Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zbiornik LPG wstawiłem se. Ver3
Autor Wiadomość
adaml61 
stary wyga


Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia
Dołączył: 06 Sty 2017
Piwa: 73/53
Skąd: LUBUSKIE- FSD
Wysłany: 2021-05-30, 06:33   

marek230482 napisał/a:
Wystarczy zwykły parownik samochodowy
A skąd parownik otrzyma informację ile potrzebuje gazu , w samochodzie ma podciśnienie , które steruje ugięciem membrany i wstępną ilością gazu . I nie ważne czy elektronika czy zwykły na gazniku , zawsze ma informację o istniejącym podciśnieniu . Z zimnego zawsze idzie ciecz . Na gażniku włączało się manualnie , pstryczkiem i jak zrobiłeś to za wczesnie zalewało silnik , dostawał ciecz .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kompi 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ducato Chausson
Dołączył: 06 Lut 2016
Piwa: 7/9
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2021-05-30, 10:38   

adaml61 napisał/a:
Z zimnego zawsze idzie ciecz . Na gażniku włączało się manualnie , pstryczkiem i jak zrobiłeś to za wczesnie zalewało silnik , dostawał ciecz .


Pewnie zależy od mocy parownika. Mi nigdy nie zamarzł i ciecz nie szła. Nawet latem odpalałem na gazie nie bawiłem się w żadne przełączania.
Gdyby go umieścić za piecykiem gazowym żeby miał zawsze ciepło gdy idzie duży pobór gazu to wydaje się że mogłoby działać. Nawet tak chciałem u siebie zrobić tylko że zimę spędzam w ciepłych krajach więc zrezygnowałem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marek230482 
stary wyga


Twój sprzęt: Transit IV Pilote
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sty 2020
Piwa: 11/1
Skąd: Strzelin
Wysłany: 2021-06-01, 06:51   

decumanus napisał/a:
Pewnie ze mozna, tylko to male jest, a parowniki ktore widze na portalach takie baryłkowate. Zrobic sam bym sie bal, bo to powinno byc - jak butla- do 30 atm wytrzymale.. nie zeby tyle w butli bylo, ale lepiej dmuchac na zimne.
R

Właśnie dlatego dałbym reduktor bo jestem pewien że wytrzyma. Chyba ze te rurki ze zdjęcia to jakaś handlówka to ok.
_________________
Z przyczepy na kampera.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marek230482 
stary wyga


Twój sprzęt: Transit IV Pilote
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sty 2020
Piwa: 11/1
Skąd: Strzelin
Wysłany: 2021-06-01, 06:54   

adaml61 napisał/a:
marek230482 napisał/a:
Wystarczy zwykły parownik samochodowy
A skąd parownik otrzyma informację ile potrzebuje gazu , w samochodzie ma podciśnienie , które steruje ugięciem membrany i wstępną ilością gazu . I nie ważne czy elektronika czy zwykły na gazniku , zawsze ma informację o istniejącym podciśnieniu . Z zimnego zawsze idzie ciecz . Na gażniku włączało się manualnie , pstryczkiem i jak zrobiłeś to za wczesnie zalewało silnik , dostawał ciecz .

Nie, odparuje tak samo jak w rurce czy innym pojemniku gdy uzyska stabilność ciśnienia. W aucie zalewało bo miałeś od razu pobór większy niż zdolność odparowania.
_________________
Z przyczepy na kampera.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wlodo 
weteran


Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Sie 2014
Piwa: 63/64
Skąd: Witaszyce
Wysłany: 2021-06-07, 21:45   

Socale Wyjaśni, podpowiedz...
Jeżeli redukujemy napięcie zasilające cewkę do 4,6 v to czy jest potrzebny przekaźnik na zasilaniu ?
Piszesz o zasilaniu wskaźnika gazu na zaworze, że ma być z podłączone do zasilania cewki. Czy przy takim niskim napięciu ten mały wskaźnik będzie w ogóle coś pokazywał ?
Co prawda, wolał bym mieć taki wskaźnik w kabinie, ale tego się nie da, robię więc tylko led jako sygnał rezerwy.
_________________
Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 420/540
Skąd: Gubin

Wysłany: 2021-06-07, 22:02   

wlodo napisał/a:
Socale Wyjaśni, podpowiedz...
Jeżeli redukujemy napięcie zasilające cewkę do 4,6 v to czy jest potrzebny przekaźnik na zasilaniu ?
Piszesz o zasilaniu wskaźnika gazu na zaworze, że ma być z podłączone do zasilania cewki. Czy przy takim niskim napięciu ten mały wskaźnik będzie w ogóle coś pokazywał ?
Co prawda, wolał bym mieć taki wskaźnik w kabinie, ale tego się nie da, robię więc tylko led jako sygnał rezerwy.

