reaven22 https://www.camperteam.pl...hp?mode=results i rozmawialiśmy też o niej trochę tutaj https://www.camperteam.pl...p=875674#875674


Kazdy diesel ma dogrzewacz wody ktory sie odpala ponizej 5 stopni. Woda z chlodnicy leci podwiziem do tylengo kola gdzie jest dogrzewacz. Rozbudowalem to do webasto. Czyli dodalem pompke. Wydaje mi sie ze spokojnie w obieg moglbym wpiac kolejna chlodnice grzewcza. W sharanie nie jest potrzebne ale w kamperze prosta robota. Wychodzisz podloga
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 307/204
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-10-15, 21:16   

smithpl napisał/a:
zajawka eko 😜


Rocznik produkcji mojej córki , wszystko rozumiem i się nie dziwię. :diabelski_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
smok_wawelski 
weteran
Krzysiek


Twój sprzęt: Jumper I L3H2 2,8 HDI (w trakcie budowy)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2019
Piwa: 67/53
Skąd: Kraków-przedmieścia
Wysłany: 2021-10-15, 22:30   

Jak najbardziej możesz dać webasto mokre i nagrzewnicę - ja mam w busie wrzuconego pexa na podłogówkę i przygotowane pod nagrzewnicę
Fajnie to napisałeś Eberspächera przerobiłeś na Webasto :) faktycznie ta nazwa choć to 2 rożne i konkurencyjne firmy przyjęła się jak Bosch na szlifierki kątowe :)

Przeleciałem jeszcze raz Twój watek od początku - nie bardzo rozumiem o co biega z ta nagrzewnicą wodna i jaki jest jej cel w Twoim kamperze
Czy kamper ma niesprawne lub mało wydajne ogrzewanie, czy chodzi Ci o dogrzewanie w czasie jazdy, czy ma on już zamontowane webasto mokre ?
Wg mnie mokre webasto ma sens o ile pojazd je posiada lub jeśli chcesz mieć podłogówkę albo cwu z wymiennika płytowego. Jeśli natomiast ma być to tylko ogrzewanie nadmuchowe to po co kombinować z webasto mokrym - prościej i mniej energozernie będzie zastosować webasto suche.

Temat Sharana był tylko dla zobrazowania że im krótsza i im lepiej izolowana droga czynnika grzewczego tym lepiej bo mniejsze straty ciepła. Samo dodanie pompki choć niewątpliwie poprawia efektywność to wg mnie nie jest przeróbka z dogrzewacza na pełne postojowe chyba że dołożyłeś lub już miałeś akumulator dodatkowy z ładowaniem i np. zegar lub inne urządzenie sterujące tak jak mają to Sharany czy inne auta wyposażone w pełne postojowe - zasilanie webasto z aku rozruchowego może skończyć sie brakiem możliwości rozruchu :) . Nawiasem - w starszych Sharanach bez problemu można zmienić temp włączenia dogrzewacza np na +10st tak jak maja nowsze - w starszych za włączenie odpowiada zwykły wyłącznik bimetaliczny siedzący na podszybiu a jak wywleczesz kabelki do kabiny i dasz wyłącznik to możesz sterować wg własnego widzimisię :)
_________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci.
Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
smithpl 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato 1.9 TD 1994
Dołączył: 26 Wrz 2021
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-10-16, 07:38   

Tak, dogrzewanie w czasie jazdy. Na postoju mam zmieniono automatycznie na - bardzo interesujący piecyk truma ktory mocno grzeje :)
W innym watku rozmawialismy o tym ze mozna grzac gazem jak sie zalozy zabezpieczenie na butle gazowa. Jednak pomyslalem ze skoro podczas jazdy mamy cieplu z chlodnicy to po co marnowac gaz :)

W moim kamperze masz 2 miejsca z przodu i 2 kolejne na samym koncu kampera. Oczywiscie ogrzewanie dziala super podczas jazdy ale z tylu juz jest podobno chlodno. Z drugiej strony nie zrobie sobie tropicu w szoferce aby cieplo dolecialo na koniec :) dlatego szukam rozwiazania :)

Za 2 tyg znow lecimy na jesienna wyprawe. Docelowo chcialbym takze wyskoczyc zima 😜

Ok, zerkne jeszcze na suche webasto
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wlodo 
weteran


Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Sie 2014
Piwa: 63/65
Skąd: Witaszyce
Wysłany: 2021-10-16, 09:40   

Jeżeli chcesz wykorzystać silnik do dogrzewania tyłu, to rozwiązanie jest raczej proste.
Montujesz z tyłu jakaś nagrzewnicę z wentylatorem ( o regulowanej prędkości), dowolną, drogą, tanią, nową, używkę, np. od osobówki, ciągnika itd. Lub zepniesz jakąś nagrzewnicę z samochodu z wentylatorem na 12v, będzie za grosiki a zagrzeje. Tam z tyłu, jak masz miejsce, przydał by się zbiornik na ciepłą wodę. Spinasz to wszystko wężem 16 (w ociepleniu) z silnikiem ( łączysz przed nagrzewnicą) i cieszysz się ciepłym wnętrzem i ciepłą wodą po dojechaniu na miejsce.
To działa, ja mam bojler z tyłu w narożniku, nagrzewnicę pod ławką II rzędu, węży masę metrów (tak wyszło, można było mniej) i wnętrze ciepłe całe.
_________________
Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
smok_wawelski 
weteran
Krzysiek


Twój sprzęt: Jumper I L3H2 2,8 HDI (w trakcie budowy)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2019
Piwa: 67/53
Skąd: Kraków-przedmieścia
Wysłany: 2021-10-16, 15:31   

smithpl napisał/a:
Ok, zerkne jeszcze na suche webasto
info - zerknij również do kol. koder - opisywał ostatnio próby z grzaniem wody webastem suchym
Watków o suchym i o chińskich tez znajdziesz sporo
smithpl napisał/a:
W innym wątku rozmawialiśmy o tym ze mozna grzac gazem jak sie zalozy zabezpieczenie na butle gazowa. Jednak pomyslalem ze skoro podczas jazdy mamy cieplu z chlodnicy to po co marnowac gaz
Sorry - tak faktycznie mignął mi gdzieś ten wątek a tutaj zabazowałem tylko na bieżącym

wlodo napisał/a:
To działa, ja mam bojler z tyłu w narożniku, nagrzewnicę pod ławką II rzędu, węży masę metrów (tak wyszło, można było mniej) i wnętrze ciepłe całe.
Ok wlodo, działa coby miało nie działać :) ale wydaje mi się że tu mamy jeszcze taki aspekt - Ty masz nowocześniejszy motor a staruszek klekotek to i ciężej go dogrzać i on lubi być ciepły :)
Chodzi mi o to ze w przypadku u Kolegi jednak odbierzemy temu klekotkowi trochę ciepła co możne być negatywne zarówno w spalaniu jak i dla jego pracy oraz trwałości
_________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci.
Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***