|
|
Boxer L4H3 dla rodzinki 2+2 |
Autor |
Wiadomość |
pixi2000
trochę już popisał
Twój sprzęt: Peugeot Boxer L4H3
Dołączył: 17 Sty 2019 Piwa: 1/1 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-10-19, 09:27
|
|
|
Cześć
Czy ktoś mógłby rzucić okiem na ten schemat ideowy i wypowiedzieć się czy to ma sens?
Chcę osiągnąć bezpieczne ładowanie LiFePO4 i brak grubego przewodu między akumulatorami.
1. Na kablu ładować się będzie hotelowy i rozruchowy. Oba na ustawieniach dla LiFePO4.
2. Na postoju bez kabla ładować się będzie ze słońca tylko LiFePO4. W razie W mogę łatwo podpiąć LiFePO4 do przetwornicy i odpiąć od ładowarki. Wtedy dokarmię nadwoziowy.
3. W czasie jazdy rozruch ładował się będzie normalnie, a LiFePO4 drogą: przetwornica -> ładowarka victron. Ładowarka nie będzie ładowała rozruchowego.
|
|
|
|
|
|
pixi2000
trochę już popisał
Twój sprzęt: Peugeot Boxer L4H3
Dołączył: 17 Sty 2019 Piwa: 1/1 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-11-02, 06:46
|
|
|
Dodałem sobie przeciwmgielne przednie. Gadżet na poprawę humoru.
Edyta: Wkleiłem inaczej fotkę. |
Ostatnio zmieniony przez pixi2000 2021-11-02, 11:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pixi2000
trochę już popisał
Twój sprzęt: Peugeot Boxer L4H3
Dołączył: 17 Sty 2019 Piwa: 1/1 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2022-01-03, 20:00
|
|
|
Akumulatory LiFePO4 zrobione. 3x80Ah. Testowane przetwornicą elegancko oddają co w sobie mają. Jeszcze mała potyczka z BMS mnie czeka i ESP, ale to już detale.
|
|
|
|
|
Kajkosz
trochę już popisał
Twój sprzęt: blaszak Jumper
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lis 2018 Piwa: 7/2 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2022-01-03, 21:58
|
|
|
pixi2000 napisał/a: | Cześć
Czy ktoś mógłby rzucić okiem na ten schemat ideowy i wypowiedzieć się czy to ma sens?
|
Ogólnie ok, jak dobrze zrobisz to działać będzie.... ALE..
trochę przekombinowałeś z tą przetwornicą 12->230->12 do ładowania LiFePo4
Można zamiast tego połączyć LifePo4 z silnikowym kwasiakiem równolegle, ale za pomocą separatora Cyrix-Li-ct, w wersji dla LifePo4, gdzie napięcia przełączania są trochę wyższe:
Tu masz linka do dokumentacji producenta:
https://www.victronenergy...on-230-A-EN.pdf
I interesujący cytat:
"The functionality of the Cyrix-Li-ct is analogous to the Cyrix-ct.
The Cyrix-Li-ct will parallel connect a lead acid starter battery and a LiFePO4 battery"
Pomyśl też o wersji na 120A, w większości przypadków jest wystarczająca. A wyjdzie sporo taniej.
Dzięki temu zyskujesz parę rzeczy:
- rozładowujesz tylko hotelowy
- ale ładują się zawsze oba, niezależnie czy z silnika czy z solarów czy ze słupka
- gratis dodajesz "Start assist" czyli możliwość ręcznego połączenia obu akumulatorów równolegle, działa przez 30 sek od wciśnięcia przycisku. Funkcja przydatna jak padnie Ci rozruchowy a akurat nie masz pod ręką żadnych kabli ani narzędzi do spięcia obu aku. |
_________________ Moja przebudowa https://www.camperteam.pl...pic.php?t=37288 |
|
|
|
|
|
Kajkosz
trochę już popisał
Twój sprzęt: blaszak Jumper
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lis 2018 Piwa: 7/2 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2022-01-03, 22:56
|
|
|
pixi2000 napisał/a: | Demontowałem dziś zbiornik na szarą wodę, który zamontowałem jakoś w maju.
Stwierdzam, że nitonakrętki to kupa jest. . |
Nitonakrętki są fajne, zwłaszcza te sześciokątne, dobrze zaciśnięte trzymają mocno, ale jednak mają pewne ograniczenia i bał bym się wieszać na nich zbiorniki. Masa zbiornika x czas x drgania zrobi w końcu swoje.
Niby będą trzymać, ale po jakimś czasie jak zbiornik będzie się trząść i pracować to może je wyrwać.
Zajrzyj do mojego wątku, prędzej mi chyba koła odpadną niż zbiornik |
_________________ Moja przebudowa https://www.camperteam.pl...pic.php?t=37288 |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|