Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
znak drogowy B-5
Autor Wiadomość
@ndrzej 
weteran


Twój sprzęt: Laika Ecovip 309
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Piwa: 131/203
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2021-11-19, 11:54   

Przeglądając informacje dla kamperowców załączone przez andi-ata można dojść do wniosku, że prawie w całej Europie kampery traktowane są na równi z samochodami osobowymi, nie zaś pojazdami specjalnymi typu beczkowóz, dźwig itp.

Z tego co podano w informatorze, w Polsce jest podobnie jak w zdecydowanej większości krajów europejskich - bez rozróżnienia jaki jest wpis w dowodzie rejestracyjnym. Liczy się jedynie DMC kampera. :spoko
_________________
Nie wystarczy dużo wiedzieć, żeby być mądrym!
Heraklit
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 126/2
Skąd: ZDR
Wysłany: 2021-11-19, 14:05   

@ndrzej napisał/a:
Przeglądając informacje dla kamperowców załączone przez andi-ata można dojść do wniosku, że prawie w całej Europie kampery traktowane są na równi z samochodami osobowymi, nie zaś pojazdami specjalnymi typu beczkowóz, dźwig itp.

Z tego co podano w informatorze, w Polsce jest podobnie jak w zdecydowanej większości krajów europejskich - bez rozróżnienia jaki jest wpis w dowodzie rejestracyjnym. Liczy się jedynie DMC kampera. :spoko
[u]

jeśli przyjąć, że "informator" jest wiążącym prawem, nie zaś ustawa i jej załączniki, to...
wydajmy jeszcze kilka informatorów dowolnie kreując w nich rzeczywistość, a co?
;)

Mamy dwa punkty
a - pojazd specjalny w DR
b - zapis ustawy dot poj spec.
reszta to zaklinanie rzeczywistości ( o ile prawo to rzeczywistość oczywiście) :mrgreen:
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
@ndrzej 
weteran


Twój sprzęt: Laika Ecovip 309
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Piwa: 131/203
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2021-11-19, 16:34   

bert napisał/a:
jeśli przyjąć, że "informator" jest wiążącym prawem, nie zaś ustawa i jej załączniki, to...
wydajmy jeszcze kilka informatorów dowolnie kreując w nich rzeczywistość, a co?
;)

Mamy dwa punkty
a - pojazd specjalny w DR
b - zapis ustawy dot poj spec.
reszta to zaklinanie rzeczywistości ( o ile prawo to rzeczywistość oczywiście) :mrgreen:


Podejrzewam, że niemieccy (austriaccy? szwajcarscy?) wydawcy informatora dla turystów zmotoryzowanych nie przewidzieli, że polskie prawo o ruchu drogowym może być aż tak "popieprzone"! :gwm

Najlepszy dowód na to miałem w 2004 roku w momencie sprowadzenia z Niemiec pierwszego mojego kampera. Przed wyjazdem dwukrotnie upewniałem się w Urzędzie Celnym w Warszawie (niestety telefonicznie), że na samochody kempingowe nie obowiązuje akcyza. Po sprowadzenia kampera, w momencie rejestracji w WK, pani w okienku poprosiła o zaświadczenie w tej sprawie z UC. Pojechałem bez obaw. Z pięciu pracujących w Wydziale d/s Akcyzy UC, jedna osoba miała wątpliwości co do tego, że akcyza nie obowiązuje. Okazało się, że ta jedna osoba miała rację, na co znalazła przepis w nowo wydanej grubej księdze (kampery były wtedy sprowadzane do Polski sporadycznie). Naliczono mi akcyzę w takiej wysokości jaka dotyczyła samochodów osobowych, chociaż w DR miałem wpisany pojazd specjalny - typ kempingowy. Na inne pojazdy specjalne akcyza nie obowiązywała. Zapłaciłem jak za zboże 65% od wartości z umowy.
Na szczęście po wygraniu procesu w TSUE w Luksemburgu zmniejszono akcyzę do wartości obowiązujących dzisiaj a różnicę oddano mi po trzech latach ze stosownymi odsetkami.

Tak więc kiedy jest to państwu polskiemu "na rękę" traktuje kampery jako osobowe, a w innym wypadku jak pojazdy specjalne.

Szkoda, że my jako kamperowcy nie mamy wystarczającej siły przebicia w sejmie, aby zmienić to prawo na naszą korzyść (wyłączenie kamperów z akcyzy lub potraktowanie ich jako samochody osobowe).

