Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
SWAp 3.0 TD OM606 do sprintera 906
Autor Wiadomość
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
  Wysłany: 2021-11-18, 13:24   SWAp 3.0 TD OM606 do sprintera 906

Taka Nauda w tym dziale :spoko
ja nadal nie wiem czy łazienka wzdłużnie czy klasycznie, więc wrzucam głupi temat

Kupujemy sprintera z motorem w stanie obojętnym z najmnieszą ilością korozji
następnie wrzucamy mu Motor OM606 jednostka nie do zabicia. aaa nastpnie robimy mu to
co na filmiku :szeroki_usmiech
https://www.youtube.com/watch?v=oE18YVrxfbQ
z wczorajszego researchu wyminia że 450 PS to spokojnie znosi ta jednostka fachowcy robię wyżej
ciekawe jak by to urywało mosty :szeroki_usmiech

wyscigi kamperwanów na 1/4 mili ?
:diabelski_usmiech

swap to sprinter OM606.png
swap gotowy jest, dostępny znaczy wchodzi do sprintera
Plik ściągnięto 24 raz(y) 1,2 MB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Piasek1 
weteran

Twój sprzęt: W638 V230TD
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2020
Piwa: 30/25
Skąd: Piotrków Kujawski
Wysłany: 2021-11-19, 09:20   

A na co Ci tyle mocy w kamperze/kamperbusie ?
"Legendarna" trwałość jednostki 3.0TD 177KM to w dużej mierze legendy. Silnik "ma swoje" problemy i bolączki, jest nieadekwatnie do wieku (a wręcz koszmarnie) drogi w reanimacjach. Najmłodsze sztuki mają ok 25 lat zatem próżno szukać trwałości w silniku mającym tak na dzień dobry walnięte pół bańki nalotu często z przekonaniem "a na ch... olej zmieniać czy ON lać w zbiornik kiedy to pancerne i na wszystkim pojedzie"
Owszem, silnik mocno "przewymiarowany" konstrukcyjnie dzięki czemu stał się obiektem westchnień wielu tunerów którzy z seryjnego słupka wyciągali po 800KM. Silnik bardzo dużo zniesie i wytrzyma ale tutaj już wiek wchodzi do gry: gnijące i parciejące uszczelki, postępujące wycieki, kruszące się ze starości wiązki, no i kurcząca się niemal z dnia na dzień ilość fachowców potrafiących ogarniać takie silniki.
Legendarne to są na pewno jego możliwości konsumpcji paliwa :wyszczerzony: czyniąc go zupełnie nieżyciowym jak na dzisiejsze standardy i ceny za ten "luksus" jakim jest olej napędowy.
_________________
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=36109
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2021-11-19, 13:05   

Piasek1 napisał/a:
A na co Ci tyle mocy w kamperze/kamperbusie ?
"Legendarna" trwałość jednostki 3.0TD 177KM to w dużej mierze legendy. Silnik "ma swoje" problemy i bolączki, jest nieadekwatnie do wieku (a wręcz koszmarnie) drogi w reanimacjach. Najmłodsze sztuki mają ok 25 lat zatem próżno szukać trwałości w silniku mającym tak na dzień dobry walnięte pół bańki nalotu często z przekonaniem "a na ch... olej zmieniać czy ON lać w zbiornik kiedy to pancerne i na wszystkim pojedzie"
Owszem, silnik mocno "przewymiarowany" konstrukcyjnie dzięki czemu stał się obiektem westchnień wielu tunerów którzy z seryjnego słupka wyciągali po 800KM. Silnik bardzo dużo zniesie i wytrzyma ale tutaj już wiek wchodzi do gry: gnijące i parciejące uszczelki, postępujące wycieki, kruszące się ze starości wiązki, no i kurcząca się niemal z dnia na dzień ilość fachowców potrafiących ogarniać takie silniki.
Legendarne to są na pewno jego możliwości konsumpcji paliwa :wyszczerzony: czyniąc go zupełnie nieżyciowym jak na dzisiejsze standardy i ceny za ten "luksus" jakim jest olej napędowy.


Co OM606 potrafi zeźreć to wiem bo mam w G :szeroki_usmiech
szukałem w sieci czegoś na temat rewizji zbiornika paliwa w G., a natknołem sie na mnóstwo firm które tuningują i aplikują ten silnik do wszystkiego nawet do łodzi, składają motory na nowo wymieniając wszystko, wiadomo że zajechanego trupa nikt nie będzie kręcił.
Na wsępie pisałem że temat głupi :mrgreen:

A na co więcej mocy w Campervanie ? Bo można :diabelski_usmiech

IMG_6710.jpg
Plik ściągnięto 887 raz(y) 96,1 KB

gienia.JPG
Plik ściągnięto 2 raz(y) 257 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Piasek1 
weteran

Twój sprzęt: W638 V230TD
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2020
Piwa: 30/25
Skąd: Piotrków Kujawski
Wysłany: 2021-11-19, 13:45   

Pewnie już trafiłeś na jego kanał
https://www.youtube.com/c/DieselPumpUK/videos
koleś też ma "ała" na punkcie tego motoru :)
_________________
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=36109
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2021-11-19, 14:19   

Piasek1 napisał/a:
Pewnie już trafiłeś na jego kanał
https://www.youtube.com/c/DieselPumpUK/videos
koleś też ma "ała" na punkcie tego motoru :)


Jasne :spoko
generalnie mit że coś jest nie do zarypania, u mnie w głowie nie istnieje takie pojęcie, o wszytko trzeba odpowiednio dbać :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***