Wlodo, nie bardzo rozumiem cytat. Obniżenie napięcia na cewkę ma na celu oszczędzać energię w czasie jej pracy, jest to obwód niezależny od wskaźników. Wskaźnik przy wielozaworze nie jest elektroniczny lecz magnetyczny, na wskazówkę oddziałuje magnes ruchomy który sterowany jest położeniem pływaka.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wlodo 
weteran


Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Sie 2014
Piwa: 63/64
Skąd: Witaszyce
Wysłany: 2021-06-07, 22:16   

Dopytuję, bo na str. 26 wkleiłeś zdjęcie 2019-10-25, 19:33 z podpisem "zasilanie podawane na cewkę". Tam pokazujesz 12v, a co jak będzie 4,6 v ?
_________________
Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darson 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Rimor DueErre Start 350 - 2001 r
Nazwa załogi: nie ma jeszcze załogi
Dołączył: 17 Paź 2021
Piwa: 6/3
Skąd: Oslo / Jaworzno
Wysłany: 2021-10-21, 07:02   

zbyszekwoj napisał/a:
Ja nie zamontuję bo nie mam potrzeby, ale ktos trudzi się żeby pokazać to trzeba docenić a nie krytykować ,bo zniechęcacie ludzi do dzielenia się swoimi pomysłami. Z tak zamontowanymi butlami jeździ dziesiątki kamperów , a we Włoszech tysiące. :ok


piwo Panu za ten tekst !
Dojdzie do tego że ktoś będzie się bał napisać o swojej przeróbce/samoróbce ze strachu by nie być zhejtowanym przez "fachowców" :-/
_________________
Darson®
umiarkowany pesymista
"Jak jest dobrze to dobrze. Ale gdy jest za dobrze, to niedobrze"
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Monter 
zaawansowany
www.dem.yt


Twój sprzęt: Ducato II '96 Hymer Swing C544 alkowa
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Paź 2020
Piwa: 23/22
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-10-21, 09:32   

Darson napisał/a:
piwo Panu za ten tekst !
Dojdzie do tego że ktoś będzie się bał napisać o swojej przeróbce/samoróbce ze strachu by nie być zhejtowanym przez "fachowców" :-/


Odpowiadasz na post z września 2019 z drugiej strony wątku, który ma ich obecnie 41.
W dodatku nie na temat.
To nie pierwsze tego typu wykopaliska w Twoim wykonaniu - nabijasz sobie licznik postów?
_________________
Nasza strona podróżniczo-kamperowa: https://dem.yt
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 307/204
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-10-21, 10:24   

Monter napisał/a:
Odpowiadasz na post z września 2019 z drugiej strony wątku,


Też na poczatku obecnosci na forum czytałem do tyłu. To zwykla ciekawość naszych tematów, nic niewłaściwego. :ok :pifko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Darson 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Rimor DueErre Start 350 - 2001 r
Nazwa załogi: nie ma jeszcze załogi
Dołączył: 17 Paź 2021
Piwa: 6/3
Skąd: Oslo / Jaworzno
Wysłany: 2021-10-21, 14:05   

zbyszekwoj napisał/a:
Monter napisał/a:
Odpowiadasz na post z września 2019 z drugiej strony wątku,


Też na poczatku obecnosci na forum czytałem do tyłu. To zwykla ciekawość naszych tematów, nic niewłaściwego. :ok :pifko

To ja już nie będę odpowiadał. Zrobiłeś to za mnie . thx
_________________
Darson®
umiarkowany pesymista
"Jak jest dobrze to dobrze. Ale gdy jest za dobrze, to niedobrze"
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mischka 
Kombatant


Twój sprzęt: Challenger
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Lut 2016
Piwa: 76/82
Skąd: Bawaria
Wysłany: 2021-10-27, 19:28   

zbyszekwoj napisał/a:
Też na poczatku obecnosci na forum czytałem do tyłu. To zwykla ciekawość naszych tematów, nic niewłaściwego. :ok

mi to się do dzisiaj zdarza... :oops:
_________________
W życiu piękne są tylko chwile...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darson 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Rimor DueErre Start 350 - 2001 r
Nazwa załogi: nie ma jeszcze załogi
Dołączył: 17 Paź 2021
Piwa: 6/3
Skąd: Oslo / Jaworzno
Wysłany: Wczoraj 20:49   

Podsumowując na czym stanęło ?
Bo kłotnie straszne, kilku odpadło w nierównej walce a ja się pytam : funguje ?
Jeśli tak (i nie wybucha), to też bym założył se.
Butle w Norwegii tanie nie są a LPG w kilku miejscach już tankowałem

LPG Norwegia.jpg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 161,18 KB

_________________
Darson®
umiarkowany pesymista
"Jak jest dobrze to dobrze. Ale gdy jest za dobrze, to niedobrze"
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 27/17
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: Wczoraj 20:51   

w norwegii leja propan.. mozesz tankowac , ale gaz tez do tanich nie nalezy...
R
_________________
tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0

opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darson 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Rimor DueErre Start 350 - 2001 r
Nazwa załogi: nie ma jeszcze załogi
Dołączył: 17 Paź 2021
Piwa: 6/3
Skąd: Oslo / Jaworzno
Wysłany: Wczoraj 20:54   

decumanus napisał/a:
gaz tez do tanich nie nalezy.

około 11 koron w zależności od miejsca.

ceny średnie.jpg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 31,16 KB

_________________
Darson®
umiarkowany pesymista
"Jak jest dobrze to dobrze. Ale gdy jest za dobrze, to niedobrze"
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***