Wracając do prawa o ruchu drogowym, to masz niewątpliwie rację. Ustawa jest ustawą - czy nam się to podoba czy nie! :evil:
_________________
Nie wystarczy dużo wiedzieć, żeby być mądrym!
Heraklit
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 126/2
Skąd: ZDR
Wysłany: 2021-11-19, 17:31   

@ndrzej napisał/a:
bert napisał/a:
jeśli przyjąć, że "informator" jest wiążącym prawem, nie zaś ustawa i jej załączniki, to...
wydajmy jeszcze kilka informatorów dowolnie kreując w nich rzeczywistość, a co?
;)

Mamy dwa punkty
a - pojazd specjalny w DR
b - zapis ustawy dot poj spec.
reszta to zaklinanie rzeczywistości ( o ile prawo to rzeczywistość oczywiście) :mrgreen:


Podejrzewam, że niemieccy (austriaccy? szwajcarscy?) wydawcy informatora dla turystów zmotoryzowanych nie przewidzieli, że polskie prawo o ruchu drogowym może być aż tak "popieprzone"! :gwm



Najlepszy dowód na to miałem w 2004 roku w momencie sprowadzenia z Niemiec pierwszego mojego kampera. Przed wyjazdem dwukrotnie upewniałem się w Urzędzie Celnym w Warszawie (niestety telefonicznie), że na samochody kempingowe nie obowiązuje akcyza. Po sprowadzenia kampera, w momencie rejestracji w WK, pani w okienku poprosiła o zaświadczenie w tej sprawie z UC. Pojechałem bez obaw. Z pięciu pracujących w Wydziale d/s Akcyzy UC, jedna osoba miała wątpliwości co do tego, że akcyza nie obowiązuje. Okazało się, że ta jedna osoba miała rację, na co znalazła przepis w nowo wydanej grubej księdze (kampery były wtedy sprowadzane do Polski sporadycznie). Naliczono mi akcyzę w takiej wysokości jaka dotyczyła samochodów osobowych, chociaż w DR miałem wpisany pojazd specjalny - typ kempingowy. Na inne pojazdy specjalne akcyza nie obowiązywała. Zapłaciłem jak za zboże 65% od wartości z umowy.
Na szczęście po wygraniu procesu w TSUE w Luksemburgu zmniejszono akcyzę do wartości obowiązujących dzisiaj a różnicę oddano mi po trzech latach ze stosownymi odsetkami.

Tak więc kiedy jest to państwu polskiemu "na rękę" traktuje kampery jako osobowe, a w innym wypadku jak pojazdy specjalne.

Szkoda, że my jako kamperowcy nie mamy wystarczającej siły przebicia w sejmie, aby zmienić to prawo na naszą korzyść (wyłączenie kamperów z akcyzy lub potraktowanie ich jako samochody osobowe).

Wracając do prawa o ruchu drogowym, to masz niewątpliwie rację. Ustawa jest ustawą - czy nam się to podoba czy nie! :evil:


Istotą rzeczy w tej sytuacji jest DR a w nim "pojazd specjalny" oraz powiązanie konsekwencji tegoż zapisu z warunkami/treścią ustawy ale DOTYCZY to POJAZDÓW ZAREJESTROWANYCH W PL jak Pojazd Specjalny.
Obcokrajowiec nie ma w swoim DR Pojazd Specjalny, auto ma zarejestrowane w zgodzie z przepisami obowiązującymi w jego kraju. Taki paradoks, np.: w Gryfinie na mostach pomiędzy najjaśniejszą a D jest znak zakaz wjazdu ciężarówek. Ja przez ten most na legalu przejechać swoim kamperem (w DR pojazd Specjalny) nie mogę. Niemiec swoim kamperem nawet DMC 30 ton może, bo jego pojazd zarejestrowany według niemieckich przepisów pojazdem specjalnym ani ciężarowym nie jest.
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
RadekNet 
weteran


Twój sprzęt: Opel Vivaro
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Piwa: 25/72
Skąd: Sligo IE
Wysłany: 2021-11-19, 18:46   

@ndrzej napisał/a:
Swoją drogą ciekaw jestem, czy poza Polską kampery traktowane są jako samochody specjalne czy osobowe.
Zagranicą nie spotkałem się z tym, żeby kamper zatrzymywany był za przekroczenie prędkości dozwolonej dla samochodów ciężarowych (w Polsce również specjalnych). :roll:

Ciekawe, czy moje spostrzeżenia potwierdzą koledzy mieszkający na stałe poza Polską. :spoko


Ja mam w irlandzkim logbooku:
EU Vehicle Category - M1 (to samo co moja osobówka)
VRT Vehicle Category - C (osobówka ma A)
Body type - Motor Caravan (osobówka ma MPV)
Motor Taxation Class - Motor Caravan (osobowka - private co2)

Wychodzi, że w Irlandii kampery są po prostu "osobowe" i taki znak mnie w Polsce nie dotyczy?